Aihe: tahtoisin uutta kitaraa
1 2
vaasankitaristi
10.07.2008 20:58:59
Moro vaan!

elikkä tilanne olis, että ostan uuden kitaran piakkoin ja ongelma on, etten saa ostettua mitään, kun olen niin ronkeli kitaroiden suhteen :)

mutta kuitenkin olen melko varma että kitarani olisi RR24.
Mielessä on myös VALKOINEN RR5, mutta se vain ei ole tarpeeksi himoittava ja siitä puuttuu se jokin. RR24 haittahan on ainakin se, että minua on peloteltu usein floikkakitaroista. Ja tyhmänä kysynkin, että jos pistän floikka kitaran vaikka drop D vireeseen, niin pitääkö ruveta kaikkia floikan kulmia säätämään tai jtn ja onko floikka niin kauhea, että kannattaa sen takia unohtaa RR24?
Ja vaikka minulle on puhuttu kaikkea paskaa emg81 mikistä, niin minä en JUURIKAAN huomaa eroa muihin humppareihin (pieniä eroja), vai luuletteko että tulen huomaamaan ensi vuonna että paska on jonka jälkeen lentää EMG seipään päässä naapurin ierikan riiseli mersua päin ja hajottaa siitä kaikki ikkunat ja raapii maalit jonka jälkeen toiseen mikkiin ei ole enää varaa.

No
kuitenkin mulla on stratokopio jolla saa sitten vaikka sitä kliiniä jos EMG:n kliinit ei miellytäkkään.

PS: jos joku on myymässä vaasan seudulla vaikkapa ESP SV, jenkki jaskaa (ei dinky), tai jotain siistiä hevi keppiä, niin ilmoittakaa vain YV. olen toriakin kyllä seurannut, mutta en ole löytänät oikein vielä.

erityisesti floikka kysymykseen haluaisin infoa
kiitos.
LepakonNahka
10.07.2008 21:09:12
1) Tarvitsetko kliinejä ja säröjä samassa kappaleessa? Jos kyllä, 24 ei välttämättä ole paras valinta. Tallahumbuckerilla ei kovin kummoisia kliinejä saada.

2) Pelkkään Drop D -vireeseen pääsemiseen auttaa D-Tuna -systeemi. Google auttaa.

3) Jos toteat vuoden päästä, ettei EMG ole paras mahdollinen mikki sinulle itsellesi, varsin hyviä mikkejä (SD, DiMarzio yms.) saa alle 100e. Ei luultavasti maailman kauhein investointi. Mutta itsepä tiedät parhaiten.

-Leppis
Viittätoista fuzzia on pyhimyksen poljettava!
adretlan
10.07.2008 21:09:18 (muokattu 10.07.2008 21:09:52)
Floikkakysymykseen ei osaa vastata kukaan muu kuin sinä. Jos koet tarvitsevasi floikkaa, niin osta ihmeessä floikallinen keppi. Jos ei tartte, niin turha sitä sitte on hankkia. Vaikeuttaa vaan bendailua, ja lisää ylimääräistä säätöä.
EMG-81 ei omaan korvaan kuulosta kyllä kovinkaan hyvältä. (Ei siis edes säröillä :) Mutta sähän olet ostamassa kitaraa SULLE etkä mulle.

Mars kauppaan testaamaan sitä RR24.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Snapo
10.07.2008 21:12:14
Jos jatkuvasti vaihtaa virettä niin floikka saattaa syödä hermot, riippuu pinnasta. Jousiahan siinä pitää kiristää/löysätä ja ehkä intonaatiokin säätää uusiksi, kaularautaa rankemmissa tapauksissa. Ite vaihtelen E:stä dropattuun D:hen satunnaisesti ja oon säästyny pelkällä uudelleenvirittämisellä, ei siis ole tarvinnut jousia kiristää, vaikka talla aavistuksen takakenoon meneekin. Keikalla sitten taas jos pitää vaihtaa virettä kesken leikin eikä ole kuin yksi kitara niin saa unohtaa floikkaskeban melkeinpä.
sepisti
10.07.2008 21:12:34
No miltäs on duuni Citymarketissa maistunu:)

Eikös tuolla ole useampikin aihe avattuna, jotka käsittelevät sun tämän kesän kitaran ja vahvistimen hankintaa...
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
sepisti
10.07.2008 21:14:29
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
adretlan
10.07.2008 21:16:02
Oikeasti se kitaran valitseminen ei toimi niin että joku muu netistä kertoo minkä kitaran sä tarttet.
vaasankitaristi
10.07.2008 21:33:40
no niinhän se vähä on

tietääkö muuten kukaan, että onko nurmon top soundissa RR24?
adretlan
10.07.2008 21:47:25
(06) 438 7788 soita ja kysy. Palvelevat varmasti mielellään.
lavaamo
10.07.2008 22:11:21
Top soundista ja markusta löytyy rr24:sta
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
vaasankitaristi
10.07.2008 23:07:46
kiitokset ylemmille kahdelle!
KUNU
10.07.2008 23:09:45
Muistaakseni kävit tässä pari kuukautta sitten täysin saman keskustelun, jossa aloitit lähes saman aiheen.(korjatkaan jos olen väärässä)
Siinä kävi ilmi paljon hyviä kommentteja(plussia ja miinuksia) kyseisistä kitaroista.

EMG 81 mikki tallassa on hyvä mikki niin säröillä kuin kliineilläki. Enemmäkin kiinni soittajasta/vahvistimesta että toimiiko se sulla. Kukaan toinen ei voi sanoa sinun mielestäsi että mikä on hyvä mikki sulle koska joku toinen sopii toiselle jne.
Jos tuo ei istu niin tilaa vaikka BKP:n Nailbomb tallaan niin alkaa toimimaan.
vaasankitaristi
10.07.2008 23:16:45
1) Tarvitsetko kliinejä ja säröjä samassa kappaleessa? Jos kyllä, 24 ei välttämättä ole paras valinta. Tallahumbuckerilla ei kovin kummoisia kliinejä saada.

2) Pelkkään Drop D -vireeseen pääsemiseen auttaa D-Tuna -systeemi. Google auttaa.

3) Jos toteat vuoden päästä, ettei EMG ole paras mahdollinen mikki sinulle itsellesi, varsin hyviä mikkejä (SD, DiMarzio yms.) saa alle 100e. Ei luultavasti maailman kauhein investointi. Mutta itsepä tiedät parhaiten.

-Leppis

1.ehkä joku fade to black jota harvoin soitetaan. olin just rippileirillä ja soittelin yhen isosen kitaraa joka oli ltd ex 400 EMG 81 tallassa ja emmäny sanois että paskakaan olis ollut. itse käytän kliineissä kyllä stratolla aina talla ja keskimikin puolitusta, mutta eiköhän se tallamikkikin kelpuuta varsinkin kun voi pistää vielä hieman reverbiä ja chorusta mausteena päälle. nam

2. aika kätevä, mutta mistäs tälläisiä d-tuna jutskia saa suomesta? ja meneekö ne mihin tahansa OFRiin?

3. juu juu, mutta voiko aktiivi mikin vaihtaa passiiviin, kun siellä on ne patteri tsydeemit yms aktiivi jutut? oon aika pelle näissä mikkien vaihdoksissa :)
Ziggy Bubba
10.07.2008 23:45:56 (muokattu 10.07.2008 23:47:21)

Veikkaan että sille kaulamikille saattaa hyvinkin ajan mittaan löytyä käyttöä, sillä ajan mittaan saattaa tykätä soitella myös niitä "smoothimpia" soundeja - tallamikki on puhtailla aikas räikeä, kuten täällä on jo todettu. Joissain tilanteissa tallamikki on toki omiaan myös ilman säröjä, mutta varsin harvoin.

E: helpompi siis ostaa valmiiksi kitara jossa on kolo kaulamikille kuin sorvata kitaraan sille reikä myöhemmin...
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
LepakonNahka
11.07.2008 16:20:44
1.ehkä joku fade to black jota harvoin soitetaan. olin just rippileirillä ja soittelin yhen isosen kitaraa joka oli ltd ex 400 EMG 81 tallassa ja emmäny sanois että paskakaan olis ollut. itse käytän kliineissä kyllä stratolla aina talla ja keskimikin puolitusta, mutta eiköhän se tallamikkikin kelpuuta varsinkin kun voi pistää vielä hieman reverbiä ja chorusta mausteena päälle. nam

2. aika kätevä, mutta mistäs tälläisiä d-tuna jutskia saa suomesta? ja meneekö ne mihin tahansa OFRiin?

3. juu juu, mutta voiko aktiivi mikin vaihtaa passiiviin, kun siellä on ne patteri tsydeemit yms aktiivi jutut? oon aika pelle näissä mikkien vaihdoksissa :)

1) No, jos se on sulle mieleen niin mikä ettei.

2) Google auttaa, kuten sanottu :) Hyvin varustetuista musiikkiliikkeistä.

3) Kaikki aktiivielektroniikka voidaan ottaa pois ennen passiivimikin asentamista, niitähän ei tarvita. Esimerkiksi Seymour Duncanin sivulla on varsin selvät kytkentäkaaviot aiheesta.
Viittätoista fuzzia on pyhimyksen poljettava!
cuthbert
11.07.2008 17:16:16
Viestissä ei ollut mitä musaa vedät niin joutuu heittään yleisesti.
RR24 on melko ykspuoleinen kampe. Loistava johonkin dödö/blackkis-vetoon jos ei kliinejä tarvii. Toli perinteisempikin vääntyy noilla kliini rajoitteilla. Floikkaa ei tarvii pelätä jos sen kanssa pääsee sinuiksi. Pitää vireen hyvin ja toimii vähintäänkin hyvin.
RR5 taipuu jo moneen menoon mikkien puolesta. Helvetin hyvä kitara.
Eli soitettavan musan mukaan noista valitsisin.
Niin ja molemmat olen omistanut.
Sensonic
13.07.2008 00:54:44
Aika "omaperäinen" threadin otsikko muuten...
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
Vancet
13.07.2008 12:31:49
Ei sitten RR5FR kiinnoistaisi? Löytyy OFR ja 2 mikkiä
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2913003503
Les Fender
13.07.2008 12:58:26
Otsikkoon kommentoisin: niin minäkin.

Minä kelpuuttaisin vaatimattomana listaltas kitaroita käyttettyinäkin.
"Living is easy with eyes closed!"
o.k.k.u.
13.07.2008 15:20:26

Osta mikä tuntuu itestäs parhaalta..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)