Aihe: Putkiremppaa - Kustom Defender
1
palomaeki
12.08.2008 10:40:23
Kustomin Defender -putkicomboon siis ois tarkoitus putket vaihtaa kun päättärit sanoivat sopimuksensa irti (eivät anna juuri mitään ulos yhtäkkiä?)

http://www.kustom.com/product_detai … lyID=75&ProductID=100&Tab=0

Kysymys siis kuuluu:

Mitä merkkiä alan tilailemaan kun tiedossa on lähinnä se että päätteessä on 2 x EL34 ja sen lisäksi uumennissa hohkaa 3 x 12 AX7 -merkittyjä putkia.

Marsusoundista tykkään, vaikkei tuo vehjes varmaan millään putkilla mulle kunnon marsua tuo.. Joka tapauksessa siis semmoista perusvarmaa rokkiputkea haen nyt.

Ja jos joku sattuisi tietämään tuon kyseisen laitteen biasointihommista niin kertokaahan. Kuinka on tuohon toteutettu kun tuossa on tuo "bias-switch" jolla saa vaihdettua päättäreitä EL34 / 6L6 .

Auttakaahan putkiamatööriä keikkalaitteen henkiinherätyksessä!
kitara on kiva.
Janne19691
12.08.2008 11:00:50

Putken merkki on pitkälti mieltymysasia mutta SED EL34 (C Svetlanat) on yleisen käsityksen mukaan parhaasta päästä EL34 uustuotantoa. Saman fiman 12ax7 on laadukas myös. Itse tykkään JJ ECC83S (ECC83=12ax7) etuputkista Marshalleissa. Etuputkia ei tarvitse vaihtaa aina kun pääteputket vaihdetaan, ne kestävät kauemmin.

Luultavasti bias kytkin vaihtaa eri putkimallien (6L6/EL34) bias-säätö potikan oikealle alueelle. Itse biasin tarkempi säätö (bias potentiometrillä) tehdään todennäköisesti perinteisellä tavalla (joita on monia).
Rule #1: There are no rules.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)