Aihe: Etuasteputkella varustettu overdrive ja sen monipuolisuus?
1
dexi
24.08.2008 21:40:34
Heyy! Olen tässä jo jonkin aikaa katsellut näitä putkella varustettuja säröpolkimia, ja ajattelin kysellä, että ovatko nuo kuinka hyviä vermeitä esim. putkivahvarin särön boostaamiseen? Jos vertaa tehtävään esimerkiksi vanhaa kunnon tubescreameria, niin hoitaako nuo putkella varustetut tehtävänsä myös tässä osastossa?

Sen kuvan olen ainakin näistä saanut, että soundiskaala on ainakin laajempi perinteiseen od-pedaaliin verrattaessa. En ole kuitenkaan hakemassa pelkästään pedaalia, joka korvaa vahvarini särön, vaan myös hyväksi boostaajaksi soveltuvaa poljinta.
tuluppa
25.08.2008 11:02:55 (muokattu 25.08.2008 11:04:10)

Mä voisin lähteä heti dissailulinjalle. Eli mulla pyöri lattialla aikansa HK:n tube factor ja emmä sitä oo myynnin jälkeen kaipaillut vaikka soundeiltaan aika ryhdikäs laitos olikin. Henkilökohtaisesti oon sitä mieltä ettei jaloissa tarvitse olla lamppuja jos vahvistinpuolella on kaikki astiat astiakaapissa. Monesti tuntui, että tavalliset purkit kiusasi vahvistinta kaikessa rujoudessaan luonnollisemmin kuin ominaissoundiltaan aika hifi tube factor.

Ja yleisesti ottaen noi putkipedaalit saattaa olla jo olemassaolevalle pedaalilaudalle suuri haaste, koska yleensä 1) ne on kookkaita 2) niiden virtavaatimukset on tiukemmat.
muumiii
PappaSF
25.08.2008 13:17:17
Heyy! Olen tässä jo jonkin aikaa katsellut näitä putkella varustettuja säröpolkimia, ja ajattelin kysellä, että ovatko nuo kuinka hyviä vermeitä esim. putkivahvarin särön boostaamiseen? Jos vertaa tehtävään esimerkiksi vanhaa kunnon tubescreameria, niin hoitaako nuo putkella varustetut tehtävänsä myös tässä osastossa?

Sen kuvan olen ainakin näistä saanut, että soundiskaala on ainakin laajempi perinteiseen od-pedaaliin verrattaessa. En ole kuitenkaan hakemassa pelkästään pedaalia, joka korvaa vahvarini särön, vaan myös hyväksi boostaajaksi soveltuvaa poljinta.

Oletko kokeillu Xotic BB preamp, jos et niin käy ainakin jossain kokeilemassa jos vaan mahdollista. Tuosta lähtee ihan kivaa boostausta, lämmintä säröä, boostaa hyvin cleanit ja myös särönkin, varsin hyvä soundinen vehje ja antaa myös sustainia.

Linkki ohessa http://www.prosoundcommunications.com/english/xotic/effects/bb_preamp/

Tuota olen vissiin ehdottanu aika monelle mutta vielä en ole itse saanut ostettua, on kyllä seuraava ostoslistalla :-)
Lilli
25.08.2008 14:24:59
Oletko kokeillu Xotic BB preamp, jos et niin käy ainakin jossain kokeilemassa jos vaan mahdollista. Tuosta lähtee ihan kivaa boostausta, lämmintä säröä, boostaa hyvin cleanit ja myös särönkin, varsin hyvä soundinen vehje ja antaa myös sustainia.

Linkki ohessa http://www.prosoundcommunications.com/english/xotic/effects/bb_preamp/

Tuota olen vissiin ehdottanu aika monelle mutta vielä en ole itse saanut ostettua, on kyllä seuraava ostoslistalla :-)

Mullakin tuollainen Xotic BB oli mutta ei oikein kummempia värinöitä aikaansaanut. OCD oli 'omanlaisensa' mutta paras toistaiseksi ollut kyllä T-Rex Mudhoney, vaikka enempi fuzz onkin.
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannusaamuna 2000
Wäiski
25.08.2008 14:45:21
Minulla on pyörinyt kasa transistoripedaaleja ja putkisellaisista ainakin joku Mesa-Boogien raketti, HK:n TubeFactor ja Seymour Duncanin Twin Tube Classic (http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/348003). Suosittelen kokeilemaan viimeksimainittua, hinta ei ole kauhea ja soundi ainakin omaan mieleeni erinomainen. Ykköskanava toimii cleanboostista pikkuruttuun, kakkoskanava siitä eteenpäin Mooresta Santanaan ja lopulta Neil Youngiin pahimmillaan. Puutteena on herkästi pyörivät nupit. Muut kokeilemani putkipedaalit eivät ole tehneet minuun erityistä vaikutusta.

Kokeilu kannattaa, nämähän ovat mielipidekysymyksiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)