Aihe: engl fireball..
1 2
beerslave
12.06.2008 09:33:20
ostin tuossa jokunen kk sitten englin fireball 60w kitaranupin ja pientä ongelmaa on havaittavissa.
en omista kaappia ja olen soittanut milloin milläkin vehkeillä (tämä on vielä ensimmäinen nuppikin mitä olen omistanut joten en ole mikään titaani tässä asiassa). ongelma on aina voluumi joka ei yllä mielestäni niin kovalle tasolle kuin pitäisi. kaverillani on laneyn 50w putkinuppi josta lähtee enemmän ääntä kuin omasta 60w nupistani. reeneissä volyymien kanssa on aina ongelmia kun oma vahvistimeni on melkein täysillä ja laneystä lähtee jo 4 kohdalla enemmän kuin omastani miltei täysillä. onko englin kohdalla todellakin kaapilla niin paljon väliä että se vaikuttaa volyymiin niinkin paljon, vai onko nupissani mahdollisesti jotain vikaa?
beerslave
12.06.2008 09:49:26
olen kuullut että kaappi voi vaikuttaa volyymiin oleellisesti joissain tapauksissa. jos ei ole mitään järkevää vastaukseksi voi olla kirjoittamatta tähän aiheeseen.
WinterMad
12.06.2008 09:53:33 (muokattu 12.06.2008 09:54:21)
EQ jarkevaksi eli paljon middlea ja turhat bassot pois ja alkaa soittako niin kovaa. Toki kaappikin voi vaikuttaa, mika sulla on?
"luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero
punainenettan
12.06.2008 10:15:08
ostin tuossa jokunen kk sitten englin fireball 60w kitaranupin ja pientä ongelmaa on havaittavissa.
en omista kaappia ja olen soittanut milloin milläkin vehkeillä (tämä on vielä ensimmäinen nuppikin mitä olen omistanut joten en ole mikään titaani tässä asiassa). ongelma on aina voluumi joka ei yllä mielestäni niin kovalle tasolle kuin pitäisi. kaverillani on laneyn 50w putkinuppi josta lähtee enemmän ääntä kuin omasta 60w nupistani. reeneissä volyymien kanssa on aina ongelmia kun oma vahvistimeni on melkein täysillä ja laneystä lähtee jo 4 kohdalla enemmän kuin omastani miltei täysillä. onko englin kohdalla todellakin kaapilla niin paljon väliä että se vaikuttaa volyymiin niinkin paljon, vai onko nupissani mahdollisesti jotain vikaa?

Kyllähän se Laney on kovaääninen vehje, tai ainakin gh50l. Ja tuo fireball on huomattavasti hiljaisempi. Kokemusta löytyy molemmista bändisoitossa. Niin en usko, että siinä mitään vikaa on.

Voisit kokeilla lisätä midleä ja vielä hommata jokin V30:llä ladatun kaapin kaveriksi. Luulisi tilanteen edes vähän korjautuvan.
Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä.
Metal_Late
12.06.2008 10:28:03
Mulla on Hartken hybridi nuppi ja lähtee bändi reeni volat 4 paikkeilla :P
(huom 60 w )

Asiaan , jos eq on matalana nii vaatii enemmän volaa?
Vapour
12.06.2008 11:15:09 (muokattu 12.06.2008 13:39:52)
Osta tulevaan kaappiisi herkät elementit, kuten vaikka V30:set, tai vielä parempi; Eminencen Wizardit (tomppalandiassa
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
RekoS
12.06.2008 11:41:19 (muokattu 12.06.2008 11:41:38)
Kyllä jotain tosiaan täytyy olla pielessä, jos Fireball ei pärjää bändisoitossa. Biasoitu kylmäksi? no ehkä vähän kaukaa haettua.. Huono kaappi? No jos jamppa on kokeillut jo eri kaapeilla... EQ? No fireballissa ja kaikissa ENGLeissä on tajuttoman hyvä EQ kunhan sitä vaan säätää. Ehkä siis ei. Minä en kyllä keksi mitään maatamullistavaa, ehkä tarvitset mesan Rectifierin?
WinterMad
12.06.2008 12:25:15
Kyllä jotain tosiaan täytyy olla pielessä, jos Fireball ei pärjää bändisoitossa. Biasoitu kylmäksi? no ehkä vähän kaukaa haettua.. Huono kaappi? No jos jamppa on kokeillut jo eri kaapeilla... EQ? No fireballissa ja kaikissa ENGLeissä on tajuttoman hyvä EQ kunhan sitä vaan säätää. Ehkä siis ei. Minä en kyllä keksi mitään maatamullistavaa, ehkä tarvitset mesan Rectifierin?

Fireballissa ois EQ kuulemma mieleton scoop valmiiksi, middlet tapissakin meinaa kuulostaa scoopatulta. Vaatisi V30-kaapin kaveriksi.
"luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero
Dropped C
12.06.2008 13:14:41 (muokattu 12.06.2008 13:15:16)
Joo, noissa Lanikoissa taas middleihin on panostettu ihan eri tavalla kuin ns. "metallinupeissa", mitä niitä olen kokeillut. En yhtään ihmettele jos muut samantehoiset jää jalkoihin siis. Varsinkin jos on valmiiks montulla.

50W:n ja 60W:n välillä ei ole mitään eroa muuten äänenpaineessa. Ehkä se 60W tarkottaa vaan että laite suostuu popsimaan ainoastaa 6l6 putkia?
"El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed"
Rothallar
12.06.2008 14:48:09
Itse olen tässä kuussa ostamassa Engl fireball nuppia ja siihen englin standard kaapin, mutta nyt rupesi vähän mietityttämään onko se sittenkin järkevä vaihtoehto bändin kannalta? Ehkä pitäisi ostaa tuo blackmore tai powerball.. Kommentteja?
WinterMad
12.06.2008 15:01:34
Itse olen tässä kuussa ostamassa Engl fireball nuppia ja siihen englin standard kaapin, mutta nyt rupesi vähän mietityttämään onko se sittenkin järkevä vaihtoehto bändin kannalta? Ehkä pitäisi ostaa tuo blackmore tai powerball.. Kommentteja?

Riippuu vähän että millaista metallia (???) soitat, itse ottaisin Blackmoren.
RekoS
12.06.2008 15:05:07
Jos metallia soitat niin ainakin fireball-powerball akselilla niin fireball. Itse kokeilin liikkeessä vuoron perään ja kyllähän fireball jotenkin enemmän potki munille. Lisäksi kun täällä mnetissä myös aikapaljon on ollut juuri vertailua näiden välillä ja moni on Fireballia kehunut paremmaksi. Vaikka monipuolisuudessa ei pärjääkään.
Rothallar
12.06.2008 15:24:29
Njoo itse en muuta tarvitse kun yhden hyvän särösaundit ja cleaneilla välillä vetäen. Treenikselläkin aina huutelen ettei ketään sotkisi vahvarin asetuksia, elikkäs yksi särösaundi pitäisi riittää, mutta tietenkin mietin jos maku muuttuu niin sitten ollaan kusessa :D
Hammer Of The Gods
12.06.2008 15:26:31 (muokattu 12.06.2008 15:39:47)
Jos metallia soitat niin ainakin fireball-powerball akselilla niin fireball. Itse kokeilin liikkeessä vuoron perään ja kyllähän fireball jotenkin enemmän potki munille. Lisäksi kun täällä mnetissä myös aikapaljon on ollut juuri vertailua näiden välillä ja moni on Fireballia kehunut paremmaksi. Vaikka monipuolisuudessa ei pärjääkään.

Reilun parin vuoden Powerball-kokemuksella ja usealla Fireball-testikerralla voin sanoa, että mun mielestä toi on kyllä höpöhöpöä. Ei siitä Fireballista saa mitään semmosta saundia, jota ei nappuloita ruuvaamalla löytys myös Powerballista. Jos vaan on heittää se muutama huntti ylimääräistä nappulaa kehiin, kannattaa mielestäni ostaa se Powerball. Se on kuitenkin huomattavasti monipuolisempi vehjes kuin Fireball.

Jos kuitenkin hakusessa on nuppi josta saa hyvän särön, eikä muilla saundeilla oo väliä, valitsisin Fireballin sijaan Peaveyn 6505:n. Hintaa on satasen enemmän, mutta se särökanava on kyllä legendaarinen ihan syystä. Eikä tule vastaan sitä ongelmaa että hönkä loppus kesken, 120w...

Ylipäätään noi Englit tuntuu olevan watteihinsa nähden vähän muita merkkejä hiljaisempia. Studiossa oli jänskää huomata että 100w Mesan Dual Rectifieristä lähtee huomattavasti enemmän meteliä ku 100w Powerballista.

Edit: Vielä noista kaappihommista. Kantsii kokeilla Peaveyn 5150/6505-kaappeja Englin nuppien kanssa. Ainakin Powerballin aisaparina toimii helkkarin hyvin.
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen ja Beautiful Betrayal
Mr. Speed
12.06.2008 15:33:15
Reilun parin vuoden Powerball-kokemuksella ja usealla Fireball-testikerralla voin sanoa, että mun mielestä toi on kyllä höpöhöpöä. Ei siitä Fireballista saa mitään semmosta saundia, jota ei nappuloita ruuvaamalla löytys myös Powerballista. Jos vaan on heittää se muutama huntti ylimääräistä nappulaa kehiin, kannattaa mielestäni ostaa se Powerball. Se on kuitenkin huomattavasti monipuolisempi vehjes kuin Fireball.

Jos kuitenkin hakusessa on nuppi josta saa hyvän särön, eikä muilla saundeilla oo väliä, valitsisin Fireballin sijaan Peaveyn 6505:n. Hintaan on satasen enemmän, mutta se särökanava on kyllä legendaarinen ihan syystä. Eikä tule vastaan sitä ongelmaa että hönkä loppus kesken, 120w...

Ylipäätään noi Englit tuntuu olevan watteihinsa nähden vähän muita merkkejä hiljaisempia. Studiossa oli jänskää huomata että 100w Mesan Dual Rectifieristä lähtee huomattavasti enemmän meteliä ku 100w Powerballista.

Edit: Vielä noista kaappihommista. Kantsii kokeilla Peaveyn 5150/6505-kaappeja Englin nuppien kanssa. Ainakin Powerballin aisaparina toimii helkkarin hyvin.

Se on vähän mistä tykkää. Ite en oo henk. koht. ikinä pitänyt SISOn soundeista :/
F@F
Evilson
12.06.2008 15:45:26
Tuo Powerball on kyllä mielestäni ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin Fireball. Monipuolisempi ja säröä on hillitymmin. 6505 taas on aivan erilainen kun nuo Englit, mutta jos Siso-soundi miellyttää niin mikä ettei. Testaamallahan se selviää mikä miellyttää ja mikä ei.

Noista tehoista en osaa sanoa muuta kuin että kyllä Powerballista lähtee mökää ihan riittämiin. Varmasti myös 6505:stä ja Fireballista.
Sieni-mänty symbioosi harmoniaa edustaa. Mies ei ole mänty vaikka nainen sientä muistuttaa.
Werihukka
12.06.2008 16:35:34

Kannattaa myös ottaa huomioon niiden kamojen paikka siellä missä soitetaan... En usko, että vahvistimesta hönkä loppuu sentään.

Reenikämpällä on monestikin tullut vastaan ongelmia kuuluvuuden kanssa, kun on sijoittelut ollu persuksillaan.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
beerslave
13.06.2008 08:35:24
jes kiitosta tiedosta. sillä kyselin mahdollisesta viasta kun ajattelin myydä omani pois. hieman liian hifi kuitenkin meikkälle ja hakusessa olis hivenen "kämäisempi" saundi..
Jonnelite
14.06.2008 10:58:58

Vaikuttaisi, että sinulla on jotain vikaa siinä koska en ole ikinä pystynyt Fireballia ajamaan masteri klo:12:00 kovempaa isoimmillakaan ulkofestareilla.
Fireballin kaveriksi sopii parhaiten ENGL vintage kaappi, jossa on V30 ämyrit.
Sillä saa keskiäänetkin käyttöön.
http://www.korpiklaani.com http://myspace.com/korpiklaaniofficial
Antti1
14.06.2008 11:25:29
Vaikuttaisi, että sinulla on jotain vikaa siinä koska en ole ikinä pystynyt Fireballia ajamaan masteri klo:12:00 kovempaa isoimmillakaan ulkofestareilla.

Vaan eipä tuon vahvarin äänenpaine enää nouse tuosta puolivälistä oikeastaan ollenkaan. Rupeaa pääte vaan niiaamaan ja säröarvot kasvamaan.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)