Aihe: Kitaran valinta ongelma 1 | |
---|---|
![]() 11.06.2008 00:01:16 | |
Elikkäs olen etsimässä uutta "kumppania" itselleni ja hintahaarukka olisi se 200-300e. Olen yrittänyt etsiskellä kovasti mutta se tuntuu mahdottomalta, koska on niin monta vaihtoehtoa mistä valita ja ajattelin täältä asiantuntevilta tulla kysymään. Jos auttaa niin laitanpa vielä tämänkin että soitan enimmäkseen Rockia (erityisen paljon esim. GNR tapaista), bluesia ja hieman raskaampaa rockia, ellei sitä voisi sanoa jo "heavy metalliksi". :) Olen etsinyt LP-muotoista kitaraa mutta saa tietenkin ehdottaa muitakin kuin LP-muotoisia jos löytyy jotain laadukkaita tuohon hintaan. Tuossa alapuolella on pari linkkiä mitkä olisi (ehkä) listalla ja jos kellään olisi samanlaista niin voisi kertoa vähän infoa enemmän tuotteesta? 1.http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec100_qm_fcs.htm 2.http://www.thomann.de/fi/epiphone_lpstudioeb.htm (Väri ei oikein ole makuuni, mutta laitoinpa kuitenkin.) 3.http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_h101fm_asb.htm 4.http://www.thomann.de/fi/ibanez_sa160bs.htm Tuossa sitten nuo olikin mitä itse olen näin alustavasti katsonut. -Tuikkis | |
![]() 11.06.2008 00:05:20 | |
Vastaan tähän näin nopeasti, että oletko ajatellut käydä kokeilemassa erilaisia soittimia ihan kivijalkamyymälässä? Nimittäin netissä lueskeltu ei aina vastaa totuutta ja mikään muu ei ole parempi mittari sinulle kitaraa valittaessa, kuin siun omat silmät, korvat, kädet jne. Katsos kun pelkät speksit eivät kerro kaikkea. Jossain himoitsemassasi mallissa voi olla huonon tuntuinen kaula (esim. liian ohut tai liian paksu, väärä viimeistely tms.). Joissain malleissa plektrakäsi saattaa asettua huonosti eikä soittoasento tunnu luontevalta yms. Puhumattakaan soundista ja soinnista. Näitä asioitahan et pääse intterwebin välityksellä testailemaan ja varmistelemaan. Laidallinen Mul Mul! http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 11.06.2008 00:37:06 | |
Kaukomailta saa nimettömänä tuohon hintaan laadukaimmat kepit. Niistä on järjestetty kimppatilauksia kimppahuoneessa. Liikaa säröä! | |
![]() 11.06.2008 11:52:16 | |
Vastaan tähän näin nopeasti, että oletko ajatellut käydä kokeilemassa erilaisia soittimia ihan kivijalkamyymälässä? Nimittäin netissä lueskeltu ei aina vastaa totuutta ja mikään muu ei ole parempi mittari sinulle kitaraa valittaessa, kuin siun omat silmät, korvat, kädet jne. Katsos kun pelkät speksit eivät kerro kaikkea. Jossain himoitsemassasi mallissa voi olla huonon tuntuinen kaula (esim. liian ohut tai liian paksu, väärä viimeistely tms.). Joissain malleissa plektrakäsi saattaa asettua huonosti eikä soittoasento tunnu luontevalta yms. Puhumattakaan soundista ja soinnista. Näitä asioitahan et pääse intterwebin välityksellä testailemaan ja varmistelemaan. Täysin samaa mieltä. Kannattaa asioida mieleisessään musiikkiliikkeessä, tutustua myyjiin, kokeilla kaikenlaisia vehkeitä ja keskittää ostoksensa samaan paikkaan. Sillä tavoin tulet luoneeksi kahdensuuntaisen asiakassuhteen, josta sekä ostaja että myyjä hyötyvät. Nettikaupassa olet vain yksi anonyymi tilaaja joka saa tuotteen edullisesti, mutta tavallaan ottaa myös itse paljon vastuuta ostoksistaan. Jos tuotteessa on jotain vikaa, on siitä vaikeampi varmistua, koska Thomannin Dieter tai Helmut eivät voi noin vain voi ottaa kitaraa kädestäsi ja todeta, että se esimerkiksi kaipaa vähän säätöjä. Oman lähimusiikkiliikkeesi tekee sen mielellään, koska olet heille arvokas asiakas. Näinhän sen ainakin pitäisi mennä. Joskus liikkeet eivät paljon tunnu välittävän ja silloin asiakas äänestää oikeutetusti jaloillaan. Olen itse Helsingistä ja täällä on erikoisliikkeissä valinnan varaa. Kaikkialla Suomessa tilanne ei toki ole samankaltainen. Vuosien saatossa olen pystynyt valitsemaan ne erikoisliikkeet, joissa olen parasta palvelua ja asiallisinta kohtelua saanut. Niissä liikkeissä joissa olen pettynyt tai joissa minuun on suhtauduttu epäasiallisesti, olen jättänyt käymättä. Netistä en ole vielä mitään tilannut, koska pidän ihmiskontaktista ja laitteiden kokeilemisesta. Lisäksi haluan tukea kotimaista yrittäjää. Suosittelen. Mistä on maailman parhaat kitarat tehty? - Gibsoniitista | |
![]() 11.06.2008 12:54:45 | |
Nyt pistit kyllä pahan kysymyksen, harva täällä osaa suositella noin halpoja kitaroita, koska kaikilla muilla on paljon kalliimmat:) Tähän sikäli harvinaiseen ja harvoin toistuvaan ongelmaan tällä sivustolla, en osaa vastata muutakuin, että katsele käytettynä ton hintaluokan kitaraa. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 11.06.2008 13:34:37 (muokattu 11.06.2008 13:40:27) | |
Elikkäs olen etsimässä uutta "kumppania" itselleni ja hintahaarukka olisi se 200-300e. Älä pelkästään kattele netistä vaan käy ihan kotomaan musaliikkeissä testaamassa mikä sun käteesi sopii parhaiten, mikä mielestäsi soundaa parhaiten. Kiinnitä huomoita mm.: -Miten kitara soi ilman sähköä ->sointi/sustaini -Miten puhtaasti jokainen yksittäine kieli soi jokaiselta nauhaväliltä -Kattelet onko kaula tarpeeksi suora/kovera/kupera -Kun soitat niin venyttelet niitä kieliä kunnolla ym. soittaa vähän rajumminkin -> soiko puhtaasti hyvin ja pysyykö vireessä. -Kokeile mikä nauhatyyppi sopii sun sormille parhaiten eli onko ne Jumbo Fret, Medium Jumbo Fret vai jotain matalampaa nauhaa -Kokeilet tietysti vahvareilla millanen on clean soundi etc. -Samalla voi katella onko kitarassa kolhuja ym. vikoja kun testaa Netistä kun ostaa niin ei pääse testaamaan, ei näe mikä oikeasti on kitaran laatu (sano specsit mitä tahansa niin ns. hyvämaineinenkin kitaramerkki/malli voi olla joltain osin huono). Ite en osta netistä kitaroita kun niitä ei etukäteen voi testata (saahan ne tietysti sitten palautettua jos vikaa jne. mutta on helpompaa se puoli hoitaa nenätysteen tutun myyjän kanssa)Jos tuntuu siltä, ettei tiedä tarpeeksi kitaroista niin kaveriksi mukaan joku kuka tietää asioista enempikin. Vertaile kuitenkin muitakin kun noita malleja mitä noista linkeistä näkyi ja ostopäätöksessä ei kande hätäillä (ite tehnyt pari liian hätäistä ostosta ja siitä viisastunu onneksi ;-D ) Edit: Vielä haluan muistuttaa ettei noi nettikaupat ole suinkaan aina halvempia kuin Suomalaiset soitinkaupat (oma JS1200CA oli paljon halvempi täällä suomessa kuin Thomanilla ja näin on monen soittimen / vahvistimen kanssa tullu todettua). | |
![]() 11.06.2008 13:37:02 | |
Ostat vain sen mikä näyttää parhaimmalta kun kyse on tuosta hintaluokasta. | |
![]() 11.06.2008 13:45:22 | |
JackDanny (J&D) -merkkisiä LesPaul-kopioita on kehuttu. Hintaa niillä on Mallista riippuen n. 150-300€. LC-3 mallissa on jo liimakaula ja Wilkinsonin mikit, mitkä on joihan hyvät speksit alle kolmensadan kitarassa... http://www.jerrysmusic.fi/s_kitarat.html | |
![]() 11.06.2008 14:48:59 | |
Ostat vain sen mikä näyttää parhaimmalta kun kyse on tuosta hintaluokasta. Täysin samaa mieltä.:) -SM | |
![]() 13.06.2008 18:12:18 | |
Minkälaista kitaraa suosittelette ensimmäiseksi kitaraksi? Ei siis tarvitse olla heti mikään huippu skitta. Millainen olisi siis hyvä perusskitta? Vai onko sellaisia edes olemassa? Rokki on parasta huumetta! Oikeesti... | |
![]() 16.06.2008 12:33:39 | |
JackDanny (J&D) -merkkisiä LesPaul-kopioita on kehuttu. Hintaa niillä on Mallista riippuen n. 150-300€. LC-3 mallissa on jo liimakaula ja Wilkinsonin mikit, mitkä on joihan hyvät speksit alle kolmensadan kitarassa... http://www.jerrysmusic.fi/s_kitarat.html Kiitoksia muuten tästä linkistä! Tuli tilattua kakkoskitaraks tollanen bobo1 tuolta saksan maalta. -SM | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)