Ose 15.06.2008 23:00:38 | |
---|
Moro ? Noin vertailun vuoksi kummasta lähtee enemmän melua ja soveltuu paremmin bändisoittoon, jossa kovakätinen rumbali. Musa kasaria ja rautalankaa. Painotus vois ajatella niin että fifty fifty hyvät puhtaat ja kunnon säröt ! Mielipiteitä kaipaisin ennen kuin hankin jomman kumman. |
hapan 15.06.2008 23:28:42 | |
---|
Onko tää joku läppä? |
kimurantti1 15.06.2008 23:41:38 | |
---|
Onko tää joku läppä? Miksi olisi? Edition Tubessa ei kyllä aivan riitä tehot kovakätisen rumpalin kanssa, jos aivan puhdasta puhdasta haluaa, kuten rautalangassa yleensä on tapana. Toisaalta Edition Tubessa on musta paljon parempi soundi kuin Banditissa. Edition Tuben hinnalla kyllä saisi jonkin muunkin putkivahvistimen, jossa olisi tehoa inasen enemmän. |
Umas 15.06.2008 23:44:41 (muokattu 15.06.2008 23:46:07) | |
---|
edit. Äh, ei jaksa "En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali |
hapan 15.06.2008 23:45:28 | |
---|
Edition Tubessa ei kyllä aivan riitä tehot kovakätisen rumpalin kanssa, jos aivan puhdasta puhdasta haluaa, kuten rautalangassa yleensä on tapana. Rautalankaa tosin taitaa harvemmin kukaan blastaaja vetääkään. Mutta joo, rokkihommissa puhdas ei pysy ihan puhtaana, kun volaa (yleensä) nostetaan rumpujen yli. |
Ose 16.06.2008 09:14:37 | |
---|
Vai ei taida tehot riittää 20 putkivehkeessä. Muita vaihtoehtoja (tosin hieman yli budjetin meneviä) ovat olleet Vox ac 30 tai Fender hot rod deluxe. Voxilla varmaan taittuu rautalanka, mutta miten fenkku. Onkohan se enempi noihin bluesjuttuihin. Joku täällä moitti soundin honottavuudesta. Mittee mieltä? |
duc 16.06.2008 09:40:37 (muokattu 16.06.2008 09:42:40) | |
---|
Vox ac 30 tai Fender hot rod deluxe. Voxilla varmaan taittuu rautalanka, mutta miten fenkku. Onkohan se enempi noihin bluesjuttuihin. Joku täällä moitti soundin honottavuudesta. Mittee mieltä? Voxissa olis käsittääkseni ainakin jousikaiku kertaluokkaa parempi, rautalangassa tärkeä ominaisuus. Hot Rodissa on lähinnä vahvistimen omaa särökanavaa haukuttu. Voxeja saa halvalla Briteistä tilaamalla, esim. coda-music ja soundslive.co.uk. Tulee helposti Fendereitä halvemmaksi. |
kimurantti1 16.06.2008 13:40:13 | |
---|
AC30:n ja Fenkun Hot Rodin tehot luulisi riittävän hyvin. Hot Rodin särökanava on mun mielestäni aivan kauhea. Muutamaan otteeseen olen sitä testannut, enkä ainakaan toistaiseksi ole keksinyt, että mihin moista soundia voisi käyttää. AC30:stähän ei säröä itsestään edes lähde (ellei aja päätettä ruttuun), joten se tarvisi jonkin säröpedaalin kaverikseen jos kasariheviä meinaat sillä soittaa. Molemmissa noissa vahvistimissa on mielestäni hyvä puhdas kanava, tietysti vähän erilaiset vaan. Kyllä niillä molemmilla ihan rautalankaa soittaa, mutta AC30 on tunnetusti enemmän rautalanka-kitaristien suosiossa. Tuntuisi kuitenkin siltä, että vähintään yhtä paljon kuin itse soundin luonne, vaikuttaa autenttiseen rautalankasoundiin se kaiku. |
duc 16.06.2008 13:43:21 | |
---|
Niin uusissa AC30-malleissa, eli niissä Custom Classiceissa, on Master Volume, joten säröä lähtee pienelläkin äänenvoimakkuudella. |
kimurantti1 16.06.2008 13:52:51 (muokattu 16.06.2008 14:01:24) | |
---|
Niin uusissa AC30-malleissa, eli niissä Custom Classiceissa, on Master Volume, joten säröä lähtee pienelläkin äänenvoimakkuudella. Jaa, niinpä näkyy. Minkälaista säröä mahtaa uusista AC30:stä irrota, onko jollain tesipohjaa? Mä olen kokeillut vain sitä real-thingia. Tuttuni, jolla moinen on, on ainakin sitä mieltä, että uudet reissuet on todella lähellä alkuperäistä. Vannoutunut rautalankamies kun on, uskon kyllä häntä. E: Eikun hitto soikoon, oonhan mä reissuetakin joskus kokeillut. Mutta siitä on sen verran aikaa, ettei niistä muistikuvista ole paljon apua. Enkä myöskään muista kokeilleeni, että millaista säröä vempaimesta lähtee. |
Volle 16.06.2008 13:53:35 | |
---|
AC30:n ja Fenkun Hot Rodin tehot luulisi riittävän hyvin. Hot Rodin särökanava on mun mielestäni aivan kauhea. Muutamaan otteeseen olen sitä testannut, enkä ainakaan toistaiseksi ole keksinyt, että mihin moista soundia voisi käyttää. Mä olin hot rodin säröpuolesta ihan samaa mieltä, kunnes kokeilin sitä kunnon 4*12"-kaapin läpi ja silleen ainakin toimi. Tosin, jos tuota kaappia joutuu kanniskelemaan mukana, ehkä kombovahvistimen roudakselliset edut tuppaa hukkumaan. :) |