Jahas.. Multa meni mystisesti rikki tuommoinen laites. Virrat ei suostu tulee päälle, joten otaksun, että sulake meni tai jotain muuta vastaavaa tapahtui. Uskaltaako tuollaista itse avata ja kattoa sisään, mikä siinä mahdollisesti on vialla vai pitääkö laite heittää jollekin asiantuntijalle/maahantuojalle huoltoon? Mihinkään valovirtoihin/dimmerin taakse ei laitetta ollu kytkettynä ja muutenkin comboa on käsitelty hellävaroen tammikuusta saakka, kun se uutena ostettiin. Jos sitä ei itse uskalla kattoa ja korjata, niin kenelle se kannattaa heittää. Tuo laites ostettiin Thomannilta ja takuutakin vielä löytyy n.5kk, mutta en kyl sitä jaksais minnekään saksaan takas lähetellä kun ei tiedä koska sen saa takas. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Kyllähän sitä avata uskaltaa jos vaan työkalut pysyy lapasessa ja rikkomatta saa auki, hassua että tossa mallissa ei sulake ole siinä virtajohdon vieressä mistä se olis helppo tarkistaa. Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
Tuossa Spiderissä pitäisi olla verkkojohdon pistokkeen (siinähän on irrallinen verkkojohto?) alapuolella luukku, jonka takana on sulakepesä. Johto irti seinästä & laitteesta, niin voi ilman laitteen suolestusta tarkastaa. Jos on palanut, niin uusi tilalle. Jos palaa uudestaan, niin korjaajalle. Periaatteessa mikä tahansa elektroniikkahuolto pystyy pajottamaan jos vika on virtaläheessä tai pääteasteessa. Etuastepuolella on sen verran spesifiä digitaalisälää, että ei joka korjaamolta apuja löydy. Sulakkeen palaminenhan on merkki siitä, että jonnekkin vahvistimen sisällä kelpaa mitoitettua enemmän virtaa, elikkä sulakkeen palaminen on useimmin suojakeino, harvemmin itse vika. Kannattaa myös kokeilla toisella virtapiuhalla, noissakin kun on joskus ollut kaputteja. |