Aihe: minkälainen skeba tokaksi kitaraksi?
1
varo
30.07.2008 21:58:53
eli vajaat pari vuotta soittoa takana ja halu ostaa uus skeba on kova.kannattasko ostaa kiintee tallanen vai floikallinen?näin lyhkäsen aikaa soittaneena ei soittotaito ole hirmunen, joten kannattaisko kiintee tallanen mielummin kun ei tulis sählättyä floikan kanssa?
joukov
30.07.2008 22:02:34
kannattaisko kiintee tallanen mielummin kun ei tulis sählättyä floikan kanssa?

Juuri noin jos tuntuu, että meininki on hiukan epävarmaa. Floikka sitten kun tiedät tarvitsevasi sitä.
KISS - World Tour 2009
Lonesome
30.07.2008 22:15:51
eli vajaat pari vuotta soittoa takana ja halu ostaa uus skeba on kova.kannattasko ostaa kiintee tallanen vai floikallinen?näin lyhkäsen aikaa soittaneena ei soittotaito ole hirmunen, joten kannattaisko kiintee tallanen mielummin kun ei tulis sählättyä floikan kanssa?

Tarvitsetko sitä floikkaa? Laadukas Floyd Rose-talla on hyvä renki, mutta jos ei ole isäntää joka sitä tarvitsee, niin siitä tulee vain ylimääräistä rahan & ajan menoa. Eikä se strato-mallisen kitaran perussoundia paranna. Minun mielestäni.

Sulla on SRV tuolla "tiedoissa" mainittuna. Miten olis perinteinen strato kammella? Esim. Meksikon Fender Classic-sarjasta tai Japanin vastaavat. Käytettävä valuuttamäärä sanelee myös tavoitteen.

Kun dollarin kurssi on alhaalla, niin kiinteätallaisissa on myös Gibson todellinen vaihtoehto sinne Metallica-osastoon...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
Mr. Speed
31.07.2008 08:58:54 (muokattu 31.07.2008 08:59:54)
Floikka kyllä tuo paljon uusia mahdollisuuksia, mutta sitten kyllä myös hankaloittaa elämää! Tuo stato ei välttämättä tule kyseeseen sun tapauksessa, vaikka SRV tiedoista löytyy. Löytyyhän sieltä sitten Metallica ja Testamentkin, joten varmaan mielellään otat jonkun ei-niin-perinteisen kepin. Tai mistä minä sitä tiedän? Tässä vaiheessa sun kannattaa pohtia, mitä kaikkea kitaralla soitat? EMG 81 setti bluesiin ja jazziin ei ole se oikea valinta, muttei kyllä myöskään Strato kolmella singlecoililla Thrashiin.

Elikkä.. Minkä muotoista bodya? RR, strato, superstrato, explorer, jotain muuta? Mitä soitat? Aiemmin mainittu mikkikysymys yms. pidätkö ohuesta, paksusta tai jostain muusta kaulasta. Tarvitsetko floikkaa? Tosiaan, jos sitä ei tarvitse, niin turhaan itseään moisella kiusaa. Toria kannattaa pitää silmällä, sieltä löytyy vaikka mitä kivaa. Tääläkin hetkellä Metallimiehelle oiva työkalu olisi varmaankin sieltä löytyvä ESP LTD MH-1000 Deluxe, jossa pyynti on 550e, se on kiinteällä tallalla ja EMG aktiiveilla. Itse hakisin pois, jos rahaa olisi vahvaripäivitysten jälkeen.

E: Niin, ja budjetti ois ihan jees olla tiedossa ennen kuin kamalasti osaa ehdotella.
F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein
metlica
31.07.2008 09:04:13

Komppaan kyllä tuota "floikka vaan jos tarvitset" sanomaa.. Mulla se ei ainakaan toimi..:) En jaksa taistella niin paljoa vireiden yms kanssa ja kyllä kiinteätallaisellakin saa kitarasta aika paljon irti. Metallica & Testament osastoa itekkin kuuntelen ja soitan, lähinnä komppaukset tosin... Mutta älä osta kitaraa missä on lisennsi floikka. Ibanezilla on laadukkaat vibrat perusmalleissa (n.600e kitarat)
It's a family thing...
brn2sk8
31.07.2008 10:09:51
Gibson les paul tai fenderin mexican stratocaster, ne ois mulla ekana kiikarissa... Tai sitten ESP:n eclipset, todella hyvä keppi nimittäin sekin, jämpti ja toimii aivan varmasti ja näyttääkin törkeen hyvältä.. Siinä mun lyhykäiset suositukseni, mikäli floikallista ajattelit niin ESP:n joku Horizoni, pääset aika samoihin hintaluokkiinkin ni ei tartte ku testaamassa käydä molemmat ja todeta että otat toisen... Gibsonfenkkujenhan hinnat on vähän korkeempia mutta laadusta kannattaa maksaa, on ne niin tajuttoman hyviä keppejä useimmiten, ja voi aina sanoo että aito Gibson, päästä vähän paukauttaan henkseleitä ennen sooloo..
Cry Baby and ask me WHY WHY
ravensoul
31.07.2008 16:41:48
Ibanezilla on laadukkaat vibrat perusmalleissa (n.600e kitarat)

Ja vielä paremmat S-sarjassa (ZR-talla). Floikkajohdannainen mutta ilman floikan kiikkeryyttä ja siitä seuraavia viretappeluita. Ja joissain uusissa prestige-RG:ssä on Edge Zero, jossa on samantyyppinen systeemi perinteiseen veitselliseen floikkaan yhdistettynä.

Mutta eipä sitä floikkaa tosiaan kannata ottaa jos tietää ettei tarvitse. Mutta toisaalta, tässä kun ehdotettiin myös stratoja, niin itse kyllä sählään mieluummin tuon ZR:n kuin stratotyyppisen perinnevibran kans, on tuo hemmetti sen verran varma ja vaivaton käyttää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)