Aihe: Valveking 112 combo cliinimmäksi. 1 2 | |
---|---|
![]() 26.06.2008 13:38:42 (muokattu 26.06.2008 13:42:18) | |
Ensimmäinen putkikampe on ny tullu kotio ja sillä vähä aikaa soitellu. Ainoa aisia mikä tuossa combossa on "vikana" että clean kanava ei ole tarpeeksi clean. Vetää aika rokkisäröksi cleanilläkin. Voisko tätä asiaa korjata putkien vaihdolla tai jollain muulla helpolla kikalla. Voisko "vika" johtua aika kuumista kitaran mikeistä(EMG 81/85). Edit 1. Vai pitääkö ostaa telecaster:D Edit 2. säröä kyllä riittää. Eli tuon cleanin soundin saamiseksi voisin luopua vähä gainista. | |
![]() 26.06.2008 13:53:39 (muokattu 26.06.2008 14:30:14) | |
Varmasti johtuu osittain mikeistä. Yksikelaisilla mikeillä ei saa ainakaan mun valvekingistä millään hevisäröjä ulos. Eivät ne siihen ole tarkoittettukaan... Putkien vaihtokin voi auttaa, mutta en osaa sanoa että mitkä siihen pitäisi pistää. Joku putkiasiantuntija voi jatkaa tästä... :) E:Niin tosiaan! kokeile sitä kakkos-inputtia, sehän on juuri tuota varten... | |
![]() 26.06.2008 14:27:21 (muokattu 26.06.2008 14:27:40) | |
Kokeile toista inputtia. "We got a new song called Ashes in Your Mouth, and it is NOT about a joint falling apart. - Dave Mustaine- | |
![]() 26.06.2008 14:36:01 | |
Ilmainen vinkki: Opettele käyttämään sitä volapotikkaa. Itse ainakin pidän toisella kanavalla pikkuroso-soundeja ja voluumipotikalla sitten vähentää tarvittaessa särön määrää. Toisella kanavalla on sitten särökkäämpi soundi, kompataan vähän pienemmällä voluumilla ja soolobuustia saa kun pyöräyttää kitarasta volat täpöille. Näin tää homma siis on hoidettu viimeset 30-40 vuotta ihan hienosti eikä mikään härpäke tuota mun mielestäni voita käytettävyydessä, ei edes volapedaali. Vaihtoehtoisesti heität vähemmän gainia antavan etuasteputken tuonne toisen ECC83:n tilalle. ECC82:lla on näistä pienin vahvistus kun taas ECC81 on vahvistukseltaan ECC83 :nja ECC82:n välissä. (http://www.uraltone.com) Noita voi ihan kokeilla, virrat pois vahvistimesta ja vaihdat putkea toisen tilalle ja sit vaan valkkaat parhaimman yhdistelmän. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 26.06.2008 15:06:20 | |
Ilmainen vinkki: Opettele käyttämään sitä volapotikkaa. Itse ainakin pidän toisella kanavalla pikkuroso-soundeja ja voluumipotikalla sitten vähentää tarvittaessa särön määrää. Toisella kanavalla on sitten särökkäämpi soundi, kompataan vähän pienemmällä voluumilla ja soolobuustia saa kun pyöräyttää kitarasta volat täpöille. Näin tää homma siis on hoidettu viimeset 30-40 vuotta ihan hienosti eikä mikään härpäke tuota mun mielestäni voita käytettävyydessä, ei edes volapedaali. Vaihtoehtoisesti heität vähemmän gainia antavan etuasteputken tuonne toisen ECC83:n tilalle. (http://www.uraltone.com) Noita voi ihan kokeilla, virrat pois vahvistimesta ja vaihdat putkea toisen tilalle ja sit vaan valkkaat parhaimman yhdistelmän. No tuohon ilmaiseen vinkkiin sanoisin että mun pikkaaminen on muutenkin vielä niin kovan harjoituksen alla, etten pysty siinä sählätessä vola potikkaan koskemaan. Mut ei tuo styrkkari mee kliiniksi vaikka vaikka kitaran volume on lähes nollassa. vähä kliinimmin soundaa kuitenki kaulamikillä. | |
![]() 26.06.2008 15:34:10 | |
No tuohon ilmaiseen vinkkiin sanoisin että mun pikkaaminen on muutenkin vielä niin kovan harjoituksen alla, etten pysty siinä sählätessä vola potikkaan koskemaan. Mut ei tuo styrkkari mee kliiniksi vaikka vaikka kitaran volume on lähes nollassa. vähä kliinimmin soundaa kuitenki kaulamikillä. Kokeilitko jo laskea mikkejä alemmas? "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 26.06.2008 15:39:36 | |
Kokeilitko jo laskea mikkejä alemmas? Oon kyllä kokeillu sitäkin. Nyt kyllä huomasin että kun pikkaa vähän hennommin, niin sitä puhdastakin löytyy. Eli plekun kanssa pikkaus on niin kovaa että soundi särööntyy, mutta jos sormilla pikkailen niin soundi on puhtaampi. | |
![]() 26.06.2008 15:42:37 | |
Noin emg mikit kyllä säröityy ärsyttävän herkästi. Sain vähän aikaa opetella pikkaamaan kevyemmin että sai cleania. | |
![]() 26.06.2008 16:22:22 | |
Ekaksi putkeksi jotain miedompaa. 5751 tai ECC81:stä, jos vielä pehmeämpää haluaa. ECC82 voi mennä jo liian matalagainiseksi. http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=2405 http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=575 | |
![]() 26.06.2008 16:34:42 | |
Ekaksi putkeksi jotain miedompaa. 5751 tai ECC81:stä, jos vielä pehmeämpää haluaa. ECC82 voi mennä jo liian matalagainiseksi. http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=2405 http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=575 Kuinka paljon tuo etusputkien vaihto vaikuttaa sitte tähän high gain puoleen. Eihän tuosta kamppeesta vaan tule mitään rautalanka styrkkaria noilla putkilla. | |
![]() 26.06.2008 16:44:49 | |
Kuinka paljon tuo etusputkien vaihto vaikuttaa sitte tähän high gain puoleen. Eihän tuosta kamppeesta vaan tule mitään rautalanka styrkkaria noilla putkilla. Ei tule, ei. En löytäny tietoa, miten tuon VK:n putkilayout tarkalleen menee mutta tuskin eroaa niin radikaalisti esim. Screamerista vaikka tuossa onkin vain 3 etusputkea. Itellä on Screamerissa ekana putkena nyt tuo kasiykkönen Mullard, muut edelleen 12AX7/ECC83 -tyyppisiä ja ei ole gainista puutetta, kliini pehmeni kyllä. Itse vaihdan todennäköisesti vielä toisenkin matalagainisen vaiheenkääntäjäksi, enkä usko senkään syövän etussäröä yhtään liikaa. | |
![]() 26.06.2008 17:21:56 | |
Ei tule, ei. En löytäny tietoa, miten tuon VK:n putkilayout tarkalleen menee mutta tuskin eroaa niin radikaalisti esim. Screamerista vaikka tuossa onkin vain 3 etusputkea. Itellä on Screamerissa ekana putkena nyt tuo kasiykkönen Mullard, muut edelleen 12AX7/ECC83 -tyyppisiä ja ei ole gainista puutetta, kliini pehmeni kyllä. Itse vaihdan todennäköisesti vielä toisenkin matalagainisen vaiheenkääntäjäksi, enkä usko senkään syövän etussäröä yhtään liikaa. Käsittääkseni noita etusputkia voi ihan itekki vaihdella ilman suurempia säätämisiä. Ei tarttis aina huoltofirmaan viedä kokeillakseen eri putkia. Vai olenko ymmärtäny väärin. | |
![]() 26.06.2008 17:24:14 | |
Käsittääkseni noita etusputkia voi ihan itekki vaihdella ilman suurempia säätämisiä. Ei tarttis aina huoltofirmaan viedä kokeillakseen eri putkia. Vai olenko ymmärtäny väärin. Et ole ymmärtänyt väärin, etusputkille ei tosiaan tarvitse tehdä muuta kuin vanha pois, uusi tilalle -temppu. Epäilen, siis saatan olla | |
![]() 26.06.2008 17:51:44 | |
No tuohon ilmaiseen vinkkiin sanoisin että mun pikkaaminen on muutenkin vielä niin kovan harjoituksen alla, etten pysty siinä sählätessä vola potikkaan koskemaan. Mut ei tuo styrkkari mee kliiniksi vaikka vaikka kitaran volume on lähes nollassa. vähä kliinimmin soundaa kuitenki kaulamikillä. Minkälaisista volumeista on kyse sulla? Bändisoitto, vai meneekö murolle jo hiljaisemmallakin volumella toi clean-kanava? Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 26.06.2008 19:19:37 | |
Minkälaisista volumeista on kyse sulla? Bändisoitto, vai meneekö murolle jo hiljaisemmallakin volumella toi clean-kanava? Mulla ihan kotisoittelussa tuo kampe. Tosin silloin kun muu väki ei ole kotona niin jammaillaan vähä isommilla volumeilla. Tuo puhtaan kanavan säröytyminen kyllä tapahtuu ihan pienilläkin volumeilla. Tosiaan tuo pikkauksen voimakkuus vaikuttaa asiaan paljon. Plektralla ku rämpyttelee niin säröytyy herkälläkin kosketuksella. Sormilla jos pikkaa niin kanava on paljon puhtaampi. | |
![]() 28.06.2008 21:28:10 | |
Mulla ihan kotisoittelussa tuo kampe. Tosin silloin kun muu väki ei ole kotona niin jammaillaan vähä isommilla volumeilla. Tuo puhtaan kanavan säröytyminen kyllä tapahtuu ihan pienilläkin volumeilla. Tosiaan tuo pikkauksen voimakkuus vaikuttaa asiaan paljon. Plektralla ku rämpyttelee niin säröytyy herkälläkin kosketuksella. Sormilla jos pikkaa niin kanava on paljon puhtaampi. En ole kyseistä värkkiä kokeillut, mutta jos puhdas kanava menee särölle kotisoitteluvolumella, on värkissä melko varmasti jotain vikaa... Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 29.06.2008 07:51:22 | |
En ole kyseistä värkkiä kokeillut, mutta jos puhdas kanava menee särölle kotisoitteluvolumella, on värkissä melko varmasti jotain vikaa... Valveking-nupin omistajana voin todeta, että ykkös-inputtia ja aktiivimikkejä(EMG) käyttämällä clean-kanava menee ruttuun todella helposti. En pitäisi silti sitä vikana vaan kuitenkin ominaisuutena. Kuten aikasemmin jo keskustelussa on mainittu, pikkausvoimakkuus nousee avainasemaan. Itsellä tosin JJ:n putket 'joka nurkassa', mutta etusessa ecc83 kuitenkin. Verrattuna orkkisputkiin, ei vaikutusta säröytymiseen ja särön määrään, luonne muuttui kyllä. Rai rai. | |
![]() 12.08.2008 10:32:05 | |
Mitenkäs... Saako VK:n tehot puolitettua nykäsemällä laitimmaiset putket pois ihan lennosta, vai pitääkö ruveta biasoimaan yms? "Yes." -Devin Townsend | |
![]() 13.08.2008 19:52:58 | |
iteläni on sama vahvari ja se telekasteri ja onse kyl omasta mielestänikyll clean ei mikään yyber kirkas mut ei se kyllä särökään oo edes hyvällä mielikuvituksella. minähän olen jo kauan sitten luopunut toivosta että ne biisit käsitettäis oikenin-Pantse Syrjä. | |
![]() 13.08.2008 20:28:43 | |
Mitenkäs... Saako VK:n tehot puolitettua nykäsemällä laitimmaiset putket pois ihan lennosta, vai pitääkö ruveta biasoimaan yms? Pitää poistaa joko keskimmäiset tai ulommaiset putket. Valvessa on 2 putkea, ei taida onnistua. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)