Aihe: max.100e vahvistin heviin? 1 | |
---|---|
![]() 23.04.2008 19:01:11 | |
Hei,millainen max.100e maksava vahvistin olisi hyvä?Tiedän että microcubet ja voxit ovat kehuttuja,mutta olen kuullut että line6 spider III 15w olisi hyvä vahvistin hevinsoittoon,taitaa olla 4erilaista hevikanavaa siinä? | |
![]() 23.04.2008 19:01:53 | |
Käy kokeilemassa kaupassa, jos se miellyttää niin sit se sopii. | |
![]() 23.04.2008 21:20:57 | |
Hei,millainen max.100e maksava vahvistin olisi hyvä?Tiedän että microcubet ja voxit ovat kehuttuja,mutta olen kuullut että line6 spider III 15w olisi hyvä vahvistin hevinsoittoon,taitaa olla 4erilaista hevikanavaa siinä? Tuossa spiderissa on yhteensä 4 eri mallinnosta: Clean, Crunch, Metal ja Insane joista 2 jälkimmäistä soveltuvat mielestäni hyvin erilaisiin heavykipaleisiin! Crunchille en ole löytänyt käyttöä ja cleanilla sitten.. noh, selittää itsensä :) En ole noita muita testannut, mutta itse tuon kyseisen spiderin omistajana voin sitä suositella, mukava vehje kotisoitteluun! Vauhti korjaa virheet! | |
![]() 23.04.2008 22:30:32 | |
Jep. Kyllä sillä spiderillä heviä soittelee. Spider III:sta en ole kokeillut, mutta itseltä löytyy tuo 15w spider II:nen. Mikä on itseasiassa myynnissä kun ei sille ole ollut kauheasti käyttöä. Crunchilla ei ole tehnyt oikein mitään, mutta esim. cleani on ihan kivan kuuloinen tuosta vahvistimesta löytyvien efektien ansiosta. Insanestahan löytyy nimensä mukaisesti hullunpaljon säröä. Joskus ehkä liikaakin. Metal on ollut eniten noista mieleen. Pistä vaikka pikaviestiä jos tuo spider kakkonen kiinnostaa. Saat sen varmasti halvemmalla kuin kaupasta. | |
![]() 17.06.2008 17:46:04 | |
Mie sanosin että tuo Rolandin Microcube, siinä on niitä efektejä ainaki sevverra että luulis saavan kyllä hevimmänki soundin ulos ja sitte jos mieli tekee nii sillä kyllä soittaa muutaki, itellä on siis kyseine vahvari. | |
![]() 17.06.2008 17:56:45 (muokattu 17.06.2008 17:58:53) | |
Itsehän sanoisin että kokemusteni perusteella spider ei ole kovinkaan hyvä vahvistin. Kokemukseni perustuvat vanhempiin mallisarjoihin. Siitä pienimmästä microcubestakaan en pitänyt. Sen perussoundi oli kokonsa mukainen. Ehkä se pykälää suurempi cube voisi olla parempi. Tälläinen? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_cg10x_street.htm tai http://www.thomann.de/fi/harley_benton_cg_5_street.htm Liikaa säröä! | |
![]() 17.06.2008 17:59:13 | |
Spider II on kyllä kelpo peli, palvellut jo nelisen vuotta. Pakko sanoa että tyytyväinen olen, kaikkeen soittoon on tuosta löytynyt jotakuinkin sopiva soundi. Clean on ihan perussoundi, ei mitään erikoista sanottavaa. Crunch on ollut eniten käytössä näistä. Normaalisti soittelen pienellä, tuskin havaittavalla rosolla, lisää sitten kun haluaa rouheutta. Kun särön vääntää täysille, saa jo jonkinlaista metallisoundiakin aikaan, sopii hyvin wanhemman kaman soittamiseen. Metalista löytyy nimensä mukaisesti säröä joka tarpeeseen. Ehkä vähän muovinen, mutta muuten oikein mainio. Insanelle en itse ole löytänyt mitään järkevää käyttöä. Hirveää puuroa joka kelpaa lähinnä soundeilla leikkimiseen, en tykkää. Havainnut olen että kannattaa pitää Master volume täysillä ja säätää äänitaso Channel volumella, niin välttää trankun pääteastepörinän. Tehdasasetuksia kun viitsii vähän muutella ja ruuvata potikoita, niin löytää mielestäni varsin kelvollista tavaraa. Ich bin eine Krankenhaus. Kalamies #31 >-)))> | |
![]() 17.06.2008 18:00:44 | |
Satasella on kyllä hirveän vaikea saada oikein mitään kauhean käyttökelpoista. POD 2.0 saattaisi välttää, jos jonkinlainen äänentoisto löytyy valmiina, olipa se sitten kotistereot, kuulokkeet tai vanha trankkuvahvistin. | |
![]() 17.06.2008 19:18:21 | |
Hei,millainen max.100e maksava vahvistin olisi hyvä? Sellainen joka sopii sinulle ja josta tykkäät. Testaamaan mene. Tiedän että microcubet ja voxit ovat kehuttuja,mutta olen kuullut että line6 spider III 15w olisi hyvä vahvistin hevinsoittoon,taitaa olla 4erilaista hevikanavaa siinä? Ne mitään "hevikanavia" ole, jälkimmäiset kaksi ehkä, kuten jo todettiin. Metal ja Insane. Silti suosittelisin Cubea. Hieman laadukkaampi vehjes, ainakin näin meikäläisen omien kokemuksien perusteella. Spiderin digitaaliefektit ovat ihan hyviä, niitähän löytyy 7-kappaletta. Cuben "delay timeä" ei muistaakseni voi säätää(koululla olevassa mallissa ainakaan), toisin kuin Spiderissa. | |
![]() 17.06.2008 20:56:43 | |
Hei,millainen max.100e maksava vahvistin olisi hyvä?Tiedän että microcubet ja voxit ovat kehuttuja,mutta olen kuullut että line6 spider III 15w olisi hyvä vahvistin hevinsoittoon,taitaa olla 4erilaista hevikanavaa siinä? Pahasti haiskahtaa metsänpeikolta. Mutta jos nyt tosissasi olet, niin käytetty. Jyrki | |
![]() 17.06.2008 22:19:48 | |
Mun mielestä heavyyn tarvitaan sellainen äänenpaine että menee naapurin mummulta vellit housuun jo taustahurinalla. Sitä ei satasella saa. Joku mikrovahvistin parilla kympillä ja loput kasvamaan korkoa. Onpahan siitä Bugerasta ensimmäinen 70€ säästössä, ei tarvitse kun kymmenkertaistaa summa niin saa korvatulpatkin tykö. Voihan sitä jonkun kaiutinsimuloidun mutilankun haalia mutta siinä on riski että ryhtyy progemieheksi, titityy. Mielestäni se on parempi vaihtoehto kun pirpanavahvistin ja paha asenne. Vähän kun yrittäisi Opel Kadetilla polttaa kumia. Satasen bassorummulla saa kyllä melua aikaan, tietty. nimim Halfstackia odotellessa sutiojrikellA | |
![]() 18.06.2008 11:44:20 (muokattu 18.06.2008 11:46:16) | |
Tuli tässä mieleeni, että voisit harkita ehkä Line6 Pod 2.0-multihöskää, vaikkapa käytettynä. Hinnankaan ei pitäisi kauhean suolainen olla, joku 100euroa. Siis jos tarvittava äänentoisto lötytyy. Pod 2.0:ssa on paljon soundeja, joista aika moni sopii sitten siihen hevimättöön. Eektejäkin on paljon, melko hyvälaatuisia. Satasella tosiaan ei ällistyttävän hyvää vahvistinta saada. Kannattaa harkita käytettyjä. E: Ai, Podista olikin jo puhuttu. | |
![]() 18.06.2008 13:39:06 (muokattu 18.06.2008 13:51:55) | |
pirpanavahvistin ja paha asenne on just hyvä;-) Nimimerkillä tulipa viikonloppuna soitettua keikka VC15:lla. Mummuilla oli vetelät housuissa ja orientoituneempi yleisö moshas niin maan perusteellisesti. No, olihan se pirpana tosin mikitetty... Heh.. keikasta on näköjään kirjoitettu raporttiakin. Viihdyttävää luettavaa eikä ainakaan ollut mainintaa pirpanavahvistimista tunnelman pilaajina http://barbarocker.com/?p=27 | |
![]() 18.06.2008 16:35:15 | |
Vähän kun yrittäisi Opel Kadetilla polttaa kumia. http://www.youtube.com/watch?v=0Xz1cf7g_DU&NR=1 Mitä itse aiheeseen tulee, niin hanki vaan se MicroCube että ehdit saada jotain kokemusta edes jostain vahvistimesta ennenkuin on oikeasti rahaa käyttää ihan oikeeseen vahvistimeen. Satasella et sen parempaa saa. Olenko ainut jonka ikä pidentyi ihan reilusti näiden kommenttien ansiosta: cleani on ihan kivan kuuloinen tuosta vahvistimesta löytyvien efektien ansiosta siinä on niitä efektejä ainaki sevverra että luulis saavan kyllä hevimmänki soundin ulos ?! "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
![]() 18.06.2008 17:09:25 (muokattu 18.06.2008 20:04:36) | |
on just hyvä;-) Nimimerkillä tulipa viikonloppuna soitettua keikka VC15:lla. Mummuilla oli vetelät housuissa ja orientoituneempi yleisö moshas niin maan perusteellisesti. No, olihan se pirpana tosin mikitetty... ...niin ja se äänenpaine tuli PA:sta. Tarkoitus ei kait ollu hommata pirpanaa ja PA:ta? Voin kertoa että oli Deffin keikalla aika koomisen näköistä kun takana oli pääbändin pelit ja vehkeet ja etualalla Malice in Wonderlandin kitaristi sahasi kombon voimin menemään. Itse säilyttääkseni edes jonkinlaisen imagon olisin mikittänyt sen kombon takahuoneen komerosta. Noo junia on monia tietty. -> Ed http://www.youtube.com/watch?v=0Xz1cf7g_DU&NR=1 Driftausta hyvin vähän tuntevana tuo näytti jotakuinkin samalta kun hevi-irvistely sen postimerkin kokoisen vahvistimen kanssa. sutiojrikellA | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)