Aihe: Seventy 80 - millainen elementti?
1
dropD
25.08.2008 15:35:52

Olen katsellut roudausta helpottamaan 2x12 kaappeja. Laneylta löytyisi kohtuuhintainen kokonsa ja olemuksensa puolesta passelin oloinen kaappi. Elementteinä seventy 80. Millainen elementti kyseessä. Hakusessa olisi suht koht neutraali ja selkeä soundi. Eli ei mitään erityisiä korostuksia millään taajudella, mutta kaikkea saa olla mukana botnesta yläpäähän saakka.
myy mulle Bossin HM-2
pekurides
25.08.2008 19:15:34

tuolla ainakin joku kehunut ja haukkunut, kai se totuus sieltä jostain löytyy :)

http://reviews.harmony-central.com/ … p/product/Celestion/Seventy+80/10/1

...taitaapi olla niitä celestionin halpissarjaa , jotka olleet yleisesti aika paskoja?
Tunteella päin vittua.
spacetux
25.08.2008 19:34:12
Perus jees elementti. Ei ole pahaa tai hyvää sanottavaa. Hieman tuhnut ja rankemmilla soundeilla toimii paremmin. Mulla tollaset alakaapissa lahkeita heiluttamassa.
koponen
25.08.2008 22:14:54 (muokattu 25.08.2008 22:15:42)
Seventy 80 on ajatuksena ehkä paras ikinä mutta toeutus on vähän sellainen jaa.. no tuota.. niin..noniin ei hyvä, ei huono. Kyllä sillä vetää, mutta ei se säväytä. Tykkään mm. G12T-75:sta enemmän.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Lonesome
25.08.2008 22:49:50
...taitaapi olla niitä celestionin halpissarjaa , jotka olleet yleisesti aika paskoja?

Hyvin yleinen vakiovarusteena juurikin esim. Laneyn putki-comboissa 30w alkaen. Ei nyt ihan sitä halvinta, vaan kuten edellä on tullut todettua, siltä väliltä.

Mulla on 112-Lanikan kaappi tuolla elementillä LC15R-combon lisänä ja siinä toimii mainiosti kotioloissa. Tositoimista en tiedä nykyisin mithään...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
Icy-Sun
25.08.2008 23:00:39
tuolla ainakin joku kehunut ja haukkunut, kai se totuus sieltä jostain löytyy :)

http://reviews.harmony-central.com/ … p/product/Celestion/Seventy+80/10/1

Aika härskisti eroavat noiden mielipiteet kuten yleistä. Olin yhdessä vaiheessa ostamassa 212 kaappia noilla ladattuna, mutta jäi.
There ain´t noway out tonight
ravensoul
25.08.2008 23:17:57
Randallin comboissahan on myös noita. Ei ne mitään susipaskoja ole, kelvolliset tehdasasennuselementteinä mutta en erikseen ostaisi.
dropD
26.08.2008 09:03:56

Laitetaan vielä vertailun vuoksi, että nykyisin käytössä on marsun 8412 (taitaa olla G12L elementit). Aikansa halpissarjaa, mutta oon tykänny kompaktista koosta ja soundipuolikin on ihan jees, ehkä karvan verran tunkkainen. Jotain samaan suuntaan (kenties hieman selkeämpi / napakampi) olisi haussa.
myy mulle Bossin HM-2
Spiral
26.08.2008 09:14:14

Randallin comboissahan on myös noita.

Ja Tech 21:n komboissa myös.
Tässä jonkinlainen vertailu Jenseniin:
http://www.youtube.com/watch?v=u0P85E-q0V0
dropD
26.08.2008 09:51:08

Ja Tech 21:n komboissa myös.
Tässä jonkinlainen vertailu Jenseniin:
http://www.youtube.com/watch?v=u0P85E-q0V0

Kiitoksia. Tämä antoi jo jotain vinkkiä. Pitääpä käydä vielä varmuudeksi lanikkaa kokeilemassa jos vaikka levytukussa sattuisi noita olemaan.
myy mulle Bossin HM-2
pekurides
27.08.2008 10:42:00

Kiitoksia. Tämä antoi jo jotain vinkkiä. Pitääpä käydä vielä varmuudeksi lanikkaa kokeilemassa jos vaikka levytukussa sattuisi noita olemaan.

Yritä päästä edes muutamaksi sekunniksi vetämään niin kovaa kun uskallat, jotkut tötteröt toimivat kivasti kotosalla mutta kun pääset reenikselle runttaamaan kunnon demppijunttaa niin voipi eitoivottu pörinä ja mumina olla melkoinen..... ja kaapin rakenteet vaikuttavat myös suuresti tähän ilmiöön.

Framuksen skobet kyllä aika suosittuja hintalaatusuhteensa puolesta,
äböyt samaan hintaan ja valmiiksi laatu v30 elementit sisällä,
niin en kyllä edes näitä muita "seventy80" juttuja harkitsisi, sen verran 50% kaapilla kuitenkin vaikutusta kokonaissaundiin!

Sen pari kertaa kun olen kokeillut jotain laitetta budjettiluokan kaapeilla jossa varmaankin ollu juuri näitä sevety80 ja samantyyppisiä sisällä niin ei oikein ole vakuuttanut pätkääkään..... mutta aika pitkälle saundi ja hinta kulkevat rinnakkain... että silleen.... pakko tehdä joskus kompromisseja.
Tunteella päin vittua.
dropD
27.08.2008 11:40:05

Yritä päästä edes muutamaksi sekunniksi vetämään niin kovaa kun uskallat, jotkut tötteröt toimivat kivasti kotosalla mutta kun pääset reenikselle runttaamaan kunnon demppijunttaa niin voipi eitoivottu pörinä ja mumina olla melkoinen..... ja kaapin rakenteet vaikuttavat myös suuresti tähän ilmiöön.

Tokihan se on ihannetilanne jos pääsisi omalla nupilla kunnon volyymillä kokeilemaan. Onneksi kaapin hommaamisella ei ole suurempaa kiirettä. Ehtii kokeilumahdollisuuksia tutkimaan.

Framuksen skobet kyllä aika suosittuja hintalaatusuhteensa puolesta,
äböyt samaan hintaan ja valmiiksi laatu v30 elementit sisällä,
niin en kyllä edes näitä muita "seventy80" juttuja harkitsisi, sen verran 50% kaapilla kuitenkin vaikutusta kokonaissaundiin!

Jotenkin en oo päässy noitten V30:sten kanssa sinuiksi. Joskus sellaisilla tullut keikkaa soitettua ja on ollut melkoinen EQ:n vääntö ennen kun on saanut soundin siedettäväksi. Tietysti jos ajan kanssa pääsis kunnolla säätelemään, niin saattaishan nekin toimia. Soundimaailma kun on muodostunut ajan myötä kuivan rahinan/narinan ja pyöreän pörinän hilpeäksi sekasotkuksi, noilla V30:llä tuntuu kuuluvan pelkkä narina.

Asiaan saattaa tosin tuoda muutoksia tänään tuleva uusi nuppi (TOP 50), mutta ainakin Thunder toimii huomattavasti paremmin 8412 kaapin kuin V30:llä ladatun pöntön kanssa.
myy mulle Bossin HM-2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)