Aihe: Hyvä 2x12 kaappi
1 2
slash snakepit
17.01.2008 15:44:01
Eli kelasin ostaa kaappi nuppi yhdistelmän ja tällä hetkellä toi 4x12 kaappi vaikuttaa liian isolta, kun itse täytyisi siirtää keikoille niin se tuntuu liian suurelta hommalta. Olisiko mitään ehdotuksia 2x12 kaapiksi? Nuppina toimis Vintage Modern.
Takajeejee
17.01.2008 15:52:45 (muokattu 17.01.2008 15:53:37)
Eli kelasin ostaa kaappi nuppi yhdistelmän ja tällä hetkellä toi 4x12 kaappi vaikuttaa liian isolta, kun itse täytyisi siirtää keikoille niin se tuntuu liian suurelta hommalta. Olisiko mitään ehdotuksia 2x12 kaapiksi? Nuppina toimis Vintage Modern.

Nooh se perus vastaus lienee Framuksen 2x12, jonka sisältä löytyvät Celestionin V30 ämyrit. Toinen on sitten varmaan Marshall 1936. Joku taisi jossain väittää, että vierekkäin kun testasi noita kaappeja, että Marsu vei mennen tullen. Makuasioitahan nämä...
jussimus
17.01.2008 15:56:01
Joku taisi jossain väittää, että vierekkäin kun testasi noita kaappeja, että Marsu vei mennen tullen. Makuasioitahan nämä...

No mä ainaski sanoin tolleen, mutta mulla oli Marsun sisällä V30 ja G12H. Vakionahan tossa 1936:ssa on G12T-75:t, jolloin se kuulostaa ihan erilaiselta.
esprit de corps
17.01.2008 15:56:37
Bognerin 2x12-kaappi, niin ei tarvi tyytyä vähään.
Vähän niinku muumi.
Takajeejee
17.01.2008 16:03:15
No mä ainaski sanoin tolleen, mutta mulla oli Marsun sisällä V30 ja G12H. Vakionahan tossa 1936:ssa on G12T-75:t, jolloin se kuulostaa ihan erilaiselta.

Sulla tais olla myynnissä se? Olin melkeen ostamassa sitä, mutta päädyin Framuksen 4x12 dragoniin. G12T-75:t sinne sisälle visiin vaihdettu.
slash snakepit
17.01.2008 16:07:38
Mistä tietää että mitä härveleitä siellä marsun sisällä on?? että missä on V30 ja G12H.
oiva tumpeloinen
17.01.2008 16:11:57
Mistä tietää että mitä härveleitä siellä marsun sisällä on?? että missä on V30 ja G12H.

Valmistajan sivuilta löytää tuon tiedon. Kerropas nyt kuitenkin, paljonko sulla on rahaa tähän leikkiin. 2x12" komeroiden hintahaitari on kuitenkin jotain 150-700 euroa noin pyöreästi.
slash snakepit
17.01.2008 16:19:05
No hinnalla ei ole väliä jos hintavin maksaa 700 euroa
jussimus
17.01.2008 16:29:46
Sulla tais olla myynnissä se? Olin melkeen ostamassa sitä, mutta päädyin Framuksen 4x12 dragoniin.

Juu olihan se myynnissä sillon joskus..
Mr.Rogers
17.01.2008 16:48:45
Orange ppc212 on kehuttu peli, taitaa sisältää V30: set. Itsellä ei kokemusta.
Olisi ollut yksi ehdokas kun kaappia hain itselleni. Piti opiskelijabudjetin takia tyytyä Framuksen 212: seen.
vale
17.01.2008 17:31:55 (muokattu 17.01.2008 17:32:31)
No jos pätäkkää löytyy, testaa ihmeessä THD:n kaappi. Sisällä kaksi erilaista elementtiä. Toinen oli brittihenkinen "longhorn" ja toinen Jenkkityylinen elementti. Paras soundinen 2x12 mitä olen testannut. Oikeastaa paras soundinen kaappi ylipäänsä. Tietty makuasioita... Ja Custom-soundsilta siis saatavilla ainakin.

Itse jouduin tyytymään tuohon Framuksen kaappiin kanssa. Ja nyt täytyisi äkkiä saada ainakin toinen vintage vaihtoon sieltä. Ei toimi mielestäni tuon kaapin kanssa. Oli tuossa 1x12 kaappi G12H:lla ja se oli oikein kiva elementti. Tiedä sitten miten ton framuksen kanssa toimii.
Tuo Vintage framuksessa on jotenkin tunkkasen kuuloinen. Aiemmin mulla oli marsun kaappi noilla vintageilla ja siellä ne toimivat. Tuolla Framuksessa on "villaa" myös sisällä ja ajattelin tänään tässä testata jos repisi ne pois, miten vaikuttaa soundiin. Voihan se olla että mun korva välissä tottui toisenlaiseen soundiin ja siksi vintage 30 on nyt ärsyttävän kuuloinen.
Ostetaan 2x12 kaappi.
Pluto
16.06.2008 17:08:48
Kysymys:

http://www.thomann.de/fi/marshall_mr1936v.htm

Mitkähän kaiuttimet tuossa kaapissa on? Tietääkö kukaan? "Celestion / Marshall Vintage Speaker" on vähän epämääräinen kuvaus. Ilmeisesti jotkut Vintage 30:n sukulaiset kuitenkin?

Ajattelin nimittäin satsata hyvään kaappiin, jonka päältä voisi sitten nuppia vaihtaa aina tarpeen mukaan.

Tuota perus-1936:ta on haukuttu aika paljon, onkohan kellään kokemusta tästä Vintage-mallista?
Dillon, you son of a bitch!
Mr.Rogers
16.06.2008 17:12:14
Eiköhän siinä ole ihan normi celestionin veekolmekymppiset?
kojones
16.06.2008 19:45:25 (muokattu 16.06.2008 19:47:42)
Orange ppc212 on kehuttu peli, taitaa sisältää V30: set. Itsellä ei kokemusta.
Olisi ollut yksi ehdokas kun kaappia hain itselleni. Piti opiskelijabudjetin takia tyytyä Framuksen 212: seen.

Noiden kahden kaapin välillä en kuule minkäänlaista eroa.

E: Orange on ehkä suuntaavampi, mutta jyrkkä ehkä.
McNulty
16.06.2008 20:34:17
Olen tykännyt Hughes & Kettnerin CC212. Tulevat Greenbackeilla ladattuna, joten modaamattomina sopivat 50W styrkkarien alle. Itselläni on toisessa Eminence The Wizardit ja tehonkesto 150W.
JuSu
17.06.2008 08:07:51
Tuumaa myös vähän muotoa. 2x12" kaappejahan on vaaka-, pysty,- ja ristikkäismallisia.

Vaakamallisen voi toki laittaa kyljelleen, jolloin ylempi elementti tulee lähemmäs korvaa, muuten vaakamallisen helposti joutuu nostamaan korokkeelle tai kallistamaan kuuluvuuden parantamiseksi.

Itse oon viimeaikoina ihastunut noihin ristikkäismallisiin, eli tämäntyylisiin: http://www.musicswopshop.com.au/ima … stockImages/DSCN2841-MSS%202844.JPG

Mulla on juuri tuollainen kuvanmukainen Laney, ja ikuisuusprojektina ALTin vastaavanlainen kaappi, jota restauroin Bognerin nupin alle mätsääväksi. Valmistunee joskus kesällä 2015.

Jos uutta kaappia lähtisin hankkimaan, olisi se varmaankin joko joku Bognerin 2x12" -kaapeista, THD tai Marshall 2061CX.

JuSu
LaXu
17.06.2008 10:10:26
Vaakamallisen voi toki laittaa kyljelleen, jolloin ylempi elementti tulee lähemmäs korvaa, muuten vaakamallisen helposti joutuu nostamaan korokkeelle tai kallistamaan kuuluvuuden parantamiseksi.

Näin totesin tuon Tube Town REX PRO kaapin kanssa. Tällä hetkellä se on pystyasennossa ja nuppi päällä. Vähän hassulta näyttää, mutta säästyypähän tilaa. Pitäisi varmaan kaivaa jostain joku sopiva tuoli tms niin voisi pitää vaaka-asennossa. Ehkä tässä olisi aihetta "parhaat kaapin korokkeet" threadille?

Takaa avoimen kaapin kanssa tuo asento ei mielestäni ole niin ongelmallinen. Soundi leviää paremmin kun taas suljetussa se on tosi suuntaava. Mahtaisikohan noista Beam Blockereista olla mitään apua tähän ongelmaan vai avittavatko ne vain ylenpalttiseen diskanttiin jos kuuntelee kaapin edessä, kaiuttimien korkeudella?

Noihin ristikkäismalleihin en ole oikein lämmennyt. Kokoa alkaa olla sen verran, että melkein saman tien voisi hommata sen 4x12 vaikka painaakin enemmän. Ainakin mulle yksi 2x12 kaapin eduista on, että se on vielä etäisesti kompakti.
Vapour
17.06.2008 12:39:23

Toimii kyllä hyvin. Tosin houkuttaisi kokeilla Texas Heateja tohon kaappiin, kun sellaiset roikkuu ylimääräisenä treeniksellä. Mutjoo klassinen setti kyseessä, ja jos Jussimuksella ei kaapin perälle unohtuneita vastaavia löydy myyntiin, niin Avatar -kaapit on hyvä vaihtoehto.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
BaldieFarman
17.06.2008 14:04:43
itsellä on nyt 4x12 kaappi ja olen miettinyt että vaihto 2x12-kaappin voisi olla paikallaan. Olen muutamaa testannut liikkessä (mm. framus) ja ihan hyvän kuuloisia ovat olleet. Nyt kysyisinkin neuvoa siitä, että kuinka paljon soundieroa on 412 ja 212 välillä. Tolla musakauppatestauksella kun ei sitä oikeata kuvaa saa siitä, että miten se soi isoilla volumeilla isossa tilassa. Nyt olen 4x12 kaapilla soitellut n. 50-100 hengen keikoilla ilman mikitystä ja hyvin on pelannut... suljettu kaappi on kyseessä. Ainoa mitä olen toivonut pikkaisen on äänen parempi leviäminen. Avoin kaappi ilmeisesti auttaisi asiaan?

Eli olisiko tuo framus212 aukinaisena riittävä ilman mikitystä tuollaisiin pieniin klubikeikkoihin?
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Vapour
17.06.2008 14:13:17
itsellä on nyt 4x12 kaappi ja olen miettinyt että vaihto 2x12-kaappin voisi olla paikallaan. Olen muutamaa testannut liikkessä (mm. framus) ja ihan hyvän kuuloisia ovat olleet. Nyt kysyisinkin neuvoa siitä, että kuinka paljon soundieroa on 412 ja 212 välillä. Tolla musakauppatestauksella kun ei sitä oikeata kuvaa saa siitä, että miten se soi isoilla volumeilla isossa tilassa. Nyt olen 4x12 kaapilla soitellut n. 50-100 hengen keikoilla ilman mikitystä ja hyvin on pelannut... suljettu kaappi on kyseessä. Ainoa mitä olen toivonut pikkaisen on äänen parempi leviäminen. Avoin kaappi ilmeisesti auttaisi asiaan?

Eli olisiko tuo framus212 aukinaisena riittävä ilman mikitystä tuollaisiin pieniin klubikeikkoihin?

Ihan varmasti riittää. Tietty tuo soundi ei ole niin tuhti kuin suljetussa, mutta tehojen puolesta pitäisi riittää. Varmaan soundillinen ideaali aika moneen musiikkiin olisi kaksi 212 -kaappia, joista toinen olisi suljettu kaappi tiukkabassoisilla elementeillä (esim. Eminence Wizard) ja toinen avoimella keski- ja diskanttialueella (GH12?) varustettu, takaa avoin kaappi. Saisi avoimen ilmaa ja suuntaamattomuutta ja suljetun potkua.

Rikkaat ihmiset voisi ottaa vaikka Mesaa suljetuksi ja marsun vintagea avoimeksi. Tai sitten 212 -kombo lisäkaapilla.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)