Tähän ketjuun olisi tarkoitus kerätä tietoa ko. lafkasta, koska sitä ei yksinkertaisesti löydy mistään. Wikipedia tarjoaa mm. Nestlen suklaapatukoita ja Mega Mania, mutta ei mitään mainintaa haetusta firmasta. Sen verran olen saanut tietoa tongittua sieltä täältä, että Maverickin perusti kaksi brittiläistä kaveria. Alun perin kitarat rakennettiin käsityönä ja tarkoituksena oli valmistaa pieniä eriä laadukkaita kitaroita. Myöhemmin homma laajeni ja tuotanto siirtyi Koreaan, jolloin käsittääkseni julkaistiin sarjamallit, kuten F1 ja muut. Pari vuotta sitten (-06?) Maverick lopetti, jääden ilmeisesti "tauolle". * Tämä on siis oma käsitykseni firman historiasta, joten korjatkaa ihmeessä jos tiedätte mikä asian oikea laita on! Itseäni tämä kiinnostaa siksi, että tarvisin tietoa eräästä Maverickin kitarasta, jonka epäilen olevan peräisi tuolta handbuilt-ajanjaksolta. Eli jos vanhoista kitaralehdistä tai muistin syövereistä löytyy juttuja liittyen Maverickiin, voisi niitä tänne listailla. Koska kotisivutkin on vedetty alas, olisi jonkinlaiset yhteystiedot/sähköpostiosoitteet toivottuja, niin voisin kysellä heiltä mainitsemastani kitarasta. |
Olen törmänny Maverick kitaroihin ainoastaan Keravan Intromusicissa. Kannattaa kysyä sieltä Kari Maaniemeltä, jos hänellä on enemmän tietoa asiasta. Juu, noilta entisiltä maahantuojilta olen ajatellutkin tietoja udella, jos ei muualta löydy. |