Aihe: Humbuckerien vaihto P90-tyyppisiksi?
1
Little Tina
20.08.2008 14:14:13
Jos nyt lähtisin tuolle tielle ja tilaisin vaikka ne GFS Mean90-mikit niin onko olemassa isokin riski että kaikki johdot ovatkin erivärisiä tms muuta hässäkkää, eikä niitä johtoja sitten osaakaan juottaa oikeisiin paikkoihin? Kitara on siis onttokoppainen Ibanez AF75.
Olisiko sittenkin turvallisempaa ostaa kalliimmat mikit asennuksineen kitarakaupasta? Kun eivät tuosta asennustyöstä paljoa kummiskaan veloita..
oiva tumpeloinen
20.08.2008 14:24:10
Piuhojen värit ei ole ongelma. Ne on varmastikin eri väriset, mutta netistä löytyy hyviä taulukoita sitä varten. Niissä verrataan ihan suoraan "piuhojen värejä" eri valmistajien kesken.

Sen sijaan tuo mikki ei mene suoriltaan humbukkerin paikalle. Se on leveämpi ja kaipaa siis lisää tilaa. Tuohon on kyllä olemassa ratkaisukin: noita saippuoita saa myös bukkerikokoisina. Mä nyt taas sanon, että se malli on p100, mut kohta joku varmasti mut korjaa, kun en koskaan sitä mallia suoriltaan muista.

Itse asennuksesta sen verran, että noihin onttokoppaisiin asentaminen on vähän tuskallisempaa kuin lankkuihin. Joskus noiden elektroniikkojen pujottaminen on kohtuullisen ärsyttävää ilman kunnon työkaluja. Kyllä nekin itten loppupeleissä sinne menee, mutta kannattaa ainakin varautua ärräpäihin matkalla. Tai sitten siihen ammattisetään.
varakeef
20.08.2008 14:37:56 (muokattu 20.08.2008 15:01:32)
Tällaiset Seymour Duncanin Phatcatit ovat juuri mitä tarvitset. SPH90. Humbuckerin kokoiset, menevät heittämällä (mikäli Ibanezissa on normaalin kokoiset humpparit, PAF-kopiot siis).

http://www.seymourduncan.com/produc … alized/progressive/sph901_phat_cat/

Kaksi piuhaa niistä lähtee. Asennusohje seuraa paketin mukana, vaippa maahan ja sisempi piuha volumepotikan juureen:

http://www.seymourduncan.com/images … electric/specialized/501025-100.pdf

Mutta kuten edellä todettiin, onttokoppaisissa voi tulla ahtaat paikat työskennellä, asennuspuljuilla on kikkakolmoset, sopivat työkalut ja riittävä juottamistaito.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Andy J.
20.08.2008 14:54:56
Sen sijaan tuo mikki ei mene suoriltaan humbukkerin paikalle. Se on leveämpi ja kaipaa siis lisää tilaa.

...ja höpö höpö, sanoo setä. Mean 90 on nimenomaan humpparin kokoinen P90-mikki, mulla on sellainen yhdessä kitarassani, joten uskon tämän tietäväni... ;) GFSn mikkien mukana tulee hyvinkin selkeä ohje niiden asennuksesta ja piuhojen väristä, joten ainoa ongelma näiden kanssa on just sen puoliakkarin "konepellin" puute, ja siitä johtuva asentamisen hankaluus.
oiva tumpeloinen
20.08.2008 21:16:05
...ja höpö höpö, sanoo setä. Mean 90 on nimenomaan humpparin kokoinen P90-mikki, mulla on sellainen yhdessä kitarassani, joten uskon tämän tietäväni... ;) GFSn mikkien mukana tulee hyvinkin selkeä ohje niiden asennuksesta ja piuhojen väristä, joten ainoa ongelma näiden kanssa on just sen puoliakkarin "konepellin" puute, ja siitä johtuva asentamisen hankaluus.

Eli mä tiesin, että mut korjataan tässä, mut se olikin väärä kohta, mitä mä luulin vääräksi.....vai? ;D
IJarro
20.08.2008 21:35:14
eikös potikatkin ois hyvä vaihtaa 250kilosiks vai oonko ymmärtäny ihan väärin??
Let's do some living after we die...
Funkyshiva
20.08.2008 23:41:26

500K potikat on ainakin mun Gibsonin Les Paulissa,ja samaa sanoo SeymourDuncanin wiring diagramsit P-90:stä.
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
jra
21.08.2008 01:44:45

Itsellä on telessä Mean90 kaulamikkinä. Ainakin siinä toimii 500K-potikka paremmin, ensin oli 250k, jolla soundi oli liiankin paksu. Tosin sitten 500k:n kanssa tallamikin kanssa joutui tekemään virityksiä, 2xhumppari-kitarassa ei tuota ongelmaa ole. Kahden Mean90:n kanssa varmaan kannattaa antaa 500k potikkojen olla paikallaan.
varakeef
21.08.2008 10:01:45
eikös potikatkin ois hyvä vaihtaa 250 kilosiks vai oonko ymmärtäny ihan väärin??

Just toisin päin. Enemmän ohmeja, enemmän kirkkautta. Kirkkaus on normihumpparissa samaa luokkaa kuin P90:ssä, joten ei liene syytä tumpumpaan vaihtaa.

Toisaalta jos 250:t on ei kannata suinpäin vaihtaa vaan kuulostella kelpaako niinkin.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
papitsu
21.08.2008 13:26:39
Toisaalta jos 250:t on ei kannata suinpäin vaihtaa vaan kuulostella kelpaako niinkin.

Paitsi kun puoliakustinen on, niin menee siihen yhteenkin kolvailukertaan niin kovasti sitä aikaa, että voi pistää jo hieman hermoja kierälle monta kertaa putkeen samat siimaleikit.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Joees
21.08.2008 13:34:27
Tuohon on kyllä olemassa ratkaisukin: noita saippuoita saa myös bukkerikokoisina. Mä nyt taas sanon, että se malli on p100, mut kohta joku varmasti mut korjaa, kun en koskaan sitä mallia suoriltaan muista.

P100 on P90-kokoinen mikki, joten ei uppoo. Olisko Gibsonilla ollut se P94 mikä futaa humpparin kolossa. Sit on kaikki Phat Catit summuut. Ja mun lemppari Ruokankaan SingleSonic.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)