Aihe: Putkisäröpedaalit
1 2
Krice
14.07.2008 16:16:19

Mikä olis hyvä ja luonnollisesti myös halpa putkella varustettu säröpedaali? Olen ajatellut Vox Cooltron Bulldogia, mutta se on aika kuohkeakustanteinen. Ei sitten mitään vaarin rokkipoljinta, vaan kirskuvaa ultrametallia.
Deranged
14.07.2008 17:04:18
Mikä olis hyvä ja luonnollisesti myös halpa putkella varustettu säröpedaali? Olen ajatellut Vox Cooltron Bulldogia, mutta se on aika kuohkeakustanteinen. Ei sitten mitään vaarin rokkipoljinta, vaan kirskuvaa ultrametallia.

Itsetehty on halpa. Muut halvat ei sitten välttämättä ole

A) putkella varustettuja
B) hyviä

Suosittelen juotosaseman ja kunnon tinan hankkimista. Netistä löytyy kytkentöjä, joista osa jopa toimii.
Krice
14.07.2008 17:09:44 (muokattu 14.07.2008 17:11:15)

Suosittelen juotosaseman ja kunnon tinan hankkimista. Netistä löytyy kytkentöjä, joista osa jopa toimii.

Taidanpa samantien rakentaa oman vahvistimen ja ehkä veistää kitarankin. Not. Minulle riittää suunnilleen, että siinä on

A) putki
B) särö ei lopu kesken
Dirty Hero
14.07.2008 17:16:19 (muokattu 14.07.2008 17:27:49)
Ei sittenkään mitään..
Lilli
14.07.2008 17:29:41

Seymour Duncan Twin Tube on kelpo. Komppiroso ja soololaulu samassa purkissa. Mukavan dynaaminen.
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannusaamuna 2000
trih
14.07.2008 19:06:04
Enpä usko että mistään putkihärvelistä lähtee niin paljon säröä mitä Krice tarvii. Parhaat ehdokkaat voisivat olla Blackstar HT-DISTX mikä mulla on tai sitten Seymour Duncan Twin Tube Mayhem. Itse boostaan spedua joten soundi on siten tiukempi ja modernimpi. Nämä pelit ovat luonnollisesti täysillä putkivirroilla (300V jotain) eikä sitä kunnon säröä käsittääkseni pikkuvirroilla saakaan. Jotkut valmistajathan käyttävät putkia "lamppuina" mutta ei säröön.
Just.
Deranged
14.07.2008 19:31:43
Taidanpa samantien rakentaa oman vahvistimen ja ehkä veistää kitarankin. Not. Minulle riittää suunnilleen, että siinä on

A) putki
B) särö ei lopu kesken

Siinä tapauksessa tsekkaa Damage Control Demonizer ja se VOX Bulldog.

Suolainen hinta, mutta hyvää et saa halvalla paitsi itse väsäämällä.
msormune
14.07.2008 21:38:56 (muokattu 14.07.2008 21:39:20)

A) putki
B) särö ei lopu kesken

Otat sen Black Paistin vai mikä se sun säröpedaali oli, ruuvaat takakannen auki ja pistät sisälle pätkän vaikka jotain muoviputkea. Eiköhän se siitä :)
Krice
14.07.2008 21:50:29 (muokattu 14.07.2008 21:54:10)

Otat sen Black Paistin vai mikä se sun säröpedaali oli, ruuvaat takakannen auki ja pistät sisälle pätkän vaikka jotain muoviputkea. Eiköhän se siitä :)

Lähinnä kiinnostaa putken tuoma dynamiikka ja noin yleensäkin olen etsimässä sellaista pedaalia, jossa olisi vähän enemmän vaihtelua kuin Black Paisleyssä (jossa on paljon-runsaasti säröä). Tuo SD Twin Tube Mayhem vaikuttaa muuten ihan hyvältä, tosin älyttömän kallishan sekin on. Demovideon perusteella säröä irtoaa, joten ei kai siinä mitään vikaa? Plussana vielä se, että kyseinen pedaali näyttää hienolta.

Ai niin, ajattelin myös hankkia Artecin uuden Soloist-pedaalin boostaamaan sitä:)
Estranged
14.07.2008 21:56:25
Mahtaako nuita putkisäröspeduja kovin halvalla uutena edes saada?
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
HeavyMachinery
14.07.2008 23:06:26

Lähinnä kiinnostaa putken tuoma dynamiikka ja noin yleensäkin olen etsimässä sellaista pedaalia, jossa olisi vähän enemmän vaihtelua kuin Black Paisleyssä (jossa on paljon-runsaasti säröä). Tuo SD Twin Tube Mayhem vaikuttaa muuten ihan hyvältä, tosin älyttömän kallishan sekin on. Demovideon perusteella säröä irtoaa, joten ei kai siinä mitään vikaa? Plussana vielä se, että kyseinen pedaali näyttää hienolta.

Ai niin, ajattelin myös hankkia Artecin uuden Soloist-pedaalin boostaamaan sitä:)

Et saa sitä dynamiikkaa pedaalista, hommaa ennemin joku pieni putki vahvari loppupelissä se dynamiikka tulee siitä päätteen ja etusen "keskustelusta"
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Simo78
15.07.2008 00:02:07
http://www.soitin-huttunen.com/efektit.php
ROCKTRON _silver dragon putkisärö _Käytetty_100,-

Tuo on aika halpa, ja kyllä lähtee hevisurinaa, ainakin pikaisen testin mukaa. No aivan liikaa surinaa mun tarpeisiin, mutta kerran sitä haetaan niin vois toimia...
msormune
15.07.2008 09:50:46

En oikein tiedä... ei minusta nuo putkisäröpedaalit kovin dynaamisia ole, verrattuna vaikka hyviin säröpedaaleihin. Johtuneeko siitä, että headroomia ei ole kuitenkaan niissä kovin paljoa.

Entäs tuo MI Audio Tube Zone (http://www.miaudio.com/TZ1.htm). Siinä ei tosin vissiin ole putkia nimestä huolimatta, mutta kovasti on butiikkifoorumeilla kehuttu high-gain -pedaalien joukossa.
Werde
15.07.2008 10:36:20
Damage Control Demonizer

..tuolla minäkin lähtisin liikenteeseen.
Dead men tell no tales.
rrroope
15.07.2008 10:47:26
http://www.thomann.de/fi/behringer_vt999.htm

tuo olis halpa. ja siinä on putki. ois kiva tietää mistä tuo on kotoisin, liekö mistään tuolla hinnalla.
Kiksaus
15.07.2008 11:23:25 (muokattu 15.07.2008 11:25:24)

Tuossapa yksi vaihtoehto:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=150920&o=0&#p8021254

Mulla oli se, mutta myin pois kun siinä oli liikaa sitä säröä mun tarpeisiin. Hintaa tais olla jotn 150€(+-20€ ku en muista). Levytukusta ainakin löytyy.
"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!"
Antti1
15.07.2008 11:29:02
Lähinnä kiinnostaa putken tuoma dynamiikka

Tässä kohtaa sä menet metsään ja pahasti. Sun käyttämillä särömäärillä dynamiikka on muutenkin luokkaa 1dB maksimissaan, signaali kompressoituu sen SÄRÖN MÄÄRÄN takia jo niin pahasti, ettei siinä auta enää yhtään mikään. Ainoa oikea keino on soittaa miedommilla soundeilla.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Mikael
15.07.2008 11:43:40 (muokattu 15.07.2008 11:44:24)

Meillä on Miikka Paatelaisen rakentama pedaalimallinen putkietunen (McJotain...) varustettuna putkitremololla (gain, tone, master / speed, depth) ja siitä saa sekä todella massiivista putkisäröä sekä pystyy master volalla kyykyttämään vahvistimen etuasteen ihan lysyyn. Toimii muuten verkkovirralla eli ei puhuta mistään starved plate -muhjusta. Ihan huippu särölaite!
Inhimillisyys on hyve.
Ziggy Bubba
15.07.2008 15:37:43

Samaa olin sanomassa kuin Antti1. Eli niillä karmeilla särömäärillä ei dynamiikkaa saa millään. Toisaalta se putki ei sinällään vielä meinaa yhtikäs mitään. Hyvillä trankkusäristimillä pääset varmasti maaliin.. Jos putkisoundi on must, osta putkivaffari.
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
trih
15.07.2008 15:49:06 (muokattu 15.07.2008 15:50:45)
Samaa olin sanomassa kuin Antti1. Eli niillä karmeilla särömäärillä ei dynamiikkaa saa millään. Toisaalta se putki ei sinällään vielä meinaa yhtikäs mitään. Hyvillä trankkusäristimillä pääset varmasti maaliin.. Jos putkisoundi on must, osta putkivaffari.

Kyllä kunnon putkisärö trankkusärön voittaa. Kokemusta on jos jonkinlaisesta trankkusäristimestä. Voisi sanoa että trankku on sirinää ja putki surinaa. Musikaalista surinaa. Enkös kuvaillut hienosti? Mutta edelleenkin noilla jo aiemmin mainituilla "starved plate"-peleillä ei ole tekemistä putkisärön kanssa jos higainia haluaa. Ja sitähän tässä topikissa haettiin. Silver Dragonin putkipuoli on käsittääkseni juuri tätä nälässä pidettyä lautasta.

Niin ja itse kytken säristimeni putkivahvariin ja siitä kaappiin joten kyllähän nuo lisäävät äänenlaatua huimasti verrattuna trankkucomboon kököllä elementillä.
Just.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)