Aihe: Engl E412SS vai Marshall 1960A
1
kipu69
07.08.2008 15:54:24
tarkoitus olisi kohtapuoliin hommata uusi kaappi ja näitä kahta olen katsellut. Marsua (g12t-75 elementeillä) olen testannut mutta tuosta Englistä (V60 elementeillä) ei ole kokemusta. Kumpikin kiinnostaa yhtä paljon joten nyt kaipaisin kummastakin mielipiteitä puolesta ja vastaan.
kitarana on ltd:n vb400 baritoni ja nuppina tulee olemaan Hughes & Kettner Switchblade
"Paino on voimaa, mutta ylipaino on ylivoimaa"
Mr. Speed
07.08.2008 17:05:40
tarkoitus olisi kohtapuoliin hommata uusi kaappi ja näitä kahta olen katsellut. Marsua (g12t-75 elementeillä) olen testannut mutta tuosta Englistä (V60 elementeillä) ei ole kokemusta. Kumpikin kiinnostaa yhtä paljon joten nyt kaipaisin kummastakin mielipiteitä puolesta ja vastaan.
kitarana on ltd:n vb400 baritoni ja nuppina tulee olemaan Hughes & Kettner Switchblade

Noniin, elikkä omat kokemukset ovat ENGL Savage nuppilla ajettu ENGL 412SS:n ja Marsun 1960 JCM800 kaappien läpi. ENGL kaapissa on tummempi ja muhkeampi soundi. V60 on elementtinä hieman scoop, joten se soveltunee metalliin middlekkään nupin kanssa. JCM800 kaapin soundi oli huomattavasti kirkkaampi, mutta siitä sain irti lähinnä omasta mielestäni melko ohkaista surinaa, josta ei ainakaan nauhalle tarttunut yhtään alataajuuksia, ja ylätaajuudet olivat melko heikot. Ainoa asia, jossa Marsu mielestäni oli parempi, oli demppaus soundi. Marsun parempi keskialueentoisto mahdollisti huomattavasti tiukemman demppisoundin. Itse ottaisin noista ENGL:in, ja otinkin ;) Tolle demppisoundille olen jo ratkaisuyrityksen pohtinut. 2 kappaletta Vintage 30 elementtejä. Katsotaan ja kuunnellaan miten toimii. Käy testaamassa kumpaakin kaappia omalla nupillas.
Telecaster on ruma kitara.
kipu69
07.08.2008 17:41:43
Miten nuo v30 ja v60 eroavat toisistaan?
Mr. Speed
07.08.2008 21:43:20
Miten nuo v30 ja v60 eroavat toisistaan?

V30 on keskipainotteinen, vielä sillä ylä-middlekorostuksella. V60 on taas hieman scoop, elikkä korostaa basso- ja diskanttitaajuuksia. Eli parhaimmillaan täydentävät toinen toisensa, pahimmillaan V30 kyykkää V60:sen alleen. V60 on "kiltimpi", V30 kuulostaa väärällä nupilla hirveältä paskalta, oikealla nupilla juuri siltä!
Nacher
08.08.2008 03:42:28 (muokattu 08.08.2008 03:42:53)
ja tuo Marshallin kaapin G12T-75 on ehkä maailman scoopein elementti. Tod näk eri kamaa, kuin mitä siinä JCM800 kaapissa oli. Ulkomaisilla forumeilla tuota G12T-75 lyödään kuin vierasta sikaa, ja Marshallin kaapit myöskin ovat huonossa maineessa hinta/laatusuhteeltaan, joten kannattanee tukea ENGLiä.
kipu69
08.08.2008 05:46:24
ja tuo Marshallin kaapin G12T-75 on ehkä maailman scoopein elementti. Tod näk eri kamaa, kuin mitä siinä JCM800 kaapissa oli. Ulkomaisilla forumeilla tuota G12T-75 lyödään kuin vierasta sikaa, ja Marshallin kaapit myöskin ovat huonossa maineessa hinta/laatusuhteeltaan, joten kannattanee tukea ENGLiä.

Marsut ovat meikälle henk koht sellainen punainen vaate, mutta tuo kaappi kuullosti hyvälle kun sillä yhden keikan soitin. Engli kyllä vaikuttaa aika jytkylle kaapille specsien mukaan ja hintakin on huokeampi...
Mr. Speed
08.08.2008 08:15:48 (muokattu 08.08.2008 08:16:17)

Olenko sitten puhunut ihan läpiä päähäni? Tosiaan, demppi kuului todella paljon paremmin tolla Marsulla, eikä siis mikään ala-E demppi vaan siitä A-kieleltä dempatessa kvinttisointuja, oli soundi huomattavasti parempi.

Joka tapauksessa, itse ottaisin ENGL:in. Halvempi, IMO parempi ja vielä hienompikin ;)
koponen
08.08.2008 09:25:08

kaappi varustettuna G12T-75:lla on ehkä maailman paras allaround kaappi. Tottakai sitä parjataan koska sen ostaminen on aikalailla no-brainer. Sopii miettiä myös miksi se on maailman käytetyin kaappi. Ja onhan siinä yläpätä ja alapäätä, muttei kyllä mikään erityisen scooppi. Hiton hyvä komero.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Mr. Speed
08.08.2008 09:41:48
kaappi varustettuna G12T-75:lla on ehkä maailman paras allaround kaappi. Tottakai sitä parjataan koska sen ostaminen on aikalailla no-brainer. Sopii miettiä myös miksi se on maailman käytetyin kaappi. Ja onhan siinä yläpätä ja alapäätä, muttei kyllä mikään erityisen scooppi. Hiton hyvä komero.

Voi olla, muttei ainakaan Savagen kanssa kuulostanut yhtään hyvältä.
Gary the pine
08.08.2008 09:53:16
Kyllähän nuo Marsun fullsize-kaapit on hyvin tehtyjä ja tukevia. Sitä ei tarvitse kenenkään kyseenalaistaa. Englin kaappi on himpun pienempi mutta ainakin tuo Pro-versio painaa aivan tolkuttomasti.

Marsun kaappi toimii Marsun nupin kanssa ainakin varsin hyvin ihan sellasenaan, riippuu paljon siitä mitä meinaa veivata. Ja mistä korva tykkää.

Englin V30 yläkaappi yksistään kuulostaa minun korvaan kihinältä ja ylikirkkaalta, niinkuin olis presencet kaakossa. Sama alakaappina toimii jo paljon paremmin, kihinä ja kirkkaus vähenevät. V60 yläkaapissa toimii taas sitten tosi hyvin, ei kihise eikä ole ylikirkas, mutta rouheasti erotteleva ja murean tukeva. V30 alakaapin kanssa jättebra. V60 alakaappia en ole kokeillut.

Marsun kaapeissa mitä mulla on ollut, on ollut melko samantyyppisiä juttuja, JCM900 yläkomero vähän semmonen riipivä jos suoraan edestä kuuntelee, vähän sivummalta helpottaa. 1960 alakaappi taas potkii tukevammin ja tasaa sitä kirkkautta.

Se mikä noissa Marsun kaapeissa oli jännä, että mun korvaan ne onnistui olemaan samaan aikaan pikkusen kirkkaan riipiviä ja tavallaan kuitenkin tunkkaisia, en tiedä miten se on mahdollista, muttä näin vain oli. Ja nuo mun kokemukset Marsuista rajoittuu vakiovermeisiin noilla 75:lla, V30 Marsuja en ole kokeillut.

Kaikkia ed.main. kaappeja on soiteltu Marsun nupeilla ja Englin Fireballilla ja Englin ja JMP-1:n kombinaatilla, joten ei ole pelkästään yhden nupin kanssa ollut ilmiö.

Siltikin, kyllä minä silti voisin vielä Marsun pinolla soittaa, kyllä sieltä sellanen käsitesoundi löytyy alta viiden minuutin. Makuasioita.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)