Grugi 01.08.2008 15:59:22 | |
---|
Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
Point 01.08.2008 22:03:14 | |
---|
Kyllähän Tokait ovat varsin kelpopelejä, semminkin kun hintaluokka on vähäsen kolmeasataa korkeampi. Mikeistä en oikein mitään järkevää faktaa osaa sanoa, kannattaa mennä ihan paikanpäälle liikkeeseen testaamaan kyseisiä keppejä. Yhtä Tokain Lespåålia olen kokeilut ja se oli hyvän tuntuinen. Itse ottaisin noista jälkimmäisen ihan speksien ja ulkonäön vuoksi. |
pekurides 01.08.2008 23:00:40 (muokattu 02.08.2008 22:56:21) | |
---|
Ei taida olla muuta eroa mitä mk2 JA MK3 mikeissä ylipäätänsä, loput hinnasta näköjään vaahterakansikarkkia.(edit, niin ja ne mikithän menee kuitenkin vaihtoon niin ei loppupeleissä mitään eroa:) Minun mielestä jää hiukan samaan sarjaan kuin ltd ja epiphonen paremmat vehkeet. tuohon hintaan saisi jo käytettyä gibbonia missä olisi ne oikeat mikit ja raudat sekä jostain syystä vaan nuo gibsonit tuntuvat saundaavan kivoilta. (se on henkimaailman/loto juttuja miten sattuu oikeat puut sattumaan kitaraan...) elikäs yritän sanoa että "mojo" asteikolla tokai ei ole yhtä haluttava, ehkä.... Tunteella päin vittua. |
Terry Pantheras 01.08.2008 23:16:06 | |
---|
Ei taida olla muuta eroa mitä mk2 JA MK3 mikeissä ylipäätänsä, loput hinnasta näköjään vaahterakansikarkkia. Minun mielestä jää hiukan samaan sarjaan kuin ltd ja epiphonen paremmat vehkeet. tuohon hintaan saisi jo käytettyä gibbonia missä olisi ne oikeat mikit ja raudat sekä jostain syystä vaan nuo gibsonit tuntuvat saundaavan kivoilta. (se on henkimaailman/loto juttuja miten sattuu oikeat puut sattumaan kitaraan...) elikäs yritän sanoa että "mojo" asteikolla tokai ei ole yhtä haluttava, ehkä.... Tokain kitaroissa on niin vitsisti lakkaa, että ne tumppuuntuu. Ei sillä, että ne huonoja ois... Ohan tuo musta Stantard-malli ny paljo hienompi! :) "Yes." -Devin Townsend |
Wolfie 01.08.2008 23:46:46 | |
---|
Hankkiudu LC-85 -suuntaan. Duncanin mikeillä vaikutti olevan äärimmäisen kova vehje. Soi kauniisti ja pitkään niin akustisesti kuin sähköistettynäkin. Muutoin taitaa olla sama kuin tuo 90-malli, mutta kansi hieman vähemmän loimuavaa. Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
JuSu 02.08.2008 09:50:30 | |
---|
Hankkiudu LC-85 -suuntaan. Duncanin mikeillä vaikutti olevan äärimmäisen kova vehje. Soi kauniisti ja pitkään niin akustisesti kuin sähköistettynäkin. Muutoin taitaa olla sama kuin tuo 90-malli, mutta kansi hieman vähemmän loimuavaa. Mä lähtisin vähän samoille linjoille. Jos noista aloitusviesteissä mainituista pitäisi valita, niin ottaisin halvemman ja vaihtaisin mikit parempiin. Mulla on LS-70 (eli siis myöhemmin siitä tuli LS-75), jossa on se Duncanin perussetti Jazz-JB, ja onhan se ihan hyvä kitara. Ajaa stratofanin satunnaiset paulitarpeet oivallisesti. JuSu "Sillin määritelmä: Kala, joka haisee sormelta." |
Sik 02.08.2008 10:28:55 | |
---|
Mulla on LS-70 (eli siis myöhemmin siitä tuli LS-75), jossa on se Duncanin perussetti Jazz-JB, ja onhan se ihan hyvä kitara. Ajaa stratofanin satunnaiset paulitarpeet oivallisesti. Kyllä näin on. En harmikseni löytänyt enää Musamaailman sivuilta tuota mallia duncaneilla. Kosolti muita Tokai + Duncan tarjouksia kyllä näyttäs olevan. Itsekin tuli puolisen vuotta sitten tartuttua tuohon LS-75:een. Tyytyväinen olen ollut, kertakaikkiaan. "Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |
JuSu 02.08.2008 10:33:54 | |
---|
Kyllä näin on. En harmikseni löytänyt enää Musamaailman sivuilta tuota mallia duncaneilla. Kosolti muita Tokai + Duncan tarjouksia kyllä näyttäs olevan. Itsekin tuli puolisen vuotta sitten tartuttua tuohon LS-75:een. Tyytyväinen olen ollut, kertakaikkiaan. Liikkeessä on muitakin malleja kuin mitä sivuilla mainitaan. Esim. siellä on yksi hieno double cut -lespauli roikkunut jo hetken, olen sitä välillä kuolaillut. Muistaakseni siinä oli Duncanit (tai sitten ei), ja hintaluokkakin taisi olla alle tonnin. En ole kyllä sitä soittanut, mutta hieno se on. "Sillin määritelmä: Kala, joka haisee sormelta." |
rainmaker 02.08.2008 13:51:37 | |
---|
Tokain kitaroissa on niin vitsisti lakkaa, että ne tumppuuntuu. Ei sillä, että ne huonoja ois... Ohan tuo musta Stantard-malli ny paljo hienompi! :) Itse olen kanssa havainnoinut jokaisessa testaamassani Tokaissa tämän tumpun soundin. Johtuuko se mikeistä vai tosiaan tuosta lakan määrästä? Eli saako ne mikkejä vaihtamalla soimaan nätisti, vai säilyykö sama honotus? Ihan hyviä Tokait on soittaa, hyvä työjälki jne, mut se honotus on latistanut fiilikset täysin. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
fuzz 02.08.2008 14:05:33 | |
---|
Itse olen kanssa havainnoinut jokaisessa testaamassani Tokaissa tämän tumpun soundin. Johtuuko se mikeistä vai tosiaan tuosta lakan määrästä? Eli saako ne mikkejä vaihtamalla soimaan nätisti, vai säilyykö sama honotus? Ihan hyviä Tokait on soittaa, hyvä työjälki jne, mut se honotus on latistanut fiilikset täysin. Kyllä se on mikeissä se tunkkaisuus. Myös noissa kalliimmissa on mielestäni vähän tunkkainen soundi. Omaan korealaiseen vaihdoin mikit Seymour Duncan Alnico II pro:t ja heti parani ääni, kirkastui. elämän tarkoitus on 42
www.haistapaska.com |
Ukko 02.08.2008 14:36:00 | |
---|
COVS jäsen nro 6 |
Terry Pantheras 02.08.2008 14:51:20 | |
---|
Kyllä se on mikeissä se tunkkaisuus. Myös noissa kalliimmissa on mielestäni vähän tunkkainen soundi. Omaan korealaiseen vaihdoin mikit Seymour Duncan Alnico II pro:t ja heti parani ääni, kirkastui. Kyllä se on sekä että. Huomaahan sen jo kun soittaa akustisesti ilman vahvistinta. Mikeillä saa tosin kyllä pieniä ihmeitäkin aikaan, mutta sille tietynlaiselle runkolähtöiselle sustainille ei pelkillä mikeillä voi mitään. Mutta joo, tää on aika turhaa ruveta vertailemaan tuhannen euron kummankin puolen kitaroita keskenään. Mutta on hyviä yksilöitä ja osta se kumpi tuntuu paremmalta ja blaablaablaa lissunlässyn... :) "Yes." -Devin Townsend |
Lag 02.08.2008 15:40:52 | |
---|
Itse ottaisin noista jälkimmäisen ihan speksien ja ulkonäön vuoksi. Ottaisit jälkimmäisen speksien vuoksi, vaikkei noissa oo muuta eroa spekseissä paitsi nuo mikit, joista totesit ettet tiedä onko niissä mitään eroa. Hassua. |
Point 02.08.2008 15:44:38 | |
---|
Ottaisit jälkimmäisen speksien vuoksi, vaikkei noissa oo muuta eroa spekseissä paitsi nuo mikit, joista totesit ettet tiedä onko niissä mitään eroa. Hassua. Sääh, tarkoitin lähinnä tuota Quilted Maple+Maple Top-Bodya, joka taasen viittaa ulkonäköön, eli toisinsanottuna ottaisin jälimäisen vain ja ainoastaan itseäni enemmän miellyttävän ulkonäön vuoksi. |
juikkipuikki 02.08.2008 16:59:59 | |
---|
Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
Grugi 02.08.2008 17:08:50 (muokattu 02.08.2008 17:09:48) | |
---|
Juuh kiitosta vaan tähänastisista mielipiteistä ja tosiaan en edes eka huomannut tota musamaailman tarjousta noista Tokaista Duncanin mikeillä joten pitää kävästä kokeilemassa miltä ne vaikuttaa. Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
Illu 02.08.2008 21:16:00 | |
---|
Itse ostaisin ihan perus plain-topin, ilman mitään mylpyrä-loimuviiluja. Turha maksaa satasia 2mm paksusta kuviosta ja saapahan ainakin sen vaahterakannen sitten. Ostaa sitten hintojen erotuksella vaikka torilta uudet mikit, jos sille alkaa tuntua. Tosin kyllä noi alkuperäisetkin asiansa ajaa. |
Sik 02.08.2008 21:48:46 | |
---|
Itse ostaisin ihan perus plain-topin, ilman mitään mylpyrä-loimuviiluja. Turha maksaa satasia 2mm paksusta kuviosta ja saapahan ainakin sen vaahterakannen sitten. Ostaa sitten hintojen erotuksella vaikka torilta uudet mikit, jos sille alkaa tuntua. Tosin kyllä noi alkuperäisetkin asiansa ajaa. Jos ulkonäköasioihin mennään, niin itse olen samoilla linjoilla. Quilted on mun silmään ruma, Plain Top hieno ja Flamed hienoin. Oman hankinnan kohdalla ei valitettavasti ollut valinnanvaraa, mutta olen tyytyväinen tuohon pelistettyyn lookkiin. Toisin sanoen soitinta hankkiessa ensin soitettavuus, sitten ulkonäkö. "Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa." |
LaXu 03.08.2008 01:08:16 | |
---|
Itse ostaisin ihan perus plain-topin, ilman mitään mylpyrä-loimuviiluja. Turha maksaa satasia 2mm paksusta kuviosta ja saapahan ainakin sen vaahterakannen sitten. Ostaa sitten hintojen erotuksella vaikka torilta uudet mikit, jos sille alkaa tuntua. Täysin samalla linjalla. Alkuperäiset mikit noissa on ok, vähän keskinkertaiset. Muutenkin olisi kiva, jos valmistajat viitsisivät käyttää noita plain toppeja vaahteraviilujen sijaan. Plain topitkin kun ovat parhaimmillaan varsin nätin näköisiä. |