vilpor79 04.08.2008 12:36:46 | |
---|
Olisin kysellyt josko kukaan ois törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan valvetronixin tai muun mallintavan vahvarin kanssa. Elin kävin ostamassa Voxin AD50VT valvetronixin ja liikkeessä se kuulosti hyvältä niin en sitten enempää sen kanssa kikkaillut. Kotona törmäsin sitten sellaseen ongelmaan että en saanut siittä enää ulos hyvää kirkasta rock/metalli säröä vaan kuulostaa vähän niinku ääni tulis maan alta. Ongelma vaan lähinnä komppisoundissa, lead soundi kuulostaa hyvältä, eli tuskinpa vahvarissa mitään vikaa on. Ennemmin varmaan käyttäjässä. Tää on tosiaan mun eka mallintava, joten epäilenkin että oon vaan niin kädetön ton kanssa. Oisin tosi kiitollinen jos joku osais/viitteis jelppiä mua tässä ongelmassa |
RänxY 04.08.2008 12:44:34 | |
---|
Ainakin voisit kokeilla tuolta sivuilta http://www.valvetronix.net/ (jos ei ole jo tuttu) erilaisia asetuksia, kuulostaako yhtään samalta kuin ne esimerkit siellä. |
opaa 04.08.2008 12:45:22 | |
---|
Kotona törmäsin sitten sellaseen ongelmaan että en saanut siittä enää ulos hyvää kirkasta rock/metalli säröä vaan kuulostaa vähän niinku ääni tulis maan alta. Eipä noi Voxit mitään kirkkaita laitteita ole. Pidän omasta Valvetronixista bassot aina nollissa. Soititko siellä liikkeessä samalla kitaralla ku kotonasi? |
M!Xu 04.08.2008 12:54:55 | |
---|
Eipä noi Voxit mitään kirkkaita laitteita ole. Pidän omasta Valvetronixista bassot aina nollissa. Soititko siellä liikkeessä samalla kitaralla ku kotonasi? Piuhallakin on väliä, vaikka sitä ei uskoisikaan. Kokeilepa ihan piruuttasi laittaa tosiaan bassot pois ja trebleä runsaasti. Kuulostaako vieläkin samalta? Ja kitara tonepotikka kannattaa tarkistaa myös. Vähän idioottimaisia ohjeita, luultavasti olet nämä seikat jo ottanut huomioon, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Heh. Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins?
-Frank Zappa |
Y3J 04.08.2008 13:40:54 | |
---|
Kannattaa nostaa vahvari korvien korkeudelle niin kirkkautta tulee lisää kuin tyhjästä. Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timatteineen. -Risto Tähtelä, Pauli Mäkikartano, Yrjö Harrinpoika sekä Jussi Leino |
Mandarax 04.08.2008 15:04:27 | |
---|
Piuhallakin on väliä, vaikka sitä ei uskoisikaan. Kokeilepa ihan piruuttasi laittaa tosiaan bassot pois ja trebleä runsaasti. Kuulostaako vieläkin samalta? Ja kitara tonepotikka kannattaa tarkistaa myös. Kannattaa nostaa vahvari korvien korkeudelle niin kirkkautta tulee lisää kuin tyhjästä. Hyviä ehdotuksia kaikki. Samoin tuolla kitaramikillä on myös oma osansa asiaan, vai oliko sinulla oma kitara siellä testisessiossa mukana. Itse käytin tuon Valvetronixin edessä Bad Monkeyta metallisäröjä kirkastamassa juurikin tuon hieman tunkkaisen yleissaundin takia. Muutoinhan tuo on aivan loistovehje kotisoitteluihin - ja miksei vaikka treeniksellekin. Ensin housut, sitten kengät. |
vilpor79 04.08.2008 17:51:48 | |
---|
No siis en mä siis tosiaan samalla kitaralla soittanut, mutta siis oon koittanu eri kitaroilla (+eri mikeillä) kotonakin ja sama ongelma kaikilla. Toi vahvistin korkeammalle vinkki tuntuis auttavan tähän mennessä parhaiten. Ja sit huomasin tos äsken et tolla on aika paljon merkitystä kun siis vahvarissahan on periaatteessa kolme volan säätöö (normi vola, masteri ja sit viel vahvarin takana oma), ni se että missä suhteessa mitäkin. Ja siis onhan noita säätöjä tossa muutenkin melkosen paljon et eiköhän se tästä. Ja siis tottakai se soundi kuuluuki olla hiukka eri ku oon tähän asti soittanu MG-sarjalaisella marsulla. |
RänxY 04.08.2008 23:04:46 | |
---|
Sen verran vielä, että tosiaan volumella, gainilla ja masterilla on merkitystä ja käsittääkseni Voxin mallintavassa ne toimivat samalla tavalla kuin kulloisessakin mallinnettavassa vahvistimessa, ei siis joka Amp Typessa samalla tavalla. Osasinkohan nyt selittää? Joka tapauksessa variaatioita on aikas paljon. "I refuse to join any club that would have me as a member."
Groucho Marx |
änkyrä 04.08.2008 23:28:49 | |
---|
Itse soittelen ad50vt:llä hieman eri tyyppistä musiikkia, mutta muistelisin, että ainakin kannattaa pitää vahvistin manuaaliasennossa. Jos se on presetissä, niin aika tunkkaisia saundeja tulee ainakin minun vahvistimesta. Silloin kun pitää päästä heviä soittamaan laitan takaa tehot aika pieneksi, amp:ksi us higain, gain ja volume aika suurelle ja lopuksi masterilla volyymi sopivaksi. Lisäksi minulla on aina hieman reverbiä oli musiikkilaji mitä tahansa. Sitten vain treblellä, middlellä ja bassilla ruuvailemaan mieleiseksi. En tiedä saako tällä sitä saundia mitä haet, mutta toivottavasti auttaa eteenpäin. |