Aihe: Voiko kitaraa silittää silitysraudalla?
1 2
Rafis
25.08.2008 22:57:14
Kuulostaa varmaan tyhmältä kysymykseltä (ei ole trolli :D), mutta ostin tässä jokin aika eräänlaisia kangaspalasia, joiden toinen puoli on eräänlainen liimapuoli, jonka saa kiinni ainakin kankaisiin silittämällä sitä (tietenkin silitysraudalla :D). Kysmys kuuluukiin: voiko sen saada kiinni kitaraan silittämällä? tietenkin niin että varoo raudan osumista kitaraan.. Jos ei, minkälaisella liimalla sen voi saada kiinni?

Älkää pliis vastatko vaan mutu-tuntumalla, vaan vastatkaa mieluummin, jos teillä on kunnon tietoa. Tai ainakin sanokaa jos vastaus on puhdasta mutua.
Legatus
25.08.2008 23:01:19
Noniin. Pakko sanoa että tuskinpa se kitara pilalle siitä menee ja jos menee niin luultavasti kyseessä ei ole kallis kitara sillä tuskin kukaan lähtisi vähänkään arvokkaaseen kitaraan mitään liimailemaan.

Kokeile vaikka silityraudalla ensin jotain lakattua puuta silittää jonkun kankaan läpi. Jos puukappale ei mene miksikään niin ei kitarakaan. (Tässä siis ohjeeni jos kellään ei ole käytännön kokemusta) :D
Myykää minulle Jackson RR3R-kitara!!!!
Timo JM
25.08.2008 23:01:41

Oletko miettinyt miltä skitta näyttää kun kangaspinta likaantuu (ja alkaa lopulta haisemaan), eikä sitä voi pestä?
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
HeavyMachinery
25.08.2008 23:05:16

Kuulostaa varmaan tyhmältä kysymykseltä (ei ole trolli :D), mutta ostin tässä jokin aika eräänlaisia kangaspalasia, joiden toinen puoli on eräänlainen liimapuoli, jonka saa kiinni ainakin kankaisiin silittämällä sitä (tietenkin silitysraudalla :D). Kysmys kuuluukiin: voiko sen saada kiinni kitaraan silittämällä? tietenkin niin että varoo raudan osumista kitaraan.. Jos ei, minkälaisella liimalla sen voi saada kiinni?

Älkää pliis vastatko vaan mutu-tuntumalla, vaan vastatkaa mieluummin, jos teillä on kunnon tietoa. Tai ainakin sanokaa jos vastaus on puhdasta mutua.

Jos otat kaulan irti niin mitään vaaraa ei ole että mikään pilalle menisi muuta kuin maalit :D

Meinaatko laittaa jotain hiha Patchejä kitaraan ? jos niin ei muuten pysy :D

Kontakti liima on paras jos haluat ne jollain liimata se tarraan kankaiden kanssa lakka pintaa tiukasti.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Rafis
25.08.2008 23:05:59
joo, eli squier kyseessä, en mä oikeeseen fenderiin/gibsoniin viittis ruveta mitään liimaileen..
Rafis
25.08.2008 23:07:01
Meinaatko laittaa jotain hiha Patchejä kitaraan ? jos niin ei muuten pysy :D

mitä ne on?
atimoc
25.08.2008 23:12:33

Oletko miettinyt miltä skitta näyttää kun kangaspinta likaantuu (ja alkaa lopulta haisemaan), eikä sitä voi pestä?

Yleensä se pinta lakataan
http://www.sevenstring.org/forum/se … loral-print-content.html#post537697
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
HeavyMachinery
25.08.2008 23:35:34

mitä ne on?

Silitettävä hihamerkki.
Rafis
25.08.2008 23:47:42
Silitettävä hihamerkki.

no varmaan just sellanen se on.
Sälski
26.08.2008 01:27:20

Hmm. Taidat sekottaa kitaran farkkuliivistä.. Katsos näin: http://i30.tinypic.com/6s47rl.jpg
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
santa
26.08.2008 09:19:41
voi paperin laitat vielä väliin ja höyryä sitä ennen niin miksi ei onnistuisi. mutta muista se voipaperi laittaa väliin. luistaa paremmin eikä ole vahingossakaan maalipinnassa rauta kiinni.
HeavyMachinery
26.08.2008 10:47:31

no varmaan just sellanen se on.

http://i245.photobucket.com/albums/gg43/Arweed/nauhoitus3.jpg

Tuossa mustassa RGssä on mulla nahkainen patchi liimattu kontaktiliimalla bodyyn.
rrroope
26.08.2008 13:08:35
tämä on ehkä hämmentävin keskusteluotsikko ikinä.
mvirta
26.08.2008 13:55:01
Itse varmaan laittaisin spray-liimalla, vaikka Biltemasta hakee kympin purkki. 3M:t on kalliimpia mutta muuten toimii kyllä. Niillä saa ohuen ja tasaisen kerroksen, ja arvelisin että pitää aika hyvin.

Pari suihkausta merkin takapuolelle ja pikku puhaltelu.. sitten vaan tällää kiinni, ja kerralla oikeaan paikkaan sillä noi kontaktiliimat tarraa heti.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
-jxjj-
26.08.2008 14:20:43
Itse laitoin aikanaan omaan kitaraani kankaisen hihamerkki-punatähden ihan teipillä kiinni. Eli sellasesta ruskeasta pakettiteipistä käänsin näppärästi kakspuoleista ja sitä koko merkin takapuoli täyteen. Yllätyin itsekin, miten hyvin se pysyi, mutta toisaalta taas kun oli aika ottaa se pois, ei ollut mitään vaivaa. Tätä itse suosittelisin, painaa vaan sen kunnolla kiinni. Vinkkinä voin sanoa (ei ainakaan mulle sopinut), että jos laitat moisia kitaraan kiinni, älä laita siihen kielten yläpuolelle, jossa plektrakättä heilutetaan, mulla ainakin hiersi reuna ranteeseen. Siksikin voisi olla tuo teippi hyvä, koska silloin voit hakea oikeata paikkaa vähän vapaammin...
-rock'n'roll ain't dead, but if I'd be him, I'd commit a suicide-
Kema
26.08.2008 14:35:34
Kunhan siinä sprayliimassa ei ole liuottimia kuten asetoonia joka liuottaa lakkaa.
mvirta
26.08.2008 14:51:13 (muokattu 26.08.2008 14:54:10)
Siinä on kyllä luultavasti tolueenia, joka arvatenkin menee lakkaan kuten uriini lumeen.. Mä olen tällä konstilla kiinittänyt kuvia kitaraan mutta keppi oli osmo-vahalla käsitelty joka ei ollut millänsäkään moisesta.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Henkka370
26.08.2008 16:25:59 (muokattu 26.08.2008 16:26:32)
tämä on ehkä hämmentävin keskusteluotsikko ikinä.

Huomaa, että kitarassa ei ole sellaista lappu kuin esim vaatteissa, missä ilmoitetaan miten voidaan pestä ja monessa asteessa. Myös silitysrauta näkyy siinä, joko rasti sen päällä tai ei.

Adressi, että tämmöiset laput myös kitaroihin!
Räbbänä
26.08.2008 16:27:15
http://i245.photobucket.com/albums/gg43/Arweed/nauhoitus3.jpg

Tuossa mustassa RGssä on mulla nahkainen patchi liimattu kontaktiliimalla bodyyn.

Offtopic: On tuo Diezelin VH4 aika julman näköinen peli. Sama pätee varmaan saundeihin?
M.A.C.H.O. #31 WHO THE HELL DO YOU THINK WE ARE?!
Antti1
26.08.2008 16:30:15
Sama pätee varmaan saundeihin?

Joskus lähitulevaisuudessa se kenties selviää. :)
OSTAKAA MESAN ROADSTER!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)