Aihe: podia live/bändikäyttöön 1 2 | |
---|---|
![]() 14.08.2008 18:41:36 | |
eli miten toimisi tuollainen POD 2.0 live/bändikäytössä? soitan heviä, ja kaipaisin ainakin suht hyvää recto mallinnosta raskaampaan (metallica, COB..) ja jotain "hevi marsu mallinnosta" just niinkuin mm. JTM 45, JCM 800, JMP? ja sillä pitäis saada sellasta maiden, black sabbath, ozzy, guns 'n Roses, AC/DC tyylistä kasarimpaa soundia. Kliineistähän minä en ymmärrä paskaakaan, mutta kaippa tuolla lähtee sellaiset fade to black tyyliset chorus cleanit. Nuo ominaisuudet kun löytyy, niin se riittää mulle. Efektejähän tossa varmaan piisaa yli omankin tarpeen, niinkuin yleensä tommosissa vehkeissä tuppaa olemaan, joten sitäkään ei tarvitse miettiä Dynamiikkahan ei merkitse mulle paljoakaan, joten ei tarvitse sitäkään miettiä. sillä en tule soittamaan jazzia, bluesia yms. juuri musaa. treeniksellä olen ajatellut vetää podin behringerin (SHIT) vahvistimen efektilenkkiin ja live käytössä luultavasti vaan suoraan mikseriin ja PA:han. Kitarana toimii pääsääntöisesti uunituore Jackson kevin bond rhoads. tuon PODin kaveriksi ajattelin tällästä: http://www.thomann.de/fi/line6_fbv_express.htm eli presettien vaihdot sujuis kätevästi jalalla. kertokaa kaikkea pod 2.0:sta kokemuksia, miten soundaa, miten toimii kotinauhotteluissa ja erityisesti onko tuo oikeasti paska :) hintahan oli thomannilla vain huimat 139e. kiitos. | |
![]() 14.08.2008 19:58:14 (muokattu 14.08.2008 20:00:21) | |
eli miten toimisi tuollainen POD 2.0 live/bändikäytössä? soitan heviä, ja kaipaisin ainakin suht hyvää recto mallinnosta raskaampaan (metallica, COB..) Nusnus... COB herrat käyttelee yhä Lee Jackson Perfect Connection GP-1000:tä ja varallehan Laiho ainakin yhdessä vaiheessa halusi aina jonkun ysisatasen Marshallin ja boosterin. Jossain vaiheessa kyllä hommasivat Krankin Revolutionit reenikamppeiksi(?). Ainakin Musamaailma jokunen vuos sitten aiheesta uutisoi. Metallican kamoista en ala jauhamaan kun en ole pahemmin edes kärryillä nykyisistä kamoista. Edit: Jottei olisi aivan Offtopicia. Niin kyllähän ne podit kuulemma ihan hyvin toimii bändisoiossa. Mesihukka ja Diablohan moisilla jyrää suoraan PA:han ja kyllä kait ne toimii ihan perus velocity trankkupääteenkin kanssa. Kaappihan siihen myös kaveriksi tarvitaan. M.A.C.H.O. #31
WHO THE HELL DO YOU THINK WE ARE?! | |
![]() 14.08.2008 20:37:35 (muokattu 14.08.2008 20:38:41) | |
Valmistetaanko tuota POD kakkosta, kun en sitä ole missään nähnyt? E: No kyllä se sieltä Tompalta löytyy, ai perhana kun käässittäis ja taskuPODista pitäsi päästä eroon. "Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! .. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis |"..mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kotona ei tippuisi pesää", Hetfield sanoo ja puhkeaa nauruu | |
![]() 14.08.2008 20:56:25 | |
Nusnus... COB herrat käyttelee yhä Lee Jackson Perfect Connection GP-1000:tä ja varallehan Laiho ainakin yhdessä vaiheessa halusi aina jonkun ysisatasen Marshallin ja boosterin. Jossain vaiheessa kyllä hommasivat Krankin Revolutionit reenikamppeiksi(?). Ainakin Musamaailma jokunen vuos sitten aiheesta uutisoi. Metallican kamoista en ala jauhamaan kun en ole pahemmin edes kärryillä nykyisistä kamoista. Edit: Jottei olisi aivan Offtopicia. Niin kyllähän ne podit kuulemma ihan hyvin toimii bändisoiossa. Mesihukka ja Diablohan moisilla jyrää suoraan PA:han ja kyllä kait ne toimii ihan perus velocity trankkupääteenkin kanssa. Kaappihan siihen myös kaveriksi tarvitaan. kyllähän mä sen tiiän, ettei bodomin pojat rectoja käytä, eivätkä ennenkään käyttäneet, mutta luulis että ainoa mallinnos tossa podissa jolla tommonen mättö-osasto taipuu, on just recto. plussaahan se on jos vaikka jostain marsu-mallinnoksesta lähtis just tollasta bodom- soundia, mutta luulempa, ettei lähe. | |
![]() 14.08.2008 20:59:42 (muokattu 14.08.2008 21:03:26) | |
kyllähän mä sen tiiän, ettei bodomin pojat rectoja käytä, eivätkä ennenkään käyttäneet, mutta luulis että ainoa mallinnos tossa podissa jolla tommonen mättö-osasto taipuu, on just recto. plussaahan se on jos vaikka jostain marsu-mallinnoksesta lähtis just tollasta bodom- soundia, mutta luulempa, ettei lähe. Soldano vielä kovempi jyrä, mielestäni. Edit: Toisaalta, voisin luopua omastani, siis Pod 2:sta, ja minulla olisi siihen vielä 300 watin pa-pääte. Podin käyttö vaan vähentynyt eikä päätteellekkään ole ollut käyttöä. Ilmoittele jos kiinnostaa! | |
![]() 14.08.2008 21:26:02 (muokattu 14.08.2008 21:33:00) | |
Kotisoittoon/nauhoitteluun näitä taidetaan enempi käyttää, minä yritin VHT2150 putkipäätteen läpi POD xt puskea mutta lopputulos oli kyllä aikamoista kakkaa... ja tämä kyseinen pääte on yksi parhaimpia mitä ikinä tehty. ...empä kyllä ole kuulokkeillakaan omasta mielestä kelvollista metallikomppisaundia saanut edes viikkojen ruuvailuiilla..... no makuasioitahan nämäkin. Toiset henkeen ja vereen POD puolustajat väittävät tosin että se on vain säätäjästä kiinni.... voihan se ehkä niinkin olla :) No, Voihan se olla sulle passeli ja hinta/laatusuhde ei vaikuta pahalta. Yritä päästä johku testaaman ensin , tai sitten joku 60w cube tai mitä niitä nyt olikaan. edit. tässä kuitenkin taidetaan hakea myös budjettiratkaisua niin silloin voipi olla ihan ok. setti, ainakin roudaukseen! Muuten kyllä putkiosastoa lähtisin heti tyrkyttämään.... Tunteella päin vittua. | |
![]() 14.08.2008 21:40:05 | |
...empä kyllä ole kuulokkeillakaan omasta mielestä kelvollista metallikomppisaundia saanut edes viikkojen ruuvailuiilla..... no makuasioitahan nämäkin. Tämän voisin itsekkin joiltain osin allekirjoittaa. Muuten kyllä Xt pelaa kuin kuuluisa junan vessa, mutta juuri tuo komppisoundin kanssa itsekkin tuskaillut. Soundiltaan Recto-mallinnus on eniten omaan mieleen, mutta aina se jää vähän liian suhivaksi ja se rouskuva purenta jää kokonaan saavuttamatta. Varsinkin nauhoitellessa huomaa, kuulokkeisiin kohtuu hyvältä kuulostaa ja botne pärisyttää päänuppia, mutta kun kuuntelee nauhoitusta taustan päälle lyötynä, on lopputulos hieman suhiseva ja se murakka ja botnekas saundi tiessään. Sama ongelma kyllä on kun koitan esim. guitar pron mukana soitella kuulokkeet pässä. Ja eikä ainakaan meikäläistä voi syyttää liiasta Presencen tai treblen käytössä. Molemmat ruuvattuna kello kahteentoista, middle about kahdessa ja basso jossain yhdentoista nurkilla. Säröäkään ei aivan älyttömästi ole koska Podin Screamerilla buustailen. Yksin soitellessa saundi on siinä ja siinä että onko liian tumma, mutta jotenkin homma kääntyy juuri päälaelleen taustan kanssa soitellessa, kuten jo aiemminkin mainitsin. M.A.C.H.O. #31
WHO THE HELL DO YOU THINK WE ARE?! | |
![]() 14.08.2008 21:41:39 | |
Kotisoittoon/nauhoitteluun näitä taidetaan enempi käyttää, minä yritin VHT2150 putkipäätteen läpi POD xt puskea mutta lopputulos oli kyllä aikamoista kakkaa... ja tämä kyseinen pääte on yksi parhaimpia mitä ikinä tehty. ...empä kyllä ole kuulokkeillakaan omasta mielestä kelvollista metallikomppisaundia saanut edes viikkojen ruuvailuiilla..... no makuasioitahan nämäkin. Toiset henkeen ja vereen POD puolustajat väittävät tosin että se on vain säätäjästä kiinni.... voihan se ehkä niinkin olla :) No, Voihan se olla sulle passeli ja hinta/laatusuhde ei vaikuta pahalta. Yritä päästä johku testaaman ensin , tai sitten joku 60w cube tai mitä niitä nyt olikaan. edit. tässä kuitenkin taidetaan hakea myös budjettiratkaisua niin silloin voipi olla ihan ok. setti, ainakin roudaukseen! Muuten kyllä putkiosastoa lähtisin heti tyrkyttämään.... joo. en tosiaan edes ajatellut mitään putkivehkeitä hankkiakkaan vielä, kun mielestäni podin soundit ovat mun korvaan ihan tarpeeksi hyvät. Jyrää ainakin spiderit ja flextonet kyllä laudalta mun mielestä ja lyö muuten soundeissan mun mielestä muutkin alle 500e vahvistimet MUN mielestä. ehkä sitten joskus, kun soundikorva kehittyy, voi harkita sitten ihan putkikamoja, jos on tarvis. sitäpaitsi en jää edes pahasti tappiolle, kun tuo on niin halpa, tuo podi. | |
![]() 14.08.2008 23:05:53 | |
Dynamiikkahan ei merkitse mulle paljoakaan, joten ei tarvitse sitäkään miettiä. sillä en tule soittamaan jazzia, bluesia yms. juuri musaa. treeniksellä olen ajatellut vetää podin behringerin (SHIT) vahvistimen efektilenkkiin ja live käytössä luultavasti vaan suoraan mikseriin ja PA:han. Kitarana toimii pääsääntöisesti uunituore Jackson kevin bond rhoads. Kyllä PODin kanssa livesoitossa pärjää ja OK soundeja on tarjolla myös. Mutta jos tarkoitus on reeneissä vetää jonkun styrkkarin päätteen läpi ja livehommissa suoraan pöytään, jodut tekemään eri soundit noita kahta systeemiä varten. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 15.08.2008 00:28:21 (muokattu 15.08.2008 00:48:51) | |
kertokaas, miltä näillä kuulostais, kun vetäisin 2x12 celestion 30 kaappiin: http://www.thomann.de/fi/samson_servo_300.htm http://www.thomann.de/fi/line6_pod_2_2006.htm mulle tarjottiin tollasta pakettia suht edullisesti. eli himassa soittaisin kuulokkeilla, keikalla mikseriin ja treeneissä päätteen kanssa kaappiin. ja onko tuossa pa päätteessä paskempi soundi, kuin rocktronin velocity trankkupäätteessä: http://www.thomann.de/fi/rocktron_velocity100.htm ja muuttavatko nuo päätteet selkeästi tuota soundia? putkipäätettä en nyt osta, sillä ostan ehkä myöhemmin koko putkivahvistimen, ellei podi ole sitten niin hyvä etten tarvitse. | |
![]() 15.08.2008 08:44:55 | |
Tämä mallintavan vahvistaminen kiinnostaa täälläkin. Omasta mielestäni nämä mallinnusvehkeet eivät kuulosta hyvältä esim. oman putkivahvistimeni cleaniin kanavaan. Käytän nyt kotisoittelussa - kun leikin mallinnusvehkeillä - joko kuulokkeita tai NAD:in stereovahvaria 3-tiekaiuttimiin ja kuulostaa hyvältä tai ainakin tuo kuulokesoundi vs. nad ovat lähellä toisiaan. Olenkin harkinnut vastaavaa settiä eli jokin stereopäätevahvistin + jotkin kaiuttimet mutta mitkä? Pitäisikö hommata siis kitarapuolen kaappia vai kenties pa-kaapit (stereo). | |
![]() 15.08.2008 09:38:57 | |
Kotisoittoon/nauhoitteluun näitä taidetaan enempi käyttää.... Näin mäkin näkisin asian. Sitten livenä jotain muuta kuin PODia. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 | |
![]() 15.08.2008 10:15:08 (muokattu 15.08.2008 10:15:56) | |
Saanko kysyä miksi pod2? 100-150e lisää ja saa xt:n. Molemmat omistaneena en kyllä jäänyt kaipaamaan pod 2:sta, ainostaan sitä soldanon hi-gain mallinusta, jonka senkin päivityksen jälkeen sai xt:hen. PODin saa kyllä toimimaan livetilanteissakin, mutta niin kuin tavan vahvarin kanssa, sitä joutuu myös ruuvailemaan. Kontrasti podilla on vaan suurempi. Se soundi mikä kotona on jees, ei todellakaan ole sitä livenä porukalla soittaessa. Podi tapaa tyrkätä melko "valmista" soundia itsessään ja porukassa tuosta soundista saattaa joutua leikkaamaan alapäätä basson alta poies jne. Lopputulos voi olla todella kaukana siitä "kotisoundista". Eli säätämistä vaatii kyllä. Yksi hyvä vinkki on lähteä siitä että podista voi valita tosiaan mihin laitteeseen soittaa, suoraan linjaan vai combon/stäkin edessä. Moni ei tälläistä vaihtoehtoa edes tiedä podissa olevan, jolla on kuitenin suuri vaikutus lopulliseen soundiin. EDIT: ruuvailua Don't worry, be heavy | |
![]() 15.08.2008 11:19:16 | |
Saanko kysyä miksi pod2? 100-150e lisää ja saa xt:n. Molemmat omistaneena en kyllä jäänyt kaipaamaan pod 2:sta, ainostaan sitä soldanon hi-gain mallinusta, jonka senkin päivityksen jälkeen sai xt:hen. Tuo ei kyllä loppupeleissä taida kuitenkaan olla ihan sama mallinnus, vaan XT:lle tehty mallinnus Pod 2:sen mallinnuksesta :) Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 15.08.2008 11:55:24 | |
eli himassa soittaisin kuulokkeilla, keikalla mikseriin ja treeneissä päätteen kanssa kaappiin. Luulen, että toimisi ihan OK. Tosin suosittelisin, että vetäisit keikallakin päätteen läpi kaappiin. Kaapin voisi sitten tarvittaessa mikittää. Selviäisit huomattavasti pienemmällä ruuvaamisella. Joku täällä muistaakseni sanoi, että Lovexin (???) kitaristi olisi ainakin jossain vaiheessa käyttänyt setuppia: podi->pa-päättäri->kaappi. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 15.08.2008 11:56:55 | |
Saanko kysyä miksi pod2? 100-150e lisää ja saa xt:n. Oisko syynä se 100-150 euroo... Se on nuoren sällin budjetissa iso raha, jos ei pappa betalaa. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 15.08.2008 12:24:23 (muokattu 15.08.2008 12:25:51) | |
eli miten toimisi tuollainen POD 2.0 live/bändikäytössä?... ...tuon PODin kaveriksi ajattelin tällästä: http://www.thomann.de/fi/line6_fbv_express.htm eli presettien vaihdot sujuis kätevästi jalalla. kertokaa kaikkea pod 2.0:sta kokemuksia.... Kai huomasit että tuo pedaali ei toimi POD 2.0:n kanssa. E: Jaa, tietoni olikin vanhentunutta. Eli tuon uudemman POD 2:n version kanssa pitäis toimii. "Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded." | |
![]() 15.08.2008 12:31:06 (muokattu 15.08.2008 15:20:02) | |
Luulen, että toimisi ihan OK. Tosin suosittelisin, että vetäisit keikallakin päätteen läpi kaappiin. Kaapin voisi sitten tarvittaessa mikittää. Selviäisit huomattavasti pienemmällä ruuvaamisella. Jeps, mutta samalla sitten menetetään minusta se Podin ihanin puoli, eli roudausystävällisyys.. Podi, painava putkipäättäri + 4x12 alkaa olemaan jo melko kokoluokassa jos kanniskela ympäriinsä haluaa.. :D Tietysti joku Velocity + 1x12 onkin sitten jo huomattavasti mukavampi roudata.. mutta ei kuiteskaan läheskään niin kiva kuin se pari kiloa painava munuainen parinsadan gramman kontrolleri siihen. ;) Joku täällä muistaakseni sanoi, että Lovexin (???) kitaristi olisi ainakin jossain vaiheessa käyttänyt setuppia: podi->pa-päättäri->kaappi. Muistaakseni jotain tuommoista viritelmää kättelivät.. Private Linen kitaristit vetelivät (ainakin livenä) muistaakseni myös Pod Xt Pro --> Marsun stereoputkipäätepäättäri ---> kaksi 4x12 kaappia.. Ihan hyvinhän se pelitti. Ei tarvinnut perusrokkisäröille häpeillä. Ei se koko vaan se tekniikka, ei se tekniikka vaan se voima. | |
![]() 15.08.2008 15:11:07 | |
Onko ehdotuksia päätevahvistimeksi, kun pitäisi saada marsun 4x12 kaappi soimaan pod x3 liven kanssa? Taitaa tuo 100 wattinen Velocity jäädä pieneksi, vai? | |
![]() 15.08.2008 15:24:26 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=255758 Tuo nyt äkkiseltään tuli mieleen.. Laajalti suositeltu. Eikä hintakaan ole kovin paha, joskin kyseisessä tapauksessa jonnin verran kenties ylihintainen. Ja voihan sitä podia myös jonkin nupin päätteeseen tykitellä jos niikseen tulee, ettei mieleistä päättäriä löydy. :D Ei se koko vaan se tekniikka, ei se tekniikka vaan se voima. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)