Aihe: Ibanez
1 2
föödel
03.10.2006 11:23:28
http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_rg2550exgk_egitarre_prodinfo.html tollanen kitara olis siis kanssa kiikarissa ensi kesänä ostettavaks kuhan saa fyffet käärittyä kesäduunista. Niin onko kokemuksia että millainen kitara ja kannattaako laittaa tommonen summa tohon? Huom. Mukana tulee myös kovakantinen laukku niin tuo hintaa lisää.
tommiot
03.10.2006 11:29:33
Hyvä kitara on. Osta Levytukusta ja tingi siihen vielä Evolutionit mukaan :)
oiva tumpeloinen
03.10.2006 11:42:28
Moridin tuossa jo sanoikin ainakin ostopaikan.

Tuon kitaran suhteen mä miettisin vaihtoehtona RG1570-mallia, joka on sama kitara lukuunottamatta pleksiä ja mikkejä. Se on kuitenkin sen verran halvempi, että erotuksella saa Dimarzion tai Duncanin mikkisetin, mikä varmasti hakkaa nuo tehdasasennetut mikit. Tietenkin, jos pleksi on oleellinen osa koko leikkiä, niin sitten tuo oma vaihtoehto.

Lopuksi muistuttaisin vielä käytettyjen markkinoista. Molempia malleja saa käytettynä kohtuu helposti ja säästää taas sitä rahaa.....
Velli
03.10.2006 12:15:38
Itse jättäisin kaikki nuo Edge Pro-tallalla varustetut mallit pois ja etsisin RG:n, jossa on joko Edge tai Lo-Pro Edge talla. Mutta se nyt onkin vain tyhmän rumpalin mielipide ;).
Metallikitaristi
03.10.2006 15:33:55
Itse jättäisin kaikki nuo Edge Pro-tallalla varustetut mallit pois ja etsisin RG:n, jossa on joko Edge tai Lo-Pro Edge talla. Mutta se nyt onkin vain tyhmän rumpalin mielipide ;).

miksi näin? Onko edge pro jotenkin huonompi vai?
Velli
03.10.2006 15:34:59
miksi näin? Onko edge pro jotenkin huonompi vai?

Juu, tukipaalut eivät ole lukittavat toisin kuin Edgessä ja Lo-Pro Edgessä.
tommiot
03.10.2006 15:56:04
Mäkin tekisin noin kuin Velli, mutta lähinnä siksi, että tykkään enemmän vanhojen (non-AANJ) RG:iden kauloista.
Metallikitaristi
03.10.2006 15:58:53
Mäkin tekisin noin kuin Velli, mutta lähinnä siksi, että tykkään enemmän vanhojen (non-AANJ) RG:iden kauloista.

Eikö tuo aanj ole se muotoilu sielä kaulaliitoksessa joka helpottaa korkeilta kieliltä soittamisen? Onko se kuinka "tiellä" se liitos noissa vanhemmissa? Vai oonko mä nyt ymmärtäny tän aivan väärin :D
tommiot
03.10.2006 16:00:13
Eikö tuo aanj ole se muotoilu sielä kaulaliitoksessa joka helpottaa korkeilta kieliltä soittamisen? Onko se kuinka "tiellä" se liitos noissa vanhemmissa? Vai oonko mä nyt ymmärtäny tän aivan väärin :D

All Access Neck Joint. Joo... On se tiellä. Mutta mä tykkään niistä vanhoista wizardeista. Ei kyllä mitään hajua koska ne kaulat muuttui... :)
oiva tumpeloinen
03.10.2006 16:07:22
Juu, tukipaalut eivät ole lukittavat toisin kuin Edgessä ja Lo-Pro Edgessä.

Niin no...

Vireen pito noissa on yhtä hyvä. Tai ainakin siltä pohjalta, että ne huonommatkin tallat pitää vireen uutena. Ja kestävyys Edge Prossa pitäisi olla samaa luokkaa kuin Edgessä ja matalaprofiilissa. Tiedä sitten, että miten huono sekään talla voi olla.....

All Access Neck Joint. Joo... On se tiellä. Mutta mä tykkään niistä vanhoista wizardeista. Ei kyllä mitään hajua koska ne kaulat muuttui... :)

Eikös noissa Iban kauloissa tuo paksuus muutu vähän väliä?
Ze Kink
03.10.2006 16:15:10
Niin no...

Vireen pito noissa on yhtä hyvä. Tai ainakin siltä pohjalta, että ne huonommatkin tallat pitää vireen uutena. Ja kestävyys Edge Prossa pitäisi olla samaa luokkaa kuin Edgessä ja matalaprofiilissa. Tiedä sitten, että miten huono sekään talla voi olla.....

Joo, ja Edge Prohon voi myös asentaa nuo lukkopaalut jos niitä tarvitsee. Kyllä tuo Edge Pro hyvä talla on myös, en usko että Ibanez ihan huvikseen niitä lukkopaaluja pois otti. Ainakin Loprossa kuitenkin oli pientä eroa vireenpitävyydessä kun vertasin lukot auki ja kiinni (ne oli aluksi auki aika kauan ennenkuin löysin sopivan kuusiokoloavaimen). Todella minimaalinen ero tosin.

Mun tietääkseni Super Wizard on aina ollut yhtä superohut, mutta nyt sitä on vähän paksunnettu (hurja 1mm). En ole ekspertti tosin. Ja AANJ on muuten parempi, turha väittää vastaan ;) Itsekin suosittelisin mielummin ostamaan 1550/1570:n ja vaihtamaan mikit, sillä tuossa 2550:ssä ei ole oikeastaan eroa kuin mikeissä. Kantsii tosin testata tietenkin ensin, sillä kitarat on aina yksilöitä. Jos 2550 tuntuu paremmalta ja soi paremmin, osta se, vaikka olisikin ehkä kalliimpi.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
LaXu
03.10.2006 16:16:26
Onko se kuinka "tiellä" se liitos noissa vanhemmissa?

Suunnilleen saman verran kuin Stratossakin, ehkä pikkasen vähemmän. Nuo vanhan malliset liitoksethan olivat sellaista "vino blokki" mallia ja JEMeissa sitten normaalia stratoblokkia ohuempia (eli molemmilta puolilta ohennettu, toisin kuin RG:ssa jossa on noin tehty vain toiselta puolelta). Ainakaan minun mielestäni tuo ei ole ollut mitenkään ongelma. Tuo AANJ tuli joskus 90-luvun alussa, oisko ollu 92-94 tjsp.

Noita wanhoja RG:ta puoltaa myös se, että niitä saa varsin kohtuullisin hinnoin, jotain 400-500€ paikkeilla, monesti jopa paremmilla mikeillä varustettuna. Joka tapauksessa jos haluaa ehdottomasti uuden RG:n niin sitten kannattaa hommata tuo RG1550 tai RG1570 niin jää rahaa uusiin mikkeihin. Minusta nuo 25xx mallien DiMarzio/IBZ mikit eivät ole kuitenkaan niin hyvät kuin "varsinaiset" DiMarziot tai Duncanit.
-K-
03.10.2006 16:18:16
Tuo AANJ tuli joskus 90-luvun alussa, oisko ollu 92-94 tjsp.

Taisi olla 95 kun vaihtuivat
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
tommiot
03.10.2006 16:18:30 (muokattu 03.10.2006 16:20:02)

Varmaankin. Mä tykkään niistä vanhoista Wizardeista, superohuista. 17 mm :)

Onhan se All-Access Neckjoint parempi kuin non-AANJ, mutta niissä vanhoissa on muuten parempi fiilis, mitä nyt oon niillä soittanu. Ei sieltä korkeimmilta nauhoilta niin paljoa pilitellä, etteikö non-AANJ:llä pärjäisi.

Joka tapauksessa jos haluaa ehdottomasti uuden RG:n niin sitten kannattaa hommata tuo RG1550 tai RG1570 niin jää rahaa uusiin mikkeihin. Minusta nuo 25xx mallien DiMarzio/IBZ mikit eivät ole kuitenkaan niin hyvät kuin "varsinaiset" DiMarziot tai Duncanit.

Mutta 25xx puoltaa se, että saatiin ainakin kaverille tingittyä Evot mukaan Thomannin hintaan. Myös kova laukku tuli mukana. :)
oiva tumpeloinen
03.10.2006 17:18:15 (muokattu 03.10.2006 17:20:17)
Mun tietääkseni Super Wizard on aina ollut yhtä superohut, mutta nyt sitä on vähän paksunnettu (hurja 1mm). En ole ekspertti tosin.

Mulla vain on sellainen muistikuva, että yhdessä RG:ssä, jonka omistin oli vähän paksumpi SW kaula. Kyseinen kitara oli aika vanha RG-sarjan ikäpuussa (tai vanha ja vanha... kuitenkin ajalta pre-AANJ). Sitten mulla on tuo S-sarjalainen, jossa on tuo kaikista ohuin kaulamalli. Ja nykyisinhän noissa on tosiaan tuo 1mm paksumpi kaula. Saattaa kyllä olla väärin, että mä muistan sen vanhan RG:n kaulan väärin.

Mutta 25xx puoltaa se, että saatiin ainakin kaverille tingittyä Evot mukaan Thomannin hintaan. Myös kova laukku tuli mukana. :)

Mutta noiden 15xx-sarjan kepakoita puoltaa se, että ne mikit saa kaupan päälle ilman tinkausta verrattuna tuohon 25xx-sarjaan. Ja kuka kieltää tinkaamasta niistä 15xx-sarjalaisista. Mikä tuossa korkeintaan voisi olla ongelmana, niin on se, että noita pleksillisiä tonnisarjalaisia ei uutena enään saa. Yksi lisäsyy ostaa käytettynä....
Werde
03.10.2006 17:34:05
Kannattaa ehdottomasti metsästää käytetty. Itse olen omistanut vanhemman 500-sarjalaisen ja uuden Prestigen, eikä niillä ole oikeasti mitään eroa. Tai no, ne pienetkin erot menevät vanhemman eduksi minun silmissä (Edge, matching headstock ja kehystetyt mikit).

Ei tuommoiseen kitaraan kannata tonnia sijoittaa missään nimessä, puolella tuosta saat jo samanlaisen pelin paremmilla mikeillä ryyditettynä.
Lancelot
04.10.2006 15:55:16
Kannattaa ehdottomasti metsästää käytetty. Itse olen omistanut vanhemman 500-sarjalaisen ja uuden Prestigen, eikä niillä ole oikeasti mitään eroa. Tai no, ne pienetkin erot menevät vanhemman eduksi minun silmissä (Edge, matching headstock ja kehystetyt mikit).

Naulan kantaan.
Left Handed Man
10.08.2008 13:43:28
Onko olemassa myynnissä muita vasuri ibanezeja kuin vaan RG370 GRG170 ja SA260

Haluaisin Ibanezin kelluvalla tai kiinteällä tallalla kunhan se ei ole floikka. mulle kelpais RG mutta en osaa käyttää floikkaa enkä osaa blokata sitä.
"Jos tulitte kuulemaan tänne "ou beibi" joka vitun kappaleessa niin me joudutaan tuottaan teille aika vitunmoinen pettymys." James Hetfield.
Painajaismainen
10.08.2008 14:15:24

Haluaisin Ibanezin kelluvalla tai kiinteällä tallalla kunhan se ei ole floikka. mulle kelpais RG mutta en osaa käyttää floikkaa enkä osaa blokata sitä.

Blokkaaminenhan on yksinkertaisimmillaan puupalan iskeminen tallan taakse.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Gramer
10.08.2008 14:35:08 (muokattu 10.08.2008 14:38:31)

RG1570 on myös saatavina vasurina.

EDIT: http://www.dv247.com/invt/50050/
esim. tuolta löytyy
Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)