Aihe: Potikoiden merkinnät
1
Farkku
01.08.2008 23:26:13
Eli mitä tarkottaa nuo merkinnät esim 250K tai 500K. Tai mikä ihmeen lineaarinen potikka ? Tarkotus ois vaihtaa tuosta mun epäluurista potikat, eli 2 x volumee ja 2 x tonee.

- Onko tolla K merkinnällä mikä merkitys, vaikuttaako erillaiset potikat jollain eri tavalla ? Kertokaa kaikki :D

- Suositelkaa jotai hyviä potikoita
Vaikka tietäisit, älä päde, jos et osaa.
Swan
02.08.2008 00:40:26
Eli mitä tarkottaa nuo merkinnät esim 250K tai 500K. Tai mikä ihmeen lineaarinen potikka ? Tarkotus ois vaihtaa tuosta mun epäluurista potikat, eli 2 x volumee ja 2 x tonee.

- Onko tolla K merkinnällä mikä merkitys, vaikuttaako erillaiset potikat jollain eri tavalla ? Kertokaa kaikki :D

- Suositelkaa jotai hyviä potikoita

K meinaa kilo-ohmeja, eli potikan vastusarvoa. Yleensä 250K käytetään yksikelaisten ja 500K humpparien kanssa. Lineaarisen potikan vastus kasvaa tasaisesti, mutta logaritmisen jyrkkenee sitä enemmän, mitä pidemmälle kääntää. Lineaarisia käytetään yleensä tonepotikoina, ja logaritmisia volumeina. Muista myös, että olennainen osa tonepotikan kytkentää on konkka pinnin ja maan välillä. CTS:n potikoita ne isot pojat suosivat.
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Ossi
02.08.2008 00:55:34

Yleensä 250K käytetään yksikelaisten ja 500K humpparien kanssa.

Tuossa lempparistratossa on meneillään vissiin viides volapotikka, ja hätäpäissäni ostin edellisen 500 kiloisen sijaan 250:sen. Soundista hävisi se viimeinen silaus. Full blown-meiningillä jotain puuttuu, mikä oli odotettavissakin :)
Janne19691
02.08.2008 08:47:53

Tuossa lempparistratossa on meneillään vissiin viides volapotikka, ja hätäpäissäni ostin edellisen 500 kiloisen sijaan 250:sen. Soundista hävisi se viimeinen silaus. Full blown-meiningillä jotain puuttuu, mikä oli odotettavissakin :)

250k on huomattavasti tummempi kuin 500k ja jos on tottunut 500k soundiin niin ei ihme jos on vähän "tunkkasta". Mulla on 250k kaikissa stratoissa ja 500k tuntuu (kokeilitu on) kyllä liian räikeeltä. Mutta ei siinä mitään, kukin tyylillään ;)
Rule #1: There are no rules.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)