Jumppahuivi 31.07.2008 13:35:15 | |
---|
Terve! Omistan tällä hetkellä Orangen Tiny Terror nupin, sekä Orangen 1x12 kaapin. Mielestäni Tiny Terrorin äänenlaatua voisi parantaa, joten olisinko tavallisen Eq-pedaalin sijasta voinut kytkeä esimerkiksi 31-nauhaisen graafisen Eq:n, jotta pystyisin customoida äänenlaatua oman mieleni mukaan? |
kimurantti1 31.07.2008 13:37:35 | |
---|
Oletko kokeillut tavallisia pedaalimallista EQ:ta, jossa on yleensä kuudesta kymmeneen liukua? Niilläkin pystyy tekemään jo oikeasti aika radikaaleja muutoksia soundiin. |
Jumppahuivi 31.07.2008 13:39:28 | |
---|
Olen kokeillut 7-liukuista Bossin Eq:ta, mutta se ei ole mieleeni. |
Numb 31.07.2008 14:18:30 | |
---|
Olen käyttänyt Orangen kanssa Barberin Barb E.Q.:ta, joka on parametrinen, ja toimii kuten vahvistimen tonepotikat. Jos et kaipaa suurta modausta, niin Barb E.Q. on kyllä hyvä, saa juuri sen "extra something":in. Epäilen, siis saatan olla |
Jumppahuivi 31.07.2008 14:52:01 | |
---|
|
ReBeat 31.07.2008 14:54:40 | |
---|
|
Jumppahuivi 31.07.2008 14:55:46 | |
---|
Okei, kiitos vastanneille ! |
Janne19691 31.07.2008 21:16:41 | |
---|
Mutta jos kaipaan suurta modausta äänenlaatuun, onko mahdollista liittää esimerkiksi tällainen 31-liukuinen eq TT:n ja 1x12 kaapin väliin? http://www.thomann.de/fi/behringer_deq_1024_digital_eq.htm Ehkä kirjoitit vain huolimattomasti mutta EQ:ta ei siis parane mennä kytkemään vahvistimen ja kaapin väliin. Silloin melko varmasti saat toimintasavut ulos jostain laitteesta. Räkki EQ laitetaan efektiluuppiin (en tiedä onko TT:ssä semmoinen) ja EQ pedaalit efekti looppiin tai vahvistimen ja kitaran väliin. Rule #1: There are no rules. |
Jumppahuivi 04.08.2008 00:13:58 | |
---|
Joo, tuli kirjotettuu mitä sattuu |
Dj.Dumbass 04.08.2008 10:44:13 | |
---|
Mikä soundissa on vikana? Täällä M.netissä on se vanha tiny terror -topic, jossa on puhetta putkien vaihtamisesta. Sen "sirinän" saa soundista pois vaihtamalla alkuperäiset putket joihinkin muihin (lue siitä topicista, etsi haulla). TTssä ei ole efektilenkkiä, joten kaikki pedaalit ja muut rojut on sijoitettava kitaran ja vahvistimen väliin. Esimerkiksi tuon eq:n kanssa se ei ole kyllä mikään hyvä vaihtoehto, mutta eipä sitä muutenkaan voi väliin laittaa... But what would Musamies do? |
StJerky 04.08.2008 10:51:29 (muokattu 04.08.2008 10:51:58) | |
---|
Mikä soundissa on vikana? Täällä M.netissä on se vanha tiny terror -topic, jossa on puhetta putkien vaihtamisesta. Sen "sirinän" saa soundista pois vaihtamalla alkuperäiset putket joihinkin muihin (lue siitä topicista, etsi haulla).
Ensimmäisissä Koreassa tehdyissä Tiny Terroreissa oli JJ:n putket (minulla sellainen). Vaihdoin samanlaiset tilalle koska soundi on todella hyvä. Ilmeisesti myöhemmissä Kiinan versioissa on jotkut kiinalaiset putket. |
Dj.Dumbass 04.08.2008 13:15:18 (muokattu 04.08.2008 15:19:43) | |
---|
Ensimmäisissä Koreassa tehdyissä Tiny Terroreissa oli JJ:n putket (minulla sellainen). Vaihdoin samanlaiset tilalle koska soundi on todella hyvä. Ilmeisesti myöhemmissä Kiinan versioissa on jotkut kiinalaiset putket. Oliko myös näin, että made in korea ja china voidaan erottaa myös niistä virtakytkimistiä? Minullakin niitä "vanhimpia" terroreita ja siinä on power ja standby samassa ja puolituskytkin erikseen. Olen nähnyt sellaisiakin, missä kytkimet oli jotenkin hassusti risteytetty... Itse olen miettinyt vaihtavani putket sitten toisenlaisiin, kun nuo alkuperäiset menevät loppuun. Soundi ei ole huono, mutta vähän sellainen liian sirisevä minun makuuni. edit: muokkasin vähän muistikuvia omasta vahvistimestani ;-) But what would Musamies do? |
StJerky 04.08.2008 14:19:28 | |
---|
Oliko myös näin, että made in korea ja china voidaan erottaa myös niistä virtakytkimistiä? Minullakin niitä "vanhimpia" terroreita ja siinä on power erikseen ja puolituskytkin/standby erikseen. Olen nähnyt sellaisiakin, missä kytkimet oli jotenkin hassusti risteytetty... Muistaakseni jo myöhemmissä korealaisissa oli tuo standby siirretty siihen wattimäärän valitsimeen. Ilmeisesti siksi ettei vaihdeta 15W -> 7W tai päinvastoin käyttämättä välillä standbylla. |
Dj.Dumbass 04.08.2008 15:20:54 | |
---|
Muistaakseni jo myöhemmissä korealaisissa oli tuo standby siirretty siihen wattimäärän valitsimeen. Ilmeisesti siksi ettei vaihdeta 15W -> 7W tai päinvastoin käyttämättä välillä standbylla. Hmm. Juuri mietiskelin asiaa uusiksi ja korjasin tuohon ylläolevaan viestiini oikeaa tietoa. Mutta kyllä minä vaihdan sitä 7-15W ihan lennosta ilman standbyta, hyvin pelaa eikä oo rikki menny... But what would Musamies do? |