Aihe: Mistä Jacksonin Floydroseen varaosia?
1
Juikka
22.06.2008 09:14:11 (muokattu 22.06.2008 09:23:22)
Eli tuossa mun kepissä on nuo jacksonin "matalat" floikat, joista nyt sitten yksi pe"#*leen ruuvi katkesi (se joka pitää kielen kiinni).
Kestihän tuo yli 10 vuotta, mutta nyt ei tahdo googlellakaan löytää suomesta varaosia tuohon tallaan.
Jos jollakin sattuu olemaan ylimääräisiä osia, olisin kyllä kiinnostunut ostamaan moisen.

http://www.jacksonguitars.com/produ … od_images/guitars/2911005576_xl.jpg

Tuossa on sama floyd rose, kuin minullakin.
apuri
22.06.2008 10:52:40
Kielen paikallaanpitävä pultti on ihan normaalia rautakauppa/ruuvikauppatavaraa.

Otat yhden ehjän mukaan ja lähdet ihmettelemään.

Esim. Helsingin Ruuvikulmasta voi katsella.
Juikka
22.06.2008 12:36:05
Katkesi sisään ja on melko hyvin kiinni.
Kieli pysyy kyllä paikoillaan, mutta ei oikein arvaa porata pois, kun kierteet häipyy samalla, tuohan on joku 3-4mm ruuvi...
apuri
22.06.2008 14:50:29

Olisi kannattanut mainita jo ensimmäisessä kirjoituksessa

http://www.guitarpartsdepot.com/Floyd_Rose_Licensed-Saddles.html
Juicy
22.06.2008 15:18:07

Onko kyseessä muuten JT-580LP Low Profile-talla? Tuli parikin ideaa mieleen, miten voisit saada sen ruuvin sisältä pois, mutta en tiedä sitten miten käytännössä toimii noin pienessä ruuvissa...

Pikaliima, ja ruuvin toinen puoli yhteen. Tämä on toiminut ainakin isommissa, ja löysemmin kiinni olevissa ruuveissa. (Liima ei varmaankaan saa pursuilla yli, joten...)

Tai sitten poraat pienemmän reiän itse ruuviin, ja jollain vastaavan kokoisella vastakierre-ruuvilla (sellainen jolla tehdään kierteitä tai on vartavasten tarkoitettu ruuvien poistoon) ruuvataan se ulos. En nyt osaa paremminkaan selittää, olen vain joskus seurannut vierestä kun tämmöistä toimenpidetta suoritetaan.

Mutta tosiaan, tuossa tarvitaan jo erikoistyökaluja, joita tuskin kannattaa lähteä erikseen hommaamaan kun uuden varaosan saa muutamalla eurolla...
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
TTV
22.06.2008 15:47:26
Kieli pysyy kyllä paikoillaan, mutta ei oikein arvaa porata pois, kun kierteet häipyy samalla, tuohan on joku 3-4mm ruuvi...

Jos poraat ruuvia pienemmällä poralla (eli käytännös ruuvaat sen katkenneen osan ulos), niin pääseekö se katkennut osa pullahtamaan sieltä toiselta puolelta pois? Mulla katkesi vastaavalla tavalla kielilukon ruuvi ja siinä toi tepsi, kunhan vaan sen satulan nappas pois kaulasta ennen porailua.
TTV
22.06.2008 15:48:55
Jos poraat ruuvia pienemmällä poralla (eli käytännös ruuvaat sen katkenneen osan ulos), niin pääseekö se katkennut osa pullahtamaan sieltä toiselta puolelta pois? Mulla katkesi vastaavalla tavalla kielilukon ruuvi ja siinä toi tepsi, kunhan vaan sen satulan nappas pois kaulasta ennen porailua.

EDIT: Luin alotuksen huonosti, kieltä pitelevä ruuvi tuskin pääsee läpi, kun tiellä on se tallapala ja kieli vastassa. :-(
Juikka
22.06.2008 17:32:43
Onko kyseessä muuten JT-580LP Low Profile-talla? Tuli parikin ideaa mieleen, miten voisit saada sen ruuvin sisältä pois, mutta en tiedä sitten miten käytännössä toimii noin pienessä ruuvissa...

Pikaliima, ja ruuvin toinen puoli yhteen. Tämä on toiminut ainakin isommissa, ja löysemmin kiinni olevissa ruuveissa. (Liima ei varmaankaan saa pursuilla yli, joten...)

Tai sitten poraat pienemmän reiän itse ruuviin, ja jollain vastaavan kokoisella vastakierre-ruuvilla (sellainen jolla tehdään kierteitä tai on vartavasten tarkoitettu ruuvien poistoon) ruuvataan se ulos. En nyt osaa paremminkaan selittää, olen vain joskus seurannut vierestä kun tämmöistä toimenpidetta suoritetaan.

Mutta tosiaan, tuossa tarvitaan jo erikoistyökaluja, joita tuskin kannattaa lähteä erikseen hommaamaan kun uuden varaosan saa muutamalla eurolla...

Onhan se tuo JT-580LP low profile.
Ei lähtenyt pikaliimalla, sen verran tiheät kierteet.
Tuota poraamista olen isommilla pulteilla kokeillut, mutta ei taida noin pieneen ruuviin olla vastakierretappeja.
Pitää tilata uusi osa valmiiksi ja kokeilla sitten porailla, eipähän harmita jos ei onnistu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)