Aihe: Kitaranvaihtoa testimielessä
1
Fiz
30.07.2008 12:55:14
Omistan PRS Custom 24:n, joka on käynyt Erkki Tolsan huollettavana tuossa keväällä. Kitara soi kuin unelma eikä siinä ole mitään vikaa muutamaa lommoa lukuunottamatta. Jostain syystä se ei kuitenkaan enää tunnu käteen oikealta ja näin ollen pitäisi kartoitetalla muita vaihtoehtoja - jos nyt parempia on löytyäkseen.

Koska mielestäni tunninkaan testailulla liikkeessä ei saa kitarasta oikein lopulta mitään kuvaa, ehdottaisinkin nyt tällaista vaihtoleikkiä sinulle, joka haluat päästä testaamaan PRS:n Cu24:sta pitemmällä aikavälillä. Kitarasi minulle, PRS sinulle. Ajaksi sovittakoon viikko tai vaikka kaksi. En halua nyt mitään H&B:tä testattavaksi, yllättäen, vaan laadukkaita ja monipuolisia kitaroita, jotka ovat hyvissä säädöissä. Vaatimuksena on kuitenkin ehdottomasti se, että kitarasta löytyy humppari ja että kitara periaatteessa sopii myös raskaampaan menoon.

Vaihto siis ei sitoisi mihinkään pysyvään vaihtokauppaan, vaan nimenomaan idea olisi, että sinä pääset kokeilemaan PRS:ää ja minä taas kartoittamaan vähän, millaisen kitaran oikein haluan. Tietenkin nyt jos kolahtaa puolin ja toisin niin voidaan miettiä jotain. Sanomattakin lienee selvää, että kitaroita kohdellaan puolin ja toisin kuin kukkia kämmenellä eikä niitä esim. lähdetä viemään keikoille asiasta kitaran omistajalta kysymättä. Laaditaan vaikka jonkin sortin 'kauppakirja' aiheesta, jos tuntuu tarpeelliselta saada mustaa valkoiselle.

Tarkemmat speksit kitarastani:

Custom 24
Vuodelta -92
Toppi on tavanomaisesta poiketen tehty wengestä
Wide/thin -kaula
PRS:n vintage bass ja hfs treble -mikit

Loppu on normi (vanhempien) Customien speksien mukaista. Tällä hetkellä kitarassa on kiinni Elixirin 10-52 setti. Kuvia löytyy oman kuvan alta.

Minua kiinnostavia kitaroita olisivat mm. perus hyvä LP, miksei hyvä HSS jenkkistratokin, Musicmanin Petrucci -malli, ESP:t jne. Ehdottaa saa vapaasti, se tässä on vähän ideakin ;)

Arvoin tätä kirjoittaessani laitanko ilmoituksen tänne vai torille, mutta päädyin tähän, koska tähän on helppo jatkaa kokemusten postaamista ja tätä on helppo myös muiden näin kommentoida.
Fiz
02.08.2008 23:49:06
Nostetaanpa tätä hivenen, jos joku mahdollisesti kiinnostunut sattuisi huomaamaan.

Alkaa olla sen verran sekaiset fiilikset tuon PRS:n suhteen, että se varmaan päätyy kohta myyntiin, jos nyt ei kukaan innostu kokeilemaan vaihtohommaa. Yhteydenottoja siis odotellaan :)

Aikaisemmasta postista unohtui mainita, että kitara löytyy tosiaan Helsingistä.
sagge
02.08.2008 23:51:33
Poista ny äkkiä toi kuva ennenku mua ja muita Mnettiäläisiä alkaa GASittaa =). Taitaa olla tossa PRS:ssä vähä niinku Gibsonin 60 neck? Mulle perfect. Ei muutaku kauppoi kiertelee ja testailee mikä on sun juttus.
Fiz
02.08.2008 23:59:38
Jep, aika lähelle se menee - leveys on ainakin ihan identtinen ja kyllä tatsikin mielestäni on about sama. Skaalahan on eri ja tietty tuo oman vaihtelunsa, tuossa kun on PRS:n oma 25".

Kauppoja olen Helsingissä kierrellyt, mutta vielä ei ole kyllä yhtään oikeasti innostavaa kitaraa osunut vastaan. Vähän outoa :)
sagge
03.08.2008 00:02:28
Skaalahan on eri ja tietty tuo oman vaihtelunsa, tuossa kun on PRS:n oma 25".

GAS loppui =D. Kitaranhan pitää olla 24.75 tai 25.5... muuten se ei ole kitara =). Ookko testannu stratoja?
Fiz
03.08.2008 00:08:46
Juu, testattu on. Superstraton puolelle tää varmaan kallistuu.. mut tiedä sit. Straton yhteensopivuus rankemman mättämisen kanssa kun on vähän kyseenalainen, pitäisi päästä testaamaan rauhassa treeneissä, niin sitä osaisi sanoa. Tietenkin se nyt saattaisi vaatia jotku muut ku Fenkun perusmikit ja sit menis jo vähän monimutkaiseks. Ihan OK:n tuntusia noi hyvät stratot on käteen, mut jokin niissäkin vähän taitaa mättää ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)