Aihe: Rock Soundit hakusessa
1 2
herlevi
13.08.2008 14:41:56
Olen yrittänyt säädellä itselle mieluista kitarasoundia..Lähinnä tuollainen hellacopters tone viehättää. Olisiko kellään tietoa miten EQ:N asetukset tulisi laittaa ja että millaisia polkimia copterssien äijät käyttävät?

Toinen kysymys koskee volume tasoja..kertokaapa mikä olisi teidän mielestänne paras hankinta jos haluaa saada sooloihin lisä voluumia ilman sen suurimpiä steppauksia. Mulla on tällä hetkellä seymor duncanin pickup booster mutta en ole tyytyväinen sen aikaansaamaan särön lisäykseen. Volume pedaalin otin kokeiluun mutta se hävitti säröä tarpeettomasti kun polkaisit pienemmällä.

Vahvarissa mulla on kaksi särökanavaa, mutta yhdellä EQ:lla niitä molempia ei saa kuulostamaan hyvältä.
jo_tu
13.08.2008 14:53:36
mikä vahvistin sulla on? ja mikä kitara?

mun mielestä ainakin hellojen laulajakitaristilla on joku 20w 2xel84 yksikanavainen vahvistin, ja vanhoilla epiphonen crestwoodeilla taitavat soitella, eli kitaroissa on mini-humpparit. pedaaleista en tiedä...

muistaakseni siinä rockroll is dead levyn mukana tulleella dvd dokkarilla laulaja esitteli tuota vahvistintaan ja kehui että toimii hyvin keikalla ku melut pysyy edes vähän käsissä... eli varmaan ne säröt suurimmaksi osaksi siitä vahvistimesta itsestään tulee..

joku muu saapi jatkaa.

villi veikkaus kuitenki on, että middlekästä saundia kovaa tuuttaamalla vahvistimesta saattaa äänimaailmat olla lähellä. eli ehkäpä bass, treble ja precence klo12 ja middle sit sinne klo4-5 suuntaan. ja lähtökohtana kans että gaini ei täysillä. riippuu tietysti vahvistimesta...
herlevi
13.08.2008 14:57:41
Vahvistimena laney tf 320 tubefusion, Skittoja kaks stratocaster ja sit hamer explorer. Jälkimmäisessä humbuckerit. Stratolla soittelen mieluummin. Jossain vaiheessa hommaan jonku putkicombon.
jo_tu
13.08.2008 15:02:23
Vahvistimena laney tf 320 tubefusion, Skittoja kaks stratocaster ja sit hamer explorer. Jälkimmäisessä humbuckerit. Stratolla soittelen mieluummin. Jossain vaiheessa hommaan jonku putkicombon.

no ok, lähimmaksi ehkä tosiaan pääsisi noilla vehkeillä kun ostat jonkin OD/distortion-pedaalin: fulltone OCD, Mi audio crunch box, jotain muuta Mi audiolta... proco rat saattaisi myös toimia(ehkä) jne.

ja sit strato-pedaali-vahvarin puhdas kanava, puhtaalla soundilla, ja siitä pedaalista se rupu päälle. ja vahvari tietysti niin lujalla kun se puhtaalla soi. suosittelen jotain muuta pedaalia kuin behringer/ digitech badmonkey/hothead...
jo_tu
13.08.2008 15:04:07
eli lyhyesti: ota strato mukaasi musaliikkeeseen ja testaa siellä säröpedaaleita samanlaiseen vahvistimen/jonkun samantyylisen trankun puhtaaseen kanavaan. ja sit kun löydät kivimman niin kaivat kuvetta...
herlevi
13.08.2008 15:06:34
Hyvältä kuullosti soundit jo kun kokeilun noita EQ asetuksia!!!
herlevi
13.08.2008 15:07:43
Mut muutenki mua kiinnostaa tietää millä nicke ja kumppanit soittelee, koska ne kuullostaa niin pirun hyviltä.
jo_tu
13.08.2008 15:09:00
Mut muutenki mua kiinnostaa tietää millä nicke ja kumppanit soittelee, koska ne kuullostaa niin pirun hyviltä.

hyvä jos jo helpotti. :)

ainakin voit bongailla noista youtube livepätkistä niitä vermeitä. itse en tuon tarkemmin tiedä.

paitsi että basistilla taitaa olla 200w tms. orangen nuppi...
PappaSF
13.08.2008 16:09:38 (muokattu 13.08.2008 16:10:52)
..kertokaapa mikä olisi teidän mielestänne paras hankinta jos haluaa saada sooloihin lisä voluumia ilman sen suurimpiä steppauksia.

Yksi aika mielenkiintoinen hankita voisi olla Xotic BB preamp

Andy Timmonsilla on tuollainen vehje, videolla myös vähän kertoo tuosta.

http://www.youtube.com/watch?v=SiW22O914Cg

Toinen sivusto: http://www.prosoundcommunications.com/english/xotic/effects/bb_preamp/

Tuo on vähän hinnakkaampi laite (oisko n. 200 euroa), mutta on hyvä vehje, mukavasti boostaa sooloja ja miksei muutakin, antaa sustainiakin, tasottaa rosoja ja on lämmin soundinen. Jos tuollaista pääset jossain testaa niin pistä harkintaan.

Youtubesta varmaan löytyy asiasta lisää videoita ym. sivustoilta, Aika hyvät arvostelut saanut laite tuo ja simppeli käyttää.
Numb
13.08.2008 16:22:34

Hommaat vahvistimeksi Orangen. En minä tiedä mitä ne varsin käyttävät, mutta vintage -tyyppinen humpparikitara Orangeen on instant Hellacopters, kuten sen esim. High Visibility -lätyllä kuulemme.
Epäilen, siis saatan olla
Terry Pantheras
13.08.2008 16:41:04
Eikös Nicke soittele Fenderin Silverface combolla? Ainakin parin keikan näköhavaintokokemusten perusteella väittäisin, ja vielä tän vuosituhannen puolella...
"Yes." -Devin Townsend
Numb
13.08.2008 16:55:46 (muokattu 13.08.2008 16:57:06)

No perhana, ihan mielenkiinnosta kaivoin pari kuvaa, ja mitäs siellä Marshallin kaappien päällä lötköttääkään... :D

http://www.photobuffer.com/photo/19 … copters_@_Amplifier_September_2003/

Ja tuossa juutuubipätkää: http://www.youtube.com/watch?v=0acxbAYJS_k&feature=related
Epäilen, siis saatan olla
Dog Breath
13.08.2008 17:15:41
R&R Is Dead -levyn aikoihin Strings luonnehti bändin nettisivuilla kamojaan näin:

The guitars I've been using the most on the new album are an Epiphone Crestwood '64 and a Fender Stratocaster '76. And the main amp has been a Vox AC50 through an Orange 4x12 cabinet, I also used a Marshall Jmp Superbass and an Orange Overdrive.
I'm all sixes and sevens and nines
Terry Pantheras
13.08.2008 17:16:17
No perhana, ihan mielenkiinnosta kaivoin pari kuvaa, ja mitäs siellä Marshallin kaappien päällä lötköttääkään... :D

http://www.photobuffer.com/photo/19 … copters_@_Amplifier_September_2003/

Ja tuossa juutuubipätkää: http://www.youtube.com/watch?v=0acxbAYJS_k&feature=related

No siellähän on oranki poikineen. Tuosta Fender-havainnosta on kyl jo pari-kolme vuotta.
Kerro ihmeessä lisää!
Dunga
13.08.2008 17:49:14
Kun oli koptereita kattomassa tossa kesällä niin kitara-arsenaalina oli Nickellä Gibsonin SG custom kolmella mikillä ja Stringsillä goldtop LP ja joku 335 tyylinen. Netistä bongatulla keikalla Nicke veti myös Icemanilla.
Interstellar overdrive
herlevi
13.08.2008 21:20:12
Tota Preampia täytyy kokeilla jossain, kuullostaa just oikeenlaiselta lelulta mulle.
opaa
13.08.2008 21:48:17
Mä hommasin just BB Preampin ja tänään ekaa kertaa muljutin sitä reeniksellä. Alunperin halusin Fulltone OCD:n tai Barber Electronixin Direct Drive LG:n (mitkä luultavasti olisivat hyviä pelejä aloittajalle), mutta BB Preamp oli tyrkyllä nii hommasin. On kyllä muikea soundi! Potkii jebusti, ja gain vaan tarpeeksi alhaalla, niin dynamiikkaakin löytyy. Todella hyvä soundi. Ite en vaivautunu edes bass ja treble säätöihin koskemaan, kun oli luonnostaan niin hyvä soundi. Tarvittaessa sitä säätövaraakin löytyy. Ei voi tällä mennä pieleen.
PappaSF
13.08.2008 22:06:07 (muokattu 13.08.2008 22:09:21)
Mä hommasin just BB Preampin ja tänään ekaa kertaa muljutin sitä reeniksellä. Alunperin halusin Fulltone OCD:n tai Barber Electronixin Direct Drive LG:n (mitkä luultavasti olisivat hyviä pelejä aloittajalle), mutta BB Preamp oli tyrkyllä nii hommasin. On kyllä muikea soundi! Potkii jebusti, ja gain vaan tarpeeksi alhaalla, niin dynamiikkaakin löytyy. Todella hyvä soundi. Ite en vaivautunu edes bass ja treble säätöihin koskemaan, kun oli luonnostaan niin hyvä soundi. Tarvittaessa sitä säätövaraakin löytyy. Ei voi tällä mennä pieleen.

Tuo on siitä hyvä vehje, ettei se muuta liikaa sitä soundia ja boostaa lämpimästi sen soundin mitä kulloinkin on muilla vermeillä viritelly.

Itelläni on tuo kanssa hankintalistalla eli varmaan tossa ensi kuussa tuon käyn ostamassa.

Edit: Oletko laittanu tuon kitaravahvistimen eteen? Efektilenkissä? ja onko se missä paikkaa sulle muiden efektien suhteen? Kiva tietää muiden kokemusta tuosta niin osaa olla viisaampi sitten kun saan oman, tosin kokeilemallahan tuo selviää ja ite ajatellu laittaa sen efektien viimeiseksi ja siitä sitten kitaravahvarin normaali inputtiin eli ennen vahvaria (on mulla tietysti efektilenkkikin jonne saisi vaikka mitä).
herlevi
13.08.2008 22:20:24
Ittelle ei se särön lisäys ole niin tärkeä kunhan saan volaa lisää kun rupeen sooloa repimään ilmoille
Ziggy Bubba
13.08.2008 23:05:31

Mukava kuulla että pedaali löysi hyvän kodin :) Laatupedaali tosiaan kyseessä, tuolla irtoaa niin liidiboostit särön päälle kuin myös rouheat rock-rutut yksinään puhtaaseen kanavaan. Tuo toimi varsin mainiosti myös muiden od-purkkien kanssa.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)