Aihe: Volumepedaali vs Boost
1
rockkitaristi
10.05.2008 23:00:47
Hej på dej!
Ajattelin heitä kysymyksen tänne.
Elikäs.. mulla on Laboga niminen putkinuppi.
Tykkän todella soundista..Ongelma on se että en ole löytänyt sopiva boostpedaali että saisin omat soolot esille.
Olen testanut ton Seymour duncan pickup booster, itellä on toi electro harmonixin nano boost mutta ei oikein mitään toimii.
Ne pitäs muka boosta 20 dB mutta enemmän räjähdys saan perseyskällä..
Unohdin mainita että kiinnostus ois saada CRUNCH kanavalle boostia..
Clean kanavalla boostit kyllä toimii ihan ok..
Eli, uudestaan, mulla on hyvä särösoundi ja haluan boosta sitä että soolot tule esille..
Nyt tänä iltana ku treenasimme niin ajattelin että perhana, onko volume pedaaleja olemassa missä voi säätä minimi ja maksimi outputia?
Koska omistan Line6 Vettan + FBV nii tiedän että on mahdollista säätä sitä volume pedaalia..
Mutta sitten herää kysymys.. syökkö volumepedaalia kuinka paljon soundia ettei mee ihan Anssi Kelan osastolle..
Jos joku voi heitä joku vinkki nii ois ihan rock..
Ja arvostan kyllä joka ikinen komentti..

Tuntuu että musaliikeiden omistajat ei ole mitään hajua ku niile puhutaan..(Ei mitään pahaa jos joku omistaa joku liike tässä keskustelussa)
Mut yleensä olen saanu tämmöstä komenttia että, -haet Digitechin Bad monkey ja paat driven kii ja level täysillä nii homma toimii..No eipä toiminu..
Olen testanu seuraavat:
Voxin Bulldog, Visual Soundin Jekyll ja Hyde, Electro harmonixin Metal Muff ja paaaaljon muita mitä en edes muista..
Onko se niin perhana vaikea saada boostattu särö signaali että yleisö saa kuula mun hienot soolot.. heh..

Mut tosiaan.. jos jollekin on sanomista nii tännepäin vastaus vaan..

Kiitos..
Tympee Huttunen
10.05.2008 23:10:10
Boosti fx-looppiin?
Ziggy Bubba
10.05.2008 23:10:11

Yksi vaihtoehto on heittää EQ-pedaali efektilenkkiin (jos siitä vaffarista semmonen löytyy). Tolla tyylillä saa boostattua volumea makunsa mukaan ja samalla voi muokata ääntä paremmin ympäristöstä erottuvaksi.

Tämä on halpa ja olen ollut tyytyväinen (rahalla saa varmasti parempaakin kamaa, toki):
http://www.thomann.de/fi/danelectro_dj14_fish_n_chips.htm
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Boogierooster
11.05.2008 00:48:41
Itse olen keikoilla käyttänyt volumepedaalia sooloboostina, hyvin on toiminut, jopa ilman efektilenkkiä. Tietysti lenkin kanssa voisi tehdä dramaattisemmankin boostin mutta vielä ei ole tarvetta sellaiselle tullut. Tosin kuulostaa kyllä myös siltä että haluat erittäin suuren volumen lisäyksen aikaiseksi?
rockkitaristi
11.05.2008 08:58:45
Kiitoksia vasatuksesta.
Kyllä olen kokeilut sitä boostia loopin kautta mutta en tykänyt sitä ku se väriää soundia... Mutta pitäs kait testata uudestaan... Luultavasti korvien välissä on se ero mut helpompi niitä pedaaleja syyttä..
EQ:n lisääminen tosiaan en ollu ajattelu...kiitos sitä vinkkistä..
Ja lisäksi.. jos mä nyt ostan volume pedaali niin.. mikä oi semmoinen järkevä vaihtoehto ettei maksaa hunaja.. kuitenkin ei mikään Bespeco tee se itse lego versio..
Ernie Ballilla on niitä ja Bossin vaihtoehtoja on luultavasti ok? Mul on tärkeä että se on säädettävä.
Ja ei mun nyt kauheesti tarvi nosta sitä sooloa... vaan et se erottu ja ennen kaikkea että kuuluu...ja että itsekin kuulen..
Se on kumma ku seison 4x12 kaapin vieressä nii ei tahto kuula siltikin..

Thanks..
Sotaratsu
11.05.2008 12:05:25
Ootko kokeillu seistä kaapin edessä ?:D

I'll get mi cloack -->
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
Antti1
11.05.2008 12:34:33
Jos pelkkä volannosto kiinnostaa, niin sitten volumepedaali (Ernie Ball on parhautta) efektilenkkiin ja aina sooloja varten polkaset pohjaan. Jos haluat gainia lisää samalla, niin vahvarin eteen ja komppeja varten vedät polkimesta takaisinpäin (tässä helpottaa ne säädettävät rajat huomattavasti). Gainia tietty tarvii olla vahvarista juuri sen verran, kuin maksimissaan tarvitsee.

Jos taas haluat saada erottelemaan paremmin ja lisää volaa, niin eq-poljin efektilooppiin lienee yksinkertaisista ratkaisuista paras. Leikkaat vähän häiritseviä (eli muiden soittimien alueille pahimmin osuvia) taajuuksia ja nostat muita, sekä hiukan kokonaistasoa.
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
oiva tumpeloinen
11.05.2008 14:49:19
Tuolla jo tulikin, mutta EQ-spedu on kaikista helpoin tapa hoitaa homma himaan. Niistä löytyy joko pelkästään tasonnosto tai saa vaikka käyrää muotoiltua halun mukaan. Toimii lenkissä ja suoraan kitaran perässä.
Antti1
11.05.2008 14:52:01
Toimii lenkissä ja suoraan kitaran perässä.

Mjoo, toisinaan. Jos on sellainen turboahdettu junttasoundi, niin eipä se siinä kitaran perässä enää kauheasti volaa nosta. Ylimääräistä paskaa saa kuitenkin hieman siivoiltua sieltäkin.
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
Lunnu
11.05.2008 16:14:47
EQ efektilenkissä - toimii. Ainakin jos on sarjalooppi. Rinnakkaislooppia mesoissani en saanut ikinä oikein kunnolla skulaamaan.
Nostalgy is not what it used to be
oiva tumpeloinen
11.05.2008 16:46:24
Mjoo, toisinaan. Jos on sellainen turboahdettu junttasoundi, niin eipä se siinä kitaran perässä enää kauheasti volaa nosta. Ylimääräistä paskaa saa kuitenkin hieman siivoiltua sieltäkin.

Ei se volaa siinä nostakaan, mutta jos tarkoitus on saada soolot kuuluviin, niin sillä voi korostaa tiettyjä taajuuksia, mikä helpottaa hommia.
Lunnu
14.05.2008 19:13:26
Jäi ajatus vaivaamaan - onko kukaan onnistuneesti käyttänyt jonkinlaista sooloboost -ratkaisua rinnakkaisluupissa?
Nostalgy is not what it used to be
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)