Aihe: Sähkökitaraa etsimässä
1 2 3
Wil
31.07.2008 21:36:02
Ensiksi mainittakoon, että tiedän vastaavia otsikoita olevan palstat pullollaan joten älkää vaivautuko postittamaan linkkejä niistä ja morkkaamaan kuinka en ole niitä älynnyt katsoa. Yleistäenhän niissä etsitään äidin ja isin lompakolle sopivaa kitaraa, jolle kaverit eivät naura. Sitten itse asiaan:

Olen aloittanut kitaran soittoni kypsemmällä iällä enkä suhtaudu aiheeseen millään erityisellä fanaattisuudella. Soitan lähinnä omaksi ja joskus myös kaverieni iloksi puhtaasti siitä syystä, että se on mukavaa. Kalustona on tällä hetkellä pelkkä teräskielinen Yamaha F310, johon olen ollut hintaansa nähden enemmän kuin tyytyväinen. Sähkökitaraa olen soittanut lähinnä kavereilla ja nyt olisi se ensimmäinen oma haussa. Soittotaitoni on arvioijasta riippuen keskinkertaisesta kehnoon ja ohjelmistossa lähinnä koti ja ulkomainen rock/pop-musiikki. Raskaampaakin mättöä kuuntelen, mutta en usko soittavani.

Kitaroista voi siis samoin tein unohtaa kaikki pääkallo-koristeiset ja kulmikkaat hevi-lankut. Enemmänkin olen kiinnostunut klassisemman näköisistä kitaroista mallia Les Paul. Toki muutkin kelpaavat, mutta tiedätte ainakin mihin suuntaan olen kallellaan. Hintaa kitaralla saisi olla sen verran, että pahimmat romut jäävät ulkopuolelle, mutta nelinumeroiset luvut ovat täyttä utopiaa.

Kiitoksia vastauksista etukäteen.
s8na
31.07.2008 21:46:01

Tässä vähän perverssi viritys, mutta viskaampa tähän tuon hinnan vuoksi. Itseäni kiinnostaisi jos uutta kitaraa tällähetkellä kaipailisin. Kova keissi vielä tuohon hintaan.

http://www.thomann.de/fi/gibson_sg_special_3sc_eb.htm
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver
Jankku
31.07.2008 21:49:53
Jos kerta LPt kiinnostaa, niin tsekkaa ihmeessä Tokain LPt. Myös Gibsonin studio LPeitä saa alle tonnilla. Käytettynä varsinkin ja ovat vielä erittäin laadukkaita pelejä.

Myös Jaappanin Fenderit kannattaa testailla jos stratottelet kiinnostaa.

Jos etsii moderninpaa rock-keppiä, niin ESPLTD tekee aika modernin näköisiä LesPauleja ja SGtä. Schecteriltä löytyy myös aika "rock-uskottavia" pelejä. Ibanezin S-sarja on myös tsekkaamisen arvoinen...
Hell is where the heart is!
hapan
31.07.2008 22:00:11
-Cale
31.07.2008 22:10:44
Kitaroista voi siis samoin tein unohtaa kaikki pääkallo-koristeiset ja kulmikkaat hevi-lankut. Enemmänkin olen kiinnostunut klassisemman näköisistä kitaroista mallia Les Paul. Toki muutkin kelpaavat, mutta tiedätte ainakin mihin suuntaan olen kallellaan. Hintaa kitaralla saisi olla sen verran, että pahimmat romut jäävät ulkopuolelle, mutta nelinumeroiset luvut ovat täyttä utopiaa.

Anteeksi mainonta, mutta tämä saattaisi olla oiva peli sinulle:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=252557

Hinta on huomattavasti edullisempi kuin vähänkin kalliimmilla Gibsoneilla, mutta pärjää mielestäni täysin vertailussa esimerkiksi Gibsonin Studiolle, sanoo Gibson fanaatikot mitä tahansa. Jos kiinnostuit niin kysele lisää vaikka pikaviestillä!
Krice
31.07.2008 22:20:57

Täytyypä taas mainostaa Godinia. Joka ukolla on Les Paul, mutta harvemmalla on Godin. Esimerkiksi LG-malli:
http://www.thomann.de/fi/godin_lg_hb_cherryburst_flamed.htm
sagge
31.07.2008 22:26:11 (muokattu 31.07.2008 22:27:26)
Alle 1000e Gibsonit voit unohtaa samantien =). Itelle ei tuu mitää mielee jos puhutaan alle 1000e HYVISTÄ kepeistä.

E: Ehkäpä joku Strato vois olla jotai
lavaamo
01.08.2008 09:37:06
Alle 1000e Gibsonit voit unohtaa samantien =). Itelle ei tuu mitää mielee jos puhutaan alle 1000e HYVISTÄ kepeistä.

Tolla sun marsulla ne HYVÄT kepit kyllä pääsee oikeuksiinsa...
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
-Cale
01.08.2008 14:47:14
Joka ukolla on Les Paul, mutta harvemmalla on Godin.

Niin, miksiköhän? Ehkä siksi että linkittämäsi Godin oli aivan järkyttävän ruma :)
metlica
01.08.2008 14:55:42

Jos Les Paul miellyttää niin osta ihmeessä! Ja alle 1000e saa hyvän ja toimivan aidon Gibsonin. Kattele vaan torilla, siellä on useempikin kipale
It's a family thing...
Icy-Sun
01.08.2008 14:56:28

Höpö höpö. Jos aloittaja haluaa Lessun niin kannattaa niitä lähteä kokeilemaan. Tuo kolmen singlecoilin SG special ei ollut oikein minun makuun. Tosin niitä tyrkytettiin 900e kaupassa "huipputarjouksella" ja tompalla 595e... Japanilainen Tokai on hyvä keppi (jos puhutaan esim. LP:stä ja lähtee käytettynä vaikka mihin hintoihin. 400e ylöspäin.
There ain't noway out tonight
metlica
01.08.2008 14:59:18

Höpö höpö. Jos aloittaja haluaa Lessun niin kannattaa niitä lähteä kokeilemaan. Tuo kolmen singlecoilin SG special ei ollut oikein minun makuun. Tosin niitä tyrkytettiin 900e kaupassa "huipputarjouksella" ja tompalla 595e... Japanilainen Tokai on hyvä keppi (jos puhutaan esim. LP:stä ja lähtee käytettynä vaikka mihin hintoihin. 400e ylöspäin.

Juu, useemmalla frendillä on Tokain LP, ja on todella hyviä kitaroita. Uutena ~500e
It's a family thing...
nannne
01.08.2008 15:08:51

http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm

Siinäpä ehta Les Paul. Olen ollut oikeinkin tyytyväinen omaani, kehuisin jopa. Noita on varmaan liikkeissä ja liikkeellä sen verran että on vara mistä valita.
jussimus
01.08.2008 19:49:21
Tässä vähän perverssi viritys, mutta viskaampa tähän tuon hinnan vuoksi. Itseäni kiinnostaisi jos uutta kitaraa tällähetkellä kaipailisin. Kova keissi vielä tuohon hintaan.

http://www.thomann.de/fi/gibson_sg_special_3sc_eb.htm

Köh...köh...: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=252327
Åboensis
01.08.2008 21:01:35 (muokattu 01.08.2008 21:02:25)

Enemmänkin olen kiinnostunut klassisemman näköisistä kitaroista mallia Les Paul. Toki muutkin kelpaavat, mutta tiedätte ainakin mihin suuntaan olen kallellaan. Hintaa kitaralla saisi olla sen verran, että pahimmat romut jäävät ulkopuolelle, mutta nelinumeroiset luvut ovat täyttä utopiaa.

Tässä kaksi IMO varteenotettavaa vaihtoehtoa noiden jo ehdotettujen Tokain ja Epiphonen jatkoksi:

Vintage: http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html "Aidoista" Lesparipuista valmistettu, erittäin hyvällä hinta-laatusuhteella varustettu keppi.

Grassroots: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … usa/Categories/sahkokit/grass_roots ESP:n ruohonjuurisarjasta löytyy useampikin Lesparikopio.

EDIT: Typox
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar"
Point
01.08.2008 21:38:56
Tolla sun marsulla ne HYVÄT kepit kyllä pääsee oikeuksiinsa...

Haha, todella. En tiedä miksi, mutta nakkaan plussan. +.

Ketjun aloittajaa suosittelen tsekkaamaan Tokain Les Paulit. Myös Gibsonilta löytyy Lespoja ja muita alle tonnin. Niiden hyvyys riippuu sitten ihan sinusta, eli tykkäätkö vai et.
Nacher
02.08.2008 01:28:22
Pakko kompata tuota Vintage-merkkiä. Sieltä saa hinta-laatusuhteeltaan todella hyviä Gibson/Fender tyylisiä keppejä. Joku Vintage Les Paul maksaa tyyliin 300-400e, ja silti tuntuu oikealta kitaralta eikä lelulta. Ei nyt toki aidon Gibsonin tasoa, mutta hintaansa nähden jää ihmeellisen vähän laadussa jälkeen. Vähän kalliimmassa hintaluokassa nuo Tokain Love Rock (Les Paul kopiot) ovat myös erinomainen valinta. Gibson SG Fadedia saa myös johonkin 600-700e hintaan, ja siinä on myös varsin maukas soitin kyseessä.
rokiroki
02.08.2008 01:45:31
Olipas muuten pitkään aikaan paras, ja kypsin "sähkökitaraa etsimässä" ketjun avaus! Voisin antaa lussaa, ja annankin .
Näyttää, että asiaa on ihan harkittukin.
( yleensä : tartten kitaraa, soitan metallicaa olisko tämä esp (LTD) hyvä?)

Itse hommasin parin straton seuraksi humbuckeri-kitaran. Käteen jäi Vintagen V100, eli normi Lespa-kopio 300 euron pintaan, eli ei siis oli se kalliimpi reliikki-malli.
Omiin tarpeisiin riittää, mutten osaa sitä muihin verrata , onko parempi. Toivottavasti ?

Ainakin siinä nuo Les Paul perusasiat tuntuisivat olevan kunnossa, Wilkinsonin tavarat ym.
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
1976
02.08.2008 02:18:21
ohjelmistossa lähinnä koti ja ulkomainen rock/pop-musiikki. Raskaampaakin mättöä kuuntelen, mutta en usko soittavani.

Kannattaa myös käydä testailemassa Fenderin Telecastereita. Semmosella hyvällä, kun soittelee muutaman päivän, niin ei tee enää mieli vaihtaa muihin malleihin ( noh, ainakaan pariin viikkoon ).
Ziggy Bubba
02.08.2008 05:37:33 (muokattu 02.08.2008 13:52:44)

Pakko kompata tuota Vintage-merkkiä. Sieltä saa hinta-laatusuhteeltaan todella hyviä Gibson/Fender tyylisiä keppejä

Loppupeleissä aika kehnoa soundia tarjoaa tuo. Mitä mä testasin Vintagea, not-so-good oli. Turha tuota on kaunistella... Mjuu.

E... Ollaas siivosti :)
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)