Ozz86 05.09.2004 12:46:32 | |
---|
Rupesin tässä vaihtamaan kieliä, ja tuli mieleen että jos puhdistasi samalla vähän tuota kitaraa. Millä tökötillä vaahteraotelauta puhtaaksi? Vettä & riepua? Entäs plekusuoja? Valkosessahan näkyy kaikki paska kilometrin päähän.. Hyvä esko, taistele! |
LassiÖ 05.09.2004 12:52:07 (muokattu 05.09.2004 12:52:51) | |
---|
Ite putsaisin kaulan jollain kuivalla pyyhkeellä ja ne nauhojen vierustat niillä korvanputsauskepeillä.´ Plekusuojaan varmaan märkä rätti vaan oma koti kullan kallis, mutta oma bändi kultaakin kalliimpi |
Härski 05.09.2004 13:01:23 (muokattu 05.09.2004 13:01:35) | |
---|
Itse käytän ohutta plektraa otelaudan paskojen raapimiseen, viimeistelen sitruunaöljyllä ja kuivalla rätillä. |
Ozz86 05.09.2004 13:09:18 | |
---|
Korvanputsauskepeillä, heh... Kiitoksia kovasti avusta. Saako muuten valkoisesta peitettyä/poistettua naarmuja helposti? Ne kun tuppaavat valkoisessa näkymään ilkeästi... Hyvä esko, taistele! |
Joees 05.09.2004 13:19:52 | |
---|
Korvanputsauskepeillä, heh... Kiitoksia kovasti avusta. Saako muuten valkoisesta peitettyä/poistettua naarmuja helposti? Ne kun tuppaavat valkoisessa näkymään ilkeästi... Mustassapa ne vasta näkyykin hyvin. Groooove is in heart! |
soolovirtuoosi 05.09.2004 13:39:55 | |
---|
Kiitoksia kovasti avusta. Saako muuten valkoisesta peitettyä/poistettua naarmuja helposti? Ne kun tuppaavat valkoisessa näkymään ilkeästi... ei saa |
Mimi 05.09.2004 14:22:17 | |
---|
ei saa Miten niin? Jos plekusuojasta on tässävaiheessa kysymys, ni mikä estää peittämästä vaikka valkealla maalilla. En kyllä tiedä kuinka suositeltavaa moinen on, mutta maalilla saa kyllä peitettyä pienet naarmut ja muut lähtemättömät paskat. "Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II) |
zepeteus 05.09.2004 14:34:21 (muokattu 05.09.2004 14:38:41) | |
---|
Härskin kanssa samoilla linjoilla, ensin raavitaan muovilla, sitten rättiä perään. Hyvin lakattulle vaahteralaudalle ei tarvitse välttämättä mitään pesu/hoitoaineita, nihkeä vedellä kostutettu rättikin riittää. Itse kaapimiseen käytän muoviputkilon kyljestä leikattua palaa, jonka reunan leikkasin suurinpiirtein otelaudan radiukseen ja hieman sitä leveämmäksi. Pari edestakaista vetoa nauhavälissä ja sitten terävällä kulmalla sivuttaiset vedot nauhojen reunoilta, helppoa ja nopeaa. Hieno hiomavilla kävisi myös, muttei mikään karkeampi tavara, ettei lakkaus raaviinnu samalla. edit: Saako muuten valkoisesta peitettyä/poistettua naarmuja helposti? Ne kun tuppaavat valkoisessa näkymään ilkeästi... Eikös ne naarmut lisää sitä karakteeria kitaraan? Valkopleksiseni on vielä aika timmissä kunnossa, mutta pari mustapleksistä on kulunut/hioutunut osin peilipinnaksi ja täynnä naarmuja. Ei haittaa menoa yhtään, mutta tyyli- /makuasioita nämäkin.... |
weelie 06.09.2004 09:54:35 | |
---|
Hammastahnaa ja kovaa hammasharjaa... tosin vaahteraotelautaan en ole kokeillut, mutta pleksiin luulisi toimivan. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
alphamale 06.09.2004 10:44:49 | |
---|
Eikös tuo otelaudan putsaus riipu ihan siitä onko se käsitelty vaiko eikö. Itse jos on isoja kertymiä moskaa niin sillä plektralla, sitte rätillä ja joskus oon hammasharjalla (ilman tahnaa) hangannut, tosta eebenpuusta vaan rätillä hinkannut mähnät veke ja sitten kevyesti sitä sitruunaöljyä. |
MrGuitarist 06.09.2004 11:12:50 | |
---|
Oman kitarani lakatusta otelaudasta lähtee törky irti aivan kuivallakin kangasliinalla. Ruusupuiseen otelautaan oon käyttänyt jotain dunlopin otelautaöljyä toisinaan. |
Nazareth 10.01.2005 15:06:27 | |
---|
Saako tota sitruunaöljyä iha tavan kaupasta? "Man who buys a drowned cat pays for wet pussy." IMIK #27 |
Carr 01.02.2006 00:40:13 | |
---|
Nostan kirjoutuksen ylös, koska en halua tehdä omaa aihetta. Olen ajatellut vaihtaa kielet paksumpiin ja samalla putsata otelaudan kunnolla. Millä kotikonsteilla saa Ibanez rg mallisen otelaudan puhtaaksi (en ole varma käytetystä puusta, olisiko ruusu) ja tarvitseeko kelluvaa tallaa säätää mitenkään jos ottaa kaikki kielet pois kerrallaan? Aihe sopisi paremmin aloittelijat osioon, mutta voin varmasti jatkaa tähänkin ketjuun. |
Imper 01.02.2006 00:46:23 | |
---|
Nostan kirjoutuksen ylös, koska en halua tehdä omaa aihetta. Olen ajatellut vaihtaa kielet paksumpiin ja samalla putsata otelaudan kunnolla. Millä kotikonsteilla saa Ibanez rg mallisen otelaudan puhtaaksi (en ole varma käytetystä puusta, olisiko ruusu) ja tarvitseeko kelluvaa tallaa säätää mitenkään jos ottaa kaikki kielet pois kerrallaan? Aihe sopisi paremmin aloittelijat osioon, mutta voin varmasti jatkaa tähänkin ketjuun. Paska lähtee märällä rätillä ja voimalla. Floikka pitää melko varmasti säätää uudelleen. Everyone is a per-son |
Juzpe 01.02.2006 01:15:37 | |
---|
Täysin off-topic, mutta pyrin estämään emämunaukset ja vähentämään vitutusta maailmassa. Floikka pitää melko varmasti säätää uudelleen. Jos vaihtaa kielten paksuutta/merkkiä niin flokka on käytännössä pakko säätää uudelleen (samoin jos vaihtaa virettä). Lisäksi suosittelen lisäjousien asennusta paksumpiin kieliin vaihdon yhteydessä. Mikäli poistat kaikki kielet kerralla, "blokkaa" floikka, asettamalla sopivankokoinen puunpalanen (millin tarkkuus riittää) floikan taakse, etteivät jouset kisko tallaa äärimmäiseen taka-asentoon. Musakaupasta saa kylläkin myös tarkoitukseen sopivia vehkeitä kun kysyy. Jousista: Mielipidekysymys, mutta nyrkkisääntönä ihan hyvä. Mikäli kitara on "normivireessä" niin Kielisetti Jousia (kpl) 009-042 3-4 010-046 4-5 011-052 tai hevimpi 5 Itse olen todennut 010-046 setillä ja Eb-vireellä 5 jousta toimivaksi ratkaisuksi. Jos ei jaksa tehdä dive-bombeja viidellä jousella niin kannattaa perehtyä punttisalien ihmeelliseen maailmaan. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
rosberg 01.02.2006 08:31:34 | |
---|
pledin kirkasta huonekalutököttiä. ja lasten hammasharjalla otelaudan kovempi puhdistus. erittäin vähän fairin ja veden sekotusta otelaudalle, kevyt jynssäys ja tököttiä kehiin. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
oiva tumpeloinen 01.02.2006 08:55:42 | |
---|
Mikäli poistat kaikki kielet kerralla, "blokkaa" floikka, asettamalla sopivankokoinen puunpalanen (millin tarkkuus riittää) floikan taakse, etteivät jouset kisko tallaa äärimmäiseen taka-asentoon. Musakaupasta saa kylläkin myös tarkoitukseen sopivia vehkeitä kun kysyy. Jatketaan vielä vähän off-topic:lla. :) Mistäs musakaupasta noita tarkoitukseen sopivia blokkipaloja löytyy? Kyselin aikoinaan Levytukusta EDGE-tallalle moista, ja vastauksena sain, ettei sellaista ole. Tosin hyvänä vinkkinä sain LEGO-palikan käyttämistä kieliä vaihtaessa, se sopii juuri sopivasti tallan alle. |
Juzpe 01.02.2006 13:51:50 | |
---|
Mistäs musakaupasta noita tarkoitukseen sopivia blokkipaloja löytyy? En oo perehtyny. Joku myyjä mulle semmosta mainosti vuosia sitten. Oisko ollu joku säädettävä tappiratkasu joka vedetään sinne jousien sekaan. Ei pysty muistaan. Unohdin tossa edellisessä true off-topicissa mainita, että jousien jäykistäminen helpottaa mielestäni fluttereiden/vast tekoa ja antaa lisää tarkkuutta kammetukseen. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
kuriken 01.02.2006 13:55:18 | |
---|
Minä tein blokkipalan puunpalasesta. Leikkasin sen sopivan pituiseksi. Pala oli liian paksu niin taltalla ja vasaralla halki. Sitten maalarinteippiä monta kierrosta päälle ja hyvin toimii. Ethän ota kirjoituksiani vakavasti? :) |
Ahokkis 28.11.2007 00:36:02 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 664 päivää vanhaan ketjuun! hoh, enpä ala uuttakaan avaamaan, muutenkin aiheita löytyy aivan liikaa. Elikkäs ajattelin öljytä kitarani vaahteraisen otelaudan kun näyttää niin kuivalta, saisiko jollakin öljyllä tuota kauniin kiiltäväksi, vai täytyykö kauniin kiillon edellytyksenä olla lakkaus? Ja jos minä menen öljyämään niin voinko öljytä vaahteraisen otelaudan sitruunaöljyllä http://www.thomann.de/fi/dunlop_lemon_oil.htm tuotteen kuvaus rupesi arveluttamaan, dandrean sitruunaöljyä kylläkin on itellä, mutta samaa ainettahan nuo ovat. When you ain't got nothing, you got nothing to loose. |