Aihe: Mallintavat Vs. Putkikamat
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Diabolicum
25.04.2008 23:33:25

Mallintavat, Tuo "putkipuristien" punainen vaate..Miksi digivermeitä mollataan niin paljon vaikka ovat nykyisin laadultaan ja tasoltaan täysin vertailukelpoista rompetta. Itse en halua ajatellakkaan sitä sähkölaskun suuruutta mitä se olisi jos nurkassa huutaisi kokoajan 100w putkilaite 24h/vrk ;) okei mutta vakavasti ottaen. Perustelkaa toisen puolesta tai toista vastaan, kunnon perusteluilla. Ei riitä, että " digitaali on niin kylmä", paskapuhetta. Saundiin saa lämpöä kyllä. Mallintavissa on tietysti osia ja elementtejä joiden uusiminen ja korjaaminen on erikoisliikkeiden hommaa, mutta sehän on tietoinen valinta. Digivermeissä ei tavitse miettiä putkien vaihtoa tai ostella miljoonaa pedaalia sen mukaan kuin musamaku vaihtuu. Itse voisin käyttää kumpaa vain, aikanaan vain tarttui mukaan erittäin edullisesti tuo Line6 AX212 ja siihen olen erittäin tyytyväinen.
HeviMetal DJ jo vuodesta 1998
Ziggy Bubba
25.04.2008 23:41:12 (muokattu 25.04.2008 23:46:14)

Tästä ei tule kuin tappelu, melkein yhtä paha kuin jos oisit kysyny kumpi on parempi; Tokai vai Geebson ;)

Iteltä löytyy Pod XT Live ja Kochin täysputki Studiotone. Kyllä tämä jälkimmäinen tarjoaa "eloisampaa" soundia, vaikka Podistakin irtoaa toki vaikkas mitä säätämällä. Esim. feedbackia (varsinkaan hyvää sellaista) on melko mahdotonta tuosta Line 6:sta repiä - prove me wrong, dudes & dudettes... Tällä hetkellä mulla on aika hyvä setti; XT efektimasiinana Kochin efektilenkissä ja pari laadukasta od-spedua vaffarin edessä.

Ei ole tosiaan Studiotonen oston jälkeen tehnyt mieli käyttää noita Podin vahvarimallinnuksia, paitsi ehkä äärihevihommissa.

E: Juccizen väistämätöntä kommententointia odotellessa...
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Antti1
25.04.2008 23:43:17 (muokattu 25.04.2008 23:47:41)
Mä olen löytänyt vain putkilaitteesta paremman soundin ja se reagoi mun soittotatsiin paljon paremmin, kuin mikään kokeilemani mallintava. Jos saman soundin ja etenkin tuntuman saisi pienemmässä ja järkevämmässä boksissa, niin totta helvetissä ostaisin. Nykyisistä vempaimista ei ole vaan löytynyt, ehkä joskus tulevaisuudessa sitten.

EDIT: Vieläkö joku näitä juttuja ylipäätään pohtii? Mä luulin, että tästä vaiheesta ollaan jo päästy ohi, mutta ilmeisesti kaivelee vieläkin ihmisten mieliä. Ehkä on sitten tullut käytyä niin paljon rojua läpi, ettei tarvitse itselleen ainakaan enää mitään todistella...

Mikä ihmisiä ajaa niin kovin puolustamaan jompaakumpaa ylipäätään? Vahvareita kaikki tyynni, käyttäisivät aikaansa sen hyvän soundin etsimiseen paremmuudesta tappelemisen sijaan.
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
Diabolicum
25.04.2008 23:50:49

Tästä ei tule kuin tappelu, melkein yhtä paha kuin jos oisit kysyny kumpi on parempi; Tokai vai Geebson ;)

Iteltä löytyy Pod XT Live ja Kochin täysputki Studiotone. Kyllä tämä jälkimmäinen tarjoaa "eloisampaa" soundia, vaikka Podistakin irtoaa toki vaikkas mitä säätämällä. Esim. feedbackia (varsinkaan hyvää sellaista) on melko mahdotonta tuosta Line 6:sta repiä - prove me wrong, dudes & dudettes... Tällä hetkellä mulla on aika hyvä setti; XT efektimasiinana Kochin efektilenkissä ja pari laadukasta od-spedua vaffarin edessä.

Ei ole tosiaan Studiotonen oston jälkeen tehnyt mieli käyttää noita Podin vahvarimallinnuksia, paitsi ehkä äärihevihommissa.

E: Juccizen väistämätöntä kommententointia odotellessa...

Täällä ei sitten saa alkaa mitään yltiöpäisiä idiotismeja viljelemään, koska en oikeasti halua tätä lukkoon ainakaan ihan heti. Kiinnostaa tietää esim. kuinka paljon soittamanne musiikkityyli vaikuttaa mielipiteeseen. Esim. Metalli, hard rock, pop-rock jne. Feedback on oikeasti heti yksi asia johon mallintavat ei pysty, se on tosi.
Diabolicum
25.04.2008 23:54:37

Mä olen löytänyt vain putkilaitteesta paremman soundin ja se reagoi mun soittotatsiin paljon paremmin, kuin mikään kokeilemani mallintava. Jos saman soundin ja etenkin tuntuman saisi pienemmässä ja järkevämmässä boksissa, niin totta helvetissä ostaisin. Nykyisistä vempaimista ei ole vaan löytynyt, ehkä joskus tulevaisuudessa sitten.

EDIT: Vieläkö joku näitä juttuja ylipäätään pohtii? Mä luulin, että tästä vaiheesta ollaan jo päästy ohi, mutta ilmeisesti kaivelee vieläkin ihmisten mieliä. Ehkä on sitten tullut käytyä niin paljon rojua läpi, ettei tarvitse itselleen ainakaan enää mitään todistella...

Mikä ihmisiä ajaa niin kovin puolustamaan jompaakumpaa ylipäätään? Vahvareita kaikki tyynni, käyttäisivät aikaansa sen hyvän soundin etsimiseen paremmuudesta tappelemisen sijaan.

Ei tässä paremmuutta haetakkaan. Tarkoitus ei ole tapella toisen paremmuudesta vaan hakea niitä pointteja joiden perusteella joku on päätynyt ko. ratkaisuun. Otsikointi oli ehkä vajavainen, kuten aloittajakin. Itselläni kiinnostaa kuitenkin ko. aihe. Eihän sitä tarvitse vastata jos ei halua/kiinosta. Vastasit itse kuitenkin.
Antti1
25.04.2008 23:59:17 (muokattu 26.04.2008 00:01:06)
Eihän sitä tarvitse vastata jos ei halua/kiinosta. Vastasit itse kuitenkin.

Niinpä tein, kun syy ihmisten taisteluvimmaan kiinnostaa, ei niinkään enää se käytetty teknologia.

EDIT: aikanaan vain tarttui mukaan erittäin edullisesti tuo Line6 AX212 ja siihen olen erittäin tyytyväinen.

Silti olet myymässä sitä ja ostamassa uutta tilalle? ;)
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
Wespa
26.04.2008 00:05:36
Mun kohdalla pelin ratkaisi putkipelien hyväksi bändisoitto. Kotona soitellessa sain Flextone II:sesta ulos montaa erilaista maukasta soundia kohtuullisella äänenvoimakkuudella. Mutta sitten alkoikin pukata enemmän bändisoittoa, ja kas kummaa: varsinkin useamman kitaristin kokoonpanoissa Line6 hautautui muun bändin alle. Sen soundista vaan puuttuu se keskialueen "karakteeri" joka on kitaran luontainen paikka bändin soundissa ja jota taas hyvillä putkivehkeillä on paljon tarjottavanaan. 20 hyvintoteutettua putkiwattia vaan leikkaa läpi bändin soundista uskomattoman paljon paremmin kuin 60 sinänsä hyvää mallintavan vahvistimen wattia. :) Mallintavat ovat erinomaisia vermeitä demotteluun ja kotisoitteluun mutta bändikontekstissa kaipaan kyllä sitä putken tuomaa läsnäolon tunnetta. Ja jotenkin sitä pikkuhiljaa omaa soundia etsiessään suuntautuu mieluummin muutamaan hyvään soundiin kuin isoon läjään käyttökelpoisia.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Diabolicum
26.04.2008 00:11:47

Niinpä tein, kun syy ihmisten taisteluvimmaan kiinnostaa, ei niinkään enää se käytetty teknologia.

EDIT:

Silti olet myymässä sitä ja ostamassa uutta tilalle? ;)

Mielenkiinnosta jos joku vaikka kiinnostuu. Olen avoin molemmille vaihtoehdoille jos vain saundi miellyttää. Jos rahaa olisi niin ikinä en aksustani luovu.
Lennu
26.04.2008 00:12:10

Noh, mä sanon edelleen; jos eroa ei huomaa, niin ei kai sillä ole väliä millä soittaa.

Jos tykkää AX212:n soundista, niin tuskin mitään kovin mahtavaa taidepläjäystä lienee luvassa, lisättäköön näin provoilumielessä, hehee.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
Ziggy Bubba
26.04.2008 00:15:50 (muokattu 26.04.2008 00:16:17)

Täällä ei sitten saa alkaa mitään yltiöpäisiä idiotismeja viljelemään, koska en oikeasti halua tätä lukkoon ainakaan ihan heti.

Tuo on kyllä hyvä lähtökohta, mutta vaikea sitä spedeilyä on välttää tässä kohtaa.

E: asialinja olisi omanakin toiveena...
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Diabolicum
26.04.2008 00:16:12 (muokattu 26.04.2008 00:17:57)

Tuikkasinpa tässä piipun tulille, laitoin Opeth:n soimaan ja otin oluen eteeni. Taisi tulla sittenkin sohittua muurahaispesää kepillä. Mutta pyritään pitämään mielipeet asiallisina, toki provotakkin saa kunhan sille on kunnon perustelu. :) tuohon aikaisempaan... No Comments ;)
Sicktoid
26.04.2008 00:37:48
Putkivahvarin päällä on mukava lämmittää sormia ulkoilmakeikoilla tai talvisten röökitaukojen jälkeen.
Liikaa ei ole tarpeeksi.
Diabolicum
26.04.2008 00:39:32

Putkivahvarin päällä on mukava lämmittää sormia ulkoilmakeikoilla tai talvisten röökitaukojen jälkeen.

Tulihan se sieltä :) Mulla piippu ajaa saman asian...koppa lämmittää mukavasti eikä piippu oikeastaan tuota savuhaittoja edes sisällä. No nyt erehdyin Offtoppiciin itse...dämn
Sicktoid
26.04.2008 00:46:13
Tulihan se sieltä :) Mulla piippu ajaa saman asian...koppa lämmittää mukavasti eikä piippu oikeastaan tuota savuhaittoja edes sisällä. No nyt erehdyin Offtoppiciin itse...dämn

C'mon... Minusta yllättävän tärkeä ominaisuus ;D

Jos nyt tosissaan yritetään: Itsekin olen sitä mieltä että putkipeli tuo oman skitan paremmin esille bändin kanssa soittaessa... Ja nimen omaan siten että ei ole pakko vääntää kaikkia namiskoja kaakkoon.
Liikaa ei ole tarpeeksi.
PappaSF
26.04.2008 00:49:28
Mielenkiintoinen aihe tämä topikki on.

Ite just mietin erään putkivehkeen hankkimista.

http://www.thomann.de/fi/laney_l5t112_lionheart.htm

Ääninäyte tuosta löytyy http://www.laney.co.uk/flash/audio/ … e=true&height=220&width=760

Tuossa putkivehkeessä on aika nätit soundit, ainakin tuo Track 3 hivelee korvia ja kuulemma tuo ääninäyte vastaa sitä mitä oikeasti tuosta pukkaa ääntä pihalle.

Hyvää ääntähän saa niin Putkivehkeistä kuin Trankuista ym., itelläni tuntuu jotenkin sellaiselta että putkivehkeissä on enempi lämpöä, harmi että ovat reilusti yleensä kalliimpia.
JHL
26.04.2008 00:55:43

pyrin käyttämään niitä vermeitä joista lähtee minulle sopiva sointi, tietysti talous (raha) asettaa omat rajoituksensa. bändin kanssa käytän transistori"mallintavaa" (tech21) yhdessä putkipelin kanssa, trankku antaa tiukan ätäkin ja putkesta tuntuis tulevan mukavaa keskialuetta. podeja yms härpäkkeitä en jaksa ruuvata, voxin tonelabkin on suurimman osan ajasta käyttämättömänä, lähinnä sillä tulee demoiltua kotosalla toisinaan. yksi hyvä soundi ja ranteesta loput.
Ziggy Bubba
26.04.2008 00:56:38 (muokattu 26.04.2008 00:57:13)

Tohon Laneyn hintaan saa jo todella monenmoista putkivaffaria, eli kannattaa kartoittaa eri vaihtoehdot huolella. Esim. oma Studiotone oli käytettynä reilusti alle tuon ja se potkii niin kotona, treeneissä kuin myös keikoilla.

E: PappaSF:lle tämä kommentti siis...
Diabolicum
26.04.2008 01:00:15 (muokattu 26.04.2008 01:02:49)

Putkivermeitähän on luonnollisesti ollut paljon kauemmin olemassa kuin mitäään muita. Ei siinä mitään, mutta kuinka paljon vahvarin/nupin hankintaan vaikuttaa kavereiden mielipide juurikin esim. putken puolesta. Ilman että on itse edes testannut kunnolla molempia vaihtoehtoja. On totta että mallintavat perustavat saundinsa putkivahvistimiin, mutta mihin sitten. Ei ole mitään muuta mihin verrata. Ehkä on tarpeen laajentaa aihetta ja tuoda esille muitakin seikkoja. tietysti hinta/laatusuhde on ensimmäinen.Mutta onko juuri tuo "ruuvaaminen" yksi syy mallintavien huonolle maineelle?
Ziggy Bubba
26.04.2008 01:04:37 (muokattu 26.04.2008 01:05:26)

Niin, tässä ehkä odotellaan niitä aikoja kun mallintavat "johtavat tietä" (lead the way, tai jotn). Ite näkisin että ne ajat ovat kaukana, varsinkin jos ajatellaan puhdasta soundia - ilman tilojen ja volyymitasojen tuomia rajoituksia. Itse suhtaudun mallintaviin samalla tavalla kuin mihin muihin tahansa soittokamppeisiin: ajavatko ne asiansa? Itellä XT Live teki pitkään juuri mitä vaadittiin, mutta löysin silti jopa himastudiohommiin parempisoudisen laitteen... Vaikka se mikittäminen aina pieni "pain-in-the-ass" onkin :)
Diabolicum
26.04.2008 01:07:08 (muokattu 26.04.2008 01:14:19)

Niin, tässä ehkä odotellaan niitä aikoja kun mallintavat "johtavat tietä" (lead the way, tai jotn). Ite näkisin että ne ajat ovat kaukana, varsinkin jos ajatellaan puhdasta soundia - ilman tilojen ja volyymitasojen tuomia rajoituksia. Itse suhtaudun mallintaviin samalla tavalla kuin mihin muihin tahansa soittokamppeisiin: ajavatko ne asiansa? Itellä XT Live teki pitkään juuri mitä vaadittiin, mutta löysin silti jopa himastudiohommiin parempisoudisen laitteen... Vaikka se mikittäminen aina pieni "pain-in-the-ass" onkin :)

Kyllä mie itse mikittelen aksunkin paitsi tietty kotona tulee vedettyä naapureiden takia suoraan line outistakin..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)