Aihe: Jack Blackin(?) Pedaali vertailuja
1 2
Umas
15.06.2008 10:36:43

En tiedä onko vanha, mutta haulla en ihan löytänyt. Tällä jätkällä on hyviä vertailu videoita tuubissa ja ääni muistuttaa kyllä erehdyttävän paljon Jack Blackia.
http://www.youtube.com/user/gearmanndude
"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
Samu S.
15.06.2008 10:57:44 (muokattu 15.06.2008 11:01:21)
Muistaakseni School of Rock -DVD:n ekstroissa olleissa haastatteluissa JB sanoo ettei varsinaisesti soita kitaraa, vain hieman akustista. Tuo Youtube-heppu kuitenkin omien sanojensa mukaan on käyttänyt Dunlop Crybabyä 20 vuotta ja omistaa monta eri pedaalilautaa erityyppisille keikoille... lisäksi mielestäni tota likkiarsenaaliakin on enemmän kuin ihan satunnaissoittelijalla.

Tiedä sitten.

e: Oli nyt sitten kuka hyvänsä tai sen mutsi, noi pätkät on kyllä hauskoja. Kiitos linkistä.
Umas
15.06.2008 11:02:03

Muistaakseni School of Rock -DVD:n ekstroissa olleissa haastatteluissa JB sanoo ettei varsinaisesti soita kitaraa, vain hieman akustista. Tuo Youtube-heppu kuitenkin omien sanojensa mukaan on käyttänyt Dunlop Crybabyä 20 vuotta ja omistaa monta eri pedaalilautaa erityyppisille keikoille... lisäksi mielestäni tota likkiarsenaaliakin on enemmän kuin ihan satunnaissoittelijalla.

Tiedä sitten.

Olet väärässä. Jack Black on ollut tekemisissä musiikin kans aikas paljonkin. Esim. Tenacious D
Antti1
15.06.2008 11:35:53
Juu kyl Jack soittelee ja aika perhanan maukkaasti soitteleekin! Musaahan voi kuunnella aika paljon sen leffoista vaikka.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Samu S.
15.06.2008 12:20:19
Juu kyl Jack soittelee ja aika perhanan maukkaasti soitteleekin! Musaahan voi kuunnella aika paljon sen leffoista vaikka.

No ehkä elokuva ei ihan kelpaa todisteeksi mutta pitää tsekata muitakin kuin tuo School of Rock, jos niissä olisi playback-riehumisen ja Smoke on the Waterin tapailun lisäksi selkeämpiä viitteitä.

Mutta ehkä tällä ei ole sen suurempaa merkitystä kosmisessa mittakaavassa. Täältä tähän. :)
Antti1
15.06.2008 12:25:24
No ehkä elokuva ei ihan kelpaa todisteeksi mutta pitää tsekata muitakin kuin tuo School of Rock, jos niissä olisi playback-riehumisen ja Smoke on the Waterin tapailun lisäksi selkeämpiä viitteitä.

Eikäku se on kato tehnyt ja soittanut ite melko pitkälti niitä musiikkeja omiin leffoihinsa. Tuskin se missään leffassa tosissaan soittaa, ei mulle oo tullut vielä ainakaan vastaan. Eli jos leffan soundtrack ei käy todisteeksi, niin sama pätee varmaan myös kaikkiin äänitteisiinkin? Livesoitto ainoa totuus..?
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Samu S.
15.06.2008 12:53:32 (muokattu 15.06.2008 12:55:21)
Eikäku se on kato tehnyt ja soittanut ite melko pitkälti niitä musiikkeja omiin leffoihinsa.

Ok, mulla oli se käsitys ainakin ton SoR:n kohdalla, että ei ite soittanut leffassa kuullulla musalla. Mutta seison korjattuna ja oikeasti lopetan vänkäämisen tähän. Pyydän anteeksi aiheen vierestä kirjoitteluani.

Tsekkailkaa noita pedaalidemoja, ovat mukavaa katsottavaa!
Scar
15.06.2008 12:56:30 (muokattu 15.06.2008 12:57:31)
Nyt puhutaan hienosta miehestä! JB on nero! Vähän hajotti kun jossain ton Pick of Destinyn arvostelussa arvostalija sanoi että Jack Black ei osaa laulaakaan?! Jotenkin kaikin tavoin väärin ymmärretty tekijä. Kyllä Jack soittaa osaa mut yleensä ne hankalammat jutut vetää Kyle ja esim. Pick of destinyn bonus matskussa siellä on joku random tyyppi vetelemässä. sori off topic
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
Antti1
15.06.2008 12:57:39
Ok, mulla oli se käsitys ainakin ton SoR:n kohdalla, että ei ite soittanut leffassa kuullulla musalla.

Äh, en mä tosta leffasta tiedä, mutta ihan yleisesti vaan noissa sen leffoissa.

Ja mitään anteeksipyytelyjä, nehän on palstan suola. ;)
papitsu
15.06.2008 14:12:52 (muokattu 15.06.2008 14:13:38)
Ok, mulla oli se käsitys ainakin ton SoR:n kohdalla, että ei ite soittanut leffassa kuullulla musalla.

Imdb:n mukaan soittaa elokuvassa kitaraa juurikin ne pari riffiä siinä opetuskohdassa ja muuta semmoista pientä, mutta ne soolot on vetänyt ihan joku muu. Kaikki lapset tosin ovat soittaneet ja laulaneet omat pätkänsä.

All the kids really play their instruments, and the backup singers are real vocalists. Jack Black also played a bit of guitar in the movie (for example, when he is teaching "Smoke on the water", "Iron man" and other songs to Zach), but he didn't do the guitar solos.

Mutta kyllähän Jack oikeasti osaa kitaraa soitella. Tenacious D:ssäkin jonkin verran soittelee, vaikka Kyle suurimman osan soittamisesta kuitenkin hoitaa. Laulajana Jack taas on todella kova.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
jussimus
15.06.2008 14:35:23
Mutta kyllähän Jack oikeasti osaa kitaraa soitella. Tenacious D:ssäkin jonkin verran soittelee, vaikka Kyle suurimman osan soittamisesta kuitenkin hoitaa. Laulajana Jack taas on todella kova.

Tottakai Kyle hoitaa todellisena huippukitaristina kaikki vaikeimmat soittojutut, varsinkin kun Jackin täytyy keskittyä enimmäkseen erittäin vaativaan lead-laulamiseen.
Kivijalka
15.06.2008 15:41:24
Kovasti kyllä mies kuulosti Jablesilta.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
jussimus
15.06.2008 15:57:10
Nimimerkki, äänenväri ja äänenkäyttö, sekä läpän sisältö...jos tuo jamppari ei ole Jack Black, niin myyn mummoni!
Dunga
15.06.2008 16:27:10
Hyviä pätkiä... kyllähän tuo aika varmasti Jack on.
Accidento bizarro - tutto morto.
Detox
16.06.2008 18:00:21

Hyviä pätkiä... kyllähän tuo aika varmasti Jack on.

Kyllä se ainakin todella paljon kuullostaa siltä...
Mesa 4 Life! Uusi soittosämple...
Umas
16.06.2008 21:40:05

Vertailin blackin haastattelua ja noita niin kyllä sen on pakko olla. Äänen väri ja painotus on täsmälleen sama.
Sam Hotman
16.06.2008 22:47:35
Khyl maar tuo jannu on Jabels. Oon kattonut Tenacious D:n niin monta kertaa, että kyllä tunnistin heti tuon äänen.
''Fuck the Alliance! Fucking die you fucking emo cocksuckers!!'' - CorpseGrinder
jussimus
16.06.2008 22:56:41
Khyl maar tuo jannu on Jabels. Oon kattonut Tenacious D:n niin monta kertaa, että kyllä tunnistin heti tuon äänen.

Ihan jo pelkkä nimimerkkikin on niin Jackin tyylistä huumoria :)
McNulty
16.06.2008 23:23:11
Plus että näppärimmät kaverit poimii tuolta paljon muitakin JB:n juttuja. Vaikkapa nyt bootsit, sormus oikeassa kädessä yms. pikkusälää. Ja kyllähän Jack on ihan kova tekijä musapiireissä, myös Tena D:n ulkopuolella. Kaverihan on nähty useasti Foo Fightersin konserteissa lavalla hillumassa, muutamassa Foo Fightersin musavideossa (Kylen kanssa esim. Learn To Fly:n musavideo) jne...

Puhumattakaan nyt sitten elokuvista joissa musiikki on ollut enemmän kuin pääosassa (Tena D:POD, School Of Rock...)

Jack Black on myös kaikkien haastiksien ja kirjoituksien perusteella todella "jalat maassa"-tyylinen hemmo. Ei siis lainkaan omituista että hän tekee suosikkiharrastuksestaan videoita youtubeen. Onhan tuo mukavata katsella... paljon sellaisia speduja joita itsekin onpi harkinnut (esmes mxr:n carbon copy).
Kivijalka
16.06.2008 23:26:03
Asiantuntevasti ja huolella tuntuu laitteita demoavan. Kyllä noista voisi osviittaa ottaa jos olisin kyseisiä palikoita ostamassa.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)