oudour 16.07.2008 16:50:16 | |
---|
Tässäpä olisi kumma kysymys. Kaverilla lojui nurkissa ihan kiva Squierin strato pölyttymässä. Sain kaverin suostuteltua myymään sen muutamalla kympillä meikäläiselle projektiksi. Kyseisessä stratossa on oikein kiva kaula, mutta se lapa tuppaa olemaan se isompi/leveempi-versio, mikä ei oikein miellytä silmää. Onko mahdollista, että lapaa voi käydä jollain ammattilaisella hiotuttamassa niin, että siitä saisi ihan sen perus-fenderin näköisen ilman että se maksaa maltaita? Toinen vaihtoehto olisi tietysti kaulan vaihto, mutta kumpi temppu olisi viisaampi? Olen tämän lisäksi myös ajatellut vaihtaa kitarasta tallan jossain vaiheessa. Olen enemmän tune-o-matic miehiä, joten mimmoinen talla voisi olla siinä mielessä hyvä vaihtoehto stratoon, että ei tunne itseään ihan eksyneeksi? |
Miikathebest 16.07.2008 16:58:50 (muokattu 16.07.2008 17:02:51) | |
---|
Tässäpä olisi kumma kysymys. Kaverilla lojui nurkissa ihan kiva Squierin strato pölyttymässä. Sain kaverin suostuteltua myymään sen muutamalla kympillä meikäläiselle projektiksi. Kyseisessä stratossa on oikein kiva kaula, mutta se lapa tuppaa olemaan se isompi/leveempi-versio, mikä ei oikein miellytä silmää. Onko mahdollista, että lapaa voi käydä jollain ammattilaisella hiotuttamassa niin, että siitä saisi ihan sen perus-fenderin näköisen ilman että se maksaa maltaita? Toinen vaihtoehto olisi tietysti kaulan vaihto, mutta kumpi temppu olisi viisaampi? Olen tämän lisäksi myös ajatellut vaihtaa kitarasta tallan jossain vaiheessa. Olen enemmän tune-o-matic miehiä, joten mimmoinen talla voisi olla siinä mielessä hyvä vaihtoehto stratoon, että ei tunne itseään ihan eksyneeksi? Sahaat ja hiot itse sen lavan mieleiseesi muotoon. Netistä mallikuva/sapluuna vanhaan lapaan, piirrä. Muoto, sahaa. Lopuksi hio ja viimeistele. Tallan vaihto on vähän mutkikkaampi juttu. Joudut paikkaamaan vibratallan kolon saadaksesi parhaan lopputuloksen. http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm TOM vaatii "kaulakulman". Sen saat tehtyä helposti hiomalla kaulaa kiinnityskohdasta. Voit myös thdä ilman kaulakulmaa upottamalla tallaan kanteen. Liikaa säröä! |
oudour 16.07.2008 17:07:02 | |
---|
Sori avuttomuuteni, mutta mistä sapluuna? |
Krice 16.07.2008 22:31:43 | |
---|
Onko mahdollista, että lapaa voi käydä jollain ammattilaisella hiotuttamassa niin, että siitä saisi ihan sen perus-fenderin näköisen Se isompikin lapa on "perus-fenderin" lapa, vain eri mallia. |
Janne19691 16.07.2008 22:37:34 | |
---|
Iso lapa pieneksi :| Voi itku... Vaihda kaula mieluummin ja myy se isolapainen kovaan hintaan semmoselle joka siitä diggaailee. Rule #1: There are no rules. |
Muusikonrenttu 17.07.2008 01:30:16 | |
---|
Se isompikin lapa on "perus-fenderin" lapa, vain eri mallia. Joo eikä puolikskaan niin pliisu kun se pieni. :P Aika vintage.. |
Miikathebest 17.07.2008 03:36:27 | |
---|
Liikaa säröä! |
Jaba 17.07.2008 07:26:30 | |
---|
Tässäpä olisi kumma kysymys. Kaverilla lojui nurkissa ihan kiva Squierin strato pölyttymässä. Sain kaverin suostuteltua myymään sen muutamalla kympillä meikäläiselle projektiksi. Kyseisessä stratossa on oikein kiva kaula, mutta se lapa tuppaa olemaan se isompi/leveempi-versio, mikä ei oikein miellytä silmää. Onko mahdollista, että lapaa voi käydä jollain ammattilaisella hiotuttamassa niin, että siitä saisi ihan sen perus-fenderin näköisen ilman että se maksaa maltaita? Toinen vaihtoehto olisi tietysti kaulan vaihto, mutta kumpi temppu olisi viisaampi? Olen tämän lisäksi myös ajatellut vaihtaa kitarasta tallan jossain vaiheessa. Olen enemmän tune-o-matic miehiä, joten mimmoinen talla voisi olla siinä mielessä hyvä vaihtoehto stratoon, että ei tunne itseään ihan eksyneeksi? Onkos tää siis Squierin lapa? Ruusupuu vai vaahtera? Minkälaatuinen? |
oudour 17.07.2008 14:48:10 | |
---|
Onkos tää siis Squierin lapa? Ruusupuu vai vaahtera? Minkälaatuinen? Squierin lapa juu. Ruusupuu otelauta. Oikein mallikkaan laatuinen. Nauhat suht hyvät jne. |