![]() 26.11.2006 14:38:08 | |
---|---|
Keskustelua Tokain kitaroista. Omasta mielestäni (ja toivottavasti teidänkin) niissä on älyttömän hyvä hinta-laatusuhde. Itse omistan Koreassa valmistetun Tokai ate-33:sen ja omasta mielestäni älyttömän hyvä ensikitara ja kai se menettelee konkarinkin käsissä. Metal Up Your Ass! | |
![]() 26.11.2006 14:58:34 | |
kaikin puolin uskomattomia.. hintalaatu suhde kohdallaan... Ainakin alc-53:ssa. | |
![]() 26.11.2006 15:56:21 (muokattu 26.11.2006 16:45:54) | |
Ettei ole vissiin viittä aihetta enempää käyty tässä parin päivän sisällä. Vähän omatoimisuutta nyt, haku pyörimään. Lukkoa ja jatketaan aiheesta noissa muissa ketjuissa. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 26.11.2006 18:58:26 | |
Ettei ole vissiin viittä aihetta enempää käyty tässä parin päivän sisällä. Vähän omatoimisuutta nyt, haku pyörimään. Lukkoa ja jatketaan aiheesta noissa muissa ketjuissa. Mihinköhän otsikkoon tämän yleistyksen "tokai" vois niputtaa? Eiköhän jatketa tähän kerran tämä tässä jo on. Jos lukitaan sitten seuraavan "tokai on paska!" kommentin kohdalla. Eipä Tokaissa mitään valitettavaa ole. Melko tyyppiuskollisia kopioita (paitsi sg:iden osalta) nuo japanin tokait varsinkin. Hyvä laatuista jälkeä molempien Fender ja Gibson kopioiden puolelta. Itselläni tuollainen Love Rock LS-60 jo muutaman vuoden viipynyt ja mikkipäivityksillä siitä olen mieleiseni kepin saanut. "Liha on hyvää!" -Au Pair | |
![]() 26.11.2006 19:07:40 | |
Itselläni tuollainen Love Rock LS-60 jo muutaman vuoden viipynyt ja mikkipäivityksillä siitä olen mieleiseni kepin saanut. Mutta olet varmaan sitä joutunut korjailemaan jo aika paljon muutamien G-miesten kokemusten mukaan. | |
![]() 26.11.2006 19:11:46 | |
Itse olen kokenut korealaiset Tokait aikas luokattomiksi soittimiksi. Niissä on lakkavirheitä, onnettomat mikit eikä muutenkaan kovin laadukkaita materiaaleja. Esim. Agathista näkee jopa 500e malleissa. AST-33 ja ATE-33 ovat usein liialla lakalla pilattuja. Näin ainakin meikäläisen käsissä pyörineet yksilöt. Yamahalta saa samaan rahaan parempia "stratoja". Japanilaiset Toksut onkin sitten eri asia, useimmiten varsin päteviä työkaluja. Love Rockithan ne taitavat olla suosituimpia ja ST-50/55 mallin strato-kopiot. Niissä on ihan asialliset puut yleisesti ottaen, mikit nyt ovat mitä ovat (eli huomattavasti parempiakin löytyy, mutta myös huonompia) jne. Niillä kyllä soittelee varsin mukavasti. Jotenkin vanhempia Tokaita testailleena on tullut sellainen fiilis että "silloin 15-20 vuotta sitten" Tokailla oli käytössään paljon parempia raaka-aineita (puut, mikit, hardware jne.) Eli vanhempia Tokain tekeleitä ymmärrän jollain tavalla paremmin näissä "hinta-laatusuhde" vertailuissa kuin noita uudempia. Eikä se Tokai niin kovin halpa ole, ainakaan kotimaassa maahantuojan hinnastoa vilkuillessa. esim. tämän hinnalla ostaisin kyllä jo jotain muuta: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/lc_80_s_eb.phtml "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer | |
![]() 26.11.2006 20:11:39 | |
Itse olen kokenut korealaiset Tokait aikas luokattomiksi soittimiksi. Korealaisissa ja japsi tokaissa on kieltämättä eroa kuin yöllä ja päivällä. Eikös korealaiset ole leppää eikä mahonkia. | |
![]() 26.11.2006 20:54:17 | |
Korealaisissa ja japsi tokaissa on kieltämättä eroa kuin yöllä ja päivällä. Eikös korealaiset ole leppää eikä mahonkia. Osassa on myös agathista, ainakin ALC-sarjaisissa. Kannessa aikas usein sycamore-viilu. "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer | |
![]() 26.11.2006 21:01:25 | |
Osassa on myös agathista, ainakin ALC-sarjaisissa. Kannessa aikas usein sycamore-viilu. Eikös sycamore ole sitä laadukasta eurooppalaista loimuvaahteraa, jota käytetään esim. laatuviuluissa? Muistan joskus lukeneeni moista. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin! -Mie haluun keksiä! -"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä." -Toi! | |
![]() 26.11.2006 21:14:34 | |
Eikös sycamore ole sitä laadukasta eurooppalaista loimuvaahteraa, jota käytetään esim. laatuviuluissa? Muistan joskus lukeneeni moista. Amerikan sykomori ei oo edes sukua vaahteralle.. ;) http://www.cnr.vt.edu/DENDRO/dendrology/syllabus/factsheet.cfm?ID=36 Mutta sen sijaan Acer pseudoplatanus, josta ilmeisimmin on tuo viilu tehty, on kyl yleisesti viljelty puulaji.. Eurooppalaisen loimuvaahteran lähteenä taitaa olla vaan Acer platanoides tai sitte vuorivaahtera eli campestre.. Komeimmat loimut ja quiltittulee kyl broad-leaved maplesta eli macrophyllumista. Toki kun kyseessä on ohut viilu, ei se ole raaka-ainekustannuksissa merkittävä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 26.11.2006 21:19:06 | |
Itse olen kokenut korealaiset Tokait aikas luokattomiksi soittimiksi. Niissä on lakkavirheitä, onnettomat mikit eikä muutenkaan kovin laadukkaita materiaaleja. Esim. Agathista näkee jopa 500e malleissa. AST-33 ja ATE-33 ovat usein liialla lakalla pilattuja. Näin ainakin meikäläisen käsissä pyörineet yksilöt. Yamahalta saa samaan rahaan parempia "stratoja". Komppaan. En ole noihin strato- ja telemalleihin juuri tutustunut, mutta tuntuivat minusta ainakin LP-malleja paremmilta. LP-malleissa oli heikkolaatuiset loimuviilut tai sitten photoflamea kannessa, kitarat painavia ja aika kuolleen oloisia akustiselta soundiltaan, hardware ei kovin kummoista. Työn jälkikään ei ollut mitenkään mahtavaa. | |
![]() 26.11.2006 21:40:09 | |
esim. tämän hinnalla ostaisin kyllä jo jotain muuta: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/lc_80_s_eb.phtml Kuten? Ei tunnu olevan mitenkään hirveästi vaihtoehtoja tuossa tonnin tai vähän yli hintaluokassa. | |
![]() 26.11.2006 22:11:52 | |
Kuten? Ei tunnu olevan mitenkään hirveästi vaihtoehtoja tuossa tonnin tai vähän yli hintaluokassa. Esimerkiksi ihan oikea Gibson lähtee tolla hinnalla käytettynä. Studio vähintään, mutta jokunen mustan värinen standardikin on näkynyt, mutta ne ovat varmasti mennee heti kaupaksi. | |
![]() 26.11.2006 22:18:22 | |
Mutta olet varmaan sitä joutunut korjailemaan jo aika paljon muutamien G-miesten kokemusten mukaan. Juu. Kieliä olen joutunut vaihtamaan ku ne katkeilee ku soittelee paljo :( Ei. Juurikaan mitään ei ole tullut tehtyä kitaralle. Tallaa, nauhoja ei ole hiottu. Satulaa ei ole uusittu. Mikkien lisäksi elektroniikka on alkuperäistä. "Liha on hyvää!" -Au Pair | |
![]() 26.11.2006 22:54:57 | |
Kuten? Vaikkapa Schecter C-1 Classic tai vaikkapa LTD:n Deluxe-sarjainen. Yamahan AES-sarjanen myös. Ei tunnu olevan mitenkään hirveästi vaihtoehtoja tuossa tonnin tai vähän yli hintaluokassa. Eipä... Fender, Gibson, Ibanez, Jackson, Schecter, LTD, Yamaha jne jne. Kaikilta löytyy 1000e pintaan varsin mainioita vaihtoehtoja, niin uutena kuin käytettynä. "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer | |
![]() 26.11.2006 23:13:33 | |
esim. tämän hinnalla ostaisin kyllä jo jotain muuta: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/lc_80_s_eb.phtml Kuten? Ei tunnu olevan mitenkään hirveästi vaihtoehtoja tuossa tonnin tai vähän yli hintaluokassa. Ebaysta voi löytää huonokuntoisia aitoja Gibson Lespaul customeita tohon hintaluokkaan. Nytkin olis tällainen ilman hintavarausta, päivä jäljellä huutoaikaa. http://cgi.ebay.com/1979-GIBSON-LES … QcategoryZ47072QQrdZ1QQcmdZViewItem Onhan tuo vähän huonossa hapessa, mutta vois olla kiva duunata kuntoon. Liekkö vieläkin halvemmalla pitäs tommonen saada? Christ, what would rock and roll be without feedback? | |
![]() 26.11.2006 23:27:11 (muokattu 26.11.2006 23:27:24) | |
Niin, kyllähän 1000e:n pintaan irtoaa jo monenlaista kapulaa.. Esim. Framus tekee kovin mielenkiintoisia vehkeitä joissa tuntuu olevan kunnon osat ja hinta kohdillaan. Framusta: http://www.thomann.de/fi/framus_diablo_custom_almond_sunburst.htm http://www.thomann.de/fi/framus_camarillo_custom_egitarre.htm Tossa vielä LTD:tä.. http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec1000_fm_vhb.htm ja Yamaha AES-sarjan lippulaiva, oikein "african mahoganya": http://www.thomann.de/fi/yamaha_aes920_chg.htm Eipä muuten tiedä jos sattuu törmäämään vaikka reilun tonnin hintaiseen käytettyyn ESP:n Eclipseen... www.mikseri.net/sigkk My musique | |
![]() 26.11.2006 23:37:55 (muokattu 26.11.2006 23:42:12) | |
Amerikan sykomori ei oo edes sukua vaahteralle.. ;) http://www.cnr.vt.edu/DENDRO/dendrology/syllabus/factsheet.cfm?ID=36 Mutta sen sijaan Acer pseudoplatanus, josta ilmeisimmin on tuo viilu tehty, on kyl yleisesti viljelty puulaji.. Eurooppalaisen loimuvaahteran lähteenä taitaa olla vaan Acer platanoides tai sitte vuorivaahtera eli campestre.. Komeimmat loimut ja quiltittulee kyl broad-leaved maplesta eli macrophyllumista. Toki kun kyseessä on ohut viilu, ei se ole raaka-ainekustannuksissa merkittävä. Joo, Wikipedia kanssa tiesi kertoa: "European sycamore is a traditional wood used in creating necks, backs, and scrolls for violins." Tosin viiluhan ei vaikuta saundiin oikeastaan yhtään, joten ihan sama sinänsä. Mutta jos kansi on sycamorea, niin ei se ainakaan huonompi ole, kuin joku "perusvaahtera", ehkä hieman erilainen vain. Esitän muuten eriävän mielipiteen: Omasta mielestäni entinen Tokai-lessuni (Als48bb) oli ihan hyvä kitara. Korealainen ja agathisbodyllä varustettu siis. Huomioitava on kuitenkin, että minkä hintaluokan kitara on kyseessä, joten vertaaminen esim. Gibsoniin on ihan järjetöntä (tyyliin kupla vs. bmw), ja japanilaiset tokaitkin on vähän eri tasoa. Olin kuitenkin erittäin tyytyväinen kitaraan ekana kitarana, ja mielestäni se sekä soi, että tuntui paremmalta, kuin testaamani Epiphonet. Tiedän, ettei agathis ole kovin hyvää soitinpuuta, ja olen myös testannut kamalalta saundaavia agathisrunkoisia kitaroita, mutta kitara oli silti hyvä. Ja vähän vanhemmasta Tokain Springy Soundistani en jaksa pitkiä tarinoita kertoa juuri nyt, mutta sanon että se on paras Strato, jolla olen koskaan soittanut. Esimerkiksi ihan oikea Gibson lähtee tolla hinnalla käytettynä. Studio vähintään, mutta jokunen mustan värinen standardikin on näkynyt, mutta ne ovat varmasti mennee heti kaupaksi. Joo, lähteehän se. Itse mietin yhdessä vaiheessa toisen Lp:n ostamista, ja budjetin koon takia kävin testaamassa Tokain japsimalleja ja paria Gibsonin studiota ja fadedia. Paras oli mielestäni viininpunainen Tokain Lc80. Hitto kun muuten tekisi mieli ostaa tuo yksi Greco torilta. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin! -Mie haluun keksiä! -"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä." -Toi! | |
![]() 26.11.2006 23:38:48 | |
Ebaysta voi löytää huonokuntoisia aitoja Gibson Lespaul customeita tohon hintaluokkaan. Nytkin olis tällainen ilman hintavarausta, päivä jäljellä huutoaikaa. http://cgi.ebay.com/1979-GIBSON-LES … QcategoryZ47072QQrdZ1QQcmdZViewItem Onhan tuo vähän huonossa hapessa, mutta vois olla kiva duunata kuntoon. Liekkö vieläkin halvemmalla pitäs tommonen saada? Tuskinpa halvemmalla lähtee. Eikä varmaan lähde tuohonkaan hintaan. Ebayssa suurin kilpa käydään loppusuoralla vasta. Ts. viimeinen vartti huutoajasta on ratkaiseva. Voisi veikata, että tuollaisella kiinnostuksella tähän mennessä hinta tulee nousemaan vielä ihan reilusti. Siihen päälle sitten kulut, niin eipä taida tonni riittää, hyvä jos riittäisi tässäkään vaiheessa enään.. Voin tietenkin olla väärässäkin tässä, mutta noin siinä usein käy. Kannattaa katsoa se huudon loppu huomenissa uudelleen. Mutta kyllähän tonnin pintaan löytyy jo vaikka minkälaista ritsaa paukutettavaksi. Lähestulkoon merkkiin katsomatta. | |
![]() 26.11.2006 23:47:44 | |
Tuskinpa halvemmalla lähtee. Eikä varmaan lähde tuohonkaan hintaan. Ebayssa suurin kilpa käydään loppusuoralla vasta. Ts. viimeinen vartti huutoajasta on ratkaiseva. Voisi veikata, että tuollaisella kiinnostuksella tähän mennessä hinta tulee nousemaan vielä ihan reilusti. Siihen päälle sitten kulut, niin eipä taida tonni riittää, hyvä jos riittäisi tässäkään vaiheessa enään.. Voin tietenkin olla väärässäkin tässä, mutta noin siinä usein käy. Kannattaa katsoa se huudon loppu huomenissa uudelleen. Mutta kyllähän tonnin pintaan löytyy jo vaikka minkälaista ritsaa paukutettavaksi. Lähestulkoon merkkiin katsomatta. Toki toki. Tätä mietinkin. Mutta jos loppuhinta ilman kuluja olis vaikka 1300 dollaria, niin se olis ihan kannattava. 1000e + kulut/tulli. Noin 1500e lespa custom näin äkkiä taulukkolaskettuna tulli+av. Mutta kyl toi varmaan nousee viel kivasti. Eihän noista voi tietää, kivaa vaan tämä ebay bongailu. =) I got no life. Christ, what would rock and roll be without feedback? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)