Varsin tyytyväinen olen omaan ollut. Lisää infoa tosiaan tuolla laitearvioiden puolella, jonne linkki jo olikin tässä topicissa. Nyt astuin tämän kanssa hieman miinaan kun kokeilin ohuempia kieliä ja hommasin Ernie Ball 10-50 kielisetin ja jotenkin se aivan paras terä katosi, pitänee palata 11 settiin takaisin. Q: What do you get when you play a country song backwards? A: You get your truck back, your dog back, your beer back, your wife back... |
Jees päivitelläänpäs hieman jo 977 päivää vanhaa ketjua. Eli eilen lähti kaupasta mukaan tuollainen Yamaha LL16, jota olen jo monta kuukautta kuolannut. Pitkään mietin, että ostanko LL6-mallin vai panostanko hieman enemmän LL16-malliin, jonka myötä saisin täysin kokopuisen kitaran. Kumpikin malli soi testirämpyttelyjen perusteella varsin voimakkaasti ja puhtaasti, mutta eron huomasi kuitenkin pitempää vertailua tehdessä. LL16:n hinta asettui tinkauksen avulla lopulta pari kymppiä thomannin hintaa korkeammaksi. Etuna tietty se, että sai itse valita hyvän yksilön ja mahdollisten takuuasioiden hoitokin onnistuu paljon helpommin. En ainakaan vielä ole löytänyt mitään moittimisen arvoista LL16-mallista, joka soi oman korvaani todella miellyttävästi ja ennenkaikkea LUJAA. Viimeistelyn puolesta työ on tarkkaa. Reunalistat, otelautamerkit, nauhat ja liimajäljet ovat ainakin omassa yksilössäni tehty tarkasti ilman mitään silmäänpistäviä mokia. Tarkoituksenani on kirjoittaa kitarasta vielä laitearvio-artikkeli kunhan olen ehtinyt soitella kitaraa muutaman kuukauden ajan. Mikäli suunnitelmissa on ostaa täysin kokopuurunkoinen akustinen niin suosittelen testaamaan Yamahan LL16-mallia. Jopa silloin jos tähtäimessä on vielä kalliimman hintaluokan akustinen. Cause when you reach over and stick your hand into a pile of goo, that was your best friend's face, you'll know what to do! Forget it Marge, it's Chinatown... |