Aihe: EMG Zakk Wylde mikit (EMG 81 ja 85)
1 2 3
Les-Andy
23.11.2007 16:21:05
Terve!
Mitäs kokemuksia teillä on näistä mikeistä? Sopisiko ne mulle ku ite soitan blues, rock, heavy ja sellasta. Et ne ei vaa sovi esim heviin?
-andy
marko.m
23.11.2007 16:32:37
Minä olen saanu käsityksen että nuo sopii vain rankkaan heviin, eli jos bluesia soittelet niin ei luultavasti käy. Ei tosin ole omakohtaisia kokemuksia.
Antti1
23.11.2007 16:55:26 (muokattu 23.11.2007 16:56:21)
Minä olen saanu käsityksen että nuo sopii vain rankkaan heviin, eli jos bluesia soittelet niin ei luultavasti käy.

Ei pidä paikkaansa. Testatkaa ite, niin tiedätte miksi ihmiset puhuu mitä puhuu. Suurin osa huhupuheita ja tuubaa.

EDIT: Niin ja haulla löytyy varmaan satoja "kokemuksia" näistä. Seassa tietty ihan oikeaakin asiaa. Kannattaa kokeilla. Jos jotain jää epäselväksi, niin pistä toki tarkentavaa kysymystä sit.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Werde
23.11.2007 18:12:15
Helpommalla pääset jos laitat passiivisetin josta löytyy isotehoinen tallamikki ja miedompi kaulamikki.
Dead men tell no tales.
Tee
23.11.2007 19:18:35 (muokattu 23.11.2007 19:18:54)
Minä olen saanu käsityksen että nuo sopii vain rankkaan heviin, eli jos bluesia soittelet niin ei luultavasti käy. Ei tosin ole omakohtaisia kokemuksia.

http://www.ada.com.tr/~modabasi/mark1.jpg mark knopfler ja emg:t.
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
pekurides
23.11.2007 19:53:53

se on vähän tapauskohtasta se sopiminen...

ehkäpä suurin osa on sitä mieltä ettei bluesin herkkä sielu pääse esiin aktiivilla compressoidun dynamiikan tai sen puutteen takia lähinnä kun plektrakädellä ei oikein saa kontrolloitua ulosantia joka tuppaa olemaan maksimia jatkuvasti.

Aktiiveja ,ainakin EMG palikoita (81) syytetään myös kliinisestä saundista passiivien rosoisuuteen verrattuna.

Itsekin olen myös huomannut että joidenkin laitteiden kanssa ne taas tuntuu paremmilta kuin toisten...

Lopuksi kyse henkilökohtaisista mieltymyksistä mutta kyllä niitä hevissä eniten suositaan. niin itse olen myös passiivimiehiä useista EMG yrityksisitä huolimatta.

Voihan ja pitääkin! niitä kokeilla mutta siinä on sitten myös tavallista isompi savotta kun joutuu vaihtamaan kaikki palikat konehuoneesta uusiin...
Tunteella päin vittua.
2randpo
23.11.2007 20:08:12 (muokattu 24.11.2007 13:28:43)

No eihän nuo aloittajan mainitsemat EMG:t mitkään varsinaiset blues-mikit kyllä ole. Jotkut muut EMG:t ehkä paremmin, jos bluesiakin on tarkoitus soitella. David Gilmour taisi käyttää jotain, oisko ollut EMG DG-20-mikkejä. Ei ole Gilmour tosin juurikaan levyttänyt tarkasti ottaen bluesia, mutta blueskitaristi silti.
Morri
23.11.2007 23:25:11
Itselläni on eri kitaroissa EMG:n 60,81,85 ja 89-mikit ja olen kaikkien "saundiin" enemmän kuin tyytyväinen. Voin omasta puolestani suositella kaikkia varauksetta, erinomaisia mikkejä kaikki, tämä siis minun mielipiteeni, suon toki toisille oikeuden olla toista mieltä. Kelpaavat kaikenlaiseen musiikkiin, meikäläistä harmittaa että EMG:t on leimattu pelkiksi hevimikeiksi. Ennen kaikkea kummastuttaa niiden haukkuminen huonoiksi clean-mikeiksi, kyllä meikäläisen korvaan ainakin sopii, varsinkin paljon parjattu 81 kaulalla on kerrassaan loistava. Mikkien paras puoli on tuossa aktiivielektroniikassa, kaikki ylimääräiset kohinat ja surinat jäävät pois.
Jazkaa
23.11.2007 23:27:17
Eikös se soundi lähtenyt sormista M.netin mukaan? EMG:t kiinni vaan. ;)
pulliha
23.11.2007 23:29:13
81 ei must kokemuksen perusteella ainakaan oo mikään cleanin kanssa paras yhdistelmä. On lämpö kaukana...
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
Insane Kane
24.11.2007 00:16:07
81 ei must kokemuksen perusteella ainakaan oo mikään cleanin kanssa paras yhdistelmä. On lämpö kaukana...

Se on ihan näpsäkkä ja lämmin mikki kaulalla
Ei näin! >=)
J.Hollström
24.11.2007 00:23:34
Voin omasta puolestani suositella kaikkia varauksetta, erinomaisia mikkejä kaikki, tämä siis minun mielipiteeni, suon toki toisille oikeuden olla toista mieltä. Kelpaavat kaikenlaiseen musiikkiin, meikäläistä harmittaa että EMG:t on leimattu pelkiksi hevimikeiksi.

Stereotypioiden luonti tapahtuu siinä vaiheessa kun mikrofonin mannekiiniksi valjastetaan "maailman kovin jätkä" Zakk Wylde joka syö rautaa ja paskantaa kettinkiä.

Itse olen sitä koulukuntaa, jonka mielestä mikrofonin vaikutus koko signaaliketjussa soittajan aivoista kuulijan korvaan on alle 1%. Tällä foorumilla on todistettu monta kertaa se, että kitaran kuin kitaran saa muokattua tunnistamattomaksi erilaisin menetelmin riippumatta siitä, mikä mikki siinä on kiinni. Itse olen käyttänyt myös EMG:n mikkejä ja uskallan väittää, että niillä pystyy soittamaan ihan mitä musiikkia tahansa. Jos ei pysty, niin vika on hihnan ja piuhan välissä. Se mikä on optimaalisin valinta mihinkin tilanteeseen on sitten eri asia, mutta puhutaan todellakin pienistä marginaaleista. Minun mielestäni.
ranttis
24.11.2007 10:18:35
itellä on lespassa noi mikit ja kyllä sillä bluussit lähtee
niinpä...
Iron Horse
24.11.2007 11:16:36 (muokattu 24.11.2007 11:19:50)
Seymour Duncanilla on sitten Blackout-mikrofonit, jotka ovat parannellut EMG:t, orgaanisemmat, ja vähemmän sirisevät. Eli voisivat olla varsinkin blues-osastolle paremmat, ja kyllä niillä heviä voi vetää, ainakin Alexi Laiho.

http://www.seymourduncan.com/forum/ … 14965&highlight=ahb-1+blackouts
http://www.seymourduncan.com/forum/ … 99023&highlight=ahb-1+blackouts
http://www.seymourduncan.com/forum/ … 03311&highlight=ahb-1+blackouts
Arvostelu Guitar Worldissä:
http://www.seymourduncan.com/images … ts/electric/humbuckers/gwreview.pdf
(aika karseaa tuossa arvostelussa on kohta, jossa sanotaan, että vahvistimen asetuksia voi joutua säätämään)
One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie.
mesa-
24.11.2007 11:34:14
Kyllähän näillä EMG:lläkin bluussit ynnä muut lähtee: http://youtube.com/watch?v=FH9wVlfAnIo
Blues 'n' Metal!
Mirk0
24.11.2007 11:41:04 (muokattu 24.11.2007 11:41:42)
Emg 91...muttei ehkä Suomesta saa...

http://www.emginc.com/displayproduc … ar&categoryid=6&catalogid=7

Kuulostaa mielenkiintoiselta.
Kelluva humbbari.
Edit:Hups toi on archtoppeihin. :/
Me ollaan kitarasankareita kaikki.
discominister
24.11.2007 11:58:07
Itse en tykännyt kyseisistä mikeistä yhtään.. Halpiskitara pesi cleanilla ihan mennen tullen.
Werde
24.11.2007 12:41:15
Seymour Duncanilla on sitten Blackout-mikrofonit, jotka ovat parannellut EMG:t, orgaanisemmat, ja vähemmän sirisevät. Eli voisivat olla varsinkin blues-osastolle paremmat, ja kyllä niillä heviä voi vetää, ainakin Alexi Laiho.

Itsellä löytyy kitaroista koko aktiivimikkien kirjo, ja en ihan sukkana väittäisi että "parannellut EMG:t".. erilaiset lähinnä. Ulostuloa noissa on vielä pirusti enemmän kuin EMG:issä, ja soundi nyt on makukysymys. Toisilla vahvareilla toimii, toisilla ei.
Dead men tell no tales.
Dropped C
24.11.2007 12:44:59 (muokattu 24.11.2007 12:45:40)
Tekisi mieli kuulla noita Duncanin aktiiveita (siis muualtakin Siimor Dunkanin sivuilta), EMG:t kun eivät ole miellyttäneet korvaa milläänlailla kun niillä on soittanut tai kuunnellut. Se soundi vaan ei rokkaa omaan korvaan, mutta se on kyllä ihan totta että eivät ehkä kierrä niin herkästi tai kohise niin paljon.
"Thy ashes blown, torrent winds. Unanswered cries, for the darkness is near."
pulliha
24.11.2007 15:31:10
Se on ihan näpsäkkä ja lämmin mikki

Joo anteeksi en kaulalla ole testannut varmaan toimii hyvin. Itsellä on tallassa ja siinä ei toimi ...
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)