vale 29.05.2008 23:43:36 | |
---|
Ostin tuossa taannoin vm 1995 Fender Twin Ampin. Sisällä oli vielä orkkisputket, mutta päätin vaihtaa kaikki uusiin. No muutaman päivän siisä soiteltuani ja unelmieni soundin löydettyäni laitoin sunnuntaina vahvitimen päälle ja kaikki oli kuin toisesta maailmasta. Headroom, jota soundissa oli, oli kadonnut. Tilalla sellainen epäselvä fuzzia muistuttava sävy särössä. ja clean oli tunkkaisempi. Lisäksi boosti, jota käytin clean -kanavaan ei toiminut lainkaa enään vaan sekin veti vahvistimen tukkoon ja soudin soittokelvottomaksi. Kaikki putket sisällä hehkivat kuten ennenkin. Mikähän tossa nyt oikeen on? Voiko noin nopeasti laatuputket sanoa sopimuksen irti? Biasoin vahvistimen kyllä ja olen nyt tarkastanutkin arvot ja ovat kohillaan. Mistä tätä kannattaisi alkaa selvittämään ja miten, kun ei taas viitsi 200e satsia uusia putkia tilata. Edellinen omistaja soitteli vahvitimella 25w uudesta lähtien ja itse olen soitellut 100w asetuksella, voiko tuollainen hajottaa vehkeen? www.rumienmiestenliitto.net |
Metal_Late 30.05.2008 07:59:49 | |
---|
Minä luulen että se voi olla just se : ennen 25w nytten 100w juttu ,mutta antaa asiantuntijoiden kertoa. |
madmoose 30.05.2008 08:27:15 | |
---|
Sisällä oli vielä orkkisputket, mutta päätin vaihtaa kaikki uusiin Jos bias on kunnossa, voisi vika johtua viallisesta etuasteputkesta, (olikohan tuossa vahvistimessa joku muuten 12at7?). Minä en usko että noilla watti asetuksilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.... "She lived like a murder
but she died
just like suicide"
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa. |
vale 30.05.2008 08:32:54 | |
---|
Ei wateilla varmaan olekkaan, tuntui vaan siltä että tuo vahvitin haki sitä soundia jonkin aikaa kun sen kytkimen 100w asentoon laitoin. Soundihan pitäisi olla sama, 25w ja 100w. Ainoastaan 25w se on luonnollisesti hieman nuhjuisempi ja huomattavasti vähemmän headroomia. Joo tuolla siis on etusessa 3kpl 12at7 ja 5kpl 12ax7. Kaikki siis uusin. 12at7 ovat philipsin NOS putkia ja nuo 12ax7 ovat svetlanaa ja JJ:tä. Päätteeseen asensin 4kpl svetlana 6L6. Milläs mä paikannan sen pimenneen putken etusesta? Joku joskus mainitsi jollain puutikulla koputtelusta, mutta mitenkäs tämä käytännössä toimii. www.rumienmiestenliitto.net |
kojones 30.05.2008 08:39:04 | |
---|
Milläs mä paikannan sen pimenneen putken etusesta? Joku joskus mainitsi jollain puutikulla koputtelusta, mutta mitenkäs tämä käytännössä toimii. Vaihda yks kerrallaan ja sitten kokeilet. |
jyrkalt 30.05.2008 09:29:33 | |
---|
Mulla oli tuon kochin kanssa samankaltainen ongelma. Mä en tuota sun vahvistinta tunne ja en jaksa nyt alkaa googlettaan, mut jo siinä on efektilenkki niin kantsuu kokeilla tätä. Tavallaan oikosuljen efektilenkin skitan piuhalla virrat päälle vahvistimeen ja volumet nollille. Runkutat niitä efektilenkin in- ja out "pistokkeita" kunnolla sillä plugilla jonkin aikaa. Mulla tämä ainakin auttoi ongelmaan. Idea tässä on se, että jos efektilenkkiä ei ole käytetty niin ne liittimet alkaa ilmankosteudesta ajan myötä hapettua ja vahistimen lämmetessä se alkaa vaikuttaa päätevahvistimen toimintaan. Toinen syy voi että olla jonkin putken kannassa on kylmäjuotos. Vahvistimen lämmetessä se ei enää toimi niikuin pitää. 100w varmaan tarvitsee tehoa enemmän tehoa kuin 25w ja varmaan lämmöt on korkeemmalla koneessa 100w:lla. Runttaa sitä kitaraa! Overdriven pitää saundaa siltä että se puree sua munista! |
vale 30.05.2008 10:12:31 | |
---|
juuri tuota 25w ja 100w lämpöeroja mietin tässä.. Hmm. Pitäisköhän avata ja katsoa ettei mikään konkka ole kärvähtänyt. Yksi päivä hastoin olevinaan ainakin pientä käryä, tosin todella pientä, kun katsoin vahvistimen taakse. Se oli itseasiassa juurikin sen jälkeen kun olin ekan kerran soitellut sillä tunnin 100w asennossa.. www.rumienmiestenliitto.net |
Heikki 30.05.2008 11:46:15 | |
---|
Kannattaa nyt aluksi kokeilla onko putkissa vikaa, koska huonot putket yleensä kyrvähtää ensimmäisten käyttötuntien aikana. Eli nyt kannattaa kokeilla toimiiko vahvistin niillä putkilla joiden tietää varmasti toimivan ja jos toimii, niin sitten rupeaa kokeilemaan mikä niistä uusista putkista ei toimi. |