Aihe: Ultimaattinen (hintaan nähden) särövahvari
1 2 3
-R-
13.07.2008 18:24:28 (muokattu 13.07.2008 18:32:11)
Jostain syystä tää ei nyt oikein tykkää mun viestistä joten lukekaas toi alempi viesti.
-R-
13.07.2008 18:30:27 (muokattu 13.07.2008 21:52:32)
Ehtoon puolella ollaan ja kitara kaipaa uutta seuraa. Tarkoitus ois hankkia uusi combo dödö/bläkkis menoon nykyinen kun tuppaa jäämään rumpujen alle. Hintaa soisi olla maksimissaan 500€, kun pitäisi polkimiakin ostaa.

Tiivistettynä:
Combo bändirientoihin, max. 500€, ei pelästy alavireitä.
(nuppi-kaappi -yhdistelmää voin harkita)
RekoS
13.07.2008 18:56:10
- Peavey Valveking 50w versio käytettynä
- osta tung-sol etuasteputket
- osta v30 elementti siihen käytettynä torilta

riittää 500 ekee ja eiköhän pärjää bändisoitossa!
Marklar
13.07.2008 19:36:41 (muokattu 13.07.2008 19:39:12)
- Peavey Valveking 50w versio käytettynä
- osta tung-sol etuasteputket
- osta v30 elementti siihen käytettynä torilta

riittää 500 ekee ja eiköhän pärjää bändisoitossa!

Putkien vaihto auttaa, mutta elementti ei pääse varmaankaan oikeuksiinsa ValveKingin kanssa. Koppa on avoin ja luultavasti melko ohkasta tavaraa. Itse joskus kaavailin elementtien vaihtoa v30:ksi mutta sen teen vasta sitten kun on ylimäärästä rahaa :) eli en koskaan.

Ei tuo 212 jää rumpujen alle kyllä tehdasputkilla ja VK elementeilläkään, mutta särö ei ainakaan mulle ole riittävä. Sinänsä olis kyllä kiinnostavaa kuulla paraneeko soundi merkittävästi jos vaihtaa elementiksi v30.

E: Niin ja tuon 100w combonkin saa käytettynä alle 500 ja itse sain liikkestäkin tingittyä alle 600, ja siitäkin on jo vuosi.
Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
-R-
14.07.2008 10:04:31
Putkien vaihto auttaa, mutta elementti ei pääse varmaankaan oikeuksiinsa ValveKingin kanssa. Koppa on avoin ja luultavasti melko ohkasta tavaraa. Itse joskus kaavailin elementtien vaihtoa v30:ksi mutta sen teen vasta sitten kun on ylimäärästä rahaa :) eli en koskaan.

Ei tuo 212 jää rumpujen alle kyllä tehdasputkilla ja VK elementeilläkään, mutta särö ei ainakaan mulle ole riittävä. Sinänsä olis kyllä kiinnostavaa kuulla paraneeko soundi merkittävästi jos vaihtaa elementiksi v30.

E: Niin ja tuon 100w combonkin saa käytettynä alle 500 ja itse sain liikkestäkin tingittyä alle 600, ja siitäkin on jo vuosi.

Tää ois vasta toine vahvistin jote ei nää putkien vaihdot yms. kyllä luonnistu. Eli suosin valmista pakettia.
Billsner
14.07.2008 11:16:50
Tiivistettynä:
Combo bändirientoihin, max. 500€, ei pelästy alavireitä.
(nuppi-kaappi -yhdistelmää voin harkita)

M.net:in torilta Hughes & Kettner warp7 2x12" combo. Tämä tykkää alavireistä ja soveltuu hyvin ainakin deathmetalliin.

Toinen hyvä vaihtoehto olisi Peavey Bandit + suljettu lisäkaappi. Ilman suljettua lisäkaappia soundissa ei IMO ole "munaa" tarpeeksi. Lisäksi kun kaiutinpintalaa on enemmän niin ääntäkin on enemmän. Itellä oli tuollainen joskus bändikäytössä ja ihan hyvin toimi. Nykyään tuo paketti on siirtynyt kotikäyttöön eikä se huono ole sielläkään.

Kolmas vaihtoetho on että menet musakauppaan ja testaat kaikkia vahvistimia mitä sieltä löytyy.
Wrapped in plastic
The Boss
14.07.2008 12:33:40 (muokattu 14.07.2008 12:34:27)
Tää ois vasta toine vahvistin jote ei nää putkien vaihdot yms. kyllä luonnistu. Eli suosin valmista pakettia.

Jos putkivahvistinta olet hankkimassa, niin putkienvaihtoon joudut joka tapauksessa jossain vaiheessa. Pääteputket eivät kestä ikuisuuksia (vuoden tai reilut kylläkin). Ja vaihto kannattaa tällöin suorittaa asiansa osaavan henkilön (vahvistinhuoltaja tms.) toimesta, koska pääteputkia vaihtaessa vahvistin tulee lähes poikkeuksetta biasoida.

Etuasteputket voi taas heittää suoraan sisään kunhan vain ovat vahvistimen kanssa yhteensopivat.
Marklar
14.07.2008 14:29:07

Jos ostat uudet putket samalla vahvistimen kanssa, luulisin että myyjä vaihtaa ne ilman veloitusta. Ehkä suosittelen tohon hintaluokkaan silti Peavey Valveking 212. Sillä pärjää bändisoitossa hyvin kyllä eikä tuohon tarvitse vaihtaa mitään. Oon soittanut tämän kanssa ja toinen kitaristi soitteli millon milläkin transistoricombolla (mm. Line6 spider, Hughes & Kettner edition blue, vortex, stage reverb, Marshall Valvestate...) eikä yksikään niistä ollut Valvekingin tasoinen mun mielestä.
-R-
14.07.2008 19:22:29
Jos ostat uudet putket samalla vahvistimen kanssa, luulisin että myyjä vaihtaa ne ilman veloitusta. Ehkä suosittelen tohon hintaluokkaan silti Peavey Valveking 212. Sillä pärjää bändisoitossa hyvin kyllä eikä tuohon tarvitse vaihtaa mitään. Oon soittanut tämän kanssa ja toinen kitaristi soitteli millon milläkin transistoricombolla (mm. Line6 spider, Hughes & Kettner edition blue, vortex, stage reverb, Marshall Valvestate...) eikä yksikään niistä ollut Valvekingin tasoinen mun mielestä.
Oon tuota VK:ta katsellu jonkun verran, aika monella tuntuu olevan ongelmia niiden kanssa. Pitää pistää mietintämyssyyn tuokin kyllä.
RekoS
14.07.2008 21:03:05
Toki Valvestaten 80w comboversio on myös yllättävän hyvä. Isoveljellä on sellanen ja kyllä täytyy kehua että hinta / laatu suhde on paikallaan.
Marklar
14.07.2008 21:04:29
Toki Valvestaten 80w comboversio on myös yllättävän hyvä. Isoveljellä on sellanen ja kyllä täytyy kehua että hinta / laatu suhde on paikallaan.

On se kyllä ihan luotettava trankkupeli. Eräässä musikaalissa sillä soitin. Kyseinen yksilö vain sattui sanomaan itsensä irti kesken soolon :P mutta saindeiltaan on kyllä ihan hyvä.
Icy-Sun
15.07.2008 00:47:50
Oon tuota VK:ta katsellu jonkun verran, aika monella tuntuu olevan ongelmia niiden kanssa. Pitää pistää mietintämyssyyn tuokin kyllä.

Monessa laitteessa joka tulee kiinanmaalta on ongelmia. Ei se vk ole ainoa. Omaa käytin takuuhuollossa ja on toiminut siitä asti hyvin.
There ain't noway out tonight
-R-
15.07.2008 16:48:22
Käväsin tänään paikallisessa musaliikkeessä, sielä ois VK 212 ja Hukan & Kettusen Matrix 100 nuppi (saman sarjan kaappi). Sain tuon H%K:n mukaan kotiin testailua varten. Tunkkasen olonen soundi, pitänee tutkia lisää niitä kaikkia namiskoja. Hintapyyntö ois 600€.
Saisko sillä rahalla parempaa putkisärövehjettä?
vaasankitaristi
15.07.2008 16:58:42
Marklar
15.07.2008 17:00:26
Käväsin tänään paikallisessa musaliikkeessä, sielä ois VK 212 ja Hukan & Kettusen Matrix 100 nuppi (saman sarjan kaappi). Sain tuon H%K:n mukaan kotiin testailua varten. Tunkkasen olonen soundi, pitänee tutkia lisää niitä kaikkia namiskoja. Hintapyyntö ois 600€.
Saisko sillä rahalla parempaa putkisärövehjettä?

Toi Matrix on aivan hirveä mun mielestä. Jos sulla on kaappi valmiiksi niin kyllä sillä 600e saa hyvän putkinupin käytettynä. Esim. Englin Thunderia oon nähnyt torilla 500e pintaan

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=248295
-R-
15.07.2008 18:30:10
Toi Matrix on aivan hirveä mun mielestä. Jos sulla on kaappi valmiiksi niin kyllä sillä 600e saa hyvän putkinupin käytettynä. Esim. Englin Thunderia oon nähnyt torilla 500e pintaan

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=248295

Eipä tuo Matrixi kyllä miellytäkkään mitä sitä tunnin pari rumppaillut. Ei vaan saa ulos sellasta soundia mitä hakee. Tunkkasen tuntunen.
Icy-Sun
15.07.2008 19:39:50
Englin Thunderia oon nähnyt torilla 500e pintaan

Komp komp. Mainio vehje.
-R-
15.07.2008 19:51:01
Komp komp. Mainio vehje.
Minkäslaista kaappia tälle tarvitaan kaveriks? Budjetti on aika tiukka mutta kyllä siinä on vähän pelivaraa.
Evilson
15.07.2008 20:07:05
Minkäslaista kaappia tälle tarvitaan kaveriks? Budjetti on aika tiukka mutta kyllä siinä on vähän pelivaraa.

Tiukkaan budjettiin Bentonin v30:lla varustetut 2x12 tai 4x12 kaapit. Muissa samanhintasissa on yleensä tuhnut elementit...

Thunderin kanssa saattaa soundata kireältä, joten suosittelen elementtien vaihtoa. V30:a saa vaihdettua päikseen aika moneen Eminenceen tai Celestioniin.
Villisian paino on 200km ja se syö keitettyjä perunoita.
Icy-Sun
15.07.2008 20:10:34
Combo voisi olla myös hyvä vaihtoehto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)