Aihe: Hevikitara noin 1000€
1 2
blim360
23.08.2008 11:53:20 (muokattu 23.08.2008 11:57:23)
Olen noin vuoden soittanut halvalla Ibanezilla ja Roland Cubilla ja nyt pitäisi vähän järeämpää kalustoa hankkia. Olen katsonut ESP Alexi 600:sta ja Jackson RR24 Rhoadsia, kumpaa suosittelette vai jotain muuta? Vahvistimeksi olen katsellut 50 wattista Valve Kingiä, onko hyvä?

EDIT/OFFTOPIC: Laitan vielä tähän että nykyisellä Casiolla kun viritän kitaran niin se ei kuulosta oikealta, ensimmäisellä kielellä on kai 1E jne... Vai teenkö sen väärin?
Vicious
23.08.2008 11:55:26 (muokattu 23.08.2008 11:56:16)

Soitatko pelkästään kotona ? Etkö tykkää Rolandin soudeista vai kuumottaako vaan vaihtaminen?

Edit:

Mulle nuo v-kitarat on hepreaa nii en valitettavasti osaa sanoa juuta enkä jaata. Tuo Jackson on ainaki hienompi.
SUPPORT METAL
blim360
23.08.2008 11:58:56
Kotona soitan vaan, tuo Rolandi on 15 wattinen Cube joka maksaa 99€, ajattelin että Peaveylla tulee paljon laadukkaampaa jälkeä.
Dirty Hero
23.08.2008 12:10:55
Vahvistimesta sen verran että 50W putkitehoa on hieman liikaa kotiin. Pitäisi melkein hankkia joku keinokuorma että saa ison ValveKingin soimaan kunnolla pienemmillä äänenvoimakkuuksilla..

kitarasta en osaa sanoa mitään.
Grugi
23.08.2008 12:11:18
Kotona soitan vaan, tuo Rolandi on 15 wattinen Cube joka maksaa 99€, ajattelin että Peaveylla tulee paljon laadukkaampaa jälkeä.

http://www.guitarforbeginners.com/onlinetuner.html

koitas tolla virittää ja kuuntele miltä sitten kuulostaa, voihan se sun viritysmittari olla rikkikin.
SDMF
blim360
23.08.2008 19:25:07 (muokattu 23.08.2008 19:25:55)
Anyone? (liian lyhyt viesti)
Nacher
23.08.2008 19:32:48
Olen noin vuoden soittanut halvalla Ibanezilla ja Roland Cubilla ja nyt pitäisi vähän järeämpää kalustoa hankkia. Olen katsonut ESP Alexi 600:sta ja Jackson RR24 Rhoadsia, kumpaa suosittelette vai jotain muuta? Vahvistimeksi olen katsellut 50 wattista Valve Kingiä, onko hyvä?

EDIT/OFFTOPIC: Laitan vielä tähän että nykyisellä Casiolla kun viritän kitaran niin se ei kuulosta oikealta, ensimmäisellä kielellä on kai 1E jne... Vai teenkö sen väärin?

Valveking on tuskin oikea valinta kotisoitteluun. Ensinnäklin sitä on lähes pakko potkia pedaaleilla kunnon hevisärön saamiseksi ja toisekseen putkivahvarit useimmiten eivät soi vielä kovin hyvin hiljaisella voluumilla. Kannattaa tuota vahvistinta vielä miettiä vähän pidempään ja testailla erilaisia vaihtoehtoja. Esim hevitouhuihin Randallin joku combo tai mahdollisesti Line6 Spideri voi toimia kotona hyvin. Kokeile kuitenkin ehdottomasti lävitse ennenkuin päätät, sillä vahvistimen ostaminen sokkona on harvinaisen riskiä touhua.

Kitaroista sanottakoon, että tuossa Alexi 600:ssa on melkoinen nimilisä hinnassa, kun kyseessä on kuitenkin Koreassa tehty kitara. Laadullisesti se lienee samaa tasoa kuin ESP-LTD 400 sarjalaiset, jotka irtoavat huomattavasti halvemmalla. Jackson RR24 on mielestäni selkeästi suositeltavampi vaihtoehto. Käytettyjä kannattaa myös katsella.

Jos nuolikitara ei ole välttämättömyys, niin nämä monestimainostetut japaniaiset Ibanez RG:t (1570, 2570 jne) ovat erittäin hyviä hintalaatusuhteeltaan.

Tuosta RR24 kuitenkin pari huomiota. Ensinnäkin siinä on vain tallamikki ja se on aktiivi EMG-81, joten tasan mitään muuta kuin metallia sillä ei soita. Jos et kaipaa monipuolisuutta, ei tuo ole ongelma, mutta jos haluat soitella cleania jne, edessä on tuskien taival. Lisäksi jos kitaran virittäminen on nytkin hankalaa, niin tuo kelluva Floyd Rose talla tekee siitä tuhannesti vaikeampaa. Siinä kun yhden kielen virittäminen muuttaa aina toisen kielen virettä, ja vireen löytäminen vaatii paljon hienosäätöä. Mikäli nykyisessä Ibanezissasi on myös kampitalla, voi siinäkin virittämisen vaikeus johtua juuri samasta asiasta. Kiinteä talla on huomattavasti käyttäjäystävällisempi ja helpompi säätää. Osta floikkakitara vain, jos nimenomaan tarvitset sitä kampea oikeasti johonkin. Ja vielä viimeisenä se, että nuolikitaran soittoergonomia jakaa mielipiteitä. Kokeile ensin, sopiiko tuonmuotoinen kitara syliin vai ei.

Käytettyjä kannattaa myös katsella. 1000e budjetilla voi käytettynä löytää todella kovatasoisen hevikitaran.
spede from hell
23.08.2008 19:40:13

Käytettynä saa pirun hyvän skeban, ja jacksonia suosittelen taas kerran... Jos n. 1000€ meinaa satsata, niin sillä saa jo aika hyvän. Pari hunttia jos kehtaa laittaa lisää budjettiin niin avot!
G.I.D!
spede from hell
23.08.2008 19:41:25

Käytettynä saa pirun hyvän skeban, ja jacksonia suosittelen taas kerran... Jos n. 1000€ meinaa satsata, niin sillä saa jo aika hyvän. Pari hunttia jos kehtaa laittaa lisää budjettiin niin avot!

...kannattaa metsästää grover jacksoneita yms. Kunnon japsiproffa Randy niin siinä on keppiä!
G.I.D!
blim360
23.08.2008 19:47:03 (muokattu 23.08.2008 19:50:03)
Voin minä laittaa rajaksi vaikka 1500€, en minä tremoloa oikeastaan tarvitse joten... Olisikohan joku Gibson hyvä? Esim. nämä;

http://www.thomann.de/fi/gibson_flying_v_67_ebony.htm
http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_fb.htm
http://www.thomann.de/fi/gibson_sgstd.htm

Taitaa SG olla paras kun on standard vs. studio, mutta en oikein pidä sen ulkonäöstä, LP standardit jotka ovat alle 1500€ ovat taas rumia...

EDIT: En edes tiedä miksi laitoin sanan hevi- otsikkoon, soittelen vähän kaikkea. Mikä vahvari olisi hyvä kotisoittoon vai pitäisinkö Rolandin?
TTV
23.08.2008 19:48:57
Jacksonin RR5 voisi olla ihan miettimisen arvoinen peli, jos tuo vibratalla ei ole välttämättömyys. Samalla vois harkita Deanin VMNT1 ja LTD:n V-500 malleja. Hevikepistä käyvät myös B.C.Richin Kerry King Signaturet, joissa on aktiivimikit ja Kahlerin Hybridi-talla (voi lukita kiinteäksi yhdellä ruuvilla).
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
lavaamo
23.08.2008 19:53:14
Jotenkin alkaa tuntua että tiedätkö itsekkään mitä haluat/tarvitset??
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
blim360
23.08.2008 19:56:56 (muokattu 23.08.2008 19:57:10)
Heh, en oikeastaan. Soitan siis rokkia ja heviä, muodolla ei oikeastaan ole väliä, V vain näyttää niin coolilta. Laadukkaamman kitaran ja vahvarin haluaisin kuin GAX 30:n ja Cuben.
PappaSF
23.08.2008 20:03:42

Ootko zekannu oisko noista VOX AD30VT ja AD30VTXL hybridistä sun tarpeisiin?
Vaihtoehtoina sulla on vahvariksi joko trankkuvehje, hybridi tai sitten putkivehje (putkivehkeet ovat kalliimpia). (Hinta siinä 190-250, ellen muista sitten ihan päin mäntyä).

Trankuista taitaa olla nuo Tehc 21 TM 60 aika hyvä (hinta lienee siinä 500-600).
Sitten tuo VOXin vehje joka on reilusti halvempi ja tietysti Cubase 30X jos haluat pysytellä Cuben soundeissa ja onhan tuo Cube 30X (n. 200 euroa) ihan hyvä soundinen (käyttää sitä sillä painikkeella joka mahdollistaa luukuttamisen kotivolyymitasolla).

Putkareista halvimpia taitaa olla jotkut 5- 15 wattiset vehkeet kuten Fenderin Champion XD (hinta siinä 300-400 riippuen mistä ostaa)
Laneyn Lionheart 5wattinen kombo, aika hyvä soundinen on ja hinta siinä 550-650 kait). Sitten taitaa olla vielä pikku Voxin ja muidenkin putkareita.

Kitarasta voi olla että löytyy käytettynä noita modattua RG 1570 Prestige malleja (jos niistä tykkäät) tai jotain muuta.

Lopuksi tuli mieleen, että jos pärjäät sillä Cubella vielä kotisoitossa niin satsaat rahat pelkkään skittaan ja hankit vahvarin sitten myöhemmin.
blim360
23.08.2008 20:11:50
Juu ehkäpä niin olisi paras, samalla voisi ostaa jonkun säröpedaalin kun nykyinen Digitech Grunge ei oikein sovi tyyliini. Mites nuo multiefektit toimivat?
PappaSF
23.08.2008 20:21:25 (muokattu 23.08.2008 20:46:41)
Tuo Fenderi Champion ei liene kyllä mikään heviin tai metalliin taipuva vahvariputkari.

Multiefektihärpäkkeet ovat siitä hyviä, että niissä vissiin kaikissa kuulokkeilla hyvät paikat ja suht helppo liitettävyys tietsikaan, ei ainakaan naapureita häiritse.

Ja Multiefekteillähän saa lisää potkua tuohon Cubeenkin soundillisesti esim. Clean ja muistaakseni Tweed kanavia ite käytin Boss GT-8 kera Cuben 30X:ssä.

Multiefekteissä on aika hyvin valinnan varaa on monta joissa on vahvistin mallinnoksia, näitä taitaa olla VOX tonelaba, Linen vehkeissä, Zoomin isommat pedaalihärpäkkeissä.

Nyt on markkinoilla muuten uutuus Line 6 mallistossa eli se M13, jossa on pelkät efektit ilman kitaravahvari mallinnoksia, vois toimiakin cuben kanssa (tuon saa vain kokeilemalla selville miellyttääkö)

http://line6.com/m13/

Edit: Jos haluaa putkivehkeen, jota voi soittaa kotisoittovolyymeillä niin yllätys yllätys 50W Hughes & Kettner Switchblade kombo on aika volyymiystävällinen myös kotisoitossa (tottakait jos tuota luukuttaisi isommala volyymillä niin soundit ovat sitten vielä makoisampia ja putkivehkeethän alkavat elämään kunnolla isommilla volyymeillä). Tuossa Switchbladessa on 32 bankkia ja jokaisessa 4 muistipaikkaa, johon voi tallentaa sopivilla säädöillä oman makunsa mukaisen soundin ja volyymin ollessa kotisoittystävällinen). Ite en tuota aluksi tiennyt mutta kun tuo on mulla ollu käytössä jo n. 2.5 kuukautta niin voin kokemuksesta kertoa. Menin alussa ostamaan Weberin Standard Massin 100W keinokuorman mutta sillä en tee yhtään mitään ja annoin sen lainaan. Tosin tuo Switchblade on suht kallis vahvistin eli n. 1250, tosin saa tuon varmaan ulkomailta alle 1000 varmaan (ovh Suomessa n. 1355-1495).
Grugi
23.08.2008 20:49:48 (muokattu 23.08.2008 20:50:22)
Itellä ZOOM G7.1ut multilankku missä on putki etunen ja sillä saa kyllä ihan kivaa rososuutta soundiin ja muutenkin olen ollut ihan tyytyväinen siihen, PC:lä saa muokattua soundit hyvin ja valmiitakin patcheja löytyy mukavasti ja laitteessa vielä audio-interface itsessään eli koneelle saa helposti nauhoteltua jos sitä ominaisuutta kaipaa.

http://www.zoom.co.jp/english/products/g71ut/
SDMF
blim360
23.08.2008 20:52:59 (muokattu 23.08.2008 20:55:20)
Ok, kiitos. Siis kun käyttää tuota M13:sta niin laitetaan Cube cleanille ja sitten sitä säädetään, vai onko näin kaikissa?

EDIT: Tuo ZOOM näyttää ihan hyvältä, M13 ehkä vähän liian kallis. Kyllähän se sopii sitten Cubeen?
Grugi
23.08.2008 21:06:06 (muokattu 23.08.2008 21:07:21)
Ok, kiitos. Siis kun käyttää tuota M13:sta niin laitetaan Cube cleanille ja sitten sitä säädetään, vai onko näin kaikissa?

EDIT: Tuo ZOOM näyttää ihan hyvältä, M13 ehkä vähän liian kallis. Kyllähän se sopii sitten Cubeen?

ZOOM sopii oikein hyvin Cuben kanssa ja onhan siinä se kuulokelähtö jos haluaa sitä kautta kuunnella.
SDMF
blim360
24.08.2008 10:12:52 (muokattu 24.08.2008 10:13:10)
Tämä taitaa muuten olla laadukkaampi kuin kuusisataset?

http://www.thomann.de/fi/esp_edwards_e_al128_sawtooth.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)