![]() 16.06.2008 21:43:58 (muokattu 16.06.2008 21:46:30) | |
---|---|
Hei vain kaikki arvon palstalaiset. Minulla on juurtajaksava kysymys joka on nyt ajankohtaisempi kuin koskaan aiemmin, eikä siihen ole selventävää vastausta saatu oikeastaan koskaan. Täältä eikä muualtakaan. Lyökäämme siis viisaat/tyhmät päämme yhteen ja pohtikaamme minulle nyt viimeisenpäälle kova vastaus tähän tulevaan kysymykseeni, joka tuntuu olevan niin monen muunkin kysymys. (tiedoksi kaikille, että olen soittanut fireballilla ja powerballilla monet kerrat ja ne on lähellä, mutta ei aivan sitä mitä haen) (Marsut voisin sulkea pitkälle pois heti kättelyssä, sillä olen niitä jonkin monet nupit omistanut, eikä ne ole sitä mitä haen lainkaan.) Eli haussa äärimmäinen kitara vahvistin nuppi+kaappi systeemi. Musiikki mitä soitan, on aivan totaalisesti laidasta laitaan. Yhden yhtyeen kanssa soitamme progressiivista deathmetallia, jossa tarvetta olisi ääri bassoille ja jyhkeydelle ja puuroutumattomuudelle kovassakin metelissä. Tämän kanssa olemme studiossa, eli katselen osin sitäkin silmälläpitäen nyt kunnon kamoja. if u know. Puolestaan toisaalta toinen yhtye jossa olen soittaa salonkikelpoista jazzia ja toisaalta pidän itsekseni välillä kunnon blues tuokiosta ja kuumasta kupillisesta konjakkia. Eli mikä olisi vastaus minun tarpeeseeni kun haetaan äärimmäistä, mutta toisaalta ei mielettömän kallista vahvistin kaappi yhdistelmää? Haluan pohjaa kuin meshuggahilla, mutta samaan aikaan haluan myös pystyä soittamaan sulosointuja tyyliin opeth ja vihaistennuortenmiestenjazzia kuten dillinger escape plan jne. Jos nuo nyt vaikka selventävät hieman mitä ajan takaa. :) Olen katsonut nyt (en siis kokeillut): Line 6 spider valve 100HD nuppia/myöskään vetta ii ei ole pois suljettu vaikkakin on suhteelisen aivan liian kallis. Lähinnä haluan tietää mikä olisi sellainen oikeasti äärimmäinen peli missä löytyy alapäätä, että tulee basot housuun kun näpäyttää matalan F:n ja silti kuitenkin kykenevä siistiin jazzeiluun ja vaikka vähän muuhunkin. Eli ei liian distord puhtaat soundit. Lyhyesti: Keskihintainen nerokas ja hyvän alapään sisältävä setuppi nuppi ja kaappi haussa? MIkä olisi sellainen todellinen setuppi jossa kaikki yhdessä koos ja hyvään hintaan? (en ole valitettavasti löytänyt kunnon vastausta vaikka palstaa olen pitkään lukenutkin) Kiitos ja oikein hyviä festarikesiä. -J | |
![]() 16.06.2008 21:48:21 | |
tähän on vastauksia yhtä paljon kuin on ihmisiä. Jos tälläinen vehjes olisi, niin kaikkihan sitä käyttäisivät. Omasta mielestäni ja joskus muidenkin hyväksi toteama ratkaisu, on perus hyvä marsu tyyppinen kliini vahvistin ja kassillinen todella hyviä pedaaleita. Ei mitään bosseja ja digitechejä joista tulee vain paha maku. Pedaaleissa on luultavasti paljon enemmän eroja kuin vahvistimissa. Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal | |
![]() 16.06.2008 21:52:36 (muokattu 16.06.2008 22:01:10) | |
Voi mennä pahastikin mettään tää mun vastaus mutta Hughes & Kettnerin Warp X? (vähän tuhdimpaa ja tummempaa kuin noissa alemmissa vaihtoehdoissa). http://www.hughes-and-kettner.com/flash/products/warpx/warp_x.html Hughes & Kettnerin Trilogy nuppi? Tuon seuraksi voi hankkia jonkun metallimusaan sopivan särirstimen. http://www.hughes-and-kettner.com/f … sh/products/trilogy/trilogy_en.html Tuossa on pari soundinäytettä valmistajan sivuilta. Ehkä Switchbladen Nuppi 100W?, kaveriksi samoin kuin yllä säristin, alla valmistajan ääninäytteitä http://www.hughes-and-kettner.com/f … cts/switchblade/en/switchblade.html Itellä on Switchblanden 50W putkikombo (saa siitä yllättävän tuhtia alapäätäkin tarvittaessa (ite käytän sitä tuon Boss GT-8 kanssa 4 piuhan yhdistelmällä). Aika skaalautuvia vehkeitä nuo ovat. | |
![]() 16.06.2008 22:00:10 | |
ENGL InVader. Taitaapa olla vaanturhan tyyrin jos Line HD100 oli liian kallis. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 16.06.2008 22:17:31 | |
Lämmitätkö sä pelkkää konjakkia esim. mikroaaltouunissa? Kuvitteletko tosissaan, että alle tonnilla saat vahvistimen, jonka kanssa ei tarvitse tehdä kompromisseja... Niitä nimittäin joutuu noin laajalla genrevedolla tekemään varmasti parin tonnin hintaluokassakin. Syy mikset ole vastausta haulla löytänyt on se, että sitä ei varmasti ole, eikä tule. Miksiköhän mä hauluaisin päästä sinne salonkiin kuuntelemaan... Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 16.06.2008 22:21:13 (muokattu 16.06.2008 23:46:21) | |
Buddat kannattaa katsastaa. Jos tehoa tarvii enemmän niin Superdrive 80 -mallissa on varmasti jöpinää. 45-wattinenkin pikkuveljensäkin on jo varmasti tehokas. Dynamiikkaa Stratolla ... http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/strat_sheptone_blues.mp3 ... ja Les Paulilla: http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/lp_dynamics_test.mp3 http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/dynamics_once_again.mp3 Pelkän middle-potikan ruuvaamisella saa monenlaista: http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/middle_5position.mp3 Särökanavastakin saa tarvittaessa aika käyttökelpoista puhdasta kitaran volapotikalla: http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/puhdistuu.mp3 Yllä olevissa pätkissä oli käytössä Superdrive 30 -sarjan 1x12-combo, ja sitäkään en ole yli puolenvälin vielä kääntänyt keikkatilanteessa. Ehdotus vain. | |
![]() 17.06.2008 18:12:06 (muokattu 17.06.2008 18:18:44) | |
Ah kiitos kaikille avusta jo tässä vaiheessa. Nopeita ja hyviä vastauksia. PappaSF: Nuo hughes ja ketnerit eli höhner ja pöhnerit ovat vaikuttaneet minusta ihan kiinnostavilta. Jotain niiden malleja olen kaupassa kokeillut olisiko jopa ollut juuri tuo x ja siitä pidin, tosin kokeilu jäi vähän vähäiseksi, eli pitänee tarkastaa nuo uudestaan vielä. HeavyMachinery: Tuosta mainittakoon, että tuo line 6 spider 100 hd ei suinkaan ole liian kallis vaan juurikin siinä hyvässä keskiluokassa hinnaltaan. Vetta ii on hieman liian kallis, mutta ei suinkaan välttämättä jos se on helvetin hyvä. En ole sitä koskaan livenä nähnyt, lukenutkin vain, että perus digitaali kuraa, mutta toisaalta sitä moni kehuu parhaaksikin. Eli ehkä testaan sitä vielä jos sen jossain näen hyllyssä. Tosin kaiketi ei monessa paikassa niitä ole? Eli tuo engeli vois olla kovakin sana. Hyvä ehdotus kiitos siitä :) Sepisti: Konjakkini lämpiää tyttöni rintojen välissä ja sinua ei ole salonkiini kutsuttu, vaikka niin haluaisitkin, joten voit unohtaa asian suosiolla. Myöskään kukaan ei ole puhunut tonnin hintarajasta mitään. Tuo vetta paketti maksaa reilusti päälle 2000€ Joten kommenttisi on jotenkin väsynyt ja turha. :) huom. paketti eli nuppi ja kaappi. Jucciz: Buddat ovat minulle uusi tuttavuus, mikä nottei, pitää tarkastaa. tack Vielä saa mielellään ehdoitella tosiaan jotain hyviä nuppeja ja kaappeja setiksi. Tässä ollaan vielä pohdinta asteella ja pitkälti. Säristimiä riittää bigmuffista, surullisiin bossin metalzoneihin sun muihin viritelmiin ja pariin digitechin efektilautaan. Eli ei niistä sitten sen enempää. Mutta haluankin monia mielipiteitä niin voin sitten itsekseni pohdiskella näitä ja testailla ja ehkä löytää juuri jotain, mitä ei itselleni mieleen tullut. Mieluiten halapaa ja hyvää, mutta pääasia, että olis hyvää. Kuitenkin ultimaattista settiä haetaan sopuhintaan. | |
![]() 17.06.2008 18:35:56 | |
Varoitan jo etukäteen, että minulla ei ole omakohtaista kokemusta seuraavista, mutta olen tutkinut tarkkaan internetistä saatavat artikkelit tuosta Laneyn VH100R-pelistä (joka irtoaa Digital Villagesta 775 euroon) ja 95% omistajista ovat moittineet monipuoliseksi peliksi. Mitään Nile-säröjä tuosta ei varmaan saa kaivettua kovin helpolla, mutta käsittääkseni brutal death ei ollut toivelistallasi muutoinkaan. Laneyltä edullisempia pelejä ovat yksikanavaiset GH50L (joka soi mm. Opethin "Deliverance":ssa käsitykseni mukaan) sekä hinnaltaan hieman edullisempi GH100L. Mm. nintendokitaristi Mattias "IA" Eklundh käyttää Laneyn pelejä. Myös Englin Powerball on saanut kehuja monipuolisuudestaan, mutta silloin liikutaan jo noin puolessatoista kiloeurossa. Noin viidensadan euron hujakoilla painiva Peaveyn sieluja (5150, 5150II, JSX ja XXX -malleja) kopioivaa Bugeraa ovat kehuneet myös kovasti sekä säröpolitiikan että puhtaamman osaston puolella, mutta suureksi ongelmaksi on osoittautunut kestävyys. "Without music, life would be a mistake." - Friedrich Wilhelm Nietzsche | |
![]() 17.06.2008 18:39:59 (muokattu 17.06.2008 18:41:03) | |
Myös Englin Powerball on saanut kehuja monipuolisuudestaan, mutta silloin liikutaan jo noin puolessatoista kiloeurossa. Noin viidensadan euron hujakoilla painiva Peaveyn sieluja (5150, 5150II, JSX ja XXX -malleja) kopioivaa Bugeraa ovat kehuneet myös kovasti sekä säröpolitiikan että puhtaamman osaston puolella, mutta suureksi ongelmaksi on osoittautunut kestävyys. Täh? Nyt mun ihan pakko kysä, missä Powerball on saanut kehuja monipuolisuudestaan, ja mistä lähtien 5150:n puhdasta soundia on kehuttu? Mun tietääkseni homma on mennyt juuri niin päin, että Powerballia ja 5150 on sanottu yksipuolisiksi ja etenkin jälkimmäisen puhdasta kanavaa on jopa vannoutuneet hevimiehet parjanneet. Onhan ne hyviä hevivahvistimia molemmat, mutta mutta... | |
![]() 17.06.2008 18:45:46 | |
Täh? Nyt mun ihan pakko kysä, missä Powerball on saanut kehuja monipuolisuudestaan, ja mistä lähtien 5150:n puhdasta soundia on kehuttu? Mun tietääkseni homma on mennyt juuri niin päin, että Powerballia ja 5150 on sanottu yksipuolisiksi ja etenkin jälkimmäisen puhdasta kanavaa on jopa vannoutuneet hevimiehet parjanneet. Onhan ne hyviä hevivahvistimia molemmat, mutta mutta... Edelleen painotan, että omakohtaista kokemusta ei näistä vermeistä löydy, joten... 5150:n puhdasta saundia olen myös kuullut parjattavan rankalla kädellä, mutta kyse olikin tuosta Bugerasta, jota nyt ollaan isosti hehkutettu tälläkin forumilla (katsopa threadi), molempia kanavia. Powerballia on kehuttu lähinnä tuolla Harmony Centralin puolella, tällainen kuva minulle on ainakin niistä Engl-keskusteluista jäänyt kun niitä tutkailin. "Without music, life would be a mistake." - Friedrich Wilhelm Nietzsche | |
![]() 17.06.2008 19:26:25 | |
EdPowerballia on kehuttu lähinnä tuolla Harmony Centralin puolella, tällainen kuva minulle on ainakin niistä Engl-keskusteluista jäänyt kun niitä tutkailin. Harmony-centralissa nyt kehutaan aikalailla kaikkea. Jos user-review-osiota meinasit? Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 | |
![]() 17.06.2008 20:02:55 (muokattu 17.06.2008 20:23:46) | |
Edelleen painotan, että omakohtaista kokemusta ei näistä vermeistä löydy, joten... Mä en haluaisi kuulostaa munapäältä, enkä oikeasti tarkoita tätä pahalla, mutta musta tää on juuri se juttu, mitä tämän kaltaisiin ketjuihin ei välttämättä kaivata. Olisi kiva, että porukoiden jutut ja etenkin suositukset perustuisivat edes jotenkin omakohtaisiin kokemuksiin eikä kuulopuheisiin. Mistä tahansa laitteesta voi löytää joko positiivista tai negatiivista palautetta ympäri internettiä, ja jollei omakohtaista kokemusta ole, juttujen todellisuuspohja on aika hatara. | |
![]() 17.06.2008 21:33:02 | |
Punisher hyvä kun toit tuon laneyn keskusteluun mukaan, koska se on sellainen merkki mitä olen karttanut lähinnä siksi, että joskus muinoin aikoinaan satavuotta sitten omistin jonkun laneyn silloisen hevinupin, mikälie korni fani modeli, ok nuppi oli kyllä ihan paska ja siitä syystä olen merkkiä karttanut. Mutta tosiaan niillähän voisi olla nykyään ihan hyviäkin nuppiloisia. Mutta onko niistä sitten vastusta engeleille ja noille line 6 ja hughes & ketnereille? Sitä en oikein tiedä. Mutta erittäin hyviä ehdotuksia sinänsä. Pistin listaan, että pitää tarkastaa. Kimurantti sinulla on kimurantti, mutta varsin hemmetin hyvä pointti jota on vaikea välillä sanoa, koska ei tässä haluta kenenkään mielipiteitä syrjiä. Mutta olisi kuitenkin, ehkä kaikista järkevintä sittenkin jos omakohtaiset kokemukset olisivat ne pääosanesittäjät tässä tapauksessa. Koska googlella kyllä löytää hyvin tarinaa jos jonkinlaista. Mutta saahan toki mainita jos on hyviä ehdotuksia vaikkei omia kokemuksia olisikaan kauheasti. Mutta mieluiten sellasia mitä on edes päässyt kuulemaan jossain. Onko muuten tosta lines6 spider valve 100HD nupista kenelläkään omakohtaista kokemusta ja mieluummin sellaisella henkilöllä, jolla olisi vertailukohtaa esim. engl fireballiin ja tai powerballiin? Tai vaikka ihan muuten vaan kokemusta tuosta, koska se on hintaluokaltaan ihan suht edukas, etenkin jos se on laadukas laite. Mutta myös tuosta hintaluokasta ylöspäin ja alaspäin saa ehdottaa. Koska mitä halvempi sitä parempi, mutta laatu kuitenkin nyt ratkaisee. :) Kiitos taas ja pidetään keskustelua yllä ja omakohtaiset kokemukset etusijalla. :) | |
![]() 17.06.2008 21:47:41 | |
Musta sä kyllä haluat selvästi kaksi eri vahvistinta. En ole vielä yhteenkään vahvariin törmännyt, joka olisi mainio kummassakin soundien ääripäässä. Jos puhtaat ja blues soundit on mainiot, kärsii se hevipuoli. Vastaavasti kun hevipuolessa on jyrää ja jytinää, ei läskiä ja mehuisaa rokki ja blues soundia oikein irtoa, vahvari on tatsiltaan liian tiukka. | |
![]() 17.06.2008 21:57:10 (muokattu 17.06.2008 22:47:34) | |
Jospa vähän jatkan sitten, mulla kun on erittäinkin paljon kokemusta siitä Laneyn VH100R:stä ja Powerballistakin ihan kiitettävästi. Omistan itse VH100R:n, ja se on todella monipuolinen vahvistin. En sano näin sen takia, että mulla on sellainen, vaan ennemmin toisinpäin: monipuolisuuden takia juuri ostin sellaisen. Olen kokeillut Powerballia ja VH100R:ää pariinkin otteeseen samalla kaapilla a/b-testissä (ennen ja jälkeen VH100R:n hankinnan), ja VH100R veti molemmilla kerroilla pitemmän korren lähes kaikessa muussa, paitsi modernimmassa metallirynkytyksessä. Molemmat ne ovat hyviä vahvistimia, mutta mun mielestä Powerball (kuten myös Peaveyn 5150) on aika täysverinen hevivahvistin. Hyvä sellainen, mutta mihinkään kevyempään samasta hintaluokasta löytyy parempiakin vaihtoehtoja. VH100R:n soundi on taas paljon perinteisempi ja ennemmin "rock" kuin "hevi". Esimerkiksi Opethin levyillä kuuluu Laneyn GH-sarjan vahvistimet, mutta sen verran yhteistä niillä ja VH100R:llä on, että uskaltaisin verrata keskenään. Jos kuuntelet Opethin kitarasoundeja, niin aika perinteiset ja sen genren mittapuulla kesythän ne ovat. Jos siis verrataan VH100R:ää ja Powerballia, niin Powerball on se äärihevivahvistin, ja soundi tuntui menevän huonommaksi sitä mukaa, kun gain-potikkaa pakitin. VH100R on taas enemmän keskikastin peli (vaikka siitäkin säröä saa todella paljon), ja sen takia paljon käyttökelpoisempi vähän kevyemmässäkin musiikissa, mutta kaikkein modernimpaan hevirunttaukseen tarvittava aggressiivisuus jää uupumaan, jota taas Powerballista en saanut pois vaikka mitä säätöjä kokeilin. VH100R:stä olen saanut sopivasti aggressiivisemman soundin bostaamalla särökanavaa Tube Screamer -tyyppisellä pedaalilla, joka tekee soundista vähän tiheämmän ja modernimman. Ei sillä silti aivan Powerballin rinnalle päässyt, jos modernia hevisoundia haettiin. Powerballin soundi on myös paljon scoopatumpi, kun taas VH100R puskee keskiääniä aivan älyttömästi. Soittajan mieltymyksistä tietysti on kiinni, onko se hyvä vai huono juttu. Tuolla toisessa ketjussa olen myös kirjoittanut juttua Powerballista, vaikka se koskeekin ennemmin sen toimintaa V30-elementtien kaverina: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=158952&o=20 LaXulla on myös hyvä pointti. Mä olen ollut täsmälleen samassa joskus kuin sinä, ja jospa mäkin sen sitten totean. Ei ole olemassa vahvistinta, joka hoitaisi täydellisesti kaiken proge deathmetallista jazziin. Hyviä kompromisseja kyllä löytyy. Mä olen soittanut VH100R:llä juuri tuolta skaalalta musaa - Farmakonin tokan levyn julkkarikiertuella progedeathia, Piecemakerissa rokkia ja PMO:n klubikeikoilla stankkujazzia. Se ei ole paras kokeilemani vahvistin, mutta mielestäni paras kompromissi hintaluokassaan. Jos multa kysytään, niin monipuolisin ja järkevässä hintaluokassa liikkuva all around-ratkaisu on suht. mid-gain vahvistin, ja laadukas overdrive pedaali, jonka pikkusäröt toimii ja jolla tarvittaessa voi boostailla vahvistimen särökanavaa. Tietty se tarkoittaa vähän steppaamista, mutta jos on budjetti, on pakko tehdä kompromisseja. Halpa ja hyvä ei useinkaan sovi samaan lauseeseen kitarakamoista puhuttaessa. | |
![]() 17.06.2008 22:44:27 | |
Kimurantti, toi VH100R on erittäin hyvä ehdotus, miltei täydellinen. Ehkä. Vielä kun sitä pääsee kokeilemaan. Miksihän musiikkikaupat menee perkuule aina viideltä kiinni kun minä pääsen töistä.. heh no turha spekulaatio sikseen. Mutta juuri jotain tuollaista varmasti haen. Tottahan se on, että best of both worlds tuskin voi saada, mutta sanotaanko, että paras bassonkielet kitarassa hevisaundi ja sitten suht kova puhdas pitäs ainakin olla mahdolista. Tässä vähän alkaa itsellekkin muotoutua näitä pohtiessa se mitä sitä oikeasti hakee ja mitä oikeasti haluaa. Elkää siis ihmetelkö jos vähän annan periksi, kun aluksi olin niin jämptiä. Eli sellanen best of alapää ja särö ja sitten ok puhdas, on ehkä koodi millä pitää lähteä kauppaan. Kun ei tässä mitään miljardöörejä olla :D vaikka kovasti ylitöitä tehdäänkin. Eli jos jotain rajausta vetäs niin nyt on listalla testiin menossa ainakin. Laney VH100R Line6 valve 100HD se linekutosen ainoa täysputki. Hughes & ketner (malli warp x?) +muita edellä mainittuja. Ehkä peavey triple xxx josta kokemuksia on vuoden takaa parin illan verran. Onko muuten tästä mitään sanottavaa kenelläkään, etenkin kun tällänen olisi tuossa käytettynä puolitutulla huijarilla myynnissä. Näistä nyt ainakin lisää omakohtaisia kokemuksia mahd. paljon. Kiitos :) | |
![]() 17.06.2008 22:47:31 | |
Onko muuten tosta lines6 spider valve 100HD nupista kenelläkään omakohtaista kokemusta ja mieluummin sellaisella henkilöllä, jolla olisi vertailukohtaa esim. engl fireballiin ja tai powerballiin? Tai vaikka ihan muuten vaan kokemusta tuosta, koska se on hintaluokaltaan ihan suht edukas, etenkin jos se on laadukas laite. Mutta myös tuosta hintaluokasta ylöspäin ja alaspäin saa ehdottaa. Koska mitä halvempi sitä parempi, mutta laatu kuitenkin nyt ratkaisee. :) Kiitos taas ja pidetään keskustelua yllä ja omakohtaiset kokemukset etusijalla. :) Minulla oli tuollainen VH100r ja suosittelen sitä VAIN jos haluaa kompromissin hyvän soundin ja halpuuden välillä. Se on rakennettu hieman niin ja näin joten sen luotettavuuten en pistäisi paljoa. Soundillisesti se oli minusta hyvä mutta ainakin räkin kanssa se käyttäytyi ihan miten sattui ilman mitää effoja se oli hyvä. Soittelin tuota HD100:stä noin eilut 30 minuuttia ja tulin siihen tulokseen että saa olla minun puolesta :D aika samalle se kuulostaa kuin pod+putkipääte. Laittaisin tässä edelleen rahat likoon InVaderin puolesta. Tai sitten sen uuden steve morse signaturen. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 17.06.2008 22:51:44 (muokattu 17.06.2008 22:53:11) | |
Eli sellanen best of alapää ja särö ja sitten ok puhdas, on ehkä koodi millä pitää lähteä kauppaan. Jos haluat tanakan alapääntoiston, niin ihan ensimmäinen juttu on hankkia tarpeeksi tukevarakenteinen kaappi, joka ei turhia resonoi. Eli sen kaapin kanssa ei todellakaan kannata kitsastella, koska kaappi vaikuttaa todella paljon soundiin. Heavy Machineryn juttuun VH100R:stä voin pienellä varauksella yhtyä. VH100R on spekseihinsä nähden aika halpa vahvistin, joten sanomattakin lienee selvää, että jostain on tingitty. Tällä palstalla on välillä ollut juttua jostain fiboista. Ei mitään syndroomaa, mutta on se fiksua mainita. Toisaalta jos ostat uutena, niin takuu kestää ainakin vuoden. Heavy Machinery, olisko sulla jotain konkreettista sanottavaa VH100R:n laadusta, muuta kuin että se on rakennettu vähän niin ja näin? Mitä ongelmia sulla oli sen kanssa? | |
![]() 17.06.2008 22:59:22 | |
Jos haluat tanakan alapääntoiston, niin ihan ensimmäinen juttu on hankkia tarpeeksi tukevarakenteinen kaappi, joka ei turhia resonoi. Eli sen kaapin kanssa ei todellakaan kannata kitsastella, koska kaappi vaikuttaa todella paljon soundiin. Heavy Machineryn juttuun VH100R:stä voin pienellä varauksella yhtyä. VH100R on spekseihinsä nähden aika halpa vahvistin, joten sanomattakin lienee selvää, että jostain on tingitty. Tällä palstalla on välillä ollut juttua jostain fiboista. Ei mitään syndroomaa, mutta on se fiksua mainita. Toisaalta jos ostat uutena, niin takuu kestää ainakin vuoden. Heavy Machinery, olisko sulla jotain konkreettista sanottavaa VH100R:n laadusta, muuta kuin että se on rakennettu vähän niin ja näin? Mitä ongelmia sulla oli sen kanssa? Maaloopit oli isoin ongelma omassani, takana on monipuoliset loopit mutta ne oli käyttökelvottomia tuon minun rigin kanssa. Toinen joka ärsytti oli jumalaton kohina kun gainia laittoi kunnolla. Suurin miinus Vh100r käyttöliittymässä on varsinaisen masterin uupuminen. Vahvistin oli tosiaan rakennettu sinne päin, joka putki törrötti eri suuntaan :D Itse kokeilin vahvistinta Tremusikissa ja tykästyin siihen mutta loppu käyttö ominaisuudet ei olleet niin houkuttelevat. Hinta siinnä on kohdallaan mutta mieluummin panostan laatuun :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 17.06.2008 23:02:07 | |
Maaloopit oli isoin ongelma omassani, takana on monipuoliset loopit mutta ne oli käyttökelvottomia tuon minun rigin kanssa. Toinen joka ärsytti oli jumalaton kohina kun gainia laittoi kunnolla. Suurin miinus Vh100r käyttöliittymässä on varsinaisen masterin uupuminen. Vahvistin oli tosiaan rakennettu sinne päin, joka putki törrötti eri suuntaan :D Jaa jaa. Mun yksilöni putket on tasan suorassa kaikki, ja kohina loppui kun vaihdoin etuasteputket. Loopeista en osaa sanoa mitään, kun oon ainoastaan pedaaleita käyttänyt niissä kanavakohtaisissa loopeissa. Mitä sulla siellä sitten oli? G-Major? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)