Aihe: Ibanez RG1570 vai Ibanez RG2570E
1
to(kai)
10.07.2008 14:35:22 (muokattu 10.07.2008 15:04:08)

Joo, eli olisin luultavasti ostamassa Ibanez RG1570 tai Ibanez RG2570E kitaraa.

Ibanez RG1570:
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=f744c8

# Neck: 5pc Wizard Prestige neck
# Neck Type: Wizard Prestige
# Body: Basswood body
# Frets: Jumbo frets
# Fingerboard: Rosewood
# Inlay: Pearl dot inlay
# Bridge: Edge Pro bridge
# NeckPU: IBZ V7 neck pu
# MiddlePU: IBZ S1 mid pu
# BridgePU: IBZ V8 bridge pu
# HW Color: CK

Ibanez RG2570E:
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=43281a

# Kaula: Wizard.
# Runko: Lehmus.
# Talla: Edge Pro.
# Kaulamikrofoni: DiMarzio IBZ (H).
# Keskimikrofoni: DiMarzio IBZ (S).
# Tallamikrofoni: DiMarzio IBZ (H).

Joten:
käsittääkseni (speksien ja luetun perusteella) nuo ovat periaatteessa sama kitara eri mikeillä? (nooh.. väri, inlayt ja semmoset nyt voi unohtaa)
Elikäs tossa ensimmäisessä Ibassa (RG1570) on huonommat mikit?!?
Ajattelin että voisin laittaa sitten uudet mikit (esim. tallaan DiMarzion EVOLUTIONin tms.)
Eli jos vaihtaa tohon halvempaan "huonompimikkisempään" uuden vaikka sen tallamikin niin tulee varmaan ihan hyvä eikä maksakkaan hirveästi (kitara+ mikit), mutta jos ostaisin tuon kalliimman Iban (RG2570E) niin onko sen mikit jo tarpeeksi hyvät? vai kannattaakohan siihenkin vaihtaa jotain vähän parempaa? koska jos ostan kalliimman kitaran ja vaihdan siihen vielä mikkejä, niin sehän tulee kalliimmaksi kuin halvempi kitara + mikkien vaihto.
"Stupid as bassist, but still guitarist"
Mr. Speed
10.07.2008 14:52:31

Ibanez RG1570:

Neck: 5pc Wizard Prestige neck
Neck Type: Wizard Prestige
Body: Basswood body
Frets: Jumbo frets
Fingerboard: Rosewood
Inlay: Pearl dot inlay
Bridge: Edge Pro bridge
NeckPU: IBZ V7 neck pu
MiddlePU: IBZ S1 mid pu
BridgePU: IBZ V8 bridge pu
HW Color: CK

Ibanez RG2570E:

Joten:
käsittääkseni (speksien ja luetun perusteella) nuo ovat periaatteessa sama kitara eri mikeillä? (nooh.. väri, inlayt ja semmoset nyt voi unohtaa)

Juu, speksien perusteella. Mun mielestä kuitenkin 2570(oma) ja 1570(kaverin) ovat aivan erilaisia soittotatsiltaan. Toki säädöt vaikuttavat, mutta oma tuntuu jotenkin keveämmältä ja ns. pehmeämmältä. Kaverin keppi sitten on jäykemmänoloinen, vaikka periaatteessa pitäisi samat kitarat olla. Lisäksi kaverin keppi painaa enempi.
F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein
lavaamo
10.07.2008 16:12:25
Itseltä löytyy 1570 varustettuna evolla ja breedillä, kaverin 2570 verrattuna ei tatsissa ole mitään eroa. Nyt kun uutta Ibanezin kuvastoa on selannut niin näyttäisihän ne reunalistat ja inlayt hyvälle omassakin kepissä...

Kannattaa muistaa myös että tämän vuoden 2xxx malleissa on uusi edge zero talla kun 1570 on vanhempi edge pro, niiden paremmuudesta en sitten osaa sanoa mitään.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Explorer
10.07.2008 16:37:46
käsittääkseni (speksien ja luetun perusteella) nuo ovat periaatteessa sama kitara eri mikeillä?

Sinnepäin joo. Nuo 2570:n mikit ovat ihan Made in USA Dimarziot, joten niissä ei ole mitään vikaa. Ellei sitten halua jotain tiettyä juttua mikeiltä jolloin mikään muu kuin juuri se tietty mikkimalli ei käy.

Talla tosiaan on eri tämän vuoden malleissa, Edge Zero 2570:ssä. Makuasia kummasta enemmän tykkää, Zerolla ei oikein flutterit lähde. Muut erot noissa sitten ovat lähinnä otelautamerkit ja kaulan reunalistoitus. Jos ei halua hifistellä mikkien vaihtelemisen kanssa niin sitten kannattaa hommata tuo 2570, ja jos joka tapauksessa haluaa vaihtaa mikit niin sitten menee tuo halvempikin malli.
You ain't seen me, right!
Iron Slayer
10.07.2008 21:13:25
Tee niin kuin minä, että osta tuo kalliimpi tuon halvemman hinnalla :)
Jamming
to(kai)
11.07.2008 20:03:42

Tee niin kuin minä, että osta tuo kalliimpi tuon halvemman hinnalla :)

Ostitko käytettynä vai saitko ihan uutena noin halvalla?
teatteri
12.07.2008 03:09:16
Osta multa Ibanez RG1570!
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=248363
Kaarinassa, jos asut, niin pääset helposti tänne Turkuun tesoilemaan...
Iron Slayer
12.07.2008 11:58:27
Ostitko käytettynä vai saitko ihan uutena noin halvalla?

Ihan uutena kaupasta ja hinta oli 750 euroa. Levytukussa taisi olla meneillään jonkin sortin alennusmyynti tuolloin.
Jamming
Mr_Odo
12.07.2008 14:56:47
Ihan uutena kaupasta ja hinta oli 750 euroa. Levytukussa taisi olla meneillään jonkin sortin alennusmyynti tuolloin.

Taitaapi olla edelleeekin...
"It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen
Mr. Speed
12.07.2008 15:29:54
Taitaapi olla edelleeekin...

Joskus joulun aikoihin oli toi tarjous, muttei ollu ainakaan enää kun viimeksi keväällä kävin.
Mr_Odo
12.07.2008 16:51:52
Joskus joulun aikoihin oli toi tarjous, muttei ollu ainakaan enää kun viimeksi keväällä kävin.

Hmmm, olen itse ostamassa ibaa ja minulle viime keskiviikkona ainakin kovasti mainostivat että on tuollainen tarjous.
"It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen
Mr. Speed
12.07.2008 17:19:05
Hmmm, olen itse ostamassa ibaa ja minulle viime keskiviikkona ainakin kovasti mainostivat että on tuollainen tarjous.

Ookkei.. No ilmeisesti tarjous on tullut takaisin. Sieltä nyt kannattaa sitten hakea, kun noin halvalla irtoaa :)
Chieftain
12.07.2008 18:42:31 (muokattu 12.07.2008 18:42:45)

Kyllähän tuota tuohon hintaan Levytukusta saa ilman mitään kampanjatarjouksia.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin. -kloppis
to(kai)
12.07.2008 19:16:02

Kyllähän tuota tuohon hintaan Levytukusta saa ilman mitään kampanjatarjouksia.

Sieltä voisi tommosen RG2570 ostaakkin, (pitää vielä miettiä ja katsoa käytettyjä)
mutta mites toi asiointi mahtaa mennä kun itse asun Kaarinassa, Turun kupeessa, ja Levytukkuhan on Helsingissä...
Eikä Levytukun Netti sivuilla ole mitään hintoja ja tuleeko kova laukku mukaan yms.
Olenpas avuton :)
Thule
12.07.2008 19:29:11
Eikös kaikkiin Prestige-sarjalaisiin kuulu kova laukku?
Señorita mas fina, who's that girl?
Chieftain
12.07.2008 19:49:42 (muokattu 12.07.2008 19:51:35)

Eikös kaikkiin Prestige-sarjalaisiin kuulu kova laukku?

Kuuluu. Ja lähettävät kyllä varmasti Kaarinaan tuon kitaran.

E: Ja jos kitaran osto kiinnostaa, niin laittakaa mulle pikaviestillä tarjousta/vaihtoa, välirahalla tai ilman. Kun saan kameran lainasta, niin voin laittaa vaikka meilillä kuvia.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin. -kloppis
to(kai)
14.07.2008 17:31:18

Nyt tuli varattua sitten tollanen Ibanez RG2570E (Vanhaa mallia Edge Pro tallan kanssa)
Levytukusta!!

Eli Perjantaina (18.7.08) sitten hakemaan se Levytukusta ja sitten illalla vielä Maidenin keikka niin ihan mukava perjantai tulossa!! :P

Kiitos kaikille auttavista vastauksista!!!
ibanezman
14.07.2008 19:06:02

Ibanez RG1570:

# Neck: 5pc Wizard Prestige neck
# Neck Type: Wizard Prestige
# Body: Basswood body
# Frets: Jumbo frets
# Fingerboard: Rosewood
# Inlay: Pearl dot inlay
# Bridge: Edge Pro bridge
# NeckPU: IBZ V7 neck pu
# MiddlePU: IBZ S1 mid pu
# BridgePU: IBZ V8 bridge pu
# HW Color: CK

Ibanez RG2570E:

Joten:
Ajattelin että voisin laittaa sitten uudet mikit (esim. tallaan DiMarzion EVOLUTIONin tms.)
Eli jos vaihtaa tohon halvempaan "huonompimikkisempään" uuden vaikka sen tallamikin niin tulee varmaan ihan hyvä eikä maksakkaan hirveästi (kitara+ mikit), mutta jos ostaisin tuon kalliimman Iban (RG2570E) niin onko sen mikit jo tarpeeksi hyvät? vai kannattaakohan siihenkin vaihtaa jotain vähän parempaa? koska jos ostan kalliimman kitaran ja vaihdan siihen vielä mikkejä, niin sehän tulee kalliimmaksi kuin halvempi kitara + mikkien vaihto.

Itse olen kokeillut molempia kitaroita. Ensin sanoisin että RG1570 on mielestäni soitettavuudeltaan huono (ainakin minun käteen ei tosiaankaan sovi) ja ääni oli todella laimea!
Kun kokeilin RG2570E mallia, soitettavuus oli todella hyvä! Ja soundi oli myös todella hyvä eli jos ostat jälkimmäisen niin ei minusta tarvitse vaihtaa mikkejä.
Itse ostin tuon RG2570E mallin alkuvuodesta ja pakko sanoa että siinä on kyllä hyvä soitin. Suosittelen!
www.myspace.com/coldened
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)