ahautanen 22.08.2008 14:44:40 | |
---|
Terve Tässä tuli eteen originaali floyd rosen hankinta kitaraan kun vanha lopetti yhteistyön. Kitara on usa jackson oiskohan vuodelta 90 ja siinä on schallerin lisenssi floikka. Mittailin ja mielestäni tämä on identtisen kokoinen Floyd Rose Originaalin kanssa joten vaihto menisi kivuttomasti. Sitten tuli mieleen että voisihan tuommoisen tilata suoraan jenkeistä. Onkohan kellään tietoa mikä kauppa toimittaa suomeen ja on luotettava niin toimituksen ja maksujen suhteen. |
Punisher 22.08.2008 15:00:39 | |
---|
Warmoth. www.warmoth.com Kilpailukykyinen hinta ja taatusti luottokelpoinen pulju. Itsekin tilaisin juuri samaa osaa tuohon. Polkaistaanko kimppatilaus? :) |
laroma 22.08.2008 15:03:24 | |
---|
Voisin tulla messiin virityskoneistoilla "Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" - juki68 |
Sensonic 22.08.2008 15:41:49 | |
---|
Terve Tässä tuli eteen originaali floyd rosen hankinta kitaraan kun vanha lopetti yhteistyön. Kitara on usa jackson oiskohan vuodelta 90 ja siinä on schallerin lisenssi floikka. Mittailin ja mielestäni tämä on identtisen kokoinen Floyd Rose Originaalin kanssa joten vaihto menisi kivuttomasti. Sitten tuli mieleen että voisihan tuommoisen tilata suoraan jenkeistä. Onkohan kellään tietoa mikä kauppa toimittaa suomeen ja on luotettava niin toimituksen ja maksujen suhteen. Levytukusta saisi Ibanezin matalaprofiili Edge-Pro -floikan noin 160 eurolla. Itse ostin sellaisen, vaikka piti alunperin ostaa Warmothilta OFR. Enkä ole katunut ostostani. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
pokka 22.08.2008 15:44:30 | |
---|
Itse tilasin OFR:n Musamaailmasta ja vielä melko edullisestikin: 170€. Miinuksena on että ainoa satulakoko minkä he toimittavat on R2. Väreinä kromi ja musta. En tiedä miksei kultaista ole heillä. Myös thomannilla on nykyisin hyllyssään OFR, mutta taitaa olla kalliimpi kuin Musamaailmassa. |
Punisher 22.08.2008 17:17:38 | |
---|
Itse tilasin OFR:n Musamaailmasta ja vielä melko edullisestikin: 170€. Miinuksena on että ainoa satulakoko minkä he toimittavat on R2. Väreinä kromi ja musta. En tiedä miksei kultaista ole heillä. Myös thomannilla on nykyisin hyllyssään OFR, mutta taitaa olla kalliimpi kuin Musamaailmassa. Haussa on juurikin kultainen OFR, niin ja sitten se vitun vasurimalli jota ei tunnu saavan mistään muualta kuin jenkeistä. |
H.Corruption 22.08.2008 21:38:06 | |
---|
Terve Tässä tuli eteen originaali floyd rosen hankinta kitaraan kun vanha lopetti yhteistyön. Kitara on usa jackson oiskohan vuodelta 90 ja siinä on schallerin lisenssi floikka. Mittailin ja mielestäni tämä on identtisen kokoinen Floyd Rose Originaalin kanssa joten vaihto menisi kivuttomasti. Sitten tuli mieleen että voisihan tuommoisen tilata suoraan jenkeistä. Onkohan kellään tietoa mikä kauppa toimittaa suomeen ja on luotettava niin toimituksen ja maksujen suhteen. Jos alkuperäinen on tosiaan Schallerin lisenssi, ei mene heittämällä. Joudut vaihtamaan kielten lukitusruuvit lyhyempiin tai sitten menee puutöiks. Mulla on -90 Soloist ja oon mitannut jenkeistä ostamilla OFR:llä (" ei mee, ei mahdu, herra saa rahansa takaisin..."). Musamaailmasta saa alle kahteen hunttiin, eikä tarvii alkaa vaihtaa blokia. Niin ne lukitusruuvit voi olla ongelmaisia. Mulla on yhdessä kitarassa vaihdettu lyhyemät kieltenlukitusruuvit, mutta ne pitäis koneistaa etteivät hajoita niitä lukituspaloja. |
munkero 23.08.2008 03:31:17 | |
---|
Terve Tässä tuli eteen originaali floyd rosen hankinta kitaraan kun vanha lopetti yhteistyön. Kitara on usa jackson oiskohan vuodelta 90 ja siinä on schallerin lisenssi floikka. Mittailin ja mielestäni tämä on identtisen kokoinen Floyd Rose Originaalin kanssa joten vaihto menisi kivuttomasti. Ei sovi OFR suoraan Schallerin tilalle! Kielten lukitusruuvit liian pitkät! Mutta Thomannilta saa Schallerin talloja... http://www.thomann.de/fi/schaller_fr_tremolo_ii.htm Saattaa mennä itelläkin tilaukseen jossainvaiheessa. (Vaikka musamaailmasta saakin OFR:n halvemmalla, eli pitää ny kattoa...) Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... |
Werde 23.08.2008 09:57:50 | |
---|
Mikä osa vanhassa tallassa petti? Schalleriin saa varaosia helposti, ei kannata koko tallaa vaihtaa. www.rockinger.comDead men tell no tales. |
ahautanen 23.08.2008 22:47:40 | |
---|
Jos alkuperäinen on tosiaan Schallerin lisenssi, ei mene heittämällä. Joudut vaihtamaan kielten lukitusruuvit lyhyempiin tai sitten menee puutöiks. Mulla on -90 Soloist ja oon mitannut jenkeistä ostamilla OFR:llä (" ei mee, ei mahdu, herra saa rahansa takaisin..."). Mulla on yhdessä kitarassa vaihdettu lyhyemät kieltenlukitusruuvit, mutta ne pitäis koneistaa etteivät hajoita niitä lukituspaloja. Pystyisitkö valottamaan mitä tarkotat kielten lukitusruuveilla? Siis ne joilla tallapalassa lukitaan kieli? Niin siis kyse on jackson fusion 1990, ja siinä näyttäs olevan kyllä tilaa tallan takana. En tietenkään tiedä ennen ku pääsee koittamaan meneekö talla siihen. Hyvä tietää että tämmöinen ero talloissa on. Originaalissa tosiaan on pidemmät nuo kyseiset ruuvit. http://5thseason.fi/arto/talla2.jpg kuvasta käy ilmi kyllä tuo tila.. en tiä sitten onko tossa mun kitarassa sitten riittävästi tilaa tallan takana/alla. Mutta onko siis tämä ainoa ero schallerin ja originaalin välillä? Laitoin kysymystä menemään Amfisoundiin ouluun, luulis että he tietävät miten tuo tallan vaihta kannattaa tehdä. Kiitokset kaikille tiedoista ja nettikaupan linkistä! |
H.Corruption 24.08.2008 17:57:44 | |
---|
Pystyisitkö valottamaan mitä tarkotat kielten lukitusruuveilla? Siis ne joilla tallapalassa lukitaan kieli? Niin siis kyse on jackson fusion 1990, ja siinä näyttäs olevan kyllä tilaa tallan takana. En tietenkään tiedä ennen ku pääsee koittamaan meneekö talla siihen. Hyvä tietää että tämmöinen ero talloissa on. Originaalissa tosiaan on pidemmät nuo kyseiset ruuvit. http://5thseason.fi/arto/talla2.jpg kuvasta käy ilmi kyllä tuo tila.. en tiä sitten onko tossa mun kitarassa sitten riittävästi tilaa tallan takana/alla. Mutta onko siis tämä ainoa ero schallerin ja originaalin välillä? Laitoin kysymystä menemään Amfisoundiin ouluun, luulis että he tietävät miten tuo tallan vaihta kannattaa tehdä. Kiitokset kaikille tiedoista ja nettikaupan linkistä! Juuri noita tarkoitin. Vaikka näyttäisi olevan tilaa, se ei riitä. Toisessa Soloistissa on OFR ja upotus on tehty sille, mutta siitä huolimatta joillain kieliseteillä joutuu intonaation säätämään niin pitkälle että ruuvin pää ottaa kitaran kanteen. Vanhan Soloistin pohjalevyyn on laitettu uudet kierteet muutamille tallapalojen lukitusruuveille. Alkuperäiset ruuvit olivat liian lyhyet ja korkkasivat kierteet aika nopeasti. |
ahautanen 25.08.2008 09:03:08 | |
---|
Kiitokset kaikille vastauksista, sain tilattua varaosana tuon pohjalevyn ni katson saanko tuon kitaran sillä kuosiin. |