Aihe: Marshall Super Bass 1 | |
---|---|
![]() 21.12.2004 18:36:01 | |
Kuuntelin tossa noita vahvistimen ääninäytteitä ja tommoinen iski vastaan. http://www.chrissnider.net/amp_clips/superbass6_keeleyts9.mp3 Kuulosti aivan mielettömän hyvältä. Kun noita ei näytetä enää valmistettavan, niin mistäköhän noita löytäisi, muualta kuin Ebaysta? Tai oiskohan Marshalilla joku uudempi malli, joka on vastaa tota mutta on vaan eri nimellä. Tai joku spedu, josta sais tommosta murinaa. ............. | |
![]() 21.12.2004 19:16:48 | |
Periaatteessa kyseessä on käsittääkseni sama mylly kuin Superleadit, paria komponenttia lukuun ottamatta. Kyllä tuollaista murinaa luulisi saavan irti jostain JMP:sta tai JCM800:stakin. | |
![]() 21.12.2004 19:35:19 (muokattu 21.12.2004 19:41:55) | |
Mulla on Marshall Super Bass 70 -luvulta. Käytettynä ostin pari vuotta sitten Kiviojalta. Kyllä niitä jonnin verran liikkuu. Kitarapaja, Huttunen ja muut käyettyjä pukistyrkkareita myyvät putiikit on semmoisia, mistä kantsii katsella. Ja Torilta tietenkin. Ja tosiaan - ei siinä hirveesti eroa Super Leadiin ole. Ja monella Marshallilla pääsee samoihin svääreihin. Lähimmäksi kylläkin noilla JMP -koneilla, joissa ei ole mastervolaa. Mun kokemuksien mukaan JCM800 on vähän erilainen luonteeltaan. Toisaalta taas uusien TSL -nuppien ykköskanava on aika lähellä tuota omaa JMP'täni ... Kannattaa myöskin huomioida, että soundiin vaikuttaa todella moni asia: koko signaaliketju soittajasta kuulijaan. Satawattista non-master-vola marsua täytyy vähän luukuttaa (ei nyt älyttömästi, mutta kuitenkin) ennen kun se toimii. Että kantsii myös huolella funtsia millaisene käyttöön sitä alkaa hankkimaan ... edit: Tai joku spedu, josta sais tommosta murinaa Niin - JMP Super Bass kyllä toimii hyvien monien spedujen kanssa, ja saa itse asiasssa monen spedun parhaat puolet esiin. Mutta sellaisenaan siitä saa vaan puhtaan tai vähän säröytyneen lämpimän, Marsumaisesti huokaavan soundin. Jos haluaa enemmän gainia, sustainia ja/tai säröä, niin kyllä jotain speduja on hankittava joka tapauksessa. Jos sulla ei ole paljon käytännön kokemusta eri putkinupeista, niin suosittelen testaamaan useita Marshalleita ja muitakin, niin että saat näppituntumaa (korvatuntumaa?) asiaan. Pelkän mp3 -klipn pohjalta ei kannata lähteä metsästämään mitään tiettyä stygeä. | |
![]() 13.08.2008 01:13:37 | |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1330 päivää vanhaan ketjuun! Niinpä olen, mutta en viitsi uuttakaan avata. Ajattelin sopivan otsikon alla tiedustella, että minkäköhänmoiset ovat sopivat sulakkeet vuoden 1970 Super Bass -nuppiin? Nuppi toimii hienosti tällä hetkellä, mutta kun huvikseni kurkkasin sulakkeita, niissä ei lue mitään järkevää, joka selittäisi niiden tarkan tyypin. Jos arvata pitäisi, niin verkkomuuntajan sulake kestää 250V ja päätemuuntajan puolestaan 500V, mutta minkä kokoiset sulakkeet? Ampeerilukemia haetaan. Teillä kaikilla varmasti on vanha Super Bass -nuppi jemmassa, niin viitsittekö kurkata? Haluaisin käydä ostamassa varapötköt, koska tykkään pelata varman päälle näissä hommissa. | |
![]() 13.08.2008 02:01:57 | |
Niinpä olen, mutta en viitsi uuttakaan avata. Ajattelin sopivan otsikon alla tiedustella, että minkäköhänmoiset ovat sopivat sulakkeet vuoden 1970 Super Bass -nuppiin? Nuppi toimii hienosti tällä hetkellä, mutta kun huvikseni kurkkasin sulakkeita, niissä ei lue mitään järkevää, joka selittäisi niiden tarkan tyypin. Jos arvata pitäisi, niin verkkomuuntajan sulake kestää 250V ja päätemuuntajan puolestaan 500V, mutta minkä kokoiset sulakkeet? Ampeerilukemia haetaan. Teillä kaikilla varmasti on vanha Super Bass -nuppi jemmassa, niin viitsittekö kurkata? Haluaisin käydä ostamassa varapötköt, koska tykkään pelata varman päälle näissä hommissa. Mains: T2A ja HT: T1A. Plexi-malleissa T2A ja T0.8A. Mulla on ollu aina 250V:n sulakkeita ilman mitään ongelmia. | |
![]() 13.08.2008 02:18:23 (muokattu 13.08.2008 02:23:05) | |
Mains: T2A ja HT: T1A. Plexi-malleissa T2A ja T0.8A. Mulla on ollu aina 250V:n sulakkeita ilman mitään ongelmia. Joo, tää on alumiinipaneelinen koska on vuosimallia 1970. Eli hitaat 2A ja 1A pötköt vaan kehiin? Mutta eikös päätepuolella jännitteet huitele EL34:issä siinä 400 voltin tuntumassa, vai liittyykös nää pääteputkien anodijännitteet päätemuuntajan sulakkeen jännitekestoon mitenkään? EDIT: Ja onhan tuossa siis takapaneelissa ihan vastaavat merkinnätkin mulla: http://jucciz.com/kuvia/kitarat/marshall_sb70/large/IMG_4673.JPG Ajattelin vaan varmistaa, koska itse sulakkeissa ei ollut mitään merkintää jostain syystä, että onko nuo lukemat semmoisia, mihin voi luottaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)