Aihe: Peavey bandit 112 vs. Line 6 Spider 75
1 2 3
jonneh
21.05.2008 10:17:38

kertokaa mielipiteenne kyseisistä vahvistimista. kumpi on parempi? kummasta lähtee parempi särö?
itse en pysty missään testaamaan vahvistimia.
McNulty
21.05.2008 10:27:48
kertokaa mielipiteenne kyseisistä vahvistimista. kumpi on parempi?

Suhteellista. Bandit on simppelimpi parikanavainen combo jossa on ihan asiallinen clean- ja perinteinen trankkukoneen särö. Toimii etenkin aloittelevilla ja harrastelevilla autotallikitaristeilla. Spiderissa on sitten lisäksi muutamia efektejä, joiden laadusta ja hallittavuudesta voidaan olla montaa mieltä. Itse en koe Spider III olevan erityisen hyvä...

kummasta lähtee parempi särö?

Mikä on sinun mielestäsi hyvä särö? Millaista säröä siis etsit (blues, rock, death metal jne jne.)?

itse en pysty missään testaamaan vahvistimia.

Auto, linja-auto, juna, lentokone yms. kulkuvälineet onpi keksitty... ja sitten vain esim. pk-seudulle testaamaan eri liikkeisiin eri vahvistimia. Tai jos oikein innostut niin miksei vaikka lennä Saksaan ja käväise T-kaupassa ihan fyysisesti. Valikoimaa ainakin pitäisi olla.
Umas
21.05.2008 10:38:58 (muokattu 21.05.2008 10:39:20)

"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
McNulty
21.05.2008 11:10:07
Mainos.

Parempi kuin nuo: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=237881

Vannomatta paras. Melkeinpä itse ostaisin Banditin mielummin kuin ValveKingin combon, sori nyt vaan. ValveKingin ja Banditin kun laittaa rinnakkaistestiin, niin hiffaa ettei ne putket tee automaattisesti autuaaksi. Tosin, headroomiahan tuossa ValveKingissä on himpun enempi, mutta ei mielestäni merkittävästi. Bandit on kuitenkin monipuolisempi kaikkine voicing-moodeineen kummallekin kanavalle.

Vieläpä jos soittaa suurimmaksi osaksi kotosalla, niin ValveKingistä ei oikein saa hyötyä, suhteessa Banditiin.
Snapo
21.05.2008 13:28:50
Ite ostaisin banditin. Bändimme toisella kitaristilla on kyseinen vehje, ei jää bänditouhussakaan alle. Suht paljon säätövaraa ( cleanilla modern/vintage mode, säröllä high gain/modern/vintage, molemmilla omat EQt, reverbi). Noissa linekutosissa tuntuu että sitä säröä on liian vähän tai toisena vaihtoehtona helvetisti liikaa, hankala säätää että se saundais hyvältä(mitä nyt trankusta saa ulos).
Umas
21.05.2008 13:33:16

Vieläpä jos soittaa suurimmaksi osaksi kotosalla, niin ValveKingistä ei oikein saa hyötyä, suhteessa Banditiin.

Enpä VK:ta kotipeliksi hankkisi. Mutta pitkällä käytöllä olen oppinut löytämään VK:sta varsin hyviä soundeja. Asiaan auttoi 2x12 kaappi. Ehkäpä pelkästään elementin vaihdolla päästäisiin jo pitkälle. Riippuu tietysti mitä soittaa, mutta itselleni tuo on turhan äänekäs.
"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
koponen
21.05.2008 14:41:44 (muokattu 21.05.2008 14:42:01)
Vannomatta paras. Melkeinpä itse ostaisin Banditin mielummin kuin ValveKingin combon, sori nyt vaan.

Sama täällä. Samoin ottaisin mielummin Banditin kuin Spiderin. Bandit on ihan oikeasti aika hyvä.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Eschaton
21.05.2008 15:02:07
Bandit ei oikeasti todellakaan ole hyvä mutta mitä nyt olen vähän (liikaa!) kuullut spiderin nuppi versiota niin helvetin perseestä on sekin.
Some people just wont take fuck you for an answer...its just a matter of bullets.
jannek
21.05.2008 15:13:04
Mulla oli tommonen vanhempi bandit 90-luvulta. Siitä ei kyllä saanu kunnon lead-soundeja eikä myöskään kliinejä vaikka eq-pedaalilla yritti säätää. Mut kyllä sen kanssa ehkä kotosalla pärjää :)
------------
koponen
21.05.2008 16:26:16 (muokattu 21.05.2008 16:26:45)
eipä mitään..
If it says Marshall on the front, you're good to go
Postipate
21.05.2008 16:29:40
Itsellä on peavey bandit. Clean on ihan mukavan kuuloinen, mutta säröt eivät kummosia. Bassoa kyllä löytyy vehkeestä. Nykyää vaa laitan säröt podista ku alkoivat vahvistimen säröt ahistamaan.
Icy-Sun
21.05.2008 21:30:58
Spider on ainakin kamala. Osta käytettynä Peaveyn Supreme. Se on oikeasti aika hyvä trankku. Torilla 250e nuppi. Ei varmana mene rahat hukkaan ku ei siihen hintaan ole vielä parempia tullut vastaan. Aika monipuolinenkin vielä
There ain't noway out tonight
PLing
22.05.2008 09:25:37
Häpeämättömästi mainostan, notta voisin luopua omasta Bandiitistani järkihintaan mikäli asut PK-seudun lähettyvillä. ;)
Rumat miehet on muotia.
Winzki
22.05.2008 15:23:28 (muokattu 22.05.2008 15:25:23)
Kavereitten Spider vahvistimilla oon soitellu kuten myös Banditeilla. Ostin uuden vahvarin tossa puol vuotta sitten ja päädyin Bandittiin, koska se vaan soundaa omaan korvaan paremmalle. Spiderin säröt on mun mielestä kauheen muovisen kuuloiset, Bamditissa taas on paljon "luonnollisemman" kuuloiset säröt. Itellä on tosiaan tuo uusi versio Banditista ja se soundaa huomattavasti erillaiselta mitä edellinen malli. Tosi hyvät säröt lähtee ja efektejä varten vahvarissa on efektilenkki. Spiderin cleani puoleen en oo tutustunu, mutta se tais olla ihan ok, mutta Banditin cleanit kuulostaa kyll hyvälle. Banditia suosittelen! Ääntäki lähtee, kotikäyttöön jopa liikaa ja tarvittaessa sen voi kytkeä kaappiin kiinni. Thomanilta tilasin ja mitäköhän ois ollu 330e posteineen ja toimitus kesti pari viikkoa, että ei paha.
Party all night, sleep all day
Dirty Hero
22.05.2008 15:47:35 (muokattu 22.05.2008 15:48:55)
Mulla oli viime kesän käytössä Hughes&Ketner Edition blue 60R -combo. Sekin on todella hyvä trankkucombo, tehotkin riittää bändissä soitteluun (60W). Varsinkin cleanit soundit olivat todella täyteläiset ja luonnollisen kuuloiset. Vahvistimen oma särö ei ollut mikään täydellinen, mutta ihan siedettävä. Itse aloin käyttää erilaisia säröpedaaleja clean-kanavan kanssa. Niillä sai vaikka mitä aikaan..

Tossa on myös aika hyvät ominaisuudet hintaansa nähden. Löytyy Accutronicsin jousikaiku, Efektilenkki ja tietysti kuulokeliitännät yms. Lisäksi vahvistimesta on jätetty pois kaikki digitaaliefektit, mikä on minusta hyvä asia :)

Hintaa noilla on uutena jotain 300€. Omasta maksoin 220€ kun oli ollut esittelymalli..

Tuolla on näköjään Iron Horsen kirjoittama artikkeli kyseisestä laitteesta, jonka tähän nyt törkeästi linkitän: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1133
Eschaton
22.05.2008 15:55:47
Tota H&K white editionia olen jonkin verran soitellut ja täytyy sanoa että ihan kohtalainen se on. Ihan jees rock soundit löyty.
Some people just wont take fuck you for an answer...its just a matter of bullets.
Icy-Sun
22.05.2008 17:39:38 (muokattu 22.05.2008 17:44:48)
Tehotkin riittää bändissä soitteluun (60W). )

Hintaa noilla on uutena jotain 300€. Omasta maksoin 220€ kun oli ollut esittelymalli..

Tuolla on näköjään Iron Horsen kirjoittama artikkeli kyseisestä laitteesta, jonka tähän nyt törkeästi linkitän: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1133

Kuinkahan hiljaa sitä on soiteltu? :) Minä soitin kerran yhdet treenit tuommosella ja alkoi kyllä pörisemään sen kuuloisesti ettei uskaltanut luukuttaa koko vehkeellä. Iron Horsen artikkelissa mainitaankin tuosta kotelon resonoinnista. Tosin soundi oli aikas hyvä pinemmällä volalla.

E: Ehdottamassani peavey supremessa on kytkin millä saa 25,50 tai 100 wattia käyttöön sen mukaan missä sitten soittaa. Kolme erilaista säröä ja cleaniä lähtee. Siellä oli muistaakseni särölle ne ultra, modern ja vintage säädöt ja cleanille en muista. Vintage ainakin
Dirty Hero
22.05.2008 18:52:15
Kuinkahan hiljaa sitä on soiteltu? :) Minä soitin kerran yhdet treenit tuommosella ja alkoi kyllä pörisemään sen kuuloisesti ettei uskaltanut luukuttaa koko vehkeellä. Iron Horsen artikkelissa mainitaankin tuosta kotelon resonoinnista. Tosin soundi oli aikas hyvä pinemmällä volalla.

Aijaa.. Mä en oo tota bändin kanssa edes soittanut, mutta oletin että se kuullostaa täysillä volumeilla samalta kun pienillä..
PuNkKi
22.05.2008 18:59:04
itellä ollut -90 luvun ja -2000 luvun banditti. ihan ok ne on.
mutta omasta mielestäni esim. cubet(60) vie ihan selkeästi voiton.
varsinkin jos / kun ei käytä niitä cuben efektejä.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Icy-Sun
22.05.2008 19:30:11
Aijaa.. Mä en oo tota bändin kanssa edes soittanut

Minä oon. Alkaa pireskelemään isolla volalla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)