Aihe: Toimiva tyylikäs hihnalukko halpasti
1 2 3 4
efunkelist
23.04.2008 22:51:06 (muokattu 28.04.2008 21:41:19)

Tarvikkeet saa esim. clas ohlsonilta muutamalla kolikolla..
http://muusikoiden.net/dyn/users/40402.jpg

Kyllästyin siihen kun schallerin lukon mutteri löystyi välillä ja aiheutti kylmiä väreitä ja hikoilua. Hihnan koloon voisi lyödä vielä purjerenkaan jos tuntuu siltä että nahka ei kestäisi mutta miksipä se siitä mihinkään repeäisi, eipä nuo hihnanreiät ole tavallisessakaan hihnatapissa mihinkään revenneet.

Ihmettelen kyllä miten mulla kesti niin kauan keksiä näin yksinkertainen ratkaisu. Laitoin silmukkaruuvit kaikkiin kitaroihin.

EDIT: korjasin, kyseessä EI ollut dunlopin lukko vaan schaller. Mulla lienee ollut harvinaisen huono schalleri kyseessä kun toisesta päästä hihnaa mutteri ei pitäny ja toisesta päästä kuppi halkesi :(
(tosin ei haljennut kokonaan eikä oikeastaan haitannu käyttöä, enemmän löystyvä mutteri häiritsi)
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
LaXu
23.04.2008 22:56:38
Grolsch. Hihnalukot, jonka mukana tulee bisseä!
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Ostetaan Celestion G12H-100 tai G12K-100
Busta
23.04.2008 23:30:09 (muokattu 23.04.2008 23:30:23)
Joo ja Grolschin hinnalla saa hyvää bisseä ja melkein ne kunnon hihnalukot.
PuNkKi
23.04.2008 23:34:28

itse käytän hieman samalla sydeemillä hihna"lukkoina" paria nippusidettä.
hyvin on toiminut ja kestää näköjään melkein mitä tahansa.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Kivijalka
23.04.2008 23:43:51
Grolsch. Hihnalukot, jonka mukana tulee bisseä!

Tämä on kyllä hieno keksintö.

http://lorinator.feminoise.com/img/straplocks.jpg
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
sepisti
24.04.2008 13:38:47

Kyllästyin siihen kun dunlopin lukon mutteri löystyi välillä ja aiheutti kylmiä väreitä ja hikoilua. Hihnan koloon voisi lyödä vielä purjerenkaan jos tuntuu siltä että nahka ei kestäisi mutta miksipä se siitä mihinkään repeäisi, eipä nuo hihnanreiät ole tavallisessakaan hihnatapissa mihinkään revenneet.

Ihmettelen kyllä miten mulla kesti niin kauan keksiä näin yksinkertainen ratkaisu. Laitoin silmukkaruuvit kaikkiin kitaroihin.

On kyllä aikas punk-henkinen viritys... Ainakaan yhtään hinnakkaampaan keppiin en lähtis tollaisia virittelemään:)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Estranged
24.04.2008 14:01:11
Wyldellähän taitaa olla samanlainen viritys. Olisiko EVH:llakin ollu?
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
Lilli
24.04.2008 14:05:14 (muokattu 24.04.2008 14:06:45)
On kyllä aikas punk-henkinen viritys... Ainakaan yhtään hinnakkaampaan keppiin en lähtis tollaisia virittelemään:)

Joskus aikaa sitten oli keskustelunaiheena sama omatekemien pikalukkojen problematiikka. No minä eikun suunnittelemaan omaani. Lopputulos aloittajan lukon mallinen, järeiden lenkkien sijalla oli jämäkät koirantalutushihnan lenkit. Jonkun aikaa niitä käytin Fernandes Lespassa mutta luovuin ja vaihdoin Schallereihin, puhtaasti esteettisyyssyistä.

Ehkä näin on oikein asiailmaista ;-) !
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000
Painajaismainen
24.04.2008 14:08:26
Wyldellähän taitaa olla samanlainen viritys. Olisiko EVH:llakin ollu?

Wyldellä on kettinkiä hihnana, äijä!
"Plagiointi on helpoin tapa tehdä jotain uutta."
fox
24.04.2008 14:20:22

Wyldellä on kettinkiä hihnana, äijä!

Jos laittas piikkilankaa (tai ehken oikein Nato-lankaa) niin ei olis kaulapaino-ongelmia.. Mihin on jäänyt kunnon pussinsulkija-muovipalasten käyttö?? Joskus olivat kovin "in" ne.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Point
24.04.2008 14:22:48

Kyllästyin siihen kun dunlopin lukon mutteri löystyi välillä ja aiheutti kylmiä väreitä ja hikoilua. Hihnan koloon voisi lyödä vielä purjerenkaan jos tuntuu siltä että nahka ei kestäisi mutta miksipä se siitä mihinkään repeäisi, eipä nuo hihnanreiät ole tavallisessakaan hihnatapissa mihinkään revenneet.

tuota voisin kokeillakkin.. pitänee miettiä hieman.
efunkelist
24.04.2008 14:55:05

Mjaa no ei varmaan keräilyarvoa omaavaan vintagekitaraan mutta tuo mun ykköskitara (jonka viritelmä on kuvassakin) on puolentoista tonnin usa-strato. Mihinkäs se siitä menee, samanlaiseen ruuvinreikään tuo silmukka meni kuin hihnatapinkin ruuvi. Eikä kitara vahingossa tipahda sylistä, paljon turvallisempi olo tällä kuin dunlopin straplokilla josta toisesta hihnapäästä osa HALKESI ja toisesta päästä hihnaa ei mutteri pysyny kiinni...

Ainoa mikä tuosta paremman tekisi olisi jonkin sortin laakerointi liikkuvissa osissa mutta mulla ei ole tapana pyöritellä kitaraa remmin varassa ilmassa niin eihän tuo tuosta miksikään mene.

Tähän sopisi se youtubepätkä jossa jamppa testaa jotain hihnalukkoa juurikin pyörittämällä kitaraa ilmassa ja hihna sitten pettikin ja kitara lensi väkivaltaisessa kaaressa jonnekin kolisemaan...
efunkelist
24.04.2008 14:55:59

tuota voisin kokeillakkin.. pitänee miettiä hieman.
samaan tapaan voisi keksiä useitakin erilaisia sovelluksia. luovuutta kehiin! :)
Lonesome
24.04.2008 14:57:07
Mihin on jäänyt kunnon pussinsulkija-muovipalasten käyttö?? Joskus olivat kovin "in" ne.

Ei oo enää leipäpusseissa noita . :(

Käytin kitaraa Kristian Oeschin pajalla ja kyllä sitä nuo "lukitukset" hymyilytti, ei mennyt oikein jakeluun. Repi vielä hyvät palat irti ja hukkasi. Kyä harmitti... ;)
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
Insane Kane
24.04.2008 14:58:56
Ihan kivaa sovellusta mutta ruma ku helvete
Ja 10 eurolla saa oikeat hihnalukot...
Ja nuo silmukat on aika ohuita...
Ja "auki" toisesta päästä -> vääntyy isommin auki...
Moroo!
efunkelist
24.04.2008 15:02:54

Ihan kivaa sovellusta mutta ruma ku helvete
Totta. Tai riippuu kitarasta. Mulla menee kyllä käytäntö esteettisyyden edelle näissä asioissa.

Ja 10 eurolla saa oikeat hihnalukot...
Mulla on ollu dimarziota ja dunloppia ja molemmat ihan käytännössä totesin huonoiksi.

Ja nuo silmukat on aika ohuita...
Kaupasta löytyy paksumpiakin. Nää on yhtä vahvat kuin normin hihnatapin ruuvit joten luulisi olevan "yhtä kestävä"

Ja "auki" toisesta päästä -> vääntyy isommin auki...
No siinä on kyllä jo tavoitteellista toimintaa mukana. Kyllä nää kestää normaalin kitaran massan vaikka jotain NUOTTIA bendaisikin. Sit jos näyttää ajan mittaan taipuvan silmukka auki niin keksin jotain muuta siinä vaiheessa.

On mulla pari todellista punk-kitaraa puuhaprojektina osissa ja toiseen tulee rungon läpi poikittain muistaakseni 10mm pultti johon hihnalukko tulee kiinni. Sillä vois jo melkein hinata autoa jos kitaran runko sen vain kestäisi ;)
KaRa
24.04.2008 15:18:54 (muokattu 24.04.2008 15:19:01)
Minulla Schecterin hihnalukot ollut ties kuinka kauan... mihinkä se kitara muka nyt tippuis...
Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta.
LaXu
24.04.2008 15:24:10
Mulla on ollu dimarziota ja dunloppia ja molemmat ihan käytännössä totesin huonoiksi.

Dunlopit ja Schallerit olen todennut huonoiksi, mutta DiMarzion Cliplockit on toiminut. Niissä tosin on vikana se, että itse hihna ei ole kovinkaan hyvä. Grolschit on hinta-laatusuhteeltaan kyllä lyömättömät.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Ostetaan Celestion G12H-100 tai G12K-100
Imper
24.04.2008 16:15:59

Paskat ne hihnalukkojen ruuvit mitään löysty kun laittaa ne alunperinkin kiinni liima-puumössö -sekoituksella. Kyllä muuten pysyy.
Everyone is a per-son
fox
24.04.2008 16:16:55

Ei oo enää leipäpusseissa noita . :(

Juu, olen myös murheella todennu moisen. Ei oo siis enää hapa-plekujakaan, jotka toimii myös hihnalukkoina, nyyh... ;)

Käytin kitaraa Kristian Oeschin pajalla ja kyllä sitä nuo "lukitukset" hymyilytti, ei mennyt oikein jakeluun. Repi vielä hyvät palat irti ja hukkasi. Kyä harmitti... ;)

Kyllähän niit on tullut nähtyä "omaperäisiä" ja osin kovin innovatiivisiakin ratkaisuja ihmisten kitaroissa.. siis varmaan Kristiankin. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)