Stone 29.04.2008 22:17:25 (muokattu 29.04.2008 22:18:15) | |
---|
Löytyykö suomesta pedalboard/casea, joka olisi hintaluokassaan ja kooltaan (4-5 pedaalille) suurinpiirtein samaa kaliberia kuin tässä: www.thomann.de/fi/rockcase_rc23000a.htm Jos oma tarpeeni vaatii kookkaampaa boardia, niin sellainen löytyy kyllä. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Lilli 30.04.2008 07:09:59 | |
---|
Löytyykö suomesta pedalboard/casea, joka olisi hintaluokassaan ja kooltaan (4-5 pedaalille) suurinpiirtein samaa kaliberia kuin tässä: www.thomann.de/fi/rockcase_rc23000a.htm Jos oma tarpeeni vaatii kookkaampaa boardia, niin sellainen löytyy kyllä. Kätevä ratkaisu on ottaa käyttöön läppärin olkakantolaukku, siihen sopiva vanerilevy pohjaksi. Pedaalit voi levyyn kiinnittää monenkirjavalla tavalla. Senverran jää tilaa pedaalien päälle että piuhat voi pitää valmiina paikoillaan. - Tai oikeastaan tällainen 'projekti' on itsellä työn alla, korvaamaan Rockcasen kulmikasta rohjua. "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
Wespa 30.04.2008 09:27:04 | |
---|
Jos halvalla haluat päästä ja pieni askartelu ei haittaa niin Biltemasta saa ihan hyvän salkun reiluun kymmeneen euroon, siihen vaan joku vanerilevy kiinni ja eikun pedaaleja kiinnittämään. Omakuvassa omastani kuva. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Stone 30.04.2008 12:10:40 | |
---|
Jos halvalla haluat päästä ja pieni askartelu ei haittaa niin Biltemasta saa ihan hyvän salkun reiluun kymmeneen euroon, siihen vaan joku vanerilevy kiinni ja eikun pedaaleja kiinnittämään. Omakuvassa omastani kuva. No tuohan on passeli, jos hintakin on noin halpa. Onko muuten pätevä tuo carl martin red repeat delay, joka pedalboardsissasi? Tarvitsisi delayn, josta slap back ym. tulevat lunnolisen sävyisinä? "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
JuSu 30.04.2008 12:54:59 | |
---|
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
Dirty Hero 30.04.2008 13:56:41 | |
---|
Kätevä ratkaisu on ottaa käyttöön läppärin olkakantolaukku, siihen sopiva vanerilevy pohjaksi. Pedaalit voi levyyn kiinnittää monenkirjavalla tavalla. Senverran jää tilaa pedaalien päälle että piuhat voi pitää valmiina paikoillaan. - Tai oikeastaan tällainen 'projekti' on itsellä työn alla, korvaamaan Rockcasen kulmikasta rohjua. Noista läppärien laukuista kannattaa tarkistaa että sisäosan korkeus on tarpeeksi pedaaleille. Läppärit on kuitenkin aika ohuita, joku wahi voi olla liian korkea sellaiseen... |
McNulty 30.04.2008 14:15:03 | |
---|
Rockcasea ja Rockbagia tuopi maahan Musamaailma, joten niitä kannattaa tsekkailla heidän sivuiltaan ja tarvittaessa soittaa perään. |
Lilli 30.04.2008 19:20:08 | |
---|
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
Wespa 02.05.2008 19:41:35 | |
---|
Onko muuten pätevä tuo carl martin red repeat delay, joka pedalboardsissasi? Tarvitsisi delayn, josta slap back ym. tulevat lunnolisen sävyisinä? Voin suositella, meikäläisen delay-tarpeet ainakin tyydyttyvät sillä hienosti. Ja on ihan mukavan "lämpöisen" kuuloinen vaikka digipeli onkin. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
kimurantti1 02.05.2008 22:33:07 (muokattu 02.05.2008 22:34:28) | |
---|
http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23000a.htm Tuosta aloitusviestissä mainitusta laudasta on pakko sanoa, etten suosittele. Ostin ko. salkun puolisen vuotta sitten. En muista ikinä aikaisemmin törmänneeni pehmeämpään metalliseokseen kuin tuon kuorissa. Ei tarvitse kuin vähän (siis oikeasti vähän) vaikkapa kuulakärkikynän päällä painaa, niin tulee jo kuoppa. Ulkoisesti salkku näyttää siltä, kuin sitä olisi heitelty maailman ympäri aivan miten sattuu, vaikka tosiasiassa olen käyttänyt sitä vain muutamalla kymmenellä keikalla, ja kohdellut mielestäni erittäinkin hyvin. Myös yksi kumitassu vääntyi paikoiltaan aika heppoisesta kolauksesta. Kyllä tuo ihan asiansa on ajanut pedaalilautana ja ihan se pedaaleja suojaakin, mutten usko, että ko. salkku on enää puolen vuoden päästä kasassa. |
oiva tumpeloinen 02.05.2008 22:53:25 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23000a.htm Tuosta aloitusviestissä mainitusta laudasta on pakko sanoa, etten suosittele. Ostin ko. salkun puolisen vuotta sitten. En muista ikinä aikaisemmin törmänneeni pehmeämpään metalliseokseen kuin tuon kuorissa. Ei tarvitse kuin vähän (siis oikeasti vähän) vaikkapa kuulakärkikynän päällä painaa, niin tulee jo kuoppa. Ulkoisesti salkku näyttää siltä, kuin sitä olisi heitelty maailman ympäri aivan miten sattuu, vaikka tosiasiassa olen käyttänyt sitä vain muutamalla kymmenellä keikalla, ja kohdellut mielestäni erittäinkin hyvin. Myös yksi kumitassu vääntyi paikoiltaan aika heppoisesta kolauksesta. Kyllä tuo ihan asiansa on ajanut pedaalilautana ja ihan se pedaaleja suojaakin, mutten usko, että ko. salkku on enää puolen vuoden päästä kasassa. Siihen pintalevyyn kyllä tulee helposti painaumia ja kumitassut lentelee, mutta siinäpä ne ongelmat tuntuu olevan. Se kehikko kuitenkin tuntuu tarpeeksi jämäkältä. Ei tunnu vääntyvän pohja mihinkään. Parkettilattialla saattaa tietenkin olla vähän ikävä ilman kumitassuja, ja kantaessa näyttää nololta kuhmuineen, mutta enpä mä paljon muuta negatiivista tuosta keksi. |
rainmaker 03.05.2008 00:00:51 (muokattu 03.05.2008 00:01:36) | |
---|
..Ulkoisesti salkku näyttää siltä, kuin sitä olisi heitelty maailman ympäri aivan miten sattuu, vaikka tosiasiassa olen käyttänyt sitä vain muutamalla kymmenellä keikalla, ja kohdellut mielestäni erittäinkin hyvin. Myös yksi kumitassu vääntyi paikoiltaan aika heppoisesta kolauksesta.. Itselläni on tuosta se pykälää isompi versio. Näitä epäkohtia voin kyllä kompata. Kuukauden päivät ollu salkku omistuksessa ja varmaan kolmea eri kumitassua jo joutunut uudelleenliimailemaan paikalleen, kun eivät tunnu muuten kestävän paikoillaan. Pikkainen hipaisu vaikkapa auton takakontin reunaan riittää irrottamaan kumitassun paikaltaan. Kyllähän se pinnan metallikin vähän pehmeähköltä tuntuu, mutta ei sen kondiksella itselleni juurikaan ole väliä - kunhan sisältö pysyy ehjänä. Muuten laukku tuntuu kyllä ihan jämäkältä ja myös lukot toimii (ainakin toistaiseksi) ihan hyvin. Eli siis kumitassuja lukuunottamatta olen tyytyväinen ollut, ja voin kyllä suositella kyseistä casea. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
sepisti 03.05.2008 12:04:44 (muokattu 03.05.2008 12:05:48) | |
---|
Itselläni on tuosta se pykälää isompi versio. Näitä epäkohtia voin kyllä kompata. Kuukauden päivät ollu salkku omistuksessa ja varmaan kolmea eri kumitassua jo joutunut uudelleenliimailemaan paikalleen, kun eivät tunnu muuten kestävän paikoillaan. Pikkainen hipaisu vaikkapa auton takakontin reunaan riittää irrottamaan kumitassun paikaltaan. Kyllähän se pinnan metallikin vähän pehmeähköltä tuntuu, mutta ei sen kondiksella itselleni juurikaan ole väliä - kunhan sisältö pysyy ehjänä. Muuten laukku tuntuu kyllä ihan jämäkältä ja myös lukot toimii (ainakin toistaiseksi) ihan hyvin. Eli siis kumitassuja lukuunottamatta olen tyytyväinen ollut, ja voin kyllä suositella kyseistä casea. Mulla myös isompi case, ja tyytyväisyyttä löytyy täältäkin. Lommot on vaa hienoja siinä kyljessä, ja kumitassut voi aina korvata jollakin. Jos ei muuta ni vetää jeesusteipillä lattiaan kiinni tarvittaessa. Mutta mulla ne lommot oli siinä kyljessä jo tompalta tullessa, eli toisin sanoen se päällyste joka siinä casessa on, oli huolimattomasti siihen liimattu. No, nappasin samantien kuvat casesta, ja meilasin ne Tompalle. Tulos oli 20 euroa alennusta, joka siis käytännössä tarkoittaa seuraavaa tilausta rahtivapaasti. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
oiva tumpeloinen 03.05.2008 12:34:07 | |
---|
Mulla myös isompi case, ja tyytyväisyyttä löytyy täältäkin. Lommot on vaa hienoja siinä kyljessä, ja kumitassut voi aina korvata jollakin. Jos ei muuta ni vetää jeesusteipillä lattiaan kiinni tarvittaessa. Mutta mulla ne lommot oli siinä kyljessä jo tompalta tullessa, eli toisin sanoen se päällyste joka siinä casessa on, oli huolimattomasti siihen liimattu. No, nappasin samantien kuvat casesta, ja meilasin ne Tompalle. Tulos oli 20 euroa alennusta, joka siis käytännössä tarkoittaa seuraavaa tilausta rahtivapaasti. Soitat seuraavan kerran tilauksen sinne, niin saat sen rahdin pois muutenkin hinnasta. |
sepisti 03.05.2008 12:52:09 | |
---|
Soitat seuraavan kerran tilauksen sinne, niin saat sen rahdin pois muutenkin hinnasta. Onko noin? Ite olen sen verran nöösipoika näissä nettikauppahommissa, että ei ole tinkaaminen tullut mieleenkään vaikka yhden tilauksen olen puhelimitse hoitanutkin tompalta. Noo, mielummin sitä tällaisena "kaikki mulle heti ja nyt"-sällinä suosii kuitenkin kotimaisia "oikeita" musaliikkeitä ja tinkaa sitten siellä:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
oiva tumpeloinen 03.05.2008 12:57:45 | |
---|
Onko noin? Ite olen sen verran nöösipoika näissä nettikauppahommissa, että ei ole tinkaaminen tullut mieleenkään vaikka yhden tilauksen olen puhelimitse hoitanutkin tompalta. Joojoo. Ne postit lähtee helposti pinnasta pois. Lopputinkaus riippuukin sitten tilausroinasta ja kuinka asiansa osaa esittää. Mut noi postit putoaa heti kysymällä pois. Tai näin ainakin mulla, kun viime vuoden puolella sieltä tilasin. |
kimurantti1 03.05.2008 13:05:25 | |
---|
Toivotaan että olette oikeassa. Tietysti mullekin on väliä eniten sillä, että salkun sisältö pysyy ehjänä, lommothan tuo vain katu-uskottavuutta. Mutta jos salkku menee muutamalla kymmenellä keikalla tuohon kuntoon, niin vähän epäilen, että onko se kasassa enää puolen vuoden päästä. |
erty 03.05.2008 16:03:11 | |
---|
Meikäläisenki rockicasen reunat pääs vähän vääntymään viime keikalla. Kyllä se vielä kiinni menee suht mukavasti, muttei ihan niin sulavasti kuin uutena. Muutama kumitassukin on kadonnut reissussa. Ja kyllähän se laudan tarranauhakin alko repsottamaan aika nopeesti. Asiansa tuo kyllä ajaa, eli suojelee pedaaleita, varsin urhollisestihan tuo osumaa ottaa. |
otto_tolvanen 05.05.2008 19:09:10 | |
---|
Jees, itseltänikin löytyy kanssa tuo isompi versio ko. laukusta. Vuoden kohtalaisen ahkeran keikkailemisen jälkeen kaikki kumitassut ovat hävinneet omille teilleen ja pinnassa on kyllä melkoinen määrä kolhuja (ei sillä että mitään haittaisivat). Tuo pohjaan liimattu tarra on myöskin melko heppoisesti liimattu ja irtoaa suht pian, jos pedaalien paikkoja vähänkään ahkerammin muuttelee. Toki mielestäni tuon hintaisena kuitenkin ihan ok hankinta, mutta seuraava lauta tulee olemaan pedal train II... Live till you die... |