Aihe: Tallamikkiä akaatti runkoseen kitaraan?
1 2
samuli94
12.06.2008 23:00:23
Oon aatellu vaihtaa tallamikin agathis runkoseen kitaraani, joku EMG, S. Duncan tai DiMarzio.
Onko muuten basswood sama puu ku agathis?

Kiitos jo etukäteen.
Ziggy Bubba
12.06.2008 23:01:28

Basswood on lehmus, agathis on eri puu... Kerro vähän minkä tyyppistä musaa meinaat mikin kautta soitella.
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
samuli94
12.06.2008 23:07:10
Semmosta rokkia ja metallia ruukaan soitella.
Chieftain
12.06.2008 23:13:51

Semmosta rokkia ja metallia ruukaan soitella.

Laita EMG 81 niin saat samanlaisen soundin ku Alexi Laiholla.

Ei vaan, mikä budjetti, aktiivi vai passiivi, ja erottelevaa vai jotain ihan muuta.
Mun yks kaverin broidin luokkakaverin naapuri sai mahatippurin KU JOKU OLI RUNKANNU SEN PITSAAN HUAA -Kukkis 77
samuli94
12.06.2008 23:17:40 (muokattu 12.06.2008 23:18:41)
Budjetti 70€ - 100€, jos patterin vaihto on helppoa nii ihan sama onko aktiivi vai passiivi eikä tarvi olla puolitettava.
Ziggy Bubba
12.06.2008 23:25:52

Minkäsmallinen vahvari sulla on? Jos vahvarin soundi kusee, niin sitä ei mikinvaihdolla korjata. Olisi siis hauska kuulla mitä toivot sen uuden mikin tekevän - tarviitko soundiin tiukkuutta, bassoa, kirkkautta ym.?
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
fox
13.06.2008 00:29:46

Basswood on lehmus, agathis on eri puu... Kerro vähän minkä tyyppistä musaa meinaat mikin kautta soitella.

Usein tiedusteltu agathis on itse asiassa araukaarioitten sukuun kuuluva trooppilan havupuu..
Tuo linkki on taas toiminnassa: http://www.agathis.info/
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kitaristijeesus
13.06.2008 02:21:33

Laita EMG 81 niin saat samanlaisen soundin ku Alexi Laiholla.

Laiho soitteli Emg h4, ja nykyään Duncanin Blackouteilla.
asdfsaasdasd
Chieftain
13.06.2008 10:20:16

Laiho soitteli Emg h4, ja nykyään Duncanin Blackouteilla.

Itse asiassa Laiholla taisi olla H1, mutta jokatapauksessa unohdin laittaa hymynaaman tuon kirjoituksen perään.
Mun yks kaverin broidin luokkakaverin naapuri sai mahatippurin KU JOKU OLI RUNKANNU SEN PITSAAN HUAA -Kukkis 77
Detox
13.06.2008 10:55:01

Usein tiedusteltu agathis on itse asiassa araukaarioitten sukuun kuuluva trooppilan havupuu..
Tuo linkki on taas toiminnassa: http://www.agathis.info/

Hyvä tuo linkki, plussa napsahti :)
Mesa 4 Life! Uusi soittosämple...
samuli94
13.06.2008 11:30:17
Minkäsmallinen vahvari sulla on? Jos vahvarin soundi kusee, niin sitä ei mikinvaihdolla korjata. Olisi siis hauska kuulla mitä toivot sen uuden mikin tekevän - tarviitko soundiin tiukkuutta, bassoa, kirkkautta ym.?

Vahvari on roland cube 30X, sen ja kitaran välisä on Boss MT-2 pedaali, haluaisiin mikin tuovan soundiin enemmän gainia.
Mikaelo
13.06.2008 11:38:44

Vahvari on roland cube 30X, sen ja kitaran välisä on Boss MT-2 pedaali, haluaisiin mikin tuovan soundiin enemmän gainia.

Liekö mikillä ton setupin kanssa niin merkitystä...

Mutta Mainittu EMG-81:n kanssa ei tietty vikaan mene.
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
samuli94
13.06.2008 11:49:51
Oon kuullu jotaki että akaatti runkosten kans ei oikeen soundaa esim. vaikka se EMG 81 tai joku muu samanlaatunen mikki. Onko totta?
McNulty
13.06.2008 12:01:14 (muokattu 13.06.2008 12:05:26)
Oon kuullu jotaki että akaatti runkosten kans ei oikeen soundaa esim. vaikka se EMG 81 tai joku muu samanlaatunen mikki. Onko totta?

Henkilökohtaisestihan olen sitä mieltä että agathis-lajike ei ole soitinpuu lainkaan ja sen kanssa mikään ei oikein soundaa. Tietysti tässä onpi takana se, että olen tottunut erilaiseen ja eri hintaiseen laatuun.

Miun mielestäni mikkivaihdoksella vaikutetaan agathis-runkoisten soitinten kanssa todella vähän soundiin ja sen laatuun. On vähän sama fiilis kun vaihtaisi mopoautoon Pirellin P Zero-sarjan high perfomance kumit alle, vaikka itse kärryn huiput on 48kmh. Kannattanee siis huolehtia että koko soundiketju soittajan sormista kuulijan korvaan onpi kunnossa. Hyvät mikit kun eivät tee huonosta kitarasta tai huonosta vahvistimesta hyvää, ei sitten millään. Hyvän kitaran, hyvän vahvistimen, hyvän piuhan ja hyvien lisälaitteiden kanssa saat mikkivaihdoksellakin enemmän aikaan.

Suosittelen siis ruuvaamaan ja säätämään soittokamoja. Selvitä toimimattoman soundin todellinen syy, äläkä suotta lähde mikkejä vaihtamaan/tilaamaan. Voihan se olla että syy onkin vahvistimessa, tai huonosti soivissa puissa kitarassasi... tai kaiutinelementissä.

edith: eip mittään, olihan niitä kamoja tuolla mainittu... ei tosin aloituksessa.
Bookkeeper
13.06.2008 12:03:32

Suosittelisin että säästät fyffet muuhun.

1) tuolla setillä vaikutus saundiin on marginaalinen

2) CubeX + MT-2 irtoaa gainia enemmän kuin tarpeeksi
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Detox
13.06.2008 12:10:56

CubeX + MT-2 irtoaa gainia enemmän kuin tarpeeksi

Eikä niitä gaineja tarvitse pistää täysille!
Kokeile käyttää hieman molempia särösaundiin.
Mesa 4 Life! Uusi soittosämple...
S.Hudson
13.06.2008 13:26:55 (muokattu 13.06.2008 13:27:43)
Olen kitaraliikkeessä nähnyt agathis runkoisessa kitarassa eri mikkejä Sd,emg.. Parhaiten selviää ku käy kokeilemassa. Kyllä sillä mikilläkin on eroa minkälainen ääni lähtee, oli täällä joku jopa näyttettä laittanut ennen ja jälkeen vaihdon.. Koita hakua. Eihän se mahonkinenkaan paskimmilla mikeillä varmaan hyvältä kuulosta. Mikistä se ääni lähtee. Puusta sitä mahdollista syvyyttä, sustainia yms.
ranttis
13.06.2008 13:36:28
On vähän sama fiilis kun vaihtaisi mopoautoon Pirellin P Zero-sarjan high perfomance kumit alle, vaikka itse kärryn huiput on 48kmh.

helevetin hyvä vertaus
niinpä...
Volle
13.06.2008 13:45:33
Mulla oli agathis-runkoinen ihan ok saundinen kitara, joka kyllä hyötyi mikinvaihdosta. Vaihdoin siis jonkun ibanezin halpishumbukkerin dimarzion super distortioniin ja potkua tuli rutosti lisää. Vaikka ko. mikki-investointi oli kitaran arvoon nähden suurehko, oli se mielestäni kannattava, koska saundi parani. Alkuperäinen ajatus oli sitten joskus myöhemmin siirtää merkkimikki seuraavaan kitaraan, mutta meninpä myyneeksi kitaran mikkeineen päivineen, kun sain sopivan tarjouksen. Eli mielestäni ei ole mitään hölmöä laittaa 50 euron mikkiä satkun kitaraan, koska sen mikin voi aina ottaa siitä irti ja myydä pois. Mutta, kuten sanottua jo, useimmissa tapauksissa mikin vaihdolla saavutettava hyöty on toki melko mitätön, varsinkin, kun vahvistinlaitteisto on kehno. Toki tällöinkin erottaa vaihdoksen täysin eri tyyppisten mikkien kesken (esim. joku ihan vintagelussu vs. tehokkain hevihirmu mitä löytyy), mutta samantyylisten mikkien välillä eroja voi olla hankala edes huomata saati sanoa, onko tapahtunut parannusta.
Krice
13.06.2008 14:05:21

Oon kuullu jotaki että akaatti

http://fi.wikipedia.org/wiki/Akaatti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)