Aihe: Epin LP Studio Gothic - voi nyyppi aloittaa soittamisen tällä?
1
omg
14.04.2008 15:20:23
tervehdys,

olen täysin naapi näissä soittoasioissa, mutta nyt raha-asiat antavat sen verran periksi, että viimein ollaan kitaraa hankkimassa ja vähän jeesiä kaivattaisiin valinnan suhteen.

Eli tuo Studio Gothic kiinnostaisi, mutta mietityttää vain, että miten helppo kitara tuo mahtaa olla aloitella ja onko sähköllä aloittaminen ja opettelu täysin persus edellä puuhun menoa vai pitääkö ostaa se akustinen?

Ja tietysti muukin info ko. laitteesta kiinnostaa.

Kiitos ja kumarrus!
Spiral
14.04.2008 15:25:14

Kitarasta en tiedä, mutta jos tykkäät soittaa rockia tai metallia, niin minusta on sama aloittaa sähkökitaralla. Tai jopa parempi niin.
Kilmer
14.04.2008 16:11:32 (muokattu 14.04.2008 16:12:34)
Ihan hyvä peli on tuo ainakin oman kokemuksen mukaan. Mulla tosin oli jo ostettaessa EMG:n aktiivimikit tuossa, joten en tiedä alkuperäisistä. Kaula on paksuhko, mutta sopii minun käteen hyvin. Pitää vireenkin mainiosti, joten siltäkään osin ei valittamista.

E: joo, tuosta vireen pitämisestä: eihän mulla ne virittimetkään ole alkuperäiset, joten tiedä sitä nyt sitten. Kertokoon joku jolla on alkuperäisessä mallissaan vielä...
Lancelot
14.04.2008 16:16:48
Mulla oli tommonen gootti lp. Pirun hyvä kitara ja helpposoittoinen. Kitaran mattapinta on tyylikäs!
Dirty Hero
14.04.2008 16:30:10 (muokattu 14.04.2008 16:32:44)
Minusta soittaminen on jopa helpompi aloittaa sähkökitaralla. Akustinen on kuitenkin paljon raskaampi soittaa. Lisäksi jos haluaa soittaa heti jotain tilulilusooloja(tai siis yrittää) niin eihän sellainen onnistu millään akustisella. Minusta on aika outoa että yleinen käsitys on aloittaa harrastus akustisella. Kun minä aloitin soittamisen, niin en tajunnut edes ajatella että sähkökitarallakin voi aloittaa :D

Nykyään ei ole edes mitään varsinaista hintaeroa akustisen ja sähkökitaran välillä.

Edit: Tosta kitarasta vielä, se on ihan hyvä. Koulussa oli tuollainen (nimenomaan OLI, ei meinnaan kestänyt putoamista lattialle lapa edellä..) Ainut huono puoli on mattapinta; kun paidan hiha tms. hankaa sitä maalipintaa niin se muuttuu kiiltäväksi :)
ranttis
14.04.2008 16:45:16 (muokattu 14.04.2008 16:45:36)
Lisäksi jos haluaa soittaa heti jotain tilulilusooloja(tai siis yrittää) niin eihän sellainen onnistu millään akustisella.

mites tää sitte =)
http://www.youtube.com/watch?v=WpDblDia5TE

Ainut huono puoli on mattapinta; kun paidan hiha tms. hankaa sitä maalipintaa niin se muuttuu kiiltäväksi :)

omassa lp:ssä (gibson) on kanssa tommonen mattapinta, mutta siinä tulee puu melkeen heti näkyviin.
niinpä...
Laddy Master
14.04.2008 20:28:50
Minusta on aika outoa että yleinen käsitys on aloittaa harrastus akustisella. Kun minä aloitin soittamisen, niin en tajunnut edes ajatella että sähkökitarallakin voi aloittaa :D

Kyllä voisin melkeen suositella että opetellaan ainakin alkeet nylon kitaralla, jos kärsivällisyyttä riittää. Tai miksei siinä sähkärin ohella. Nimittäin perhanan tehokasta vasemman käden reeniä, varsinkin barre-otteet aloitteluaikoina. Itse aloitin sähkökitaralla, mutta nylonien jälkeen aukesi maailma aivan eri tavalla=)
I love you baby but not like I Love my Guitar
Nacher
14.04.2008 20:49:12
Jos heviä tahtoo veivata, niin paras tapa tappaa aloitusmotivaationsa on hommata akustinen siihen hommaan. Sähköllä vaan suoraan ja säröä päälle.
Myrkrid
14.04.2008 22:19:04
Näinpä. Itse en ole ikinä akustista edes omistanut. Pitäis tässä ostaa kunhan kerkiää. Mutta alussa jos meinaa rokkia tai heviä veivata, niin kannattaa se sähkis ostaa. On jo soitettavuudeltaan paljon akustista kevyempi siihen tyyliin.

Ja itse tuosta kitarasta, uskoisin että ihan hyvä aloituskeppi olis, sen verran on kuitenkin Epiphonella peruslaatu kohdillaan. Monet ostaa ekoiksi kepeiksi paljon huonompiakin.
"Let the lager decide what is wrong, what is right."
Juktone
02.05.2008 18:45:05 (muokattu 02.05.2008 18:47:14)
Saattaa tulla myöhässä kitaran ostajalle, mutta itse aloitin nylonkielisellä ja siitä oli helppo siirtyä sähkikseen ja voin sanoa että toi epiphone lp gothic on hintansa arvoinen, soitin reilut kaksi vuotta tuolla kitaralla ja tyytyväinen olin.

Muuten ei omassa mattakitarassa tullut tuo puu näkyviin, riippuu miten kohtelet sitä.
Oho
Snapo
02.05.2008 22:00:40
Saattaa tulla myöhässä kitaran ostajalle, mutta itse aloitin nylonkielisellä ja siitä oli helppo siirtyä sähkikseen ja voin sanoa että toi epiphone lp gothic on hintansa arvoinen, soitin reilut kaksi vuotta tuolla kitaralla ja tyytyväinen olin.

Muuten ei omassa mattakitarassa tullut tuo puu näkyviin, riippuu miten kohtelet sitä.

Ite soitin 4v ja hyvin palveli eikä puutkaan tullu näkyviin vaikka oli vähän isompaakin lommoa bodyssa. Viikko sitten tuli kuitenkin myytyä kitara uusien hankkeiden tieltä.
viddunääs
bfoc
02.05.2008 23:07:28
Jos heviä tahtoo veivata, niin paras tapa tappaa aloitusmotivaationsa on hommata akustinen siihen hommaan. Sähköllä vaan suoraan ja säröä päälle.

Juu. Metallican vanha tuotanto nylon-keilisellä ei oo välttämättä kovin kaunista. Mielummin vaikka kanteleella.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Tohtori Tonus
03.05.2008 00:07:28
Juu. Metallican vanha tuotanto nylon-keilisellä ei oo välttämättä kovin kaunista. Mielummin vaikka kanteleella.

Joo tai sellolla. Ehe, ehe.

Mutta aiheeseen liittyen, varmasti saapi rahoille vastinetta jos tuon kepukan päättää hommata. Itsellänhän on saman sarjan Explorer ja kaverilla olen useamman kerran soitellut Goth SG:llä, ja ovat kyllä hintaluokassaan mallikkaita pelejä. Mutta taas kerran tehtäköön selväksi, että minun mielipiteeni koskevat lähinnä soitettavuutta ja muita ominaisuuksia enemmän kuin saundia.
"Minustaki autojen moottorit on tosi siistejä. Turbo DeeÄx kun on pellin alla niin pääsee että BROROORROROOM!1" -Disposable
Elbura
03.05.2008 01:31:31
Minusta soittaminen on jopa helpompi aloittaa sähkökitaralla. Akustinen on kuitenkin paljon raskaampi soittaa. Lisäksi jos haluaa soittaa heti jotain tilulilusooloja(tai siis yrittää) niin eihän sellainen onnistu millään akustisella. Minusta on aika outoa että yleinen käsitys on aloittaa harrastus akustisella. Kun minä aloitin soittamisen, niin en tajunnut edes ajatella että sähkökitarallakin voi aloittaa :D

Nykyään ei ole edes mitään varsinaista hintaeroa akustisen ja sähkökitaran välillä.

Edit: Tosta kitarasta vielä, se on ihan hyvä. Koulussa oli tuollainen (nimenomaan OLI, ei meinnaan kestänyt putoamista lattialle lapa edellä..) Ainut huono puoli on mattapinta; kun paidan hiha tms. hankaa sitä maalipintaa niin se muuttuu kiiltäväksi :)

Sori, nyt oli pakko puuttua. Tottakai soittaminen on helpompaa alottaa sähkökitaralla. Mutta miks mennä aina sieltä, mistä aita on matalin? Miksei tehdä kunnolla pohjatyötä? Ite alotin akustisella, jolla soittelin vuoden ja vähän päälle ja siinä välissä sitten koulun sähkökitaroilla ja näin. Kyllä oon kiitollinen itelleni nyt siitä, että akustisella alotin. On nimittäin huomannu, miten jotkut kaverit alottanu suoraan sähkiksellä, niin ei sormet taivu melkein yhtään eikä oikein oo jämäkkyyttäkään soitossa. Saatika sitten voimaa. Saatika sitten akkarin kanssa.

Ja eipä tuo tilusoolojen soitto heti sähkikselläkään onnistu. Seittemän vuotta oon koittanu vääntää, eikä yhtäkään oo tullu.

Joo, paljon on sanottavaa ja paljon jää sanomatta ja paljon jää ymmärtämättä sekaisen kieliasun vuoksi. Toivottavasti edes jotain ymmärsitte.
Ja nyt provo-off.
trih
03.05.2008 01:48:54
Jos haluaa sähkökitaraa soittaa hankkii sähkökitaran.
Jos haluaa klassista kitaraa soittaa hankkii klassisen kitaran.
Jos haluaa molemmat hankkii molemmat.
Klassinen löytyy minultakin mutta kun en sormilla hirveästi soittele on se jäänyt koristeeksi.
Tykkään kuitenkin metallista ja rokista niin se klassinen kitara ei istu siihen niin hyvin.
Tosin Rammsteinin Los-kappaletta voi klasarillakin soittaa hyvillä mielin.
Just.
koponen
03.05.2008 08:14:48 (muokattu 03.05.2008 08:15:31)
Jos haluaa sähkökitaraa soittaa hankkii sähkökitaran.
Jos haluaa klassista kitaraa soittaa hankkii klassisen kitaran

Näin yksinkertaista se todellakin on. Ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa tapaa aloittaa kitaranosoitto.

Niin ja Epiphone Gothic LP on ihan loistava kitara aloittelijalle.
If it says Marshall on the front, you're good to go
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)