Aihe: SkullStrings-kielet ja matalat vireet
1 2
PesLaul
05.07.2008 14:40:48
Tervehdys!

Olen tässä miettinyt että kun kitarani on LesPaul 24.75 skaalalla ja haluaisin virittää/säätää sen B-vireeseen, niin onnistuuko se kielien puolesta Skull-Stringsin Drop-C 11-58- setillä?
Olin joskus huomaavinaani, että näil foorumeil joku olis sanonut ton setin toimivan.
Tosin siinä yhteydessä skaalasta ei ollut mitään puhetta muistaakseni..

Vastauksia kaikilta joilla kokemusta on kyseisestä setistä, kiitos :)
Saa tosin kyllä ehdottaa muitakin vaihtoehtoja.

(Ps.
Olenkin aikaisemmin kysellyt B-vireeseen säätämisestä, mut silloin oli kyseessä eri kitara/skaala..)
tommiot
05.07.2008 14:46:04
Kyllä mä paksummat sinuna laittaisin. Mulla on nyt 11-52-setti Eb-vireessä ja se on löysän tuntuinen. Lespassa siis.
Vicious
05.07.2008 14:50:10 (muokattu 05.07.2008 14:51:04)

Makuasioita sanoi Jesse ku paskaa söi!

Yleisesti ottaen varmaan pyritään semmoseen suht. tiukkaan tatsiin ja kyllä nuo 12-58 kielet on B:ssä aivan spagettia. Tämä on tosin mun mielipiteeni. Ite oon pitäny 13-60 tai jopa 14-70 settiä B:ssä ja Drop #a:ssa ja siinä se toimii aivan ok:sti normi 24.75 skaalan lespassa.
SUPPORT METAL
naavanka_
05.07.2008 15:45:38
kyllähän nuo skullsit on melkolailla samanlaisia kun muutkin kielet.
itse suosittelen sulle 12-68tai70 settiä tuohon vireeseen jos kerran ihan normaali lespan skaala on.
ite en kyllä ikinä lespaan pistäs noin matalia vireitä:/
Henkka370
05.07.2008 16:27:59
Miutenköhä zakk wylde setti toimis?

11-70

http://www.thomann.de/fi/ghs_ghsgbzw_lo_zak_wylde.htm

Tiukka alapää + löydä yläpää = nannaa
Räbbänä
05.07.2008 16:46:07
Miutenköhä zakk wylde setti toimis?

11-70

http://www.thomann.de/fi/ghs_ghsgbzw_lo_zak_wylde.htm

Tiukka alapää + löydä yläpää = nannaa

Kaverilla omassa Ibanezin SZ:ssä tuommonen setti Drop A.ssa ja kyllähän se toimii alakielten osalta. Yläpää sitten aivan kauhiaa spagettia. Mieluusti paksumaa settiä yläpäähänkin.
Vicious
05.07.2008 16:48:54

custom settiä vaan. ostaa jonku .23w tai .24w sinne väliin ja puottaa ohkasimman pois nii hyvä tulee.
SUPPORT METAL
PesLaul
05.07.2008 17:22:18 (muokattu 05.07.2008 17:55:42)
itse suosittelen sulle 12-68tai70 settiä tuohon vireeseen jos kerran ihan normaali lespan skaala on.
ite en kyllä ikinä lespaan pistäs noin matalia vireitä:/

Jep, jep..

Riippu ihan kitaran säädöistä miten toimii :)

Miltäköhän valmistajalta mahtaisi löytyä tollasta 12-68 settiä, ilman punottua G-kieltä (siis ihan tavallinen G-kieli)?

Joo, tietysti vois myös kustomoida settejä.. Olis vaan simppelimpää jos löytyy valmis.

Tai sit ehkä viel paremmin vois olla 12-64 setti..

Tosin oon törmmänny seiskakieliseen, jossa vakiona 9,11,16,24,32,42,56 setti (skaalasta ei ole kylläkään hajuakaan, ei kuitenkaan mikään lespa ollu)..
Jos siitä sitten pudottaa ysin veks, niin setti olis silloin 11,16,24,32,42,56.
Vähän tolta pohjalta kelasin tota Skullin 11-58 settiä kans.
Mut viisammat neuvokaa :)
Yritän pitää tuntuman kuitenkin suhteellisen soitettavana, et en mitään "kaapeleita" kelannut. Pitää pystyy sooloileen :)
McNulty
05.07.2008 22:19:34

Tämä johtuu pitkälti siitä, että suurimmat kielivalmistajat LaBella (taisi tehdä jopa 50 eri merkille kieliä) ja D'Addario omistaapi tuotantovälineet ja valmistavat kieliä useille muille merkeille. Näiden lisäksi Ernie Ballilla tais olla omat vermeet valmistukseen, jollen ihan väärin muista. Näinpä kitaroissamme pyörii käytännössä 3. valmistajan kieliä. Toki jokainen brändi saa valita punoslankansa ja ydinlankansa yms. speksit ja näistä syntyy ne pienet erot.
pekurides
05.07.2008 23:36:59

Tämä johtuu pitkälti siitä, että suurimmat kielivalmistajat LaBella (taisi tehdä jopa 50 eri merkille kieliä) ja D'Addario omistaapi tuotantovälineet ja valmistavat kieliä useille muille merkeille. Näiden lisäksi Ernie Ballilla tais olla omat vermeet valmistukseen, jollen ihan väärin muista. Näinpä kitaroissamme pyörii käytännössä 3. valmistajan kieliä. Toki jokainen brändi saa valita punoslankansa ja ydinlankansa yms. speksit ja näistä syntyy ne pienet erot.

ne pienet erot vaan tuntuu vaikuttavn ainakin meikäläisen ostopäätöksiin hyvin paljon:)

Yhden setin skulleja testanneena totesin että kielikoot ovat juuri mitä halusin mutta saundit oli aika paskoja.... valitettavasti.

Taas soinnilliset suosikkini DR ja ELIxir taas toistepäin, eli kielikokoja pitää hakea irtosetteinä.... ja elixiriä taas en pysty m,uutakui e-d vire lespaan kun 52 paksuin normiseteistä.... siinä baritonissa sitten liian jytyt... voisi siihen B vireesen olla passelit!
Tunteella päin vittua.
PesLaul
06.07.2008 08:43:52
ne pienet erot vaan tuntuu vaikuttavn ainakin meikäläisen ostopäätöksiin hyvin paljon:)

Yhden setin skulleja testanneena totesin että kielikoot ovat juuri mitä halusin mutta saundit oli aika paskoja.... valitettavasti.

Taas soinnilliset suosikkini DR ja ELIxir taas toistepäin, eli kielikokoja pitää hakea irtosetteinä.... ja elixiriä taas en pysty m,uutakui e-d vire lespaan kun 52 paksuin normiseteistä.... siinä baritonissa sitten liian jytyt... voisi siihen B vireesen olla passelit!

Moro!

Ööö, hetkinen :)
Siis mikä setti olisi mielestäsi passeli B-vireeseen, Skulssi 11-58 vai..?
Missä vireessä ja mitä settiä olet testannu tuota Skullia?

Sori, käyn vähän hitaal ja tarvin täsmennystä :)
cuthbert
06.07.2008 09:32:49
Pekurides tais tarkoittaa Elixirin baritoni-settiä
http://www.elixirstrings.com/products/product_electric.html
punainenettan
06.07.2008 10:50:04
Laitoin nyt tuommosen skullin 58-11 setin nyt omaan lp:hen, koska paksuus oli hyvä. Tuntu niinku ne ois ollu valmiiksi käytetyt!
Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä.
PesLaul
06.07.2008 16:21:24 (muokattu 06.07.2008 16:24:16)
Laitoin nyt tuommosen skullin 58-11 setin nyt omaan lp:hen, koska paksuus oli hyvä. Tuntu niinku ne ois ollu valmiiksi käytetyt!

Missä vireessä pidät LP:täsi tolla setillä ja tarkoittaako "valmiiksi käytetty" tässä tapauksessa hyvää?
pekurides
06.07.2008 17:24:34

Missä vireessä pidät LP:täsi tolla setillä ja tarkoittaako "valmiiksi käytetty" tässä tapauksessa hyvää?

hmm. voisko olla niin että saundasivat jo valmiiksi uutena tunkkaisilta ja ponnettomilta :=)

Tällänen fiilis mulla ainakin jäi niistä... kokeile piruutta niitä elixirin baritoneja!

ne on hyvät.
Tunteella päin vittua.
punainenettan
07.07.2008 11:37:53

D:ssä ja droppi c:ssä. Valmiiksi käytetty tarkoittaa tunkkaista jne.. Mutta kokeile niin sillä se selviää.
-En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu..
Nacher
07.07.2008 22:56:42
Mitkään kielet itselläni eivät koskaan, ikinä ole olleet niin nopeasti tukkoon menevät ja tunkkaiset kuin Skullit. Ihan oikeasti, ne kielet kuolivat parissa päivässä aivan mutaisiksi. En voi suositella. Ainoa hyvä niissä, että kielisettejä sai sopivan paksuisina suoraan. Lisäksi skulleissa järkyttävän tahmea tuntuma. Sormista lähti melkein nahat irti frettejen välillä liu'utellessa. 11-58 oli minulla SG:ssä muistaaksein drop C:ssä, ja noin paksuuksien puolesta toimi ihan jees. Drop B:ssä olisin ehkä halunnut pykälää paksummat, en kokeillut. Sitä vain painottaisin, että 24.75" skitasta loppuu todella helposti intonaatiosta säätövara, jos lähtee iskemään jotain 12-settiä tai paksumpaa kiinni. Jopa joillain 11-seteilläkin G-kielestä loppui jo tuo säätövara kesken.

Jos vain sopivaa paksuutta löytyy, suosittelen ehdottomasti DR:ää. Eivät katkea ikinä, ja soundi ei tunnu pitkälläkään ajalla menevän muhjuksi, vaikka paras kiilto ja heleys häviääkin. Silti sellaisia "F-musiikin testikitaran kieliä" niistä ei tule puolessa vuodessakaan, kun Skullit olivat siinä tilassa jo viikossa.
kipu69
11.07.2008 23:25:47
Sitä vain painottaisin, että 24.75" skitasta loppuu todella helposti intonaatiosta säätövara, jos lähtee iskemään jotain 12-settiä tai paksumpaa kiinni. Jopa joillain 11-seteilläkin G-kielestä loppui jo tuo säätövara kesken.

riippuu kitarasta. kaverilla les paul eikä sitä voinut kovin matalaan vireeseen laskea. mulla oli ESP:n Eclipse, vire B ja kielet oli 56-46-36-jne. oli erittäin hyvä ja jämäkkä soitettava eikä kielet olleet mitään spagettia eivätkä rämisseet. nykyisin vb-400 baritoni ja samat kielet.

Jos vain sopivaa paksuutta löytyy, suosittelen ehdottomasti DR:ää. Eivät katkea ikinä, ja soundi ei tunnu pitkälläkään ajalla menevän muhjuksi, vaikka paras kiilto ja heleys häviääkin.

ei kannata aina tuijottaa valmiita settejä vaan ostaa irtona ja kokeilla mikä toimii itsellä parhaiten. käytin DR:ää pitkään ja kielien soiti sammui todella nopeasti, vaikka pesen yleensä aina kädet ennen soittoa. Vaihdoin Elixireihin ja nyt olen vajaan vuoden aikana vaihtanut kerran setin....
" I feel like shit, But at least I feel something..." -In Flames
JR
12.07.2008 01:17:49 (muokattu 12.07.2008 01:19:47)

Les Paul drop C-llä. Mulla on suosikki elixir heavy 12-52, ihan vaan soundin ja tatsin takia, on nyt tommonen käytössä. Vaikka se alin onki "vaan" 52 niin ei oo liian spagettia. Alin vois olla kyllä 56 muut ok. Tosin tossa setissä on punottu g kieli...

Skullstringseja ostin joskus yhen paketin ja toista en osta,.

edit : jaa B-vire oliki kysees, ei kokemusta moisesta..
"Milk can hurt you"
PesLaul
12.07.2008 05:42:12
Les Paul drop C-llä. Mulla on suosikki elixir heavy 12-52, ihan vaan soundin ja tatsin takia, on nyt tommonen käytössä. Vaikka se alin onki "vaan" 52 niin ei oo liian spagettia. Alin vois olla kyllä 56 muut ok. Tosin tossa setissä on punottu g kieli...

Skullstringseja ostin joskus yhen paketin ja toista en osta,.

edit : jaa B-vire oliki kysees, ei kokemusta moisesta..

By The way..

Droppi-C:hen suosittelen DR:n 10-56 settiä, toimii myös perus D-vireessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)