Aihe: Apuva kitaravahvistimen ostoon 1 | |
---|---|
![]() 11.06.2008 18:49:53 | |
En jaksa lähteä juoksemaan eri kauppoja läpi, ainakaan vielä. Uuden kitaran ostan ja samalla aattelin päivittää vahvarinkin. Mutta millasen? Metallia soittelen ja pitäs olla semmonen mikä kuuluu hyvin rumpujenkin alta (siis bändisoitannassa) ilman mikitystä, mutta ei kallis. Alle 500e ehdottomasti. Jotain linkkejä ja infoa omista kokemuksista jos löytyy, kiitos :) -SM | |
![]() 11.06.2008 20:15:35 (muokattu 11.06.2008 20:16:30) | |
Totutun tavan mukaisesti venytän budjettia ylöspäin pari kymppiä ja suosittelen tällaista: http://guitare.playback-europe.com/bugera-6260-212-33841.html Iso, painava ja kovaääninenhän tuo on, mutta soundin pitäisi olla hyvä ja ääntä lähteä. 6262-compo olisi vähän suositeltavampi vielä, mutta maksaa enemmän. Itselläni on 6262:n nuppiversio, ja hintaisekseen erinomainen peli. | |
![]() 11.06.2008 20:23:03 (muokattu 11.06.2008 20:25:03) | |
Perinteistä Peaveyn Valve Kingiä tekisi mieli ehdottaa mutta jätänpä ehdottamatta, moittimista siitä vaan tulee. Siispä tästä Piivii trankkuvehje, josta ite tykkäsin tosi paljon tuon hintaiseksi vehkeeksi. Säröt löytyy, en sen enempää analysoi. Varmasti kuuluu rumpujen yli (itsekin todettu) http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=242170 | |
![]() 11.06.2008 21:02:47 | |
Metallia soittelen ja pitäs olla semmonen mikä kuuluu hyvin rumpujenkin alta (siis bändisoitannassa) ilman mikitystä, mutta ei kallis. Alle 500e ehdottomasti. Jotain linkkejä ja infoa omista kokemuksista jos löytyy, kiitos :) Randall RG-50 TC, käytettynä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=241767 http://www.youtube.com/watch?v=VQ0IhD55NBc JuSu Äitimme kutsuu taas vieraantuneita poikiaan. | |
![]() 11.06.2008 21:06:45 | |
Tuo kannattaa katsastaa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=235395 Siihen sitten jotain särötintä eteen jos ei tarpeeksi löydy. Hot Rod modification 1B tekee tuosta varsinaisen yleisvehkeen lähestulkoon kaikkeen. Aktiivinen EQ on tehokas, vaikkakin kanaville yhteisenä on hieman hankalasti säädettävä. Tehoa löytyy, mutta soi hyvin myös hiljaa. Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... | |
![]() 11.06.2008 23:16:18 | |
Metallia soittelen ja pitäs olla semmonen mikä kuuluu hyvin rumpujenkin alta (siis bändisoitannassa) ilman mikitystä, mutta ei kallis. Mun Fenkun Hot Rodi kuului tosi hyvin rumpujen alta, mut rumpali ei saanu sen jälkeen hyvää soittoasentoa saati basarin pedaalia kiinni:) ... Takki --->> Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 13.06.2008 12:14:35 | |
Jaahas, eiköhän se oo tuohon peaveyn bandit 112 kallistuttava. Line6 vs. tuo näytti jossain olevankin topiccina ja siellä ei tosta line kutosesta tykätty.:) -SM | |
![]() 13.06.2008 20:24:41 (muokattu 13.06.2008 20:26:26) | |
Randallin trankku- ja hybridicombot (RG sarja, G2 ja G3) menevät tuohon hintahaarukkaan käytettynä, sekä tapauksesta riippuen myös uutena, ja ovat hintaisikseen mainioita. Toki on myös tuo RG50TC joka on täysputkipeli ja saman mallin nuppiversio RH50T, luulisi käytettynä irtoavan. Torilla pari näkyi olevan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=242689 RH50T http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=242271 RG100G2 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=241767 RG50TC E: Näköjään Banditin puolelle meni ylemmän postauksen mukaan, no tulipahan rölöttyä. Nyt kunno rähinät pystyy. | |
![]() 13.06.2008 20:54:46 | |
Nuo Randallin halpisputkivahivistimet eivät kovin hyviä ole. Tai no ehkä nekin jos Line 6:n Spidereihin vertaa... | |
![]() 14.06.2008 00:39:54 | |
Nuo Randallin halpisputkivahivistimet eivät kovin hyviä ole. Tai no ehkä nekin jos Line 6:n Spidereihin vertaa... Nojoo, eipä mullakaan niistä henk. koht. kokemusta ole niin siitä en sitten kummemmin tiedä, toisin kuin RG -sarjasta. Nyt kunno rähinät pystyy. | |
![]() 14.06.2008 15:20:12 | |
Randallin trankku- ja hybridicombot (RG sarja, G2 ja G3) menevät tuohon hintahaarukkaan käytettynä, sekä tapauksesta riippuen myös uutena, ja ovat hintaisikseen mainioita. Toki on myös tuo RG50TC joka on täysputkipeli ja saman mallin nuppiversio RH50T, luulisi käytettynä irtoavan. Torilla pari näkyi olevan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=242689 RH50T http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=242271 RG100G2 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=241767 RG50TC E: Näköjään Banditin puolelle meni ylemmän postauksen mukaan, no tulipahan rölöttyä. Joo, kyllähän se putki ois kiva saada, mutta kun ne on käytettynäkin niin paljon tota bandiittia kalliimpia.. Täytyypi pyytää sellanen joululahjaks, jos vaikka tyttöystävä ostais.;) Naat. -SM | |
![]() 14.06.2008 20:45:01 | |
Joo, kyllähän se putki ois kiva saada, mutta kun ne on käytettynäkin niin paljon tota bandiittia kalliimpia.. Täytyypi pyytää sellanen joululahjaks, jos vaikka tyttöystävä ostais.;) Naat. Mä en kyllä oikein ymmärrä tuota ajatustapaa nyt. Onhan se Bandiittikin paljon kalliimpi kuin vaikka jotkut Behringerit, osta sellainen mieluummin, jos halpa hinta on ensisijainen kriteeri. Jos sun budjetti kerran venyy 500 euroon saakka, niin mikset käyttäisi sitä, ja hankkisi samoin tein sitä himoittua putkivahvistinta (ei sillä, että putkivahvistin _välttämättä_ tekee onnelliseksi)? Tuossa hintaluokassa lisärahalle todellakin saa vielä vastinetta. JuSu | |
![]() 15.06.2008 11:09:20 | |
Mä en kyllä oikein ymmärrä tuota ajatustapaa nyt. Onhan se Bandiittikin paljon kalliimpi kuin vaikka jotkut Behringerit, osta sellainen mieluummin, jos halpa hinta on ensisijainen kriteeri. Jos sun budjetti kerran venyy 500 euroon saakka, niin mikset käyttäisi sitä, ja hankkisi samoin tein sitä himoittua putkivahvistinta (ei sillä, että putkivahvistin _välttämättä_ tekee onnelliseksi)? Tuossa hintaluokassa lisärahalle todellakin saa vielä vastinetta. JuSu No ei se halpa hinta nyt niin kriteeri ole, mutta esim bandiitti vs joku putki on hintaeroa 200e. Ja bandiitti on parempi kun behringerit..) -SM | |
![]() 15.06.2008 12:21:02 | |
No ei se halpa hinta nyt niin kriteeri ole, mutta esim bandiitti vs joku putki on hintaeroa 200e. Noita putki-Randalleja tai Peavey Valvekingejä saa n. 350 euron hujakoissa helposti. Käytettynä. Ja vaikka hintaero olisikin 200 euroa, niin so? Eikös sun budjetti venynyt viiteen sataan asti? Miksi ostaa huonompaa kuin mihin on varaa? Tietty jos sulla on jotain järkevää käyttöä ylijäävälle rahalle, niin sitten toki. Mutta jos se menee kaljaan ja karamelliin, niin hohhoijaa. Ja bandiitti on parempi kun behringerit..) Tämä se mun pointti juurikin oli. Nyt vaan sovellat samaa ajatustapaa välille Bandit - putkimasiina. =) Mutta tee toki miten parhaaksi itse näet. Jos se Bandit tuntuu hyvältä valinnalta, niin varmasti hinta-laatusuhteeltaan ihan jees. Jos mahdollista, niin käy kuitenkin ensin jossain edes testaamassa vaikka tuollaista Valvekingiä. Ettei ala kaduttaa. JuSu | |
![]() 15.06.2008 12:38:34 | |
Noita putki-Randalleja tai Peavey Valvekingejä saa n. 350 euron hujakoissa helposti. Käytettynä. Ja vaikka hintaero olisikin 200 euroa, niin so? Eikös sun budjetti venynyt viiteen sataan asti? Miksi ostaa huonompaa kuin mihin on varaa? Tietty jos sulla on jotain järkevää käyttöä ylijäävälle rahalle, niin sitten toki. Mutta jos se menee kaljaan ja karamelliin, niin hohhoijaa. Tämä se mun pointti juurikin oli. Nyt vaan sovellat samaa ajatustapaa välille Bandit - putkimasiina. =) Mutta tee toki miten parhaaksi itse näet. Jos se Bandit tuntuu hyvältä valinnalta, niin varmasti hinta-laatusuhteeltaan ihan jees. Jos mahdollista, niin käy kuitenkin ensin jossain edes testaamassa vaikka tuollaista Valvekingiä. Ettei ala kaduttaa. JuSu Kaljaan kyllä varmasti menee.:) Toi 500e oli "ehdoton yläraja" jotta ne jotka neuvoja antaa, tietää minkä hintaluokan vahvistimia suosittelee. Käytettynä oon kattellu noita putkia, mutta käyettynä mulle just tarjottiin tota bandiittia 200e pedaalin kanssa. Täytyy vielä miettiä, kiitoksia kuitenkin neuvoista. -SM | |
![]() 15.06.2008 15:08:51 | |
Nyt olis hakusissa uus kitaravahvistin ja ehdotuksia otetaan vastaan. Putkicomboja olen katsonut ja se tuntuu oikeastaan ainoalta oikealta vaihtoehdolta, trankut ei uppoo. Budjetti ois, että alle tuhanteen euroon päästäis. Soittelen lähinnä tollasta raskaampaa rockmusaa eli säröä tarvis löytyä myös vähän raskaampaankin. Mitä olen tossa kattonut niin Orangen Rocker-combo ois aivan loistava mutta ehkä hiukan liian kallis. Fenderin puolelta Hot Rod olis tosi hyvä hinnan ja laadun kannalta. Säröt nyt on vaan mitä on. Myös Englin thunder-combo kiinnostais mutta en ole päässyt testaamaan missään. Siispä onko järkeä ostaa Hot Rodia ja ajaa sitä jonku säröpurkin kanssa vai säästää rahaa lisää esimerkiksi tuohon Orangeen? | |
![]() 15.06.2008 15:16:21 (muokattu 15.06.2008 15:17:02) | |
Nyt olis hakusissa uus kitaravahvistin ja ehdotuksia otetaan vastaan. Putkicomboja olen katsonut ja se tuntuu oikeastaan ainoalta oikealta vaihtoehdolta, trankut ei uppoo. Budjetti ois, että alle tuhanteen euroon päästäis. Soittelen lähinnä tollasta raskaampaa rockmusaa eli säröä tarvis löytyä myös vähän raskaampaankin. Mitä olen tossa kattonut niin Orangen Rocker-combo ois aivan loistava mutta ehkä hiukan liian kallis. Fenderin puolelta Hot Rod olis tosi hyvä hinnan ja laadun kannalta. Säröt nyt on vaan mitä on. Myös Englin thunder-combo kiinnostais mutta en ole päässyt testaamaan missään. Siispä onko järkeä ostaa Hot Rodia ja ajaa sitä jonku säröpurkin kanssa vai säästää rahaa lisää esimerkiksi tuohon Orangeen? Hot Rod on loistovehje. Ite ostaisin sellasen jos ois rahaa. Orangeja en oo testannu ku jotain pienempiä, mutta oon kuullu ristiriitasia kommentteja nuista niiden putkivehkeistä.. Testaa.:) Ite päädyin trankkuun. -SM | |
![]() 15.06.2008 21:11:38 | |
Hot Rod on loistovehje. Ite ostaisin sellasen jos ois rahaa. Hot Rod Deluxen saa kyllä viiteensataan käytettynä. JuSu | |
![]() 15.06.2008 21:23:02 (muokattu 15.06.2008 21:23:49) | |
Nyt olis hakusissa uus kitaravahvistin ja ehdotuksia otetaan vastaan. Putkicomboja olen katsonut ja se tuntuu oikeastaan ainoalta oikealta vaihtoehdolta, trankut ei uppoo. Budjetti ois, että alle tuhanteen euroon päästäis. Soittelen lähinnä tollasta raskaampaa rockmusaa eli säröä tarvis löytyä myös vähän raskaampaankin. Mitä olen tossa kattonut niin Orangen Rocker-combo ois aivan loistava mutta ehkä hiukan liian kallis. Fenderin puolelta Hot Rod olis tosi hyvä hinnan ja laadun kannalta. Säröt nyt on vaan mitä on. Myös Englin thunder-combo kiinnostais mutta en ole päässyt testaamaan missään. Siispä onko järkeä ostaa Hot Rodia ja ajaa sitä jonku säröpurkin kanssa vai säästää rahaa lisää esimerkiksi tuohon Orangeen? No ehottomasti kannattaa ostaa Englin Thunder-combo. Käytettynä pitäisi irrota hintaan 500-600 egeä, eli aika halvalla pääsee. Ja mikä parasta, Thunder sopii soundinsa ja säröreservinsä puolesta sellaisenaan raskaampaan rokkiin kuin nyrkki silmään, eli mitään ylimääräisiä pedaaleja ei tartte, kun taas Rockerin tai Hot Rodin kanssa melko varmasti tarvitsee. | |
![]() 15.06.2008 21:27:37 | |
Joo, tuota Hot Rodia en kyllä ottais raskaampaan rokkiin. Tai muutenkaan, kun Blues Junior on parempi ja halvempi :-) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)