Aihe: Bugera 6262 vai Engl e530?
1
No_Anesthesia
13.07.2008 23:10:01

Joo elikkäs olin ostamassa Bugeran 6262 nuppia, mutta olen nyt ruvennut miettimään että kannattaisiko mielommin ostaa vaikka engl e530 etuaste ja joku pääte aste kun niitä saisi melkein samaan hintaan käytettynä kun toi bugera. Musiikki on aika dödiä mitä soitan.
Juicy
14.07.2008 00:41:01

6262 ainakin on hintaansa nähden hyväsoundinen, ja siinähän tavallaan tulee putkietu- ja päätevahvistin. Saatko samaan hintaan englin kaveriksi putkipäättäriä?
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
No_Anesthesia
14.07.2008 01:03:48 (muokattu 14.07.2008 01:04:46)

Ei sitä varmaan ihan tohon hintaan saa ympättyä mutta korkeintaan pari sataa joutuu laittamaan lisää. Onko se sitte niin ettei noista trankku päättäreistä oo oikeen mihinkään?
No_Anesthesia
14.07.2008 01:14:53

Tosin tuohon viiteen sataan näyttäisi saavan käytettynä esim. Engl Thunderin tai parikin erilaista Laneyn putkinuppia
Juicy
14.07.2008 17:15:34

No, trankkupäättäreissä on vain se että niitä watteja pitää olla sitten melko paljon jotta saa yhtä paljon mölyä kuin jostain 120w putkipäättäristä, ja sitten jos (tai kun) pääteaste säröytyy, on se putkipelillä "hieman" miellyttävämmän kuuloista...

Tosin jos et soittele millään stadionvolumeilla, niin trankkupäätekin on hyvä ja halpa vaihtoehto. Aika harvoin sitä tulee kumminkaan päätesäröillä normaalisti soiteltua, putkipääte nyt vain tuo oman lisukkeensa siihen lopulliseen soundiin toisin kuin trankut. Minusta on ihan mukavaa kun voi vielä päätevahvistimella vaikuttaa soundiin laittamalla eri putkia, vaikkakin sitten tulee nämä biasoinnit sun muut säätämiset vastaan.

Veikkaisin että se Engl + putkipääte -yhdistelmä on kaikkein monipuolisin, voi sitten myöhemmin hommailla eri päätteitä, putkia tai etuasteita. Halvin vaihtoehto taasen sitten voisi olla tuo Bugera, joka sekin kyllä nielee pedaaleja ja etuasteita.

Mitenköhän toimisi Englin etuaste Bugeran loopin paluuseen, vai onnistuukohan moinen viritelmä? Alkoi itseäkin kiinnostaan :D
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
Jazkaa
14.07.2008 19:18:01
Mitenköhän toimisi Englin etuaste Bugeran loopin paluuseen, vai onnistuukohan moinen viritelmä? Alkoi itseäkin kiinnostaan :D

Kyllä tuo toimii. Itse olen käyttänyt synkkinä aikoina PodXT:tä Valvekingin luupin paluurööriin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)